Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te druk gemaakt of epilepische aanval?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Te druk gemaakt of epilepische aanval?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Of dit nu bij medisch moet of niet.... :? even een vraagje voor iemand die niet op een forum komt.
Op het speelveldje hier loopt vaak een ongelofelijk drukke Mechelse herder, een prachtig teefje van 8 maanden. Een echt werkhondje maar de baas ziet dat niet zo zitten al heeft hij toch een hond uit een africhtingslijn genomen, maar goed, het kwaad is geschied :roll: en de hond heeft duidelijk teveel energie. Ze rent als een bezetene en ramt spelenderwijs elke hond die ze ziet. Nu kreeg ze na afloop van zo'n dolle ren een soort aanval; ze viel zijdelings neer , niet helemaal plat en ook niet schuimbekkend of met trekkende poten maar aan haar ogen te zien leek het op een lichte vorm van epilepsie. Volgens de baas had ze dat al meer gehad.
Mijn vraag is nu; kan het ook gewoon zijn dat ze zich veel te druk heeft gemaakt en daardoor even "wegzakt"of moet de eigenaar toch aan epilepsie denken?
Ik heb zelf geen ervaring met zulke drukke honden....ze is tenlotte nog in de groei dus misschien heeft ze zich gewoon te druk gemaakt...?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Buiten epilepsie kan er natuurlijk ook een hartprobleem spelen
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

goeie vraag voor de DA denk ik, ik zou daar erg voorzichtig mee omgaan...
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb hem al geadviseerd een da te bezoeken maar het is een beetje een "ouderwetse"hondeneigenaar die een hond liever in een kennel houdt dus ik hoop dat hij wel naar de da gaat....als het mijn hond was zou ik dat zeker doen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”