Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke regels zou jij voor hondenuitlaatservices willen?
Moderator: moderatorteam
Re: Welke regels zou jij voor hondenuitlaatservices willen?
Aan aantal honden kun je geen beperking stellen, denk k. Wat nu als ik 6 honden heb?
Ik vind wel dat ze minstens hun dieren-ehbo moeten hebben.
Het gaat ook niet om die sancties, ik bedoel - die regels zijn daar hedentendage (schrijf je dat zo?) ook niet meer voor. Ik hoop tenminste niet dat er nog beleidsmakers rondlopen die zo naief zijn, dat ze zelf geloven, dat regels (en sancties) mensen ervan weerhouden om 'dingen te doen die niet mogen'.Jaap* schreef:Ik begrijp niet precies wat je bedoelt te zeggen denk ik, maar met gezond verstand en fatsoen is het lastig sancties opleggen.Jokkebrok schreef:Anno nu gaat men er toch niet meer van uit dat regelgeving er is om overlast aan te pakken? Regelgeving is er anno nu om je/men/zich in te dekken tegen eventuele verzekerings(schade)claims. Overlast pakken we aan met gezond verstand, fatsoen of wat dan ook, daar zijn die regels toch niet voor. Tenminste zo heb ik dat nooit begrepenJaap* schreef:Ik denk eigenlijk dat er wel genoeg wet- en regelgeving is waarmee je overlast kunt aanpakken, als je dat wilt.
En aan dat laatste schort het. Er is toch geen capaciteit om te handhaven, dus waarom nog meer regelgeving gaan maken
Ik denk wel dat men (die beleidsmakers en anderen) die regels (met sancties) blijft maken zodat er in geval van schades (zie Lieke's tekstje) en klachten (zie Tara's tekstje) iemand aansprakelijk te stellen is. Want dat is wat er volgens mij vooral aan de hand is met regels en wetten en sancties - er moet in geval van schade en klachten naar iemand gewezen kunnen worden, want zelf hebben we namelijk nooit wat gedaan (ahum).
En ik schrijf "zie Lieke's en Tara's tekst" omdat zij al heel mooi voorbeelden geven van wat ik eigenlijk bedoel, zonder dat ik het zelf hoefde toe te lichten. Het is vrijwel het eerste waar men tegenwoordig aan denkt: schade en klachten en wat als het mis gaat. En dat is op zich best treurig, eigenlijk.
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Heb ik ookMarion. schreef:Aan aantal honden kun je geen beperking stellen, denk k. Wat nu als ik 6 honden heb?

Moet wel weer een opfriscursusje denk ik

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het lijkt me niet realistisch, maar toch: laat er maar een diploma bestaan. En die dan ook verplicht maken voordat je een HUS mag beginnen. Theoriexamen, voornamelijk over ethiek, gedrag en reglementen. En verplicht een goede verzekering afgesloten hebben. Oh en een limiet aan het aantal honden per wandeling. Absoluut niet meer dan 6, en zelfs dat vind ik nog veel. Als er een conflict ontstaat binnen de roedel of met een andere hond moet één persoon 6 honden uit elkaar halen, dat lijkt me vrijwel onmogelijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Fafo schreef: Ik hoef persoonlijk niet perse een uniform aan, maar meer omdat ik graag loop in wat ik prettig vind. Maar! Ook omdat je denk ik ook wel hondeneigenaren hebt die nogal snel iets te zeiken hebben. En een slechte naam kan zo verspreid worden mochten mensen dat willen, heb ik wel gemerkt (gelukkig niet bij mezelf)

Maar het was hem niet, want deze "Niko" hoorde echt bij een roedel en keek niet naar haar om.
Na navragen rond welke tijd en hoe de "baas" er uit zag bleek het dus wel Niko te zijn

Denk idd dat mensen minder geneigd zijn moeilijk te doen wanneer ze denken dat je gewoon met veel eigen honden loopt.
- Ήυs
- Zeer actief
Ja dat is ook zo. Maar ik ben dan meer voor eigen halsbanden met eigen penning (wil ik uiteindelijk nog graag een keer bestellen als er budget voor is). Ik ben wel eens bijna een hond uit het oog verloren die opeens een paniekaanval kreeg en uit het tuig glipteTara schreef:Uniform kan ook gewoon een bepaalde kleur petje, hesje, armband of zoiets zijn natuurlijk.Fafo schreef:
Ik hoef persoonlijk niet perse een uniform aan, maar meer omdat ik graag loop in wat ik prettig vind. .
Het gaat tenslotte maar om de herkenbaarheid.Voor de bij jou horende honden zou dan een matchend halsbandje of naamplaatje dan handig zijn.
Dan weet je ook meteen bij wie die honden dan horen. Ik geloof onmiddellijk dat het jou niet zal overkomen, daarvoor kom je me te oplettend over, maar het is niet uniek dat uitlaatservices honden kwijtraken of vergeten... Dan is die herkenbaarheid natuurlijk wel fijn.

- Ήυs
- Zeer actief
6 is echt niet te veel. Maar goed, dat vind ikMaeve schreef:Het lijkt me niet realistisch, maar toch: laat er maar een diploma bestaan. En die dan ook verplicht maken voordat je een HUS mag beginnen. Theoriexamen, voornamelijk over ethiek, gedrag en reglementen. En verplicht een goede verzekering afgesloten hebben. Oh en een limiet aan het aantal honden per wandeling. Absoluut niet meer dan 6, en zelfs dat vind ik nog veel. Als er een conflict ontstaat binnen de roedel of met een andere hond moet één persoon 6 honden uit elkaar halen, dat lijkt me vrijwel onmogelijk.

En een aansprakelijkheidsverzekering (als je het daar over hebt? Of welke verzekeringen bedoel je?) is nog niet zo makkelijk voor een hus.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Het maakt mij niet uit met hoeveel honden ze lopen, of hoe ze eruit zien enz. Als ze maar wél met die losgeslagen honden bij mij uit de buurt blijven. Ik word bloedchagerijnig van die hus'sen hier.
Als ik die bus zie staan in het bos, ga ik het verboden stuk in. Of hier bij de zandvlakte. Zit madam in haar bus, deur dicht en lopen al die honden los. Of ze is er al met de hele groep, gooit die de bus in en gaat dan staan wachten op een verdwaalde hond... Nog een mooie die hier regelmatig rijdt: is een soort bestel-achtige auto, zitten de honden aan de halsband met lijn vastgebonden in die auto, achterin. Ze zal maar hard moeten remmen... Nee, mijn honden gaan mooi achter een hekje, mocht het ooit nodig zijn.
Als ik die bus zie staan in het bos, ga ik het verboden stuk in. Of hier bij de zandvlakte. Zit madam in haar bus, deur dicht en lopen al die honden los. Of ze is er al met de hele groep, gooit die de bus in en gaat dan staan wachten op een verdwaalde hond... Nog een mooie die hier regelmatig rijdt: is een soort bestel-achtige auto, zitten de honden aan de halsband met lijn vastgebonden in die auto, achterin. Ze zal maar hard moeten remmen... Nee, mijn honden gaan mooi achter een hekje, mocht het ooit nodig zijn.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Bij een conflict lijkt het me eerder logisch dat alle 6 de honden betrokken raken? Als ze dat niet al zijn doen ze wel lekker meeFafo schreef:6 is echt niet te veel. Maar goed, dat vind ikMaeve schreef:Het lijkt me niet realistisch, maar toch: laat er maar een diploma bestaan. En die dan ook verplicht maken voordat je een HUS mag beginnen. Theoriexamen, voornamelijk over ethiek, gedrag en reglementen. En verplicht een goede verzekering afgesloten hebben. Oh en een limiet aan het aantal honden per wandeling. Absoluut niet meer dan 6, en zelfs dat vind ik nog veel. Als er een conflict ontstaat binnen de roedel of met een andere hond moet één persoon 6 honden uit elkaar halen, dat lijkt me vrijwel onmogelijk.En de kans is echt heel heel heel klein dat je een conflict hebt met 6 honden tegelijk.
En een aansprakelijkheidsverzekering (als je het daar over hebt? Of welke verzekeringen bedoel je?) is nog niet zo makkelijk voor een hus.

En een aansprakelijkheidsverzekering inderdaad. Voor bovenstaande incidenten

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Die van mij gaat mee omdat ie het zo ontzettend leuk vindt. Ik zit dan gewoon thuis.Jokkebrok schreef: Ik vond het helemaal niet zo goed dat er HUS'es bestaan. Niet dat ik die HUS-meneren en mevrouwen geen boterham gun, maar als je geen tijd/energie/capaciteit/mogelijkheid/etc hebt om de hond uit te laten, dan moet je misschien geen hond nemen.
Ik vind 6 a 7 honden ok. Het is belangrijker dat opgelet wordt wélke honden meegaan (niet agressief etc).
Overigens heb ik bij het wandelen nog nooit last gehad van een HUS.
- Ήυs
- Zeer actief
nathalie schreef:Het maakt mij niet uit met hoeveel honden ze lopen, of hoe ze eruit zien enz. Als ze maar wél met die losgeslagen honden bij mij uit de buurt blijven. Ik word bloedchagerijnig van die hus'sen hier.

- Ήυs
- Zeer actief
Mwah, heb echt wel eens een conflict tussen twee honden gehad maar daar bemoeid de rest van de groep zich echt niet mee hoor.Maeve schreef:Bij een conflict lijkt het me eerder logisch dat alle 6 de honden betrokken raken? Als ze dat niet al zijn doen ze wel lekker meeFafo schreef:6 is echt niet te veel. Maar goed, dat vind ikMaeve schreef:Het lijkt me niet realistisch, maar toch: laat er maar een diploma bestaan. En die dan ook verplicht maken voordat je een HUS mag beginnen. Theoriexamen, voornamelijk over ethiek, gedrag en reglementen. En verplicht een goede verzekering afgesloten hebben. Oh en een limiet aan het aantal honden per wandeling. Absoluut niet meer dan 6, en zelfs dat vind ik nog veel. Als er een conflict ontstaat binnen de roedel of met een andere hond moet één persoon 6 honden uit elkaar halen, dat lijkt me vrijwel onmogelijk.En de kans is echt heel heel heel klein dat je een conflict hebt met 6 honden tegelijk.
En een aansprakelijkheidsverzekering (als je het daar over hebt? Of welke verzekeringen bedoel je?) is nog niet zo makkelijk voor een hus.Nu is het wel zo dat elke weldenkende hond een conflict met zo'n roedel wel uit de weg gaat, maar niet elke hond is weldenkend
En ganging up tegen een onhandige hond die niet veel kwaad in de zin heeft kun je ook niet uitsluiten lijkt me? Ik snap dat dit geen dagelijkse kost is hoor, maar je kan toch niet beweren dat het geen risico is.
En een aansprakelijkheidsverzekering inderdaad. Voor bovenstaande incidenten
Je kan niets uitsluiten natuurlijk en moet daarom proberen als husser álles voor te zijn, vooral met zo'n groep, maar een ganging up gebeurt vrij zelden denk ik hoor. Een ganging up is ook niet echt normaal 'dagelijks' roedelgedrag. De oorzaak van zoiets is altijd vrij apart. Honden die beslissen met zijn alle op 1 te duiken. Ik loop over het algemeen wel met sociale stabielere honden en niet snel met mafkezen. Heb wel eens een mafkees, maar die zit dan wel altijd in hele stabiele groepen.
Aansprakelijkheidsverzekering is echt een drama om zoiets af te sluiten voor een hus. Kan je niet kort uitleggen maar ten eerste is een aansprakelijkheid binnen een aansprakelijkheidsverzekering zelden zwart of wit. Maar meestal een groot grijs gebied waar heel veel mogelijkheden maar tegelijkertijd ook veel beperkingen zijn. Een van de grooste punten is dat je de honden van iemand anders tijdens het uitlaten onder je hebt, dat heet opzicht en dat is vrijwel altijd uitgesloten op een aansprakelijkheidsverzekering. Daardoor zijn de eigenaren van de hond altijd aansprakelijk. De meeste aansprakelijkheidverzekeraars doen heel moeilijk als je opzicht wilt insluiten in de verzekering. Mede omdat altijd moeilijk te bepalen is wanneer jij als hus verwijtbaar gehandeld hebt in geval van schade. (In grote lijnen uitgelegd)
- Ήυs
- Zeer actief
En wat is agressief dan?Leonie. schreef:Die van mij gaat mee omdat ie het zo ontzettend leuk vindt. Ik zit dan gewoon thuis.Jokkebrok schreef: Ik vond het helemaal niet zo goed dat er HUS'es bestaan. Niet dat ik die HUS-meneren en mevrouwen geen boterham gun, maar als je geen tijd/energie/capaciteit/mogelijkheid/etc hebt om de hond uit te laten, dan moet je misschien geen hond nemen.
Ik vind 6 a 7 honden ok. Het is belangrijker dat opgelet wordt wélke honden meegaan (niet agressief etc).
Overigens heb ik bij het wandelen nog nooit last gehad van een HUS.

Ik ga altijd eerst kijken. Heb een Jack Russel die vooral zwarte en zwart witte (ja echt) honden aan vloog. Die heb ik nu een jaar lang getraind, en alleen meegenomen in hele kleine groepjes 2-4 honden en hele stabiele honden en dat zo uitgebouwd. En sinds de zomer loopt hij nu gewoon los mee met elke roedel.
Dusja, wat wordt er bedoelt met 'agressief'?
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ja, het is niet best hier in de buurt...Fafo schreef:nathalie schreef:Het maakt mij niet uit met hoeveel honden ze lopen, of hoe ze eruit zien enz. Als ze maar wél met die losgeslagen honden bij mij uit de buurt blijven. Ik word bloedchagerijnig van die hus'sen hier.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- kipo
- Zeer actief
Ik vraag me af hoeveel hussen die moeite zouden doen.Fafo schreef:
En wat is agressief dan?Vind ik vaak nogal een breed begrip. Veel hussers zetten dan ook neer 'agressieve honden worden niet meegenomen'.
Ik ga altijd eerst kijken. Heb een Jack Russel die vooral zwarte en zwart witte (ja echt) honden aan vloog. Die heb ik nu een jaar lang getraind, en alleen meegenomen in hele kleine groepjes 2-4 honden en hele stabiele honden en dat zo uitgebouwd. En sinds de zomer loopt hij nu gewoon los mee met elke roedel.
Dusja, wat wordt er bedoelt met 'agressief'?
Ik kwam vroeger wel eens een hus tegen die met 15-20 honden liepen met max 2 begeleiders, nou die maakten wat klaar

Die hebben zelfs een keer mijn (Kita's) bal opgeraapt en in de zak gestopt zonder wat te zeggen en ik Kita maar aansporen om te zoeken. Kwam ze later in de wandeling tegen en vroeg naar de bal, liet ze hem zien (ze wou 'm niet teruggeven ook) en kreeg ik te horen dat het niet handig is om zoveel honden te combineren met 1 bal. Pardon?

Die lui waren ook bijna wekelijks een hond kwijt.
Als ik dit zo allemaal lees dan is mijn HUS een prima HUS!
Zei doet van die grote gele koeien oorbellen aan de halsbanden als de hond mee gaat.. Daar staat naam en telefoon nummer op..
Zei doet van die grote gele koeien oorbellen aan de halsbanden als de hond mee gaat.. Daar staat naam en telefoon nummer op..
- Ήυs
- Zeer actief
Ik vind het werkelijk schandalig, dit soort verhalen. En zo zonde!
Ik weet maar al te goed dat er helaas veel van dit soort hussen bestaan, mede daarom (en omdat ik het echt leuk vind) maak ik altijd filmpjes en foto's van de wandelingen zodat de eigenaren hun hond kunnen zien in een roedel en ze weten dat de hond gewoon normaal wordt uitgelaten. En de eigenaren vinden het echt heel leuk!
Voor de klanten met Facebook, kunnen ze elke dag even iets meekrijgen (https://m.facebook.com/profile.php?id=272228059499345), en anders mail of app ik de filmpjes of foto's. En heb wekelijks sowieso even contact met de klanten waarvan de honden meegeweest zijn.
Ik weet maar al te goed dat er helaas veel van dit soort hussen bestaan, mede daarom (en omdat ik het echt leuk vind) maak ik altijd filmpjes en foto's van de wandelingen zodat de eigenaren hun hond kunnen zien in een roedel en ze weten dat de hond gewoon normaal wordt uitgelaten. En de eigenaren vinden het echt heel leuk!
Voor de klanten met Facebook, kunnen ze elke dag even iets meekrijgen (https://m.facebook.com/profile.php?id=272228059499345), en anders mail of app ik de filmpjes of foto's. En heb wekelijks sowieso even contact met de klanten waarvan de honden meegeweest zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
Fafo schreef: Ik weet maar al te goed dat er helaas veel van dit soort hussen bestaan, mede daarom (en omdat ik het echt leuk vind) maak ik altijd filmpjes en foto's van de wandelingen zodat de eigenaren hun hond kunnen zien in een roedel en ze weten dat de hond gewoon normaal wordt uitgelaten. En de eigenaren vinden het echt heel leuk!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Ideale wereld, busje met kennels voor elke hond, max 6, labels voor aan de halsbanden van de honden zodat mocht het mis gaan de gene die de hond vindt contact op kan nemen. Tevens is herkenbaarheid van een HUS ook wel praktisch. Ik zou ook willen dat iemand daadwerkelijk kennis heeft van een groep honden ipv die schattige advertenties van zelf altijd een hond gehad en nu heb ik een HUS, een groep honden werkt anders als 2/3 honden bij elkaar.
Werkelijke wereld in deze omgeving, er is een beperkt aantal losloopgebieden en de gemeente heeft besloten vergunningen voor HUSsen uit te geven a 1200,- per jaar. Wat je dan krijgt is een stukje in de omgeving waar je een uurtje kan wandelen, nog steeds struikelt over de recreanten en continu op moet letten op fietsers want er lopen diverse fietspaden door desbetreffende omgeving heen.
Dan nog eens de kosten van de benzine en auto onderhoudt etc. Deze veelal goed bedoelende mensen moeten een hoger tarief vragen zonder dat ze er nog een fatsoenlijke boterham aan verdienen. Dus zoals in mijn idyllische wereld van met 6 honden is gewoon niet rendabel
De groene weelde (the place to be hier) is opgedeeld in 2 gedeelten, 1 waar een hus niet mag komen, bij het andere stuk staat duidelijk aangegeven dat je grotere groepen honden tegen kan komen. Dan nog weten de blijkbaar analfabeten het te presteren om ruzie te krijgen met een hus omdat ze de groep honden waar ze tegenaan lopen zo groot en eng vinden.
Werkelijke wereld in deze omgeving, er is een beperkt aantal losloopgebieden en de gemeente heeft besloten vergunningen voor HUSsen uit te geven a 1200,- per jaar. Wat je dan krijgt is een stukje in de omgeving waar je een uurtje kan wandelen, nog steeds struikelt over de recreanten en continu op moet letten op fietsers want er lopen diverse fietspaden door desbetreffende omgeving heen.
Dan nog eens de kosten van de benzine en auto onderhoudt etc. Deze veelal goed bedoelende mensen moeten een hoger tarief vragen zonder dat ze er nog een fatsoenlijke boterham aan verdienen. Dus zoals in mijn idyllische wereld van met 6 honden is gewoon niet rendabel
De groene weelde (the place to be hier) is opgedeeld in 2 gedeelten, 1 waar een hus niet mag komen, bij het andere stuk staat duidelijk aangegeven dat je grotere groepen honden tegen kan komen. Dan nog weten de blijkbaar analfabeten het te presteren om ruzie te krijgen met een hus omdat ze de groep honden waar ze tegenaan lopen zo groot en eng vinden.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Tineke
- Zeer actief
Herkenbaarheid door voorgeschreven kleding zie ik niets in eerlijk gezegd,ik loop graag in wat ik zelf uitkies.
Verder gaat het gewoon om gezond verstand en dat uiteraard weten te gebruiken
Ik run al ruim 18 jaar een hus ben alleen begonnen en nu zijn we met meerdere(vijf) inmiddels.
Daardoor zijn routes beter te verdelen wat qua tijd veel scheelt en er meerdere keren per dag een wandeling kan worden gelopen en je niet met van die enorme groepen hoeft te lopen.
Over regelgeving hoor je wel vaker iets en inderdaad bij de Groene weelde is het gebeid opgedeeld inmiddels.
Ik vind dat zelf wel een prima idee en vind het niet meer dan logisch dat daar dan een betaling tegenover staat.
Dat er hussen zijn die er een potje van maken ja dat weet en zie ik ook wel.
Met als dieptepunt een hus die naar binnen ging ,aftekende en zonder de hond uit de bench te halen weer weg ging
Eigenaresse was thuis en heeft dat toen zelf geconstateerd
Verder gaat het gewoon om gezond verstand en dat uiteraard weten te gebruiken

Ik run al ruim 18 jaar een hus ben alleen begonnen en nu zijn we met meerdere(vijf) inmiddels.
Daardoor zijn routes beter te verdelen wat qua tijd veel scheelt en er meerdere keren per dag een wandeling kan worden gelopen en je niet met van die enorme groepen hoeft te lopen.
Over regelgeving hoor je wel vaker iets en inderdaad bij de Groene weelde is het gebeid opgedeeld inmiddels.
Ik vind dat zelf wel een prima idee en vind het niet meer dan logisch dat daar dan een betaling tegenover staat.
Dat er hussen zijn die er een potje van maken ja dat weet en zie ik ook wel.
Met als dieptepunt een hus die naar binnen ging ,aftekende en zonder de hond uit de bench te halen weer weg ging

Eigenaresse was thuis en heeft dat toen zelf geconstateerd

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Een ander hondje viel mijn hondje eens aan bij het teruggaan in de bus. Die mag nu dus niet meer mee (was overigens niks aan de hand, maar dit hondje had het al eens eerder gedaan). Dan is het wel fijn dat die regel er is.Fafo schreef: En wat is agressief dan?Vind ik vaak nogal een breed begrip. Veel hussers zetten dan ook neer 'agressieve honden worden niet meegenomen'.
Misschien ben ik verwend hoor, maar de HUS hier lijkt wel wat op degene die Laura beschrijft

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Bij mij zijn er al enkele regels:
- Maximaal 10 honden per persoon
- Duidelijk zichtbaar logo, bv een jas
- Alle honden een penning van het bedrijf om
- EHBO kit in de bus
- Vergunning zichtbaar in de bus
- Maximaal 10 honden per persoon
- Duidelijk zichtbaar logo, bv een jas
- Alle honden een penning van het bedrijf om
- EHBO kit in de bus
- Vergunning zichtbaar in de bus
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Heb jij veel last wandelgangers dan? Ik moet zeggen dat ik dit gelukkig nog niet meegemaakt hebt. Officieel is het gedeelte opgedeeld in 3 gebieden. Eerste gedeelte mogen ze inderdaad niet komen en waar ze wel mogen komen is opgedeeld in 2 gebieden. Bij de heuvel lopen er 2 en overige gedeelte lopen er 3.Laura84 schreef:Ideale wereld, busje met kennels voor elke hond, max 6, labels voor aan de halsbanden van de honden zodat mocht het mis gaan de gene die de hond vindt contact op kan nemen. Tevens is herkenbaarheid van een HUS ook wel praktisch. Ik zou ook willen dat iemand daadwerkelijk kennis heeft van een groep honden ipv die schattige advertenties van zelf altijd een hond gehad en nu heb ik een HUS, een groep honden werkt anders als 2/3 honden bij elkaar.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik vind de opties van Lieke wel wat. Iets herkenbaars bij zowel degene die met de HUS loopt, als bij de honden die erbij horen. Maximaal 6 honden per persoon, EHBO voor honden en een fatsoenlijk vervoersmiddel. Oh en verplicht evenveel riemen mee als dat er honden mee gaan. Dat zie ik hier bij de HUS'en. Die lopen in een losloopgebied met een hond of 15, zonder een riem bij zich te hebben. Gooien op de parkeerplaats de deuren open en gaan aan de wandel.
- Ήυs
- Zeer actief
Ik heb met 6 honden ook geen 6 riemenTessaThomas schreef:Ik vind de opties van Lieke wel wat. Iets herkenbaars bij zowel degene die met de HUS loopt, als bij de honden die erbij horen. Maximaal 6 honden per persoon, EHBO voor honden en een fatsoenlijk vervoersmiddel. Oh en verplicht evenveel riemen mee als dat er honden mee gaan. Dat zie ik hier bij de HUS'en. Die lopen in een losloopgebied met een hond of 15, zonder een riem bij zich te hebben. Gooien op de parkeerplaats de deuren open en gaan aan de wandel.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dat is dan wel een riem voor meerdere honden, reken ik ook goed, even niet over nagedacht.Fafo schreef:Ik heb met 6 honden ook geen 6 riemenTessaThomas schreef:Ik vind de opties van Lieke wel wat. Iets herkenbaars bij zowel degene die met de HUS loopt, als bij de honden die erbij horen. Maximaal 6 honden per persoon, EHBO voor honden en een fatsoenlijk vervoersmiddel. Oh en verplicht evenveel riemen mee als dat er honden mee gaan. Dat zie ik hier bij de HUS'en. Die lopen in een losloopgebied met een hond of 15, zonder een riem bij zich te hebben. Gooien op de parkeerplaats de deuren open en gaan aan de wandel.Wel een lange riem gekocht waar ik meerdere honden aan kan klikken dat als het móet ik ze wel alle 6 vast kan hebben. Heb die riem altijd wel mee en dan nog zo'n 2/4 riemen erbij ofzo.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik was laatst in het Leesten en daar zag ik een HUS lopen waarvan de honden allemaal een geel label aan hun band hadden. Dat vond ik wel wat, zo waren de honden die bij de HUS hoorden duidelijk herkenbaar.
Helaas heb ik zulke slechte ervaringen met uitlaatservices dat ik er waarschijnlijk nooit meer gebruik van zal maken. Jammer want het was soms wel erg handig.
Helaas heb ik zulke slechte ervaringen met uitlaatservices dat ik er waarschijnlijk nooit meer gebruik van zal maken. Jammer want het was soms wel erg handig.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Er lopen hier in de buurt 2 HUS'sen rond. Eén is goed, loopt met niet al te grote groepen en heeft de wind er goed onder. Ken haar overigens persoonlijk (ze is daarnaast al jaren instructeur op een goede hondenschool).
De andere HUS loop ik persoonlijk een blokje voor om: gooit de honden gewoon los die zich als complete roedel op elke nietsvermoedende voorbijgaande hond stort onder haar vrolijke geroep 'ze doen niks, hoor!'
En idd. soms lopen ze bij die HUS met z'n tweeën en is de groep nog groter en lopen de dames gezellig te kleppen en te roken zonder oog te hebben voor wat de honden allemaal uitvreten.
Kortom, ik geloof zeker dat er erg veel kaf onder het koren is, maar het lijkt me ook voor mensen die hun hond met een HUS willen laten meegaan dat het wel goed zou zijn als er een soort keurmerk wordt ontwikkeld. Want aan de, soms prachtige, websites kun je niet zien of het een goede of slechte HUS is.
De andere HUS loop ik persoonlijk een blokje voor om: gooit de honden gewoon los die zich als complete roedel op elke nietsvermoedende voorbijgaande hond stort onder haar vrolijke geroep 'ze doen niks, hoor!'

En idd. soms lopen ze bij die HUS met z'n tweeën en is de groep nog groter en lopen de dames gezellig te kleppen en te roken zonder oog te hebben voor wat de honden allemaal uitvreten.
Kortom, ik geloof zeker dat er erg veel kaf onder het koren is, maar het lijkt me ook voor mensen die hun hond met een HUS willen laten meegaan dat het wel goed zou zijn als er een soort keurmerk wordt ontwikkeld. Want aan de, soms prachtige, websites kun je niet zien of het een goede of slechte HUS is.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Dat is mijn probleem ook een beetje. Hoe scheid je het kaf van het koren?lieke schreef:Er lopen hier in de buurt 2 HUS'sen rond. Eén is goed, loopt met niet al te grote groepen en heeft de wind er goed onder. Ken haar overigens persoonlijk (ze is daarnaast al jaren instructeur op een goede hondenschool).
De andere HUS loop ik persoonlijk een blokje voor om: gooit de honden gewoon los die zich als complete roedel op elke nietsvermoedende voorbijgaande hond stort onder haar vrolijke geroep 'ze doen niks, hoor!'![]()
Mijn ervaring tot nu toe is dat een opgeleide instructeur veel beter was dan iemand die gewoon van honden hield en het als hobby deed. Een opleiding lijkt me nog zo gek niet.
- *Esther
- Zeer actief
Mijn vriendin die helaas niet heel dicht in de buurt woont, heeft dé oplossing. Mooie boomgaard en rijdt daar haar bus in en daar mogen de honden onder toezicht spelen, plassen en poepen.
Hazel gaat twee keer in de week mee met een HUS maar no way dat ik haar ooit meegeef om een rondje op de hei hier te laten rennen.
Ze gaat mee naar een plek met speelweides, daar krijgt ze een maatje en tussen de middag moeten ze verplicht rusten.
De een in de bench, de ander op een bank.
Daarna nog even plassen en rennen en dan weer mee in de bus naar huis.
Ideaal en veilig!
Hazel gaat twee keer in de week mee met een HUS maar no way dat ik haar ooit meegeef om een rondje op de hei hier te laten rennen.
Ze gaat mee naar een plek met speelweides, daar krijgt ze een maatje en tussen de middag moeten ze verplicht rusten.
De een in de bench, de ander op een bank.
Daarna nog even plassen en rennen en dan weer mee in de bus naar huis.
Ideaal en veilig!