Dit vind ik doodzielig. Dogo's zijn behoorlijke klootzakken maar wel gevoelige klootzakken.Leonie. schreef:Bink2009 schreef:![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Indrukwekkend ras
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: Indrukwekkend ras
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Ja, zielig is het ook zeker. Maar als een hond zo gepest wordt wordt ik toch ook wel bang.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
tis een bully kutta, toch? 230 Lbs ook, volgens mij is dat 100 kilo.. daar geloof ik dan weer geen hol vanMit schreef:Dit vind ik doodzielig. Dogo's zijn behoorlijke klootzakken maar wel gevoelige klootzakken.Leonie. schreef:Bink2009 schreef:![]()
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik vind het sprekend een Dogosbientje schreef: tis een bully kutta, toch? 230 Lbs ook, volgens mij is dat 100 kilo.. daar geloof ik dan weer geen hol van
-
S@ndr@
- Zeer actief
mwah als je op de bank zit en baak staat recht voor je en hij kijkt even heel indringend in de poppetjes van je ogen is hij ook al indrukwekkend hoorbilly schreef:
Ohh die boerboelen vind ik mooi![]()
en Baco is heel indrukwekkend als hij zijn grote rivaal ziet, dan wordt hij nog groter en de auto gaat heen en weer
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Antonetta schreef:Als de indrukwekkende boerboel reu van vrienden op mij afgestormd komt om mij vriendelijk te begroeten, moet ik toch altijd even slikken en hoop dat hij niet tegen mij opspringt.
ahhhhh hij vind je gewoon lieffffffff
OMARMEN joh.... lekker laten springen en terugknuffelen
Deed ik met Bo van Hutsje's moeder en Kiefer ook...
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Nah kijk...en dat scheelt mij weer typen.Zoie schreef:de indrukwekkendste hond die ik heb leren kennen was orson op volwassen leeftijd . Zelfzeker , rustig , onverstoorbaar , en tegelijkertijd uitstralend dat er met hem niet te spotten viel . Ik zal nooit vergeten hoe hij de eerste keer dat ik bij Tineke kwam eten opeens vanuit een hoek van de kamer de keuken in kwam gelopen , voor Tineke ging zitten , en diep rommelend grommend zo af en toe een blik wierp op de onverlaat die het had gewaagd van tafel op te staan om een glas water te pakken![]()
Er zijn natuurlijk veel brutere honden dan een Fila , maar als ras is het echt mijn ( ons ) ras , ook omdat ze zo ontzettend betrouwbaar en lief zijn naar hun eigen mensen . Daarnaast zijn ze ook voor hun omvang behoorlijk atletisch .
Als mensen me weleens frank en vrij met honden om zien gaan -
vragen ze me vaak of er uberhaupt een hond is waar ik van onder de indruk ben of die ik indrukwekkend vond en waar ik heel gepast respect voor had.
Ja, is dan het antwoord
Dat was tot dusver 1 hond; Orson
van Herders tot Rottweilers die wildvreemd voor me zijn , daar loop ik ik zo op af om te koetjiewoeten... ik vind namelijk dat ik dat aardig in kan schatten. En veel mensen, zeker de baasjes van zulks, vinden dat mooi en leuk om te zien.
Zo stond er vorige week toen ik aan kwam fietsen een grote kruising Cane Corso met Mastino op mijn oprit
hij was te logeren bij iemand die 5 straten verderop woont en toevallig een rondje buurt deed.
Daar zag hij mijn vriend en Muis in de tuin waarop hij de loebas even bij zich riep...
Vriend is net als ik...die vind alles wat groot is primaaaa dus die stond te koetjiewoeten op de oprit en daar kwam ie aangehobbeld...
Hij was rustig dus ook Miss Muis vond hem prima te pruimen en ging later zelfs nog voor hem liggen
Dus ik kwam aanfietsen en toen stonden ze daar blijkbaar al een kwartier met elkaar te kletsen over het loebas beest.
"Hil; er staat leuke visite voor je op de oprit" riep mijn vriend al
Ahhhhhh wat een leukerd!
Ik word daar niet warm van en ook niet koud... er staat gewoon een groot beest in mijn tuin en dat is leuk...of het nou een Duitse Dog is, een Mastino of wat dan ook ...maar ook klein grut in de tuin waardeer ik wel hoor
ER zijn natuurlijk wel honden waar ik niet op afloop, van teckels tot border collie's of Westy's of een Labrador of iets dergelijks.
Dan vind ik dat ze nukkig of sjagerijnig uitkijken of link uitkijken of gewoon schijt-van zich afkijken en daar heb ik gewoon geen trek in.
Dat zoek ik dus niet op en ik wil ze ook niet in mijn buurt.
Maar onder de indruk?
Nee, dat ben ik niet.
Ik mot sommige gluiperds met kuttekop gewoon niet en dat kan van elk ras zijn
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 14 mei 2014 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Voor mij zijn dat toch wel de grote honden zoals Boerboel, rottweiler en dat soort types.
Of een Amerikaanse Akita, keer op vakantie gezien. Was geen lieverdje volgens de baas. Maar baas wist precies wat hij in zijn handen had, dus hele mooi combi. Indrukwekkend beest om te zien!
Of een Amerikaanse Akita, keer op vakantie gezien. Was geen lieverdje volgens de baas. Maar baas wist precies wat hij in zijn handen had, dus hele mooi combi. Indrukwekkend beest om te zien!
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Ik vind veel grote rassen indrukwekkend.
OA een leonberger, ier, rhodesian, deense dog en ja ook de berner.
Dat is gewoon omdat ik ze prachtig vind.
Indrukwekkend imposant vind ik de Dobermann en Cane corso.
OA een leonberger, ier, rhodesian, deense dog en ja ook de berner.
Dat is gewoon omdat ik ze prachtig vind.
Indrukwekkend imposant vind ik de Dobermann en Cane corso.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Voor mij hetzelfdelaeken schreef:Voor mij is dat de alabai. Gewoon omdat ze naast bruut ook weersbestendig en sterk zijn. Het zijn dus honden die ook tegen het weer kunnen en die geen vellen en lellen hebben maar gewoon door en door brute honden zijn.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ja hihi hij mag graag mensen even recht aankijken en het is niet kwaadaardig bedoeld en hij is wel groot maar er zit ook wel wat vacht op waardoor het erger lijktS@ndr@ schreef:mwah als je op de bank zit en baak staat recht voor je en hij kijkt even heel indringend in de poppetjes van je ogen is hij ook al indrukwekkend hoorbilly schreef:
Ohh die boerboelen vind ik mooi![]()
en Baco is heel indrukwekkend als hij zijn grote rivaal ziet, dan wordt hij nog groter en de auto gaat heen en weert is gewoon flink wat hond
-
Virii_BB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
- Contacteer:
Mijn fascinatie en hoogste waardering gaat meer richting de Barzoi, Tibetaanse Mastiff en Thai Ridgeback.
Het zijn honden die met een doel gefokt zijn en dat zit in elke vezel van het dier.
Prachtig om te zien! Nog mooier vind ik dat dit rassen zijn waar correct mee wordt gefokt om overpopulaties en inteelt te voorkomen.
Het zijn honden die met een doel gefokt zijn en dat zit in elke vezel van het dier.
Prachtig om te zien! Nog mooier vind ik dat dit rassen zijn waar correct mee wordt gefokt om overpopulaties en inteelt te voorkomen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik vind nog steeds de langharige Duitse Herder het indrukwekkends, liefst met veel zwart.
En mijn eigen berner in haar jonge jaren, ze had van die machtige gangen, net een berin.
Verder de herinnering aan de Pyrenese Berghond in mijn oude straat, tweekleurig wit/ oranje.
wat een majesteitelijke hond was dat, die liep niet, die danste, zo fier was hij en zelfverzekerd.
Hadden ze hem bij het straatfeest verkleed, baasje was Obelix, die leek wel en het dier had een doek om met de naam Idéfix erop.
en ooit eens een kruising Leonberger X Herder, ook zo'n fraai dier.
En mijn eigen berner in haar jonge jaren, ze had van die machtige gangen, net een berin.
Verder de herinnering aan de Pyrenese Berghond in mijn oude straat, tweekleurig wit/ oranje.
wat een majesteitelijke hond was dat, die liep niet, die danste, zo fier was hij en zelfverzekerd.
Hadden ze hem bij het straatfeest verkleed, baasje was Obelix, die leek wel en het dier had een doek om met de naam Idéfix erop.
en ooit eens een kruising Leonberger X Herder, ook zo'n fraai dier.
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
De Engelse Mastiff vind ik schitterend en machtig imposant. Daarnaast ben ik gek op de Bloedhond en de Bracco Italiano.
Verder ben ik altijd erg onder de indruk van Ierse Wolfshonden en Barzois.
Verder ben ik altijd erg onder de indruk van Ierse Wolfshonden en Barzois.
- dagmar88
- Zeer actief
Hier loopt een beul van een boerboel. Bijna 100 kilo, één bonk spier en prachtig soepel gangwerk.
Indrukwekkend postuur, maar een heel klein hartje
Indrukwekkend postuur, maar een heel klein hartje
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ben niet snel onder de indruk van een hond, een hele tijd op een Tibetaanse Mastiff gepast, nou die was echt niet woest of fierce hahaha
Wel stokt mijn adem van een Borzoi en een Afghaan kan ik inmiddels ook zeker waarderen
Wel stokt mijn adem van een Borzoi en een Afghaan kan ik inmiddels ook zeker waarderen
- herejede
- Zeer actief
ben niet snel onder de indruk van een hond,
maar de alabai en bully kutta werkelijk praxhtige honden
en ik blijf de ierse wolfshond indrukwekkend vinden
maar de alabai en bully kutta werkelijk praxhtige honden
en ik blijf de ierse wolfshond indrukwekkend vinden
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
De Barzoi, zonder twijfel. Molossers vind ik zelden indrukwekkend.
- yuki
- Zeer actief
Niet bepaald een specifiek ras, mar sommige honden maken indruk door hun uitdrukking, manier van lopen, kijken. Bepasade statigheid, uitstraling. Dat kan ene keer een Fila zijn , andere keer een Afghaan of iets anders.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Patrol
- Zeer actief
Wat grappig dat jullie allemaal op de grote-honden-tour gaan. Mijn eerste gedachte bij indrukwekkend was: Afghaanse Windhond. Dus niet indrukwekkend groot, maar indrukwekkend sierlijk.

- Rosannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Vandaag kwam ik een roedel van 7 Shiba's tegen dat vond ik toch wel erg indrukwekkend om te zien.
Daarnaast blijf ik honden zoals de American Akita, Saarlooswolfhond en de Tamaskan ook indrukwekkend vinden.
Daarnaast blijf ik honden zoals de American Akita, Saarlooswolfhond en de Tamaskan ook indrukwekkend vinden.
Dogs are where the heart is
-
Mojuan
- Zeer actief
Te term indrukwekkend betekent voor mij 'iets dat een indruk bij me achterlaat'.
Dat heb ik bij sommige honden idd, en het gekke is dat ik dan altijd een beetje emotioneel word. (ja ik ben raar, ik weet het).
Van de week zag ik nog een prachtige blauwe Duitse Dog lopen, echt een mega groot beest en een zeer krachtige uitstraling, maar hij had ook veel rust over zich.
Ja, práchtig! En dan kijk ik met een mega grijns van oor tot oor en een stiekem traantje in mijn oogjes van al dat moois.
Ja, tot nu toe laat de Duitse Dog altijd nog de meeste indruk bij me achter, is altijd al zo geweest om de 1 of andere reden.
Zelfs Room was ervan onder de indruk toen ik eens met hem op een evenement was. Ineens stond er zo'n Dog voor zijn neus. Hij wilde eerst een stap vooruit zetten, stopte, keek eens omhoog.... en stapte zo weer terug naar achteren haha, dat vergeet ik nooit meer!
Dat heb ik bij sommige honden idd, en het gekke is dat ik dan altijd een beetje emotioneel word. (ja ik ben raar, ik weet het).
Van de week zag ik nog een prachtige blauwe Duitse Dog lopen, echt een mega groot beest en een zeer krachtige uitstraling, maar hij had ook veel rust over zich.
Ja, práchtig! En dan kijk ik met een mega grijns van oor tot oor en een stiekem traantje in mijn oogjes van al dat moois.
Ja, tot nu toe laat de Duitse Dog altijd nog de meeste indruk bij me achter, is altijd al zo geweest om de 1 of andere reden.
Zelfs Room was ervan onder de indruk toen ik eens met hem op een evenement was. Ineens stond er zo'n Dog voor zijn neus. Hij wilde eerst een stap vooruit zetten, stopte, keek eens omhoog.... en stapte zo weer terug naar achteren haha, dat vergeet ik nooit meer!

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hoho, die heb ik een paar pagina's geleden ook al genoemd hoor.Patrol schreef:Wat grappig dat jullie allemaal op de grote-honden-tour gaan. Mijn eerste gedachte bij indrukwekkend was: Afghaanse Windhond. Dus niet indrukwekkend groot, maar indrukwekkend sierlijk.
LongFields schreef:Voor mij is indrukwekkend niet synoniem aan imposant of imponerend, dus ik heb geen lijstje met groter/zwaarder/gevaarlijker ogende rassen.
Indrukwekkende honden voor mij zijn de Ierse Wolfshond, Afghaanse Windhond en de Barzoi bijvoorbeeld. Prachtige honden waar ik heel lang naar kan kijken om te zien hoe ze staan of bewegen, honden waar je niet snel je ogen vanaf haalt.
- Wicky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Golden Retriever x Labrador
Indrukwekkend in de positieve zin van het woord:
- Alaska Malamute
- Siberische Husky
De houding, de ogen, het geluid.. op één of andere manier raakt het me toch elke keer als ik ze zie
- Alaska Malamute
- Siberische Husky
De houding, de ogen, het geluid.. op één of andere manier raakt het me toch elke keer als ik ze zie
Groet,
Marjolein
Marjolein
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
owcharka's...
ik heb ze gezien in een land waar ze nog steeds gehouden worden via hun oorspronkelijk doel (en dus vele ook aan de ketting),
ja, heel indrukwekkende dieren.
Ongecoupeerd verliezen ze een heel deel van hun charme. Ik ben dus blij dat ik ze gecoupeerd heb leren kennen.
ik heb ze gezien in een land waar ze nog steeds gehouden worden via hun oorspronkelijk doel (en dus vele ook aan de ketting),
ja, heel indrukwekkende dieren.
Ongecoupeerd verliezen ze een heel deel van hun charme. Ik ben dus blij dat ik ze gecoupeerd heb leren kennen.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
dito. de grootte en de rust die ze uitstralen vind ik indrukwekkend.Marco88 schreef:irish wolfhound
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
+1LongFields schreef:Hoho, die heb ik een paar pagina's geleden ook al genoemd hoor.Patrol schreef:Wat grappig dat jullie allemaal op de grote-honden-tour gaan. Mijn eerste gedachte bij indrukwekkend was: Afghaanse Windhond. Dus niet indrukwekkend groot, maar indrukwekkend sierlijk.![]()
LongFields schreef:Voor mij is indrukwekkend niet synoniem aan imposant of imponerend, dus ik heb geen lijstje met groter/zwaarder/gevaarlijker ogende rassen.
Indrukwekkende honden voor mij zijn de Ierse Wolfshond, Afghaanse Windhond en de Barzoi bijvoorbeeld. Prachtige honden waar ik heel lang naar kan kijken om te zien hoe ze staan of bewegen, honden waar je niet snel je ogen vanaf haalt.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
die onderste is een jonge king size de presa awangardaApple schreef:Ik heb echt totaal niks met het ras, het haar etc. maar ik vind ze wel imposant.
En dan niet op de enge manier, maar meer gewoon de uitstraling en de manier van doen/lopen
De Afghaanse windhond dus.
http://www.dujegdalekafghans.be/kenzo%2 ... rk%202.jpg
En qua 'eng' imposant, loop ik hier wel een blokje voor om
daar zou je inderdaad beter een blokje rond voor lopen, gezien hij in het openbaar altijd gemuilkorfd loopt
dit is kingo op 10 jarige leeftijd (nu dus

-
Neeltje
Voor mij is dat ook de Barzoi, prachtige hond.