wat gek?S@ndr@ schreef:Jokob is alweer met de noorderzon vertrokkenzo errug is t toch niet
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Woezel gebeten.
Moderator: moderatorteam
- yuki
- Zeer actief
Re: Woezel gebeten.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Haha die Mmartinn, zou hij misschien ooit gaan denken 'misschien, heel misschien als alle andere het er niet mee eens zijn, ligt het toch wel een beetje aan mezelf?'
Achja, ik heb het ook ooit geleerd
Ik wilde ook wat anders maken van mijn hond terwijl dat er niet in zat. Op een gegeven moment geaccepteerd en daarna een fantastische hond aan over gehouden.
Zijn rottweiler is nog jong, hij komt vast ook nog wel terug op zijn woorden hoor. Met deze instelling gaat 't hem sowieso niet worden. En ik spreek uit ervaring, dan maar
Achja, ik heb het ook ooit geleerd
Zijn rottweiler is nog jong, hij komt vast ook nog wel terug op zijn woorden hoor. Met deze instelling gaat 't hem sowieso niet worden. En ik spreek uit ervaring, dan maar
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien dan eens nadenken hoe je iets opschrijft? Mensen kunnen hier alleen maar iets vertalen door het te lezen. Dan zul je je dus duidelijk moeten uitdrukken want anders wordt het totaal anders opgevat dan hoe je het bedoeld. Maar jij blijft het ook nog stug volhouden.mmartinn schreef:Ik weet niet hoe dat 100% appel verhaal erin is gekomen, maar ik heb het voor dit bericht geen een keer getypt!
Ik heb niet de illusie dat mijn honden 100% luisteren, gelukkig maar niet hoor... dat zijn robotjes en ik hou van dieren met een eigen karaktertje.
Wel kan ik heel goed zien of ze iets anders van plan zijn dan ik wil en daar reageer ik dan op. Maar als ik jou met mijn honden naar buiten stuur weet ik heel zeker dat ze bij jou van alles zullen proberen wat ze niet zo snel bij mij zullen doen. Niet zo snel dus ik zeg nooit nooit...
Mijn honden waken en dat mag, voor zover het nodig is. Dus het is nodig als er iemand bij mijn auto komt, iemand in mijn huis komt en iemand in mijn tuin loopt. Het is niet nodig om dat te doen voor de hele parkeerplaats die achter mijn tuin ligt.
Mijn honden mogen zelfs mij verdedigen zonder commando, maar als ik het niet nodig vind moeten ze het laten. Maar waarom zouden ze het niet in hun hoofd mogen halen om het te doen terwijl ze daarvoor gemaakt zijn? Het zijn waak- en verdedigingshonden, ook die van jou. Of ze het mogen doen is een tweede... en dat mag dus niet maar zo op straat. Dus een nee moet genoeg zijn om ze gewoon bij me te laten lopen, wat niet wil zeggen dat ze het object niet in de gaten mogen houden, kijken mag aankomen niet zolang ik nee zeg.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk dat die lui sowieso niet zo dachten in termen van consequentiesMarco88 schreef:Ik denk niet dat de mensen die tig jaren geleden honden fokten puur voor de hondenvechtsport niet wisten dat in de toekomst mensen juist die honden wilden als sociaal huisdier lol
- Hanneke2
- Zeer actief
Heel duidelijk en precies to the point.Tara schreef:Je hond iets verbieden neemt niet weg dat hij nog steeds de intentie behoudt.
Die intentie (jagen, waken, herderen, uitvallen) neem je gewoon niet weg, hoe hard je ook je best doet.
Wat er in zit, zit er in, en net doen alsof je het er uit kunt trainen is een beetje naïef gedacht.
Dat een verantwoordelijke baas het onder controle houdt is allemaal prachtig, maar niks meer dan voorkomen van.
Maar een hond die die intentie behoudt kan, wanneer je als baas te laat bent, zomaar ineens dat gedrag vertonen wat je eigenlijk niet wilt zien.
Dat heeft niks met grenzen opzoeken te maken, maar alles met sneller zijn dan de baas en nog altijd die onveranderde intentie.
Dus ja, die staff kán een keer out of the blue grijpen, die rottweiler kán toch een keer bonje krijgen met een reu die hij niet kan negeren, en die jachthond kán een keer toch net te ver weg lopen en op exact dát moment een ree zien, en dan is hij ook weg...
Een hond zal altijd zijn reflexen, driften en reacties die zijn natuur en zijn karakter hem ingeven behouden.
Heb vooral niet de illusie dat je daar als baas iets over te zeggen hebt, je kunt alleen zorgen dat de omstandigheden waaronder dat gedrag zich zou kunnen vertonen niet opgezocht worden.
Dus houd je de aandacht van je staff bij jou, op het moment dat er een vreemde hond aangerend komt, dus maan je je rottweiler om door te lopen als er een patsreu aan komt, dus hou je je jachthond dicht genoeg bij je om te zorgen dat je hem nog kunt zien en op tijd kunt terugroepen.
Het gaat meer over anticiperen dan over beheersen geloof ik.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Haha, dat ja.Nanna schreef:Een 100% luisterende hond lijkt me overigens ook dodelijk saai.
Zo'n hond zou ik niet eens willen.
Ik moet bekennen dat ik soms met mijn brave stel van 10 en 12 loop te wandelen en het een tikje saai vind. Jack blijft een rebel maar moet tegenwoordig toch vaker aan de lijn om te voorkomen dat hij met z'n wiebellijf in de sloot dondert, en kan dus niet zo heel veel meer rebelleren, en Lilo is gewoon stikbraaf geworden. Ik wil niet zeggen dat ik er destijds op het moment zelf van genoot toen ze jaren terug samen de benen namen achter een haas aan, of toen Lilo de volkstuintjes had ontdekt en ik regelmatig een kwartier kon gaan wachten terwijl zij door de netjes aangelegde groenten sjeesde, ,of toen ze nog af en toe een hele reeks achtertuinen ging inspecteren en ik machteloos toe moest kijken hoe ze met haar neus tegen de schuifpui van verbijsterde net-wakkere mensen stond of toen Jack nog opgewekt loopse-tevensporen volgde naar potdomme het volgende dorp en ik daar achteraan moest rennen of toen Jack nog bij elke openstaande deur naar binnen wandelde en ik liep te klooien met die flex terwijl Jack al wildvreemde mensen aan het begroeten was. Ik vind ook geen lege verpakkingen meer van koekjes strategisch verstopt 'zodat ik het niet merk' dat ze dingen hebben lopen jatten, er wordt alleen nog maar gespeeld met hun eigen speeltjes, niet meer met de inhoud van de wasmand, er worden geen schoenenbergen meer gebouwd, geen meubels meer verplaatst en ze leggen hun eigen speeltjes nog net niet terug als ze klaar zijn met spelen.
Het zijn nog steeds verrukkelijke honden, maar het is een beetje saai soms. Ik heb ook nauwelijks meer van die "achteraf kan je er heel hard om lachen"-verhalen te vertellen op verjaardagen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
mmartinn schreef:Niet onderdrukt??dagmar88 schreef:Die honden zijn juist op hun taak uitgezocht/gefokt vanwege het karakter en hun "driften" of gebrek daar aan. Dat wordt niet onderdrukt![]()
Of denk je dat een hond in de aanval, niet terug gefloten kan worden??
Dat dat een zeer moeilijke oefening is ben ik met je eens, maar zeer cruciaal.
Dat ligt ook aan het karakter van de hond.
Jarah bijvoorbeeld werd heel vaak door Nikkie gebeten als Nikkie opgewonden raakte aan de riem.
Sinds een jaar knokt Jarah terug en die is niet te stoppen daarin die is nu zo pissig als Nikkie haar bijt dat ze compleet uit haar bol gaat en aangezien Jarah een hond is die alleen luistert als het haar uitkomt moet ik haar echt van Nikkie aftrekken.
De laatste keer heb ik Jarah in haar nekvel gebeten toen ze Nikkie bij haar strot vasthad en niet los wilde laten, had geen handen vrij en ze luisterde echt niet, Jarah zal nooit zelf een van de andere bijten maar als ze haar bijten dan pikt ze dat niet meer en dat is natuurlijk ook niet zo gek als een ander zich steeds op jou afreageert.
Heb me voorgenomen om als het nog een keer gebeurd eens weg te lopen en de riemen gewoon los te laten. Kijken of ze dan nog zo lelijk tegen elkaar doen, als de meiden alleen zijn dan gebeurd er namelijk nooit iets.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
mmartinn schreef: want ja de meeste staffords zijn (helaas) de roedelleider.
Roedelleider, roedelvolger... pfff
Heeft er weer 1 teveel naar Cesar gekeken.

- Hayley84
- Zeer actief
Nee dat heeft de mens er bewust ingefokt, niet onbewust, bewust.Marco88 schreef:Niet bewust, maar er zit wel een schroefje los kwa gedragHusky_Manu schreef:Nouja eigenlijk is er wel een reden voor een Stafford want het zit gewoon in zijn genen. Dat heeft de mens er bewust in gefokt.
Een psychopaat wordt niet bewust gefokt.
Dacht dat je nou toch wel wat geleerd had op het Staffordforum, weet anders ook niet wat je komt doen daar.

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Dit vind ik een beetje rare opmerking, Martin bedoelt er gewoon ermee te zeggen dat hij denkt, dat bij veel staff eigenaren, de hond de baas is en niet andersom.Hayley84 schreef:mmartinn schreef: want ja de meeste staffords zijn (helaas) de roedelleider.![]()
Roedelleider, roedelvolger... pfff
Heeft er weer 1 teveel naar Cesar gekeken.
Vertellen dat hij teveel cesar milan gekeken heeft, terwijl hij dat niet eens zegt of over gehad heeft is niet zo aardig
-
S@ndr@
- Zeer actief
ow, dus nu moeten we aardig zijn ,
ik wordt ook wel een beetje gek van de woord roedelleider
t gesuggereerd alsof je constant bewust bezig moet zijn je roedel te leiden 
ik wordt ook wel een beetje gek van de woord roedelleider
- Marco88
- Zeer actief
- Hayley84
- Zeer actief
Er staat niet dat hij denkt dat dat zo is, hij stelt dat het zo is.Marco88 schreef:
Dit vind ik een beetje rare opmerking, Martin bedoelt er gewoon ermee te zeggen dat hij denkt, dat bij veel staff eigenaren, de hond de baas is en niet andersom.
Vertellen dat hij teveel cesar milan gekeken heeft, terwijl hij dat niet eens zegt of over gehad heeft is niet zo aardig

- dagmar88
- Zeer actief
Een benaming die vaak verbonden is aan een methode.Marco88 schreef:Is gewoon andere benaming voor de baas zijn, ik stoor me er niet zoveel aan
- Marco88
- Zeer actief
Ik denk zelf dat de meeste staff/pit eigenaren wel goed de baas zijn hoor, maar de enkelen die het niet zijn, vallen het meeste op, of halen het nieuws.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Daar moet je ook continu mee bezig zijn. Zoals je zelf al eens aangaf, het goede gedrag van je hond is maar een dun schilletje, daaronder zit gewoon een rauw dier. Je moet dus altijd je koppie er bij houden.S@ndr@ schreef:ow, dus nu moeten we aardig zijn ,
ik wordt ook wel een beetje gek van de woord roedelleidert gesuggereerd alsof je constant bewust bezig moet zijn je roedel te leiden
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

- mmartinn
- Zeer actief
Ik zie hier de meeste bazen met een stafford aan touw toch echt drie meter achter hun hond lopen. Met strakke riem en iets achteroverbuigend. En aangepast aan de tempo van de hond.
Zoals ik al zei de meeste, dus niet allemaal. Je hoeft je dan ook niet aangesproken te voelen als je in de laatste cattegorie valt!
Zoals ik al zei de meeste, dus niet allemaal. Je hoeft je dan ook niet aangesproken te voelen als je in de laatste cattegorie valt!

- Hayley84
- Zeer actief
Dus als je je hond laat trekken aan de riem dan is je hond de roedelleider?mmartinn schreef:Ik zie hier de meeste bazen met een stafford aan touw toch echt drie meter achter hun hond lopen. Met strakke riem en iets achteroverbuigend. En aangepast aan de tempo van de hond.

-
S@ndr@
- Zeer actief
ach, mijn hondje`s ( jawel allebei) lopen ook voor me uit, maar ik ben nogal een volgzaam typetje

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 feb 2014 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
mmartinn schreef: Daar moet je ook continu mee bezig zijn. Zoals je zelf al eens aangaf, het goede gedrag van je hond is maar een dun schilletje, daaronder zit gewoon een rauw dier. Je moet dus altijd je koppie er bij houden.
Als dat continu moet, heb je de verkeerde hond.
Hayley84 schreef: Dus als je je hond laat trekken aan de riem dan is je hond de roedelleider?
- mmartinn
- Zeer actief
Waar je heen wint, te voorspelbaar.Hayley84 schreef:Dus als je je hond laat trekken aan de riem dan is je hond de roedelleider?mmartinn schreef:Ik zie hier de meeste bazen met een stafford aan touw toch echt drie meter achter hun hond lopen. Met strakke riem en iets achteroverbuigend. En aangepast aan de tempo van de hond.

- Hayley84
- Zeer actief
Ik denk dat 90% van de Staffords aan de riem trekken.
Waarom? Omdat het mongolen zijn en dat leuk vinden.
Kun je het afleren? Ja dat kan.
Doet iedereen dat? Nee.
Zijn die mensen dan geen roedelleider? Als jij dat vindt.
Waarom? Omdat het mongolen zijn en dat leuk vinden.
Kun je het afleren? Ja dat kan.
Doet iedereen dat? Nee.
Zijn die mensen dan geen roedelleider? Als jij dat vindt.

- Hayley84
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
mmartinn schreef:Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Ja fantastisch. En zo ziet hij er uit. We weten het nu wel een keer!
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- mmartinn
- Zeer actief
Goh, echt belangrijk! Ben er niet mee bezig, kun je dat uitschakelen dan.Jaap* schreef:mmartinn schreef:Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het is al die andere mensen blijkbaar wel gelukt.mmartinn schreef:Goh, echt belangrijk! Ben er niet mee bezig, kun je dat uitschakelen dan.
RTFM zou ik zeggen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Jammartinn schreef:Goh, echt belangrijk! Ben er niet mee bezig, kun je dat uitschakelen dan.Jaap* schreef:mmartinn schreef:Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- mmartinn
- Zeer actief
Ik vind dat totaal onbelangrijk.
Is dat nu het niveau? Dat je je daar aan stoort?
Is dat nu het niveau? Dat je je daar aan stoort?

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik stoor me daaraan, ja. Krijg al meer dan genoeg ongevraagde reclame te zien.
And few will ever climb
- mmartinn
- Zeer actief