Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het menselijk kunnen staat voor niets.....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Het menselijk kunnen staat voor niets.....

Ongelezen bericht door flamme »

Nanna schreef:
dibbes1974 schreef:
Nanna schreef:
dibbes1974 schreef: en wat is daar mis mee :pffff:
Als iedereen die een hond wil alleen maar die keus heeft? Daar kom je wel achter :engel:
Je hebt gelijk hoor, ik ben blij dat maar weinige voor een SWH of TWH kiezen. Het is alleen jammer dat jij ze vaak afschildert als "rot" honden
Rothonden niet. Moeilijke honden, zeker niet voor mensen die het wolfachtige uiterlijk aanspreekt en daar alleen voor gaan.
Ik heb al eerder gezegd dat deze honden een way of life zijn. En daar blijf ik bij.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt :wink:

We moeten trouwens in het nieuwe jaar eens een wandeling plannen met m'n "way of life" en jouw roedel :ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tara schreef:Welnee, rasstandaards zijn geen direct gevolg van hondententoonstellingen.
Toch wel vind ik.
Nergens anders wordt de uiterlijke standaard van een rashond bepaald immers.
Ik vind dat het wedstrijdelement bij een hondententoonstelling de grootste oorzaak is van de excessen.
Omdat het een reden geeft aan het fokken van absurditeiten. Het heeft ervoor gezorgt dat 'gewoon goed' niet genoeg is.
Wat niet wegneemt dat er ook genoeg integer gekeurt en gefokt wordt natuurlijk, maar het gaat nu even over de teloorgang.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

tineke schreef:
sirene schreef:
Levershunt ? :denken:
Komt voor onder de cairnterrier :wink:
Er zijn geen medicijnen tegen levershunt. En het komt dus nauwelijks voor bij de Cairn Terrier, juist omdat erop getest wordt.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
MirandaH
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Tara schreef:Welnee, rasstandaards zijn geen direct gevolg van hondententoonstellingen.
Toch wel vind ik.
Ik vind dat het wedstrijdelement bij een hondententoonstelling de grootste oorzaak is van de excessen.
Omdat het een reden geeft aan het fokken van absurditeiten. Het heeft ervoor gezorgt dat 'gewoon goed' niet genoeg is.
Wat niet wegneemt dat er ook genoeg integer gekeurt en gefokt wordt natuurlijk, maar het gaat nu even over de teloorgang.
Ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat de oorzaak van overdrijvingen bij 'het publiek' jawel, de 'gewone baas' ligt. Want DIE kopen al die karikaturen van beesten. Als er geen vraag is dan verdwijnt het aanbod vanzelf hoor.
Afbeelding

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

MirandaH schreef:
Jaap* schreef:
Toch wel vind ik.
Ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat de oorzaak van overdrijvingen bij 'het publiek' jawel, de 'gewone baas' ligt. Want DIE kopen al die karikaturen van beesten. Als er geen vraag is dan verdwijnt het aanbod vanzelf hoor.
Dat is natuurlijk een redenatie van likmevestje. Het zou hetzelfde zijn als een huiseigenaar de schuld geven van de inelkaar geprutste verbouwing door een aannemer.
De gemiddele koper heeft geen benul, en denkt bij een rasfokker aan het enige juiste adres te zijn voor een hond die een beetje fatsoenlijk in elkaar zit.
Terwijl teveel fokkers zich alleen maar druk maken om showuitslagen en de zucht naar een 'eigen herkenbare lijn' :roll:
Als ze daar geen aanleiding toe zouden hebben, zouden die gedrochten er gewoon niet zijn.
Je moet helemaal geen winnaar aan willen wijzen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
MirandaH
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
MirandaH schreef:
Jaap* schreef:
Toch wel vind ik.
ach die arme fokkers, er wordt hun dus een pistool tegen de slaap gedrukt om karikaturen te fokken en ze vinden het zelf afschuwelijk maar kunnen niet anders :U: .
Haha ik dacht al, dat staat er iets te kort door de bocht, dus dit had ik kunnen verwachten. Ik bedoel het iets meer gechargeerd, ten eerste MOET er niemand fokken. Ten tweede, je bepaalt als fokker over het algemeen zelf welke combinaties je maakt (of je conformeert je aan een advies van een RV maar ook dat doe je dan zelf), maar en dat is vooral mijn punt, als er geen markt voor was dan zou een fokker met alles blijven zitten. En dan kun je best rigoreus te werk gaan, maar alles maar afmaken of in een asiel stoppen als je het niet kwijt kan, ook dat houdt een keer op lijkt me.

Ik vind het vergelijkbaar met de broodfok, ja het is afschuwelijk zoals het welzijn van dergelijke fokteven wordt aangetast en natuurlijk ook van de pups, maar zolang mensen die hondjes kopen, blijft er een markt bestaan.

En de illusie dat de meeste pupkopers zich goed in een ras verdiepen, diverse fokkers aflopen etc, die heb ik niet meer. Gelukkig zie ik veel mensen die dat wel doen, maar de mensen die 'zomaar' een hond aanschaffen bij een willekeurige broodfokker, dat zijn er gewoon teveel. Ook hier op het HF zijn er veel die zo begonnen zijn.
Afbeelding

Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

sirene schreef:Met het verschil dat op haarloosheid eeuwen geleden nooit gefokt of geselecteerd werd + de honden er niet onder lijden. Sterker nog met normale temperaturen hebben ze het aangenamer dan de meeste honden hier. En met mindere temperaturen kunnen wij ze gewoon een jas aan doen.
Ja en als het 30 graden is moet je ze insmeren omdat ze anders levend verbranden, lijkt me ook niet echt gezond en een gebit wat er uitstuitert als je er alleen maar naar kijkt :LOL:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Loek schreef:
sirene schreef:Met het verschil dat op haarloosheid eeuwen geleden nooit gefokt of geselecteerd werd + de honden er niet onder lijden. Sterker nog met normale temperaturen hebben ze het aangenamer dan de meeste honden hier. En met mindere temperaturen kunnen wij ze gewoon een jas aan doen.
Ja en als het 30 graden is moet je ze insmeren omdat ze anders levend verbranden, lijkt me ook niet echt gezond en een gebit wat er uitstuitert als je er alleen maar naar kijkt :LOL:
Mijn honden zijn nog nooit ingesmeerd met zonnebrand, en ik bedoel >23 graden met normale temperaturen. Als de meerderheid van dit forum berichtjes opent met "wat ik kan ik met mijn hond doen nu het zo warm is ?", "hoe moet ik mijn hond koelen ?" :blah:
Dat gebit stuitert er niet zo maar uit hoor, maar als je dat wilt geloven dan doe je toch lekker.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Loek schreef:
Podenji schreef:wat een gezeik altijd over naakthonden en dat dat samen gaat met tandenloosheid, sommige mensen doen echt alsof het brakke honden zijn die op de grond staan van uitsterven. Erg naief en erg respectloos jegens een type hond dat al duizenden jaren bestaat,
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Zolang een hond geen last heeft van zijn uiterlijk (naakt, lange haren enz) vind ik excessen helemaal niet erg. Zodra daar gezondheidsproblemen bij gaan komen, zoals de ridge bij ridgeback's, neuzen (of juist het gebrek daaraan) bij bulldoggen enz, vind ik het een kwalijke zaak worden.

Ik zou dus nooit een pup van zo'n ras kopen, of fokken.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Nanna schreef:Ik geloof ook niet dat een hond 'last' heeft van haarloosheid hoor :19:
Net zoals een Teckel geen 'last' heeft van die korte pootjes.
& Lassie niet van zoveel haar :mrgreen:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

sirene schreef:
tineke schreef:
sirene schreef:
Oh "pfieuw" ik dacht al dat ik iets gemist had, naakthonden met levershunt ken ik gelukkig niet. Ja, bij de cairn komt het regelmatig voor.
Regelmatig... Bij minder dan 1% van de honden bedoel je :neenee: Het is juist super onder controle tegenwoordig!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

YvetteJ schreef:
sirene schreef:
tineke schreef:
sirene schreef:
Oh "pfieuw" ik dacht al dat ik iets gemist had, naakthonden met levershunt ken ik gelukkig niet. Ja, bij de cairn komt het regelmatig voor.
Regelmatig... Bij minder dan 1% van de honden bedoel je :neenee: Het is juist super onder controle tegenwoordig!
Precies, het gaat gelukkig maar om gemiddeld 1 a 2 pups per jaar (op zo'n 600 geboren pups per jaar). Juist doordat alle pups bij fokkers vandaan die fokken volgens de regels van de rasvereniging gecontroleerd worden voordat ze het nest verlaten is dit zo enorm teruggedrongen. Bij andere rassen zoals de Berner Sennen komt het nog veel meer voor, maar ik geloof dat ze daar nu ook testen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Sorry cairn dames :roos:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Saschesfloor schreef:
YvetteJ schreef:
sirene schreef:
tineke schreef: Komt voor onder de cairnterrier :wink:
Precies, het gaat gelukkig maar om gemiddeld 1 a 2 pups per jaar (op zo'n 600 geboren pups per jaar). Juist doordat alle pups bij fokkers vandaan die fokken volgens de regels van de rasvereniging gecontroleerd worden voordat ze het nest verlaten is dit zo enorm teruggedrongen. Bij andere rassen zoals de Berner Sennen komt het nog veel meer voor, maar ik geloof dat ze daar nu ook testen.
De cairnterrier kan ook gekocht worden bij het bolkehof ed fokfabrieken ,die zullen denk ik echt niet testen erop.
Maar goed dat zijn uiteraard wel stambomloze cairns al maakt dat voor die honden verder niet uit natuurlijk.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

tineke schreef:
Saschesfloor schreef:
YvetteJ schreef:Regelmatig... Bij minder dan 1% van de honden bedoel je :neenee: Het is juist super onder controle tegenwoordig!
De cairnterrier kan ook gekocht worden bij het bolkehof ed fokfabrieken ,die zullen denk ik echt niet testen erop.
Maar goed dat zijn uiteraard wel stambomloze cairns al maakt dat voor die honden verder niet uit natuurlijk.
Ja dat is zeker triest voor de betreffende hondjes maar als baas is dat blijkbaar een risico dat je incalculeert als je 400 euro op de aanschafprijs wilt besparen. :19:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”