Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
IPO/pakwerk met Hovawart!!!!!!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: IPO/pakwerk met Hovawart!!!!!!
maar die dingen gebeuren ook met andere rassen, ik weet er zo 1 die zijn riesenschnauzers zo behandeld.
De teven dienen om te kweken en verder niets, de reu moet zich bewijzen of anders is het enkele 'wilnietwetennaarwaar'.
Het is niet omdat je met een ander ras traint, dat je ineens een honden liefhebber zou gaan zijn en wie met een herder traint geen moer geeft om de hond.
De teven dienen om te kweken en verder niets, de reu moet zich bewijzen of anders is het enkele 'wilnietwetennaarwaar'.
Het is niet omdat je met een ander ras traint, dat je ineens een honden liefhebber zou gaan zijn en wie met een herder traint geen moer geeft om de hond.
-
- Zeer actief
er is er hopelijk nog eentje op komst.malinois schreef: Ow ja dat zie ik ook graag hoor, kost wel maar ik zou er zelf wel om kunnen grinniken denk ikEn hij deed het echt leuk, mooie beten en gewoon enorm veel power. Maar helaas zijn dat de uitzonderingen, maar ik hoop ze toch nog wel regelmatig te mogen zien hoor

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee dat geloof ik ook direct al zie je daar misschien wel wat meer 'liefhebbers' geen idee hoe je het anders moet omschrijvenmaart schreef:maar die dingen gebeuren ook met andere rassen, ik weet er zo 1 die zijn riesenschnauzers zo behandeld.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maart schreef:er is er hopelijk nog eentje op komst.malinois schreef: Ow ja dat zie ik ook graag hoor, kost wel maar ik zou er zelf wel om kunnen grinniken denk ikEn hij deed het echt leuk, mooie beten en gewoon enorm veel power. Maar helaas zijn dat de uitzonderingen, maar ik hoop ze toch nog wel regelmatig te mogen zien hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
ben ik wel met je eens.malinois schreef:Nee dat geloof ik ook direct al zie je daar misschien wel wat meer 'liefhebbers' geen idee hoe je het anders moet omschrijvenmaart schreef:maar die dingen gebeuren ook met andere rassen, ik weet er zo 1 die zijn riesenschnauzers zo behandeld.
Het is niet omdat je met een ander ras traint, dat je ineens een honden liefhebber zou gaan zijn en wie met een herder traint geen moer geeft om de hond.Kijk zo begonnen wij natuurlijk ook met dober, misschien vind ie het wel leuk... maar de kans dat hij ongeschikt zou zijn was veel groter dan andersom. En dat is met een herder vaak toch wat anders. En dan stap je er toch met een andere intentie in denk ik. We zijn bij 3 verenigingen telefonisch afgewezen toen we het ras noemden
en bij de laatste mochten we dan bij hoge uitzondering komen kijken... als je dan nog de zin hebt om wat te doen dan ben je al wat stappen verder denk ik, zou maar zo kunnen dat 75% dan al heeft afgehaakt terwijl er misschien best erg leuke exemplaren tussen zouden zitten.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
Het is toch verder helemaal niet nodig om wedstrijden te doen met je hond?
Vaak is dat erg gericht op een ander de ogen uitsteken. Kijk, mijn huppeldepup ras is beter als de jouwe? Veel mensen beoefenen de sport niet als LEUK, maar pure competitiedrang want oe wee, wat gaan zij tekeer als de hond niet wint, of kijk anders die koppies maar qua uitdrukking
ALS, met de nadruk op als, ik een Hovawart zou hebben die knpv gecertificeerd is, dus geen IPO, dan zou GOED WERKEN voor mij prioriteit nr 1 zijn.
Dus, geen bijtincidenten creeeren o.i.d, en lekker een echt team vormen.
Dat zou ik dus liever met een Hovawart, Beauceron of Rotti doen. Gewoon, omdat ik er een lekkerder gevoel bij krijg, bij deze rassen dus, maar da's puur personelijk.
Jaren geleden sprak ik wel een collega beveiliger tijdens mijn werk die met een Rotje KNPV aan het doen was. Hoe dat is afgelopen??
Vaak is dat erg gericht op een ander de ogen uitsteken. Kijk, mijn huppeldepup ras is beter als de jouwe? Veel mensen beoefenen de sport niet als LEUK, maar pure competitiedrang want oe wee, wat gaan zij tekeer als de hond niet wint, of kijk anders die koppies maar qua uitdrukking

ALS, met de nadruk op als, ik een Hovawart zou hebben die knpv gecertificeerd is, dus geen IPO, dan zou GOED WERKEN voor mij prioriteit nr 1 zijn.
Dus, geen bijtincidenten creeeren o.i.d, en lekker een echt team vormen.
Dat zou ik dus liever met een Hovawart, Beauceron of Rotti doen. Gewoon, omdat ik er een lekkerder gevoel bij krijg, bij deze rassen dus, maar da's puur personelijk.
Jaren geleden sprak ik wel een collega beveiliger tijdens mijn werk die met een Rotje KNPV aan het doen was. Hoe dat is afgelopen??

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het kan toch ook allebei, iets heel leuk vinden maar daarnaast een (gezonde) competitie drang hebben? Ik heb met al mijn hobby's de competitie opgezocht, omdat het leuk is, omdat het vaak erg gezellig is en daarnaast omdat je trots bent op wat je bereikt hebt en dat graag aan anderen laat zien. Zolang dat niet ten kostte gaat van het dier waar je dat mee doet is er toch niets mis mee?ArCee schreef:Het is toch verder helemaal niet nodig om wedstrijden te doen met je hond?
Vaak is dat erg gericht op een ander de ogen uitsteken. Kijk, mijn huppeldepup ras is beter als de jouwe? Veel mensen beoefenen de sport niet als LEUK, maar pure competitiedrang want oe wee, wat gaan zij tekeer als de hond niet wint, of kijk anders die koppies maar qua uitdrukking![]()
- Margareth
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hovawart
Hallo ik ben nieuw hier op het forum en wil even reageren op dit onderwerp. Ik heb zelf een Hovawart en heb ook IPO 3 met hem gehaald hier in Nederland.
Maar ook in de reddingshondensport heeft hij vele diploma's gehaald: Speuren A, vlakte B Puin B Lawine B.
Een Hovawart is niet het gemakkelijkste ras om mee te werken en je moet ook wel over de nodige humor beschikken. Wedstrijden IPO heb ik daarom met hem ook nooit gedaan maar wel in de reddingshondensport.
Maar ook in de reddingshondensport heeft hij vele diploma's gehaald: Speuren A, vlakte B Puin B Lawine B.
Een Hovawart is niet het gemakkelijkste ras om mee te werken en je moet ook wel over de nodige humor beschikken. Wedstrijden IPO heb ik daarom met hem ook nooit gedaan maar wel in de reddingshondensport.
- Margareth
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Hovawart