Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Kennen jullie de Buddy belt? Aan te raden of juist niet? Zat te denken er 1 aan te schaffen voor onze komende chi.
Vroeg me af wat jullie als ervaringsdeskundigen hier over te zeggen hebben
Ik kan me herinneren dat ik heb gelezen dat je de honden langzaam moet laten wennen, net als mensen bij nieuwe schoenen..
Elke keer kleine stukjes. Werkt dat ook zo bij honden,zou niet willen dat mn pupje blaren krijgt, net als ik van nieuwe schoenen haha!
Als je zoekt op Buddy Belt zie je dat het bij alle honden zo strak in de okseltjes zit... Zou niets voor Pippa zijn denk ik, die kreeg al schuurplekjes van het K9-tuig.
Messi schreef:Ik kan me herinneren dat ik heb gelezen dat je de honden langzaam moet laten wennen, net als mensen bij nieuwe schoenen..
Elke keer kleine stukjes. Werkt dat ook zo bij honden,zou niet willen dat mn pupje blaren krijgt, net als ik van nieuwe schoenen haha!
Dat is niet waar. Een goed lekker zittend tuig kunnen ze meteen lang aan.
Als een hond schuurplekken krijgt of pijn heeft door het tuig is dat geen kwestie van wennen, dan is het gewoon een slecht tuig.
Messi schreef:Ik kan me herinneren dat ik heb gelezen dat je de honden langzaam moet laten wennen, net als mensen bij nieuwe schoenen..
Dat is niet waar. Een goed lekker zittend tuig kunnen ze meteen lang aan.
Als een hond schuurplekken krijgt of pijn heeft door het tuig is dat geen kwestie van wennen, dan is het gewoon een slecht tuig.
Ik heb er zo een te leen gekregen voor Lotje en als het goed past, zit het perfect, maar het wordt inderdaad snel te krap in de oksels en dan kun je boven wel een gaatje minder doen, maar dan blijft het nog strak onder de oksels.