Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

electric fence ...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dretje
Zeer actief

electric fence ...

Ongelezen bericht door dretje »

Na het ontsnap avontuur van vorige week (takkii was de deur uitgeglipt en we vonden hem pas 5 uur later terug in de mais)was het gesprek van de dag hier natuurlijk hoe voorkomen we dat dit nog eens gebeurd, Van allelei kanten krijg ik adviezen.

Even voor de duidelijkheid.
Takkii is inmiddels 6. In die zes jaar is hij slechts een paar keer echt zo "ontsnapt" uit de voordeur en uren weggebleven. Als ik zelf de deur voor iemand opendoe en zeg takkii wachten of blijf dan gaat dat na lang trainen eigenlijk best goed. We hebben een deur tussen de kamer en de gang die in principe dicht wordt gedaan door de kinderen voordat ze de deur open doen en de duer van de garage (die grenst aan het huis) is eigenlijk gewoon altijd dicht.
Maarja we wonen hier met kinderen die natuulijk ook vriendjes over de vloer krijgen en er komen ook mensen op bezoek die niet zo vaak komen en het niet in de gaten hebben en dan gebeurd het dus.

nu heb ik al eens mensen gesproken die thuis een electric fence hadden. De honden wisten na twee keer de trilling te hebben gevoeld precies tot hoe ver ze konden gaat op het terrein en die konden dan ook lekker buiten zonder dat ze het terrein afliepen (iets wat met gewone training niet was gelukt) De honden waren heel relaxed (niet angstig ofzo om buiten te zijn) en gingen bij het waarschuwingpiepje rustig zitten of draaide weer om

Zijn er mensen met ervarign met zo'n ding?

ik heb voor takkii wel eens zo'n trainings band in huis gehad (geleend) en die gebruikte ik alleen met de trilling (op mezelf uitgeprobeerd!) en ik moet zeggen dat was ideaal . als takki bananen in zijn oren heeft hielp dat trillding wel om het even weer te laten opletten.
zou het voor takkii een oplossing zijn om als hulpmiddel bij het trainen en als extra zekerheid zo'n ding bij de voordeur/oprit te plaaten (de rest van de tuin is omheind)
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: electric fence ...

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik zeg helemaal niks, de honden hebben binnen te blijven bij de voordeur en binnen de poort te blijven bij de schutting. Of hij nou helemaal of een stukje open staat. Diegene die probeert toch een poot over de "drempel" te zetten kan een draai om z'n oren krijgen. Dat systeem werkt bij alle honden prima. Zelfs Tallie die eerst met een noodgang naar de auto vloog zodra ik de kofferbak open deed snapte dat vrij snel :mrgreen:

Ik heb het niet zo op dat soort elektronische dingen. Honden zijn doorgaans prima in staat zelf te bedenken of het loont om de stap buiten de deur te zetten. Desnoods brul je hem terug, maar hij heeft in de kamer te blijven.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik zie het hier in de omgeving veel op boerderijen gebruikt worden en doorgaans werkt het prima. Ze blijven keurig achter het draadje.
dretje
Zeer actief

ja sjaak k als het bij takkii zo zou werken zou ik natuurlijk nooit over zo'n ding na hoeven te denken. :tongue:
het probleem is dat in de zes jaar dat ik hem heb niets lijkt te helpen als hij in zijn "ontsnap modus"modus staat.
Takkii is een hondje die binnenshuis prima luistert het leuk vind om "trukjes" te doen maar na jaren trainen met lange lijn en met hierkomen buiten hebben we besloten dat hij dus gewoon niet los kan (behalve op echt honddicht omheind terrein)
We zorgen op andere manieren dat hij vollop beweging krijgt, uitgedagign krijgt in zoek en speur spelletjes. enz Het is een heerlijk hondje, vrolijk en komt naar mijn idee verder niks te kort.

Ik ben ook zeker niet van plan hem meteen "onder stroom te zetten" met een of ander electrisch apparaat.
Ik wil zelf voelen wat zo'n ding doet het mag absoluut niet vervelend zijn. maar een piepje of trilling die hem even weer op deze wereld brengt zodat hij niet met blik op oneindig en oren op uit het bos in raced als een bezoeker de deur perongeluk open laat. Het is ook vooral voor zijn eigen bestwil..... ik ben niet te beroerd om hem te blijven trainen (iets wat bij zo'n fence net zo goed zal moeten) en we letten de hele dag goed op maar het is juist dat ene onbewaakte moment ...ik kan niet altijd bij de voordeur blijven zitten als er hier kinderen komen spelen....we zijn gewoon bang dat hij de volgende keer misschien wel in dat konijnen hol blijft steken of in het donker onder een auto loopt

vandaar dat ik vraag om ervaringen
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

het hondje van mijn tante (woont ook op een boerderij) zat ook steeds in het weiland van de buurman of in de mesthoop en toen hebben ze ook zo'n ding gehaald. Eén keer 'gestraft' met dat ding en nooit meer gedaan, waarschuwing is inderdaad voldoende. Als ze met één vervelende ervaring de rest van de tijd lekker los op het terrein kunnen....
Afbeelding
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Pool »

Hier zie ik het in de buurt wel bij boerderijen.....en dat helpt inderdaad na een keer.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Sam had in haar jonge jaren erg de neiging om leuk achter mensen/kinderen aan te lopen van het terras af. Ik heb toen een electric fence gekocht en ik moet eerlijk zeggen met een erg goed resultaat.
Eerst een piep voor een waarschuwing en dan idd wel een schokje die we eerst zelf allemaal gevoeld hebben. Ik had liever dit dan een platte hond! En doorgaans is Sam nogal een doorzetter in haar mening en in geschreeuw had ik al helemaal geen zin.
Al bij al heeft ze 1 keer een schokje gehad en ze is echt never nooit meer van het terras afgelopen en dat is nu 11 jaar geleden :ok: Smook en Diesel hebben nooit die neiging gehad bdw.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
dretje
Zeer actief

inge o; wij wonen in een blok van twee zonder achterom. Een kant andere helft van het blok en andere kant een geschakelde garage met de ander buren. We hebben dus voor aan de straatkant alleen de garagedeur, de voordeur en de oprit. Daar kan dus geen poort ofzo
dretje
Zeer actief

ja sorry kan het niet beter omschrijven

maar het komt erop neer dat de enige weg die "open" kan zijn de voordeur en via de garage is. En dan is hij dus meteen op de oprit en dus op de weg.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”