Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Xavi is wat anders dan anders

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Xavi is wat anders dan anders

Ongelezen bericht door Hylos »

Had het er eerder in het Twittertopic ook al over..
Misschien is het niks, maar ik vind het wat apart.

De laatste 2/anderhalve week is Xavi een beetje anders, wat onrustig denk ik. Hij uit dit door weinig te slapen overdag en heeft ook weer wat kussens gesloopt.. terwijl hij dit lange tijd niet gedaan heeft.
Normaliter gaat hij meteen slapen als we naar een losloop gebied zijn geweest.. nu echter vaak niet.
Na het eten ist helemaal een drama en wordt ie erg vervelend.
Nou, prima, dan maar wat meer oefeningetjes doen. zoekspelletjes in huis, en wat nieuwe dingen aanleren. Gaat goed, hij heeft veel focus!
Maar soms lijkt het wel, hoe meer ik doe hoe onrustiger en drukker hij wordt.

En dan vandaag.. Tijdens het uitlaten is hij heel onstuimig, springerig.. lijkt wel een hert. (we kwamen overigens eerst een zwanger teefje tegen)
En maar schaatsen in het gras terwijl hij niet geplast of gepoept heeft. Poepen lukt niet want hij is veels te onrustig. Op een gegeven moment begon hij erg te trekken en was onbereikbaar, dus maar naar huis gegaan :U:
Waren we bijna thuis, gaat hij achter me aan slenteren en vervolgens keurig naast me lopen.. mij aankijkend voor een snackje. Terwijl hij 15 minuten geleden het snackje nog op de grond kwakte.
Thuis is hij meteen gaan slapen.. en ligt nu nog steeds (4 uren later)op ons bed maar hij heeft zijn bek op het dekbed heen gedaan en probeert zo te slapen. Dat is voor mij een teken van stress.
Misschien omdat ik boven wat dingen verplaatst heb? Nieuw kastje en ander kastje op de slaapkamer? Issie verliefd? :19:

Hij is altijd al wat moeilijk te bereiken geweest buiten.. Nu ben ik erg bezig het trekken af te leren en hou me nu erg vast aan 1 methode (stilstaan tot hij rustig wordt en lekker snackje aanbieden als hij kijkt en/of naast loopt), dit lijkt de goede kant op te gaan. Dit is het enige wat ik kan bedenken wat ik recentelijk veranderd heb.

Puberfratsen? Hormonen? :denken:
Ik vind het sneu als hij misschien stress heeft en misschien moet ik iets veranderen.. misschien is het niks, misschien herkent iemand wat?

Nou ja, wilde het gewoon even kwijt :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Re: Xavi is wat anders dan anders

Ongelezen bericht door Laura84 »

loopse teef in de buurt?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Is er geen loops teefje in de buurt? Elmo is dan vaak ook totaal ergens anders met zijn gedachten :hmmm:
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Poeh, zou zomaar kunnen. Er zijn zoveel hondjes hier in deze buurt!
Nou, hopelijk ist snel weer over dan :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Hoe oud is hij nu?
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

13 maanden.
Afbeelding
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Misschien inderdaad hormonen? Wel een leeftijd dat hij nu een echte vent gaat worden. Ik zou gewoon doorgaan met wat je nu doet en me er verder niet zo druk om maken.
Pubers doen nou eenmaal gekke dingen die je soms niet helemaal kunt plaatsen.
Anders misschien een "ik-maak-je-moe-rondje" en een uur daarna een poep en plas rondje? Dat hij zijn gekte even kwijt is en daarna een klein rondje maakt waar hij misschien wat meer rust heeft om een kak te doen?
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Is inderdaad grote kans dat hij last van zijn hormoontjes krijgt, soms moet je ze ook tot rust dwingen, doe ik wel in ieder geval, af en blijf.
Afbeelding
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Vince heeft zo nu en dan ook een paar van die dagen. Met dat trekken aan de riem en dat springen doe ik hetzelfde, ik blijf stilstaan tot hij gaat zitten en me aankijkt
Snoepje erin en dan netjes naast meelopen.

Als hij thuis zo onrustig is helpt een af en blijf ook niet en krijgt hij dus verplicht benchrust. Vaak is het deurtje van de bench amper dicht en ik hoor al een hele diepe zucht en mijnheer valt in slaap.
Ik denk inderdaad dat het komt door hormonen en evt. loopse teef in de buurt. Alles moet ook besnuffeld worden en ons rondje van 40 minuten duurt een uur als het aan Prins Vince ligt :boos: :engel:
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Bedankt voor de reacties.
Heb er idd ook overnagedacht de bench weer te gaan gebruiken. Die gebruiken we al een half jaar niet meer en bevalt wigenlijk wel goed. Hij krijgt straks een mand, die maakt mn pa op dit moment. Ik wil eerst proberen dat zijn plaats te maken en hem er naar toe te sturen als hij rustig moet worden. Hij vind het sowieso moeilijk zijn rust te vinden hoor. Dat lukt alleen thuis als er geen visite is. Misschien is het nu weer moeilijk voor hem nu met de hormoontjes :F:

Ik ga verder zoals ik doe.. als hij zo in huis is doe ik vaak wat oefeningen waar hij zichzelf moet beheersen en daarna even lekker knagen. En dan verplicht rust :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Is er misschien voor jullie zelf iets veranderd? Stress op het werk, spanning in de relatie, ziekte in de familie, of iets subtieler zoals af en toe gekibbel over wie de afwas moet doen? :D

Ik merk dat mijn hond echt een heule fijne neus heeft voor sociale spanning bij mij.

Soms wordt mijn hond onrustig en realiseer ik me later pas dat ik dat ook ben.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou de touwtjes even wat aantrekken en de privileges eens onder de loep nemen. Vooral vanwege dat eigenwijze geschraap.
Hij neemt natuurlijk de ruimte die je hem geeft, en vult die in zoals hem dat goed lijkt. En op het moment is dat op een manier die jullie op een achterstand zet :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

even hoor, maar wat is eigenlijk schaatsen? Is dat zo met de achterpoten uitslaan zeg maar?
Hylos
Zeer actief

Weet er geen juiste benaming voor, wij noemen het altijd schaatsen omdat het op die beweging lijkt.
Het gaat bij hem wel wat verder dan een beetje "schrapen" op zo'n moment.
Hij.ploegt het gras zo ongeveer om en eindigd in een grote hertensprong. Oren helemaal naar achteren..
Lijkt komisch maar hij is dan heel onrustig. Ik kap het ook af hoor, voegt m.i. niks toe.

Er is hier verder recentelijk niks veranderd, had ik ook al even over zitten te denken idd.
Ik ben momenteel juist wel streng voor hem, al helemaal met aan de lijn wandelen. Misschien probeert hij de grenzen daarom wat meer op te zoeken?
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Nou, tzal wel een loops teefje zijn geweest. :U:
Hij is sinds vorige week zichzelf weer en vrij rustig overdag. Eindelijk weer slapen en lekker rondhangen ;)
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Fijn! Klinkt als een heel gezonde puberknul!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”