Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wennen aan runderknieen ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Wennen aan runderknieen ?

Ongelezen bericht door Ptje »

Vandaag heb ik van de slager een stuk of wat runderknieen gekregen.
Rasta kijkt er naar van wat móet ik er mee terwijl hij toch ook smuldier gewend is.
Zou dat een kwestie van aanwennen zijn en moet ik het even laten liggen?
Hoe ging dat bij jullie want ik heb nog nooit meegemaakt dat een hond zo iets liet liggen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Wennen aan runderknieen ?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

je moet het even voor doen en er zelf aan kluiven :mrgreen:
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hangt van de hond af, Teddy zou vol overgave onmiddellijk gaan kauwen en knagen maar Aismee legt het eerst een weekje of wat in de "wen-kast" en gaat er eens een paar nachten over slapen wat ze daar nou toch mee zou gaan doen...

Overigens geef ik nooit botten van dragende delen. Deze knieën had ik daarom niet meegenomen voor mijn honden omdat die meestal te hard zijn om echt opgegeten te kunnen worden.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik geef ze zelf niet meer, er zitten delen aan die ze niet kunnen stukkauwen dus ik vind ze een beetje eng. Maar als ie er niet naar omkijkt, denk ik dat hij het toch niet lust. Tja, je kunt ze niet dwingen natuurlijk. Je zou het met iets in kunnen smeren als je per se wilt dat hij het eet, pindakaas ofzo.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Naja, as wie spiek zit ie er aan te knagen.
Hij wilde natuurlijk wachten met eten totdat "mammie" weer terug was :I: :I:.
Moest vandaag overuren draaien vanwege de country fair waar de kringloop 2 tenten heeft staan en was om kwart over 7 pas weer thuis en zoonlief was zo lief om het bij de slager op te halen.
Ik had ook trouwens wel ribben verwacht want daar had ik het over bij de slager, zou dat dan kwaad kunnen die knieen?
Ik lees dat de een ze wel probleemloos geeft omdat het wat zachter kraak been bevat maar de ander niet?
Er zit nog behoorlijk vlees aan vind ik, heb er nog een stuk of 3 geloof ik in de gauwigheid gezien te hebben en die liggen nu in de vriezer.
Zucht, nu kan ik dus morgen gelijk zijn bed uitwassen tssss knoeipotje :mrgreen:
Oja voor ik het vergeet, is dat nu ipv zijn avondmaaltijd ?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou het niet durven geven, omdat het een dragend bot is. Heb ooit eens runderribben besteld. De eerste keer kreeg ik schapenribben, dus dat verwachtte ik de tweede keer ook. Ik keek dan ook flink op toen ik een partij koeienribben kreeg. Die heb ik ook niet durven geven aan mijn hond. De ribben zijn (netjes verpakt) in een ondergrondse vuilcontainer weggegooid.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik geef al tig jaar knieën/mergpijpen, niks mis mee. Ik geef het als extra om te knagen niet als een maaltijd ;)
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

Geen idee hoe die knieën eruit zien. Ik krijg soms van de slager een groot ding van bot en iets wits eraan. Hij zegt dat het aan de hond gegeven kan worden. Moos mag er een kwartier aan kluiven en dan gaat het de kliko in. Het is een kluifje voor hem.
Runderstrot begraaft hij in de tuin en pikt het weer op na een paar dagen. Getsie. Die krijgt hij niet meer. :lees:
Afbeelding
Neeltje
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou, er zitten delen aan die te hard zijn voor hun gebit. Een wolf heeft iets sterkere bijtertjes dan een hond hoor, die eten hele elanden. En er zijn zat alternatieven die geen problemen opleveren, zoals runderkraakbeen, lamsribben, karkassen, dus geef ik liever dat. Runderstrot komt er hier ook niet meer in, het is gewoon te groot ofzo, ondanks Bruno's enorme waffel lukt het hem niet om het ook echt op te eten. Hij likt eraan en zeult het rond. Maar dat is wel kraakbeen dus ook al veiliger dan een knie of knoest, zoals ze ook wel worden genoemd. Bovendien, als ze de grotere stukken eten van een knie, kunnen die er weer uitkomen omdat ze te groot zijn om te verteren voor ze dus dat vind ik zonde.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier hebben ze die ook weleens om te knagen hoor...een uurtje dan haal ik ze weer weg...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix kan zich er ontzettend mee vermaken. Maar het moet eerst wel een beetje stinken :mrgreen:
Als er een compleet bot aan zit, kun je dat na een tijdje ook nog eens kapot slaan voor het merg.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”