Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijk uit met je lompe koe

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sanner
Zeer actief

Re: Kijk uit met je lompe koe

Ongelezen bericht door Sanner »

Ja, leuk, die lompe onopgevoede beesten. :ugh:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Zo dan, je hebt vást indruk gemaakt haha, wel goed van je dat je dat meiske ook een compliment hebt gegeven toen het wél goed ging.
Zo kan het dus ook :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Het had natuurlijk niet mogen gebeuren met dat onderbeen, maar het is wél onwijs goed opgelost door de eigenaar van de berner. Petje af.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

En ik wou net vragen of je een weekje op Pom wilde passen!

Nee dit is niet leuk. Pom is nog niet eens zo heel erg, maar het hoort gewoon niet.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

honden van mijn zus zijn ook lomp, als ze ergens heen willen, en er is een obstakel, ga je er niet omheen, maar doorheen/overheen als een bulldozer, en dat heeft haar en haar zoontje al de nodige blauwe plekken gekost :goeie:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Om je dood te ergeren :boos:
Ik ben een beetje wankel en loop de laatste tijd met een stok. Heb hem al één keer gebruikt tegen een aanstormende labrador. Normaal had ik hem een knietje gegeven, maar nu liep hij vol in de rubberdop van de stok die ik als een lans vooruit had gestoken. Carambole! Ik was niet ontevreden, de hond schrok zich wezenloos. Mooi zo. Baasje had niets gezien, vond ik wel prettig :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik moet daar ook niks van hebben, ik zie zelden een hond tegen een boom lopen, dus hoeven ze ook niet tegen mij aan te lopen. Een heel enkele uitzondering daargelaten vind ik het bijzonder respectloos. Mijn eigen honden hebben het nooit gedaan, misschien 1 keer in jeugdig enthousiasme, maar vaker niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik tijdens het wandelen meestal wel iig 1 oog op de hond(en) hou en zie ik ze wat te driest mijn kant op komen, dan reageer ik daar al op.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Ik zie steeds meer ronduit lompe boeren van honden verschijnen. Nergens naar kijkend, en maar batsen en bonken. Worden ze nou zo gefokt of worden ze niet meer opgevoed? Moet daarbij vermelden dat Berners en Labradors hier in de buurt de eerste plaats daarmee bezetten.
Ik zou zelf gèk worden van zo'n hond :80:
Een vriendin van me heeft een Berner maar no way dat ik daar op pas. Ook zo'n lompe koe, al is ie op zich best vriendelijk hoor. Als ik alleen al denk aan de hele dag dat harde gehijg in huis schiet ik al in de stress ;-) Ik wil hem best eens uitlaten maar in huis nemen doe ik hem niet. :schrik:
Misschien viel het je eerst minder op omdat je er niet zoveel last van had? Jouw honden konden er prima mee overweg las ik altijd. Het is misschien nu anders omdat je zo'n kleine hummel ertussen hebt lopen en een hond erbij die er wat minder mee overweg kan. Dan gaan dingen opvallen en irritant worden.
Dat herken ik ook wel :engel:

Ook het afleiden van honden om ze even anders te laten reageren als je passeert herken ik, kleine moeite groot plezier (voor mij) als sommigen de moeite nemen om wat te doen aan bepaald schreeuwend gedrag ipv laten gaan omdat ze nu eenmaal lomp zijn, of een hekel hebben aan :wink:
nadine-lea
Actief

Ongelezen bericht door nadine-lea »

Ja lomp zijn de meesten wel!
Hier word de pups als geleerd dat ze niet door mensen heen mogen lopen maar er omheen.
Dat scheelt wanneer ze straks 50Kg wegen ;)
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Ik laat het gewoon voor wat het is.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

h a n s schreef:Ik laat het gewoon voor wat het is.
Wat bedoel je daarmee Hans ?
Quint mijn oppashond laat ik ook niet los als er mensen in de buurt zijn.
Mensen zijn leuk leuk leuk, toiiiink toiiink en dan krijgen ze een enthousiaste labrador in de nek, als ze alleen lopen valt het nog wel mee behalve als ze een hond bij zich hebben want dan is ie helemaal een ongeleid projectiel :schrik:
Ook al is het een lief beest, zoiets wil je niet in je nek hebben.
Pfff één keer vorig jaar ook, toen had ik ze allebeide los lopen, ik zag mensen met een hond lopen en dom dom ik riep eerst Rasta bij me om hem aan te lijnen, Quint kreeg de kolder en sprong vrolijk toiinkend en springend om ze heen, ik schaamde me kapot en bood mijn excuses aan maar gelukkig waren ze niet boos
Dit jaar let ik wel beter op.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Het kan weleens gebeuren en Pom is ook niet bepaald de subtiliteit zelve. Maar tegen iemand oprennen, dat doet ze echt niet. Hoogstens een beetje stuiteren als ze aandacht krijgt. Ik roep haar overigens ook altijd terug want ik vind het gewoon niet netjes, maar heel soms ben ik te laat en dan gaat ze er wel op af..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

T gedrag waar mijn honden de schurft aan hebben en ik ook... ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Irritant gedrag, inderdaad. Heb er hier ook wel eens een hardleerse in de eigen roedel gehad. Niet zo gezellig als in totaal 90 kg Mechelaar met een rotvaart op je af geraasd komt, en één van die spelende monsters níet aan de kant gaat voor baasje.

Tot die plots de rijzweep tegenkwam.

Je mag er eigenlijk niet aan denken, he... Verbrijzeld onderbeen... :schrik:

Wel tof dat je het jongedametje dan nog even prijst, zo worden het fijne toekomstige honden-eigenaars, die jeugd.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
Nanna schreef:U mag lering uit het hele verhaal trekken
zeggen hoe het niét moet én belonen als het goed gaat werkt het allerbeste - surprise, surprise :engel: .
:lol1: :lol1:
Klik en koekje :mrgreen:

Je zult wel heel indrukwekkend zijn geweest toen je zo uit je slof schoot Nanna :tongue:
Dat meisje heeft het schitterend opgepakt.
Daar kan menig volwassene een lesje van leren :ok:

Ik denk niet dat die Bernerpups anders zijn geworden dan vroeger
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
ranetje schreef: Je zult wel heel indrukwekkend zijn geweest toen je zo uit je slof schoot Nanna :tongue:
Dat kind schrok zich kapot ;-) Ik heb er later ook mijn excuses voor aangeboden maar dat vond ze niet nodig want ze begreep het wel.
Wat een wijsheid in zo'n kind. En ze heeft het ook meteen opgepakt en is er mee aan de slag gegaan. Nu luistert die hond wèl als ze haar roept.
Echt chapeau hoor. En mocht het weer eens per ongeluk misgaan dan val ik haar niet hard want ik weet dat ze haar best doet.
Maar dat is toch meestal ook voldoende, als ze maar iets proberen en niet het gewoon vinden, want 'hij wil alleen maar spelen'. Maar ik merk ook dat het steeds vaker voorkomt. Hier laatst een of andere herder (tenminste leek op). Mag hier, roept de eigenaar, losloopgebied, ja daaag, dat begint 200 meter verder op. Een van de weinige keren dat ik Lotje opgetild heb.

Maar goed, het schijnt ook steeds normaler te zijn om alleen nog maar op je telefoon te kijken als je met je hond 'wandelt' en mag deze het steeds vaker zelf uitzoeken.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ik had ook zo'n lompe koe (stier eigenlijk) maar heb hem goed onder controle. Als er iemand aankomt gooi ik niet met de bal want hij loopt gewoon door zo'n mens heen en zou zelfs een kinderwagen over het hoofd zien de lompe loetje. Hij heeft me al een paar keer mijn arm er half afgerukt die gek. Maar dat was in zijn jonge jaren. Nu luistert hij prima en gaat zelfs meters van mij vandaan zitten op commando zodat hij geen mensen laat struikelen die bv aan het hardlopen zijn. Ik krijg er wel vaak complimenten over, veel mensen zijn dat niet gewend.
Wat ook irritant is, is als mensen op een bankje zitten en honden die langs lopen willen dan toch ff buurten of kijken of er nog wat te bikken valt. Van mij moeten ze dan volgen en zodra we langs zijn mogen ze weer rennen. Het valt mij op dat veel mensen hun hond maar zijn gang laten gaan :scratch:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ik heb inmiddels ook zo'n lompe koe. En mensen die zeggen: 'zo'n hond zie je niet tegen een boom oplopen'. Ammehoela: je ziet ook alleen maar wat je wilt zien. Norah remt ook niet af voor een boom en al die andere lompers die ik ken ook niet.

Ik waardeer het niet. Norah krijgt in dit geval ook niet de vriendelijke benadering, ik heb zelf al mening keer onderuit gelegen en daar wordt ik niet vrolijk van. Helaas blijft het altijd van korte duur bij Norah (ach het heeft nu toch al weer een paar maanden geduurd). Ik heb met een hardnekkige trut te maken haha.

Ik denk overigens dat het ook een gevolg is van de overmatige positieve trainingen en opvoedingen. Mensen worden bang om hun hond iets te leren en of grenzen te stellen. Net als bij kinders die ook allemaal maar grenzeloos zijn, ik weer echt niet of de maatschappij er zo veel beter van wordt..... Af en toe pak rammel en een beetje ingetogenheid zou sommigen echt niet misstaan :schrik:

Overigens denk ik dat bij sommige honden ook een deel fok is. Noor is een iets te gek gefokte werklijn. Die voelen geen pijn ofzo.... Die moeten doorgaan. Maar goed berners worden daar niet opgefokt en de gemiddelde lab kan ik ook niet zien overlopen van de werkdrift.... :U:
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Onze overburen hebben ook een Berner, ze is nu ruim een jaar.
Maar dat is echt geen lomperd hoor, wel vrolijk maar absoluut geen lompe koe.
Ik ga toch eens vragen aan de buren of ze van zichzelf vrij rustig is of dat ze zo goed opgevoed is.
Ik ben zelf ook wel eens ondersteboven gelopen door de boxer van mijn broer, ik rolde ook nog eens de dijk af waar ik stond :ugh:
was niet fijn en ik heb weken mank gelopen. Sindsdien kijk ik goed uit mijn doppen als ik spelende honden zie en probeer altijd een boom of zo te vinden waar ik bij kan schuilen. Dus het heeft best wel veel invloed als je zo ondersteboven ben gelopen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t gedrag wat iedereen verwacht of hij t nu doet of niet :U: dus eigenlijk maakt t geen reet uit. :engel: of ik hem nu opvoed of niet :Q: EN T IS GEEN KOE :gvd: :tong: :pffff: pffff
ranetje
Zeer actief

gyanty schreef:Tja ik heb inmiddels ook zo'n lompe koe. En mensen die zeggen: 'zo'n hond zie je niet tegen een boom oplopen'. Ammehoela: je ziet ook alleen maar wat je wilt zien. Norah remt ook niet af voor een boom en al die andere lompers die ik ken ook niet.

Ik waardeer het niet. Norah krijgt in dit geval ook niet de vriendelijke benadering, ik heb zelf al mening keer onderuit gelegen en daar wordt ik niet vrolijk van. Helaas blijft het altijd van korte duur bij Norah (ach het heeft nu toch al weer een paar maanden geduurd). Ik heb met een hardnekkige trut te maken haha.

Ik denk overigens dat het ook een gevolg is van de overmatige positieve trainingen en opvoedingen. Mensen worden bang om hun hond iets te leren en of grenzen te stellen. Net als bij kinders die ook allemaal maar grenzeloos zijn, ik weer echt niet of de maatschappij er zo veel beter van wordt..... Af en toe pak rammel en een beetje ingetogenheid zou sommigen echt niet misstaan :schrik:

Overigens denk ik dat bij sommige honden ook een deel fok is. Noor is een iets te gek gefokte werklijn. Die voelen geen pijn ofzo.... Die moeten doorgaan. Maar goed berners worden daar niet opgefokt en de gemiddelde lab kan ik ook niet zien overlopen van de werkdrift.... :U:
Hoezo?
Voedt jij dan ook overmatig positief op? :tongue: :lol1:

Rana liep net zo hard tegen een boom als tegen mensen op als puber.
En hard ook :schrik:
Behalve tegen mij aanlopen, dat deed ze dan weer niet ................ :denken: zegt dat ook iets? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
gyanty schreef:Tja ik heb inmiddels ook zo'n lompe koe. En mensen die zeggen: 'zo'n hond zie je niet tegen een boom oplopen'. Ammehoela: je ziet ook alleen maar wat je wilt zien. Norah remt ook niet af voor een boom en al die andere lompers die ik ken ook niet.

Hoezo?

Behalve tegen mij aanlopen, dat deed ze dan weer niet ................ :denken: zegt dat ook iets? :wink:
ja jij was geen boom :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
ranetje schreef: Rana liep net zo hard tegen een boom als tegen mensen op als puber.
ja jij was geen boom :F:
:LOL: :LOL:
Andere mensen kennelijk wel :F:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

ranetje schreef:

Hoezo?

Gelukkig kan ik bij Norah nog zeggen dat ik haar niet de basis heb aangeleerd :lol1: . Tja ze was al 2 jaar he? ;) Niet meer te redden(overigens nam ik haar over met slipketting en al, dus overmatig positief getraind geloof ik niet helemaal in, wel in een iets te scherp gefokt misschien?) Kay daarentegen is voorbeeldig( maar met meer werkdrift) en die heb ik natuurlijk helemaal zelf overmatig positief opgevoed :pffff: haha :goeie: :engel:
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik heb een Leo, en hij heet niet voor niks zo :ugh: maar gelukkig hebben we het tegen mensen en dieren oprennen er nu wel uit
het springen is al minder { godzijdank houd hij niet van vreemde mensen dus die loopt die voorbij}, en bij andere mensen moet hij
sowieso naar me zitten of doorlopen, maar het blijft vervelend van die bulldozers.
Groetjes Heidi
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Hebben jullie ook al eens het gevoel gehad dat allebei je knieschijven opeens achteruit je knieholtes schieten. Enfin, 4 gestroomlijnde knapen vlogen ruim voorlangs (de mijne, een Podenko, een bastaard-herderding en een leuk zwart glimmend moppie) en natuurlijk moet nr. 5 (de Lab.) zich met zijn hele zij vol tegen mijn knieen parkeren. Hij stond op en zijn direct volgende actie was "heb jij misschien een snoeppie voor mij in die broekzak mevrouw", :piew: beest.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Knap dat het meisje er blijkbaar van geleerd had, vind het alleen belachelijk dat je zo tekeer gaat tegen zo'n meisje. Doe dat dan tegen de ouders, kind zelf kan er ook niets aan doen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Tara schreef:Zo hadden wij een paar jaar geleden een oude mevrouw die langdurig moest revalideren nadat ze in het ziekenhuis was beland doordat ze ondersteboven was gelopen door een ongeleid projectiel. Het was doodsneu, elke keer als ze honden zag aankomen zocht ze een boom op om tegenaan te gaan staan voor steun.
Ik heb dus altijd even de roedel bij me geroepen als ik haar zag, en dat vond ze altijd erg fijn.
Zo leuk, van die lompe ossen! :roll:

In onze oude wijk ook een oude vrouw, die was omver gerend door een Lab, en sindsdien greep ze zich altijd vast aan elke lantaarnpaal of boom zodra ze een hond los zag lopen.
Echt sneu :ugh:
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”