Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV drogen en daarna weer aanmaken.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

KVV drogen en daarna weer aanmaken.

Ongelezen bericht door P-tt »

Sinds een paar dagen heb ik een droogmachine. Nu zag ik in het droogmachine topic dat er mensen zijn die ook KVV drogen.
Wat ik me afvroeg is als ik KVV droog, kan ik dat later dan weer aanmaken met water zodat het weer op 'echte' KVV lijkt?
We gaan namelijk over een tijdje met de schoonfamilie op vakantie en dan wil ik Goof toch KVV voeren. Het probleem is dat er in dat huisje een klein vriezertje zit en dat niet iedereen het prettig vindt om goof z'n KVV naast hun ijsjes of uberhaubt in de koeling/vriezer te hebben liggen.

Ik weet dat er ook van dat gedroogde vlees is, ik dacht van k9, wat je aan moet maken met water, maar ik vind dat nogal prijzig.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Re: KVV drogen en daarna weer aanmaken.

Ongelezen bericht door Hylos »

Het worden gewoon broze brokken, lijkt me een smerig goedje worden als je daar water over gaat gooien. :mrgreen:
Ben bang dat dat niet gaat werken. Bovendien weet je niet welke stoffen er allemaal uit gedroogd zijn. Ik zou het risico niet nemen... Dan maar kvv in porties doen en in plastic bakjes in de vriezer bewaren, moet de familie zich maar even niet aanstellen. Of anders Renske of Ecostyle van de Bijvoorbeeld de Welkoop geven, dat is vacuümverpakt spul.
Afbeelding
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nee, ik denk niet dat dat zal lukken. Ik heb het nooit geprobeerd maar het is echt keihard, dat wordt een soort soep met stukjes erin. Maar je kunt het toch ook gedroogd aanbieden en er een flinke bak water bijzetten? Droog de kvv wel helemaal goed uit dan want het schijnt nu kunnen gaan schimmelen anders. Je kunt ook een handje droge rijst in het zakje doen. Hier vinden ze gedroogd kvv erg lekker. Wordt dan wel veel uurtjes drogen, denk ik, vraag me af of dat haalbaar is. Ik haat vakantiestress zelf nogal.

Ik heb trouwens een blikmerk gevonden wat een soort heeft zonder granen, rocco sensitive is dat, op zooplus verkrijgbaar. Je hebt ook een soort van lukullus zonder granen en aqua terra maar die zijn iets duurder, wel een iets betere samenstelling en geur dan rocco. Allemaal bij zooplus. Ik geef het wel eens als ik even niks anders heb of als 'junkfood'. Het zorgt voor veel ontlasting maar ze vinden het lekker en ach, voor een paar weken zullen ze er niet dood aan gaan, lijkt me. Ik heb het zelf nooit weken achter elkaar gegeven maar als ik met vakantie zou gaan, zou ik dat gewoon meenemen. Wij eten ook afwijkend tijdens vakanties, ja toch.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik zou voor die tijd gewoon een paar goede blikken aanschaffen of renske oid.
De blikken van Meadowfield vind ik zelf wel goed.
Die periode zou je toch moeten kunnen overbruggen lijkt me
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Als je een week of korter gaat, gewoon kvv in een koelbox meenemen. En als je niet in de middle of nowhere zit kun je natuurlijk ook gewoon elke 2 dgn ofzo kvv bij de supermarkt kopen. Je gaat voor jezelf toch ook boodschappen doen ?
Gedroogde kvv kun je niet aanmaken en lang bewaren zonder vriezer is ook geen succes want het gaat schimmelen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik weet niet waar die schimmel verhalen steeds vandaan komen.. Als je goed droogt komt er geen schimmel op. Ik heb zelf wel kvv gedroogt en daar zit na een maand nog geen schimmel op, het is kurkdroog.

Kvv een week in een koelbox lijkt me niet handig. Na 2 dagen in de koelkast ziet het er al echt niet fijn meer uit.
Afbeelding
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ik doe het al jaren, kvv in de koelbox tijdens vakanties. Aan het eind van de week ruikt het niet zo lekker meer _voor ons_. De honden vinden het steeds lekkerder worden.
Oja, drogen doe ik inderdaad nooit kurk en kurkdroog. Ik gooi het liever in vriezer. Ik doe alles maar een nacht in de droger en soms wat uren in de ochtend maar niet langer.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

We hebben het trouwens over 1 kaninchen teckel ?
Hoeveel eet hij op een dag dan ? Kan dat echt niet in een curver bakje verdeeld in de vriezer ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

sirene schreef:We hebben het trouwens over 1 kaninchen teckel ?
Hoeveel eet hij op een dag dan ? Kan dat echt niet in een curver bakje verdeeld in de vriezer ?
Ja, eentje. Hij eet ongeveer 100gram KVV per dag.
Die curverbakjes is een goed idee. Dat ik daar nog niet aan hem gedacht :oohja:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”