Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jouw ras op site LICG
Moderator: moderatorteam
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jouw ras op site LICG
Staat jouw ras hier al bij? Er is al paar keer oproep voor rasverenigingen geweest om info aan te leveren en actueel te houden. Doen ze vaak niet. Misschien idee om het zelf dan maar te doen of de vereniging te vragen? Marktplaats verwijst naar deze site bij informatie over pups
http://www.licg.nl/8j/dieren/zoogdieren ... /hond.html
http://www.licg.nl/8j/dieren/zoogdieren ... /hond.html
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
-
Sita
- Zeer actief
Re: Jouw ras op site LICG
De golden retriever staat er tussen en sluit super aan bij het ras. Vind het echt een heel goede beschrijving en up to date.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Die van mij staat er tussen en vind het een goed duidelijk stukje waar ik eigenlijk niks aan toe te voegen heb!
Ik denk dat onze rasvereniging hier aan mee geholpen heeft!
Ik denk dat onze rasvereniging hier aan mee geholpen heeft!

-
S@ndr@
- Zeer actief
De Cane Wattes staat er niet tussen, ( even een snelle blik geworpen) maar dat vind ik ook niet zo verrassend 
-
nathalie71
Geen Shih-Tzu gezien 
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Mijn ras staat er tussen. Ik vind het een duidelijk stukje. enige puntje van kritiek is dat de aanschafprijs inmiddels wel wat hoger ligt (zeker als je bij een fokker koopt die meer test dan dat de RV nodig acht).
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
LICG vraagt ook om updates door te geven.
De Cocker staat er ook niet tussen, heeft 3 rasverenigingen maar niemand heeft blijkbaar tijd...
De Cocker staat er ook niet tussen, heeft 3 rasverenigingen maar niemand heeft blijkbaar tijd...
Op elke wandeling is
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
De Zuidrus staat er (hoe verrassend) niet bij.
Ik denk trouwens ook niet dat mensen die een Zuidrus zoeken hier zullen gaan kijken.
Ik denk trouwens ook niet dat mensen die een Zuidrus zoeken hier zullen gaan kijken.
Groetjes, Marjan
-
Topline
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxers
- Contacteer:
Hmm, ik ben secretaris van de Boxer Vrienden Nederland, maar ik heb nooit de vraag gekregen van de LICG om medewerking aan een ras beschrijving voor hun site.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat geldt ook voor mijn ras, de prijs is wat te laag..Eilfy schreef:Mijn ras staat er tussen. Ik vind het een duidelijk stukje. enige puntje van kritiek is dat de aanschafprijs inmiddels wel wat hoger ligt (zeker als je bij een fokker koopt die meer test dan dat de RV nodig acht).
-
Lady.1
- Actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 11
- Contacteer:
Mijn ras staat er ook niet bij 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Nou kruip in je penTopline schreef:Hmm, ik ben secretaris van de Boxer Vrienden Nederland, maar ik heb nooit de vraag gekregen van de LICG om medewerking aan een ras beschrijving voor hun site.
Figo's ras staat er ook niet bij. Maar je kan online genoeg lezen/ vinden als je geïnteresseerd bent in het ras.
Kwestie van kopiëren als je volledig wil zijn qua info geven.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Het verzoek is een keer geweest maar met al de bestuurswisselingen..
Op elke wandeling is
-
Neeltje
De Tibetaanse Terrier staat er ook niet tussen, maar dat vind ik wel prima. Het ras hoeft niet bekender te worden, is alleen maar slecht voor het ras.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo is voorlichting slecht voor een ras?
Op elke wandeling is
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
- Aantal honden: 0
De Ierse Setter staat er toevallig wel tussen..Kells schreef:Datzelfde geldt voor een setter, denk ik.Nawosh schreef:De Zuidrus staat er (hoe verrassend) niet bij.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
'mijn' ras staat er wel tussen en ik moet zeggen dat ik het wel een goede beschrijving vind. Ze benadrukken in ieder geval het verschil tussen de werk- en showlijnen en het bijbehorende karakter. Dat mis ik vaak bij rasbeschrijvingen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind je? Ik vind het juist goed dat er een juiste rasbeschrijving wordt gegeven en dat het niet alleen halleluja is en vind dus ook dat deze voor elk ras nodig is.Neeltje schreef:De Tibetaanse Terrier staat er ook niet tussen, maar dat vind ik wel prima. Het ras hoeft niet bekender te worden, is alleen maar slecht voor het ras.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De uitleg bij de border collie vind ik erg goed, alleen de prijs mag inderdaad wat omhoog.
-
Neeltje
Daar gaat het mij niet om, het gaat mij meer om de bekendheid dat een ras krijgt, als je overal en ergens er informatie over kunt krijgen. Zeker met het oh en ah gehalte dat de Tibetaanse Terrier heeft. Hij wordt al gebruikt zowat in iedere broodfok hond die je kunt vinden. Als het ras niet te bekend is, wordt de vraag ook niet te graag en wordt een ras dat nog behoorlijk gezond is, niet kapot gefokt omdat Jantje en Mientje op de hoek morgen een puppy willen. Ik hoef ook geen film of reklame of een of andere bekende idioot die met dit ras gaat lopen. Laat het maar lekker onbekend blijven. Op de site van de Raad van Beheer staat een omschrijving en bij de rasvereniging ook.malinois schreef:Vind je? Ik vind het juist goed dat er een juiste rasbeschrijving wordt gegeven en dat het niet alleen halleluja is en vind dus ook dat deze voor elk ras nodig is.Neeltje schreef:De Tibetaanse Terrier staat er ook niet tussen, maar dat vind ik wel prima. Het ras hoeft niet bekender te worden, is alleen maar slecht voor het ras.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:'mijn' ras staat er wel tussen en ik moet zeggen dat ik het wel een goede beschrijving vind. Ze benadrukken in ieder geval het verschil tussen de werk- en showlijnen en het bijbehorende karakter. Dat mis ik vaak bij rasbeschrijvingen.
Redelijk idd.
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Door vermelden maak je het ras niet bekender, wel alle info.
Op elke wandeling is
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Neeltje
Als mensen geïnteresseerd zijn kunnen ze het vinden op de site van de Raad van Beheer en de rasvereniging. Lijkt me meer dan voldoende.Es schreef:Door vermelden maak je het ras niet bekender, wel alle info.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mwa dat vind ik dan weer raar... ik heb ook een stukje over de mh op mijn site staan en krijg er toch vaak (positieve) reacties op en vragen. Maakt de stap om ff te vragen toch vaak wat kleiner heb ik t idee. De rvb kent de gemiddelde nederlander niet eens...Neeltje schreef:Als mensen geïnteresseerd zijn kunnen ze het vinden op de site van de Raad van Beheer en de rasvereniging. Lijkt me meer dan voldoende.Es schreef:Door vermelden maak je het ras niet bekender, wel alle info.