sorry maar je praat onzin. en ja, ik ben een klapkaakeigenaar. ik ben nog nooit, op welke manier dan ook hier in een hoek gezet als stereotiep klapkaakeigenaar. en daar zit de clou.Dinos schreef:Het probleem is niet zozeer de hond, maar de baas ,helaas is er hier op het forum wel enige kortzichtigheid. De klapkaak baas is afijn vul zelf maar in, maar dit vindt ik echt richting discriminatie gaan?Er zijn genoeg eigenaars die verantwoord met hun klapkaak omgaan,vaker meer verantwoord als moeder de vrouw die fifie even 10 minuten blokje omgooit, omdat kinders naar hockey of tennis les moeten, en daarna nog vele dingen moet doen.
Doen wij zelf het allemaal zo geweldig incl IK.
Het is o zo makkelijk om mensen die je niet kent of omdat je ergens de klok hebt horen luiden te veroordelen.
Ik loop graag met open blik mens en dier tegemoet , of dit baard dragende moslim is die op Bin laden lijkt, tattoo Bob die voor op zijn stoep zit met biertje en staffie naast hem los, de mevrouw met haar super interessante landgoed incl setter . Enig begrip voor elkaar ook op het forum zou het stukken gezelliger maken.Ik vind het heel jammer als er in topic massaal over iemand heen gedenderd wordt omdat degene een uitspraak doet die niet in visie past, natuurlijk mag je daar over discussiëren. Maar om alleen mee te praten (blaten) om in topic stijl te blijven, en dus kudde gedrag vertoond is wel jammer.
Ik neem aan dat iedereen hier zit omdat hij verantwoord is en graag wil leren of helpen, vaak zie ik dit hier helaas niet terug.
dat stereotiep klopt namelijk wél. ja, er zijn veel goedwillende eigenaren van sterke rassen. ik ben er één van. maar, zeker sinds het opheffen van de RAD, zijn er nog véél meer eigenaren die óf geen idee hebben wat ze in huis gehaald hebben óf het wel weten en er misbruik van maken.
het stigma dat op de eigenaren van dit ras ligt klopt. kun je zielig vinden, gemeen of discriminatie, het is gewoon een feit. en ja, dan pak je ook meteen de goede eigenaren als je zo generaliseert, helaas bij de sterke rassen worden dat er minder en minder.