Zijn er meer mensen met een chow op het forum ?
Weet dat ze misschien niet door iedereen geliefd zijn maar goed dat hoeft ook niet toch
Groetjes Amy en een poot van Boefke
Moderator: moderatorteam
Tja, het ras is zoals veel andere rassen ondertussen verpest hé, cf. http://andruska.wordpress.com/2011/11/1 ... chow-chow/Lin851 schreef:Er woont hier iemand in de buurt met 3 chows, waarvan er 1 zo benauwd klinkt dat ik het er zelf benauwd van krijg, je hoort haar al meters voor je bij ze bent reutelen.
En dan zijn zij nog voorzitters van een of andere chow club ook..
Het hangt er natuurlijk van af wat je verwacht van een hond. De punten die mij aanspreken in het ras zijn: kalm & waardig, trouw aan z'n baas, geen onnodige blaffer, middelmatige behoefte aan lichaamsbeweging.Lin851 schreef:Mijn schoonouders hebben er ook een, en als ik hem vergelijk met onze hond vind ik het jammer dat hij heel erg op zichzelf is en eigenlijk niets doet. Balletjes gooien, speuren, appèl.. Doet m allemaal niets. (snap dat er een groot verschil in rassen zit en ook in opvoeding, maar dit is wat mij opvalt).
Gollum schreef:Ik heb een tijdje samengewoond met twee chows, ik ben wel een beetje van ze gaan houden. Ik vond het wel bijzonder als ze luisterden hihi
Hoi Gittje , ik vind het ook jammer dat je ze niet vaak ziet. Vandaar mijn berichtje op het forum. Leek me leuk om er verhalen van andere over te horen.Gittje schreef:Ik ben ook voor het ras te vinden. Jammer genoeg zijn ze een zeldzaamheid aan het worden
Lin851 schreef:Er woont hier iemand in de buurt met 3 chows, waarvan er 1 zo benauwd klinkt dat ik het er zelf benauwd van krijg, je hoort haar al meters voor je bij ze bent reutelen.
Mijn schoonouders hebben er ook een, en als ik hem vergelijk met onze hond vind ik het jammer dat hij heel erg op zichzelf is en eigenlijk niets doet. Balletjes gooien, speuren, appèl.. Doet m allemaal niets. (snap dat er een groot verschil in rassen zit en ook in opvoeding, maar dit is wat mij opvalt)
De hond van mijn schoonouders kan trouwens wel normaal ademhalen.
Maar ze zien er wel uit als grote knuffels, en ik kan me voorstellen dat ze voor sommige mensen de perfecte hond zijn.
Hee Esther wat leuk, 3 chow's!*Esther schreef:O, wat leuk! Plaats maar wat foto's hoor! Jij hebt een zwarte zie ik?
Vorige week was ik bij de garage, of ik even binnen kwam koffie drinken.
Deze mensen hebben altijd Chows en de laatste is nu net 9 maanden oud en toch wel een beetje stout.
Geweldig om te zien hoe de kennismaking dan verloopt.
Ze kwam naar me toe, wilde best even snuffelen aan mijn uitgestoken hand. Daarna wilde ze ook best even ruiken aan het stukje gedroogde kip wat ik in mijn hand had. O, en ze wilde het ook wel aanpakken en legde het gelijk voor zich neer op de grond.
Daarna werd er uitgebreid aan gesnuffeld en verrek.....het was best lekker.
Na een tijdje mocht ik haar kriebelen maar niet te amicaal he....
Ik vind ze geweldig, niet voor mezelf maar dat aparte karakter, dat zo op zichzelf zijn, zo waardig.
Deze Chow had wel behoefte aan hond-hondcontact, de andere Chows helemaal niet.
We hebben een heel leuk gesprek gehad, leuk om te horen wat die Chows allemaal uit hadden gevreten en hoe zij zo mooi met die karakters omgingen. Het moet bij je passen.

Je hebt ook een korthaarversie: zie http://www.vanjuttersburch.com/dekorthaarchow.htmyuki schreef:Omdat ik niet zo van de lange vachten ben, heb ik geen chow maar wel een verre nicht ervan in huis, ook een blauwtong.
Ik weet het, dikke kans dat er ooit eentje bijkomtGittje schreef:@ Amy's: prachtige hond![]()
Je hebt ook een korthaarversie: zie http://www.vanjuttersburch.com/dekorthaarchow.htmyuki schreef:Omdat ik niet zo van de lange vachten ben, heb ik geen chow maar wel een verre nicht ervan in huis, ook een blauwtong.
yuki schreef:Oh wat leuk, ik ben gek op Chows! Toen ik een jaar of 15 was helemaal verliefd geraakt op deze honden (van iemand anders) en is altijd gebleven. Omdat ik niet zo van de lange vachten ben, heb ik geen chow maar wel een verre nicht ervan in huis, ook een blauwtong. Kom maar op met die fotos please!![]()
![]()
yuki schreef:Ik weet het, dikke kans dat er ooit eentje bijkomtGittje schreef:@ Amy's: prachtige hond![]()
Amy's schreef: Jij hebt ook echt een prachtige hond! Ik ben ook gek op sharpei's , deze zie je ook niet vaak. !
Ik vond ze geweldig, zo anders dan Gol. De reu was heel stoïcijns en liep wel met me mee omdat het moest van de baas, het teefje was wat toeschietelijker en wilde uiteindelijk wel met Gol en mij spelen. Alleen in de zomer was het wel lastig, het zijn niet echt waterliefhebbers en ze zijn wel eens niet goed geworden van de warmte. Stond ik met een onwillige Chow in de sloot, buik en nek te koelen, het was een drama om ze het water in te krijgen.Amy's schreef:Gollum schreef:Ik heb een tijdje samengewoond met twee chows, ik ben wel een beetje van ze gaan houden. Ik vond het wel bijzonder als ze luisterden hihi
Haha dat klopt ze staan er wel een beetje om bekend dat ze eigenwijs zijn (nogal)![]()
Maar daar hou ik ook wel van
Amy's schreef:HULin851 schreef:Er woont hier iemand in de buurt met 3 chows, waarvan er 1 zo benauwd klinkt dat ik het er zelf benauwd van krijg, je hoort haar al meters voor je bij ze bent reutelen.
Mijn schoonouders hebben er ook een, en als ik hem vergelijk met onze hond vind ik het jammer dat hij heel erg op zichzelf is en eigenlijk niets doet. Balletjes gooien, speuren, appèl.. Doet m allemaal niets. (snap dat er een groot verschil in rassen zit en ook in opvoeding, maar dit is wat mij opvalt)
Maar ze zien er wel uit als grote knuffels, en ik kan me voorstellen dat ze voor sommige mensen de perfecte hond zijn.
Hee lin851 , dat is er denk ik 1 met een wel hele platte snuit?? Wel erg vervelend voor die hond ..
Dat een chow erg op zichzelf kan zijn, kan voor en nadelen hebben hihi ik hou er op zich wel van al mag er wel gespeeld worden. Tot nu toe is die heel erg speels en aanhankelijk.
Haha ze zien er inderdaad als grote knuffels uit , helaas word er ook veel misbruik van gemaakt dat ze er zo lief uit zien als ze pup zijn. Veel broodfok enz. Al heb je dat met heel veel rassen ook.
Wat mij betreft prima dat sharpeis niet meer zo geliefd zijnAmy's schreef:yuki schreef:Oh wat leuk, ik ben gek op Chows! Toen ik een jaar of 15 was helemaal verliefd geraakt op deze honden (van iemand anders) en is altijd gebleven. Omdat ik niet zo van de lange vachten ben, heb ik geen chow maar wel een verre nicht ervan in huis, ook een blauwtong. Kom maar op met die fotos please!![]()
![]()
Jij hebt ook echt een prachtige hond! Ik ben ook gek op sharpei's , deze zie je ook niet vaak. Vind die van jou erg mooi. En mooie foto ook.
Je hebt inderdaad ook kortharige chow's haha.
Zal binnenkort paar nieuwe foto's hier neer zetten.
Hij moet daarvoor helemaal in de spotlights staan haha, anders zie je hem niet goed op de foto![]()
Groetjes!
Gollum schreef:Ik vond ze geweldig, zo anders dan Gol. De reu was heel stoïcijns en liep wel met me mee omdat het moest van de baas, het teefje was wat toeschietelijker en wilde uiteindelijk wel met Gol en mij spelen. Alleen in de zomer was het wel lastig, het zijn niet echt waterliefhebbers en ze zijn wel eens niet goed geworden van de warmte. Stond ik met een onwillige Chow in de sloot, buik en nek te koelen, het was een drama om ze het water in te krijgen.Amy's schreef:Gollum schreef:Ik heb een tijdje samengewoond met twee chows, ik ben wel een beetje van ze gaan houden. Ik vond het wel bijzonder als ze luisterden hihi
Haha dat klopt ze staan er wel een beetje om bekend dat ze eigenwijs zijn (nogal)![]()
Maar daar hou ik ook wel van
Ja je hebt veel verschillende chow's . Ligt er natuurlijk ook wel aan de combi waar je pup uit komt Maarja. 2 weken geleden bij de dierenarts geweest en die zei , "oh wat mooi een zwarte , deze worden nog groter dan bruine chow's "Lin851 schreef:Amy's schreef:HULin851 schreef:Er woont hier iemand in de buurt met 3 chows, waarvan er 1 zo benauwd klinkt dat ik het er zelf benauwd van krijg, je hoort haar al meters voor je bij ze bent reutelen.
Hee lin851 , dat is er denk ik 1 met een wel hele platte snuit?? Wel erg vervelend voor die hond ..
Dat een chow erg op zichzelf kan zijn, kan voor en nadelen hebben hihi ik hou er op zich wel van al mag er wel gespeeld worden. Tot nu toe is die heel erg speels en aanhankelijk.
Haha ze zien er inderdaad als grote knuffels uit , helaas word er ook veel misbruik van gemaakt dat ze er zo lief uit zien als ze pup zijn. Veel broodfok enz. Al heb je dat met heel veel rassen ook.
Ik kan niet goed zien hoe plat de snuit is, ze zijn nogal poefig qua vacht. Hoog knuffelbeergehalte.
Hun chows zijn in iede geval een stuk compacter qua bouw dan die van mijn schoonouders, en er loopt er hier nog een in de buurt die qua bouw nog meer richting de herder gaat (lange spitse snuit en hoog op de poten)
Heel bijzonder dat je ze alleen uit de opvang neemt , dit zou ik het liefste ook doen. Maar aangezien dit onze eerste hond van ons samen is wilde we graag dat we er 1 hadden van pups af aan.yuki schreef:Wat mij betreft prima dat sharpeis niet meer zo geliefd zijnAmy's schreef:yuki schreef:Oh wat leuk, ik ben gek op Chows! Toen ik een jaar of 15 was helemaal verliefd geraakt op deze honden (van iemand anders) en is altijd gebleven. Omdat ik niet zo van de lange vachten ben, heb ik geen chow maar wel een verre nicht ervan in huis, ook een blauwtong. Kom maar op met die fotos please!![]()
![]()
Jij hebt ook echt een prachtige hond! Ik ben ook gek op sharpei's , deze zie je ook niet vaak. Vind die van jou erg mooi. En mooie foto ook.
Hij moet daarvoor helemaal in de spotlights staan haha, anders zie je hem niet goed op de foto![]()
Groetjes!ik neem ze alleen uit de opvang. Kortharige chows kom je dan niet zo veel tegen. Op facebook zijn wel paar leuke sites. Ik heb wel het idee dat chows minder gezondheidsproblemen hebben dan chows, klopt dat?
Ik dacht dat Chows idd veel minder rasgebonden problemen hebben.Amy's schreef:Heel bijzonder dat je ze alleen uit de opvang neemt , dit zou ik het liefste ook doen. Maar aangezien dit onze eerste hond van ons samen is wilde we graag dat we er 1 hadden van pups af aan.yuki schreef:Wat mij betreft prima dat sharpeis niet meer zo geliefd zijnAmy's schreef:yuki schreef:Oh wat leuk, ik ben gek op Chows! Toen ik een jaar of 15 was helemaal verliefd geraakt op deze honden (van iemand anders) en is altijd gebleven. Omdat ik niet zo van de lange vachten ben, heb ik geen chow maar wel een verre nicht ervan in huis, ook een blauwtong. Kom maar op met die fotos please!![]()
![]()
Groetjes!ik neem ze alleen uit de opvang. Kortharige chows kom je dan niet zo veel tegen. Op facebook zijn wel paar leuke sites. Ik heb wel het idee dat chows minder gezondheidsproblemen hebben dan chows, klopt dat?
Zal er eens op facebook naar zoeken. Had ik nog niet gedaan.
Bedoel je dat chow's minder gezondheids problemen hebben dan sharpei's of andersom ?
Veel chow's hebben entropion en/ of ectropion, maar dit kunnen sharpei's ook hebben.. En HD en al die andere gewrichtsproblemen kunnen ze ook vaak beide hebben.
Wat ik wel zie is dat ze in Duitsland sneller fokken door bijv. 2 chow's , 1 met HD 3 en De andere mét bijv.HD 2 te gebruiken. lijkt dat dat daar sneller gebeurt maar dit weet ik niet zeker hoor .
Dus ik kan eigenlijk niet zeggen welke minder of meer problemen hebben

Paisley schreef:Ik ben als kind venijnig gebeten door een Chow![]()
Dat was ook de enige Chow die ik van dichtbij heb gekend. Dus liefhebber? Mwah, niet persé. Maar ik vind je pup echt een dotje! Wat een bolle toet al.
Pei's worden ook regelmatig gebeten, laat ik nou altijd gedacht hebben dat deze rassen Chinees spreken en andere honden hondentaal...Amy's schreef:Paisley schreef:Ik ben als kind venijnig gebeten door een Chow![]()
Dat was ook de enige Chow die ik van dichtbij heb gekend. Dus liefhebber? Mwah, niet persé. Maar ik vind je pup echt een dotje! Wat een bolle toet al.
Hee Paisley , dan begrijp ik goed dat je niet perse een liefhebber ervan bent![]()
Toch hoor ik wel eens vaker dat mensen zeggen ja chow's vallen vaak honden aan enz.
Maar ik denk dat dit ook kan komen doordat een chow zelf juist eerder aangevallen word (door de staart die op z'n rug zit , puntoortjes naar voren enz.) en dat een chow daarna zich sneller verdedigt door aan te vallen omdat die mischien denkt , anders word IK aangevallen.
Maar dit is wat ik denk
yuki schreef:Pei's worden ook regelmatig gebeten, laat ik nou altijd gedacht hebben dat deze rassen Chinees spreken en andere honden hondentaal...Amy's schreef:Paisley schreef:Ik ben als kind venijnig gebeten door een Chow![]()
Hee Paisley , dan begrijp ik goed dat je niet perse een liefhebber ervan bent![]()
Toch hoor ik wel eens vaker dat mensen zeggen ja chow's vallen vaak honden aan enz.
Maar ik denk dat dit ook kan komen doordat een chow zelf juist eerder aangevallen word (door de staart die op z'n rug zit , puntoortjes naar voren enz.) en dat een chow daarna zich sneller verdedigt door aan te vallen omdat die mischien denkt , anders word IK aangevallen.
Maar dit is wat ik denk