Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar goed voedingsadvies te verkrijgen?
Moderator: moderatorteam
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Waar goed voedingsadvies te verkrijgen?
Zoals de titel al zegt: waar goed voedingsadvies krijgen?
Heb een hondje met voedselintolerantie (o.a. kip en rund) waarmee het af en aan gaat en ik veel twijfel. Dierenartsen 'promoten' toch vaak hun brokmerk en ik wil zeker weten dat ik goed bezig ben. Ben al een tijdje aan het emmeren en wordt en knap onzeker van.
Heb een hondje met voedselintolerantie (o.a. kip en rund) waarmee het af en aan gaat en ik veel twijfel. Dierenartsen 'promoten' toch vaak hun brokmerk en ik wil zeker weten dat ik goed bezig ben. Ben al een tijdje aan het emmeren en wordt en knap onzeker van.

Daisy 12-08-2010
-
- Zeer actief
Re: Waar goed voedingsadvies te verkrijgen?
wat heb je tot nu toe geprobeerd.
er zijn in de handel gewoon vis rijst brokken of vis aardappel brokken te koop waar je hond dus geen problemen mee zou moeten hebben - als deze twee soorten de problemen veroorzaken.
Mijn hond krijgt Burns varken - aardappel, dat is ook nog een mogelijkheid, en verder zijn er merken zoals Jarko die hert, aardappen brok hebben, of je kunt een uitsluitingsdieet kunnen proberen op vers.
dus een diersoort die geen kip of koe is
bij voorbeeld paard of lam, of eend, konijn.
er zijn genoeg mogelijk heden.
wat t aller belangrijkste is is dat jou hondje een individu is en wat bij de ene hond goed valt kan bij de ander een reactie geven , dus meestal blijft t toch een kwestie van uitproberen wat bij jou hond goed valt.
er zijn in de handel gewoon vis rijst brokken of vis aardappel brokken te koop waar je hond dus geen problemen mee zou moeten hebben - als deze twee soorten de problemen veroorzaken.
Mijn hond krijgt Burns varken - aardappel, dat is ook nog een mogelijkheid, en verder zijn er merken zoals Jarko die hert, aardappen brok hebben, of je kunt een uitsluitingsdieet kunnen proberen op vers.
dus een diersoort die geen kip of koe is

bij voorbeeld paard of lam, of eend, konijn.
er zijn genoeg mogelijk heden.
wat t aller belangrijkste is is dat jou hondje een individu is en wat bij de ene hond goed valt kan bij de ander een reactie geven , dus meestal blijft t toch een kwestie van uitproberen wat bij jou hond goed valt.
- hondje
- Zeer actief
Volgorde wat ik al gegeven heb genummerd.
1. Ze stond van pup af aan op Smuldier. Na 1.5 jaar ging dat mis en had ze iedere dag een nat kontje, zeg maar laatste beetje ontlasting nat en dan stempelen
.
2. Overgegaan de KVV van Tinlo alle verschillende smaken, ze had weer goede ontlasting dus de bot deed zijn werk.
3. Toen overgegaan naast de Tinlo op verschillende diersoorten KVV ook van andere merken. Afwisseling zou goed zijn las ik op verschillende fora. Noem de diersoort maar op of ik heb het gegeven. Kwartel ging ze van aan de race dus na 2 x niet gegeven, geit twijfelgeval dus ook na 2x niet meer gegeven.
Toen ging het mis na een paar maanden maagpijn, in de nachten uit bed, stond ik in de het gras stond ze gebold met de rug gras te kauwen. Overgeven op rund en met kip maagpijn kwam ik al gauw achter.
4. 2 weken Royal Canin Hypoallergenic gegeven. Wou even rust in de tent hebben en uitzoeken hoe verder. Dit ging goed maar ja is geen vers en stond mij tegen een voer met chemische anti oxidanten te geven en ja wat kun je van 2 weken zeggen?
5. toen gaan elimineren helaas wel met diersoorten die ze al eerder had gehad en Tinlo daarvoor gekozen. Deze was makkelijk verkrijgbaar voor mij en immers heeft ze het een tijd goed gedaan. Dacht die rare smaakjes (wild, kwartel etc. etc.) weg omdat daar de ellende mee begonnen leek. Heb geelimineerd op Tinlo konijn, daarna eend, daarna paard en daarna lam. Dit ging goed en later vis toegevoegd van Haaksbarf omdat Tinlo die niet had zonder kip.
6. na het elimineren ook hertenoren/ gedroogde wildvleesstukjes gegeven ging ook niet goed.
7. van het voorjaar Haaksbarf geit gaan geven maar na 6x (verdeelt over 6 weken) wou ze dit niet meer eten dus denk dat ze die niet verdroeg??
8. overigens heb ik haar in het verleden ook wel eens Renske gegeven (lam of die met konijn/eend) verdroeg ze ook maar weet niet of dat meer dagen gaat werken.
Heel de winter ging het redelijk (of ze moest iets van straat gegeven hebben soms wil ze met vlagen poep eten dan moest ik in de nacht eruit) maar sinds het voorjaar weer kwakkelen. Volgens mij toen het mis ging met haar was het ook in het voorjaar maar kan toeval zijn. Ze eet gewoon veel gras vindt ik. Als ik in de ochtend de deur uitloop (woon vrijstaand en voor de deur gras) gaat ze eerst gras eten dan pas plassen enzo. Verder heeft ze van de week weer overgegeven, hoor de boel weer borrelen. Ook moest ik vorige week weer een aantal malen haar poeperd afvegen. Soms wellicht ook van de stress vaak tijdens de wandeling als ze los loopt dan gebeurd dat? Maar soms ook niet. Sluipt er gewoon weer in al een tijdje dat het zo wisselend met haar gaat.
Hebben jullie allergiehondjes dat ook dat het zo wisselend gaat?
Moet ik weer over op andere voeding? Denk dat de dierenarts ook niet veel meer kan doen dan de brok Royal Canin verstrekken.
Wordt er knap onzeker van en wil niet dat mijn meisje maagpijn heeft.
Verder kan ze absoluut niet tegen ontwormen met pillen of pasta, als pup al niet. Ben 2 jaar terug overgegaan op controleren van de ontlasting, 1x bij het woud, 1x bij eigen dierenarts. Geen wormen al 2x jaar niet. Daarvoor ontwormde ik iedere 3 maanden met pipet.
1. Ze stond van pup af aan op Smuldier. Na 1.5 jaar ging dat mis en had ze iedere dag een nat kontje, zeg maar laatste beetje ontlasting nat en dan stempelen

2. Overgegaan de KVV van Tinlo alle verschillende smaken, ze had weer goede ontlasting dus de bot deed zijn werk.
3. Toen overgegaan naast de Tinlo op verschillende diersoorten KVV ook van andere merken. Afwisseling zou goed zijn las ik op verschillende fora. Noem de diersoort maar op of ik heb het gegeven. Kwartel ging ze van aan de race dus na 2 x niet gegeven, geit twijfelgeval dus ook na 2x niet meer gegeven.
Toen ging het mis na een paar maanden maagpijn, in de nachten uit bed, stond ik in de het gras stond ze gebold met de rug gras te kauwen. Overgeven op rund en met kip maagpijn kwam ik al gauw achter.
4. 2 weken Royal Canin Hypoallergenic gegeven. Wou even rust in de tent hebben en uitzoeken hoe verder. Dit ging goed maar ja is geen vers en stond mij tegen een voer met chemische anti oxidanten te geven en ja wat kun je van 2 weken zeggen?
5. toen gaan elimineren helaas wel met diersoorten die ze al eerder had gehad en Tinlo daarvoor gekozen. Deze was makkelijk verkrijgbaar voor mij en immers heeft ze het een tijd goed gedaan. Dacht die rare smaakjes (wild, kwartel etc. etc.) weg omdat daar de ellende mee begonnen leek. Heb geelimineerd op Tinlo konijn, daarna eend, daarna paard en daarna lam. Dit ging goed en later vis toegevoegd van Haaksbarf omdat Tinlo die niet had zonder kip.
6. na het elimineren ook hertenoren/ gedroogde wildvleesstukjes gegeven ging ook niet goed.
7. van het voorjaar Haaksbarf geit gaan geven maar na 6x (verdeelt over 6 weken) wou ze dit niet meer eten dus denk dat ze die niet verdroeg??
8. overigens heb ik haar in het verleden ook wel eens Renske gegeven (lam of die met konijn/eend) verdroeg ze ook maar weet niet of dat meer dagen gaat werken.
Heel de winter ging het redelijk (of ze moest iets van straat gegeven hebben soms wil ze met vlagen poep eten dan moest ik in de nacht eruit) maar sinds het voorjaar weer kwakkelen. Volgens mij toen het mis ging met haar was het ook in het voorjaar maar kan toeval zijn. Ze eet gewoon veel gras vindt ik. Als ik in de ochtend de deur uitloop (woon vrijstaand en voor de deur gras) gaat ze eerst gras eten dan pas plassen enzo. Verder heeft ze van de week weer overgegeven, hoor de boel weer borrelen. Ook moest ik vorige week weer een aantal malen haar poeperd afvegen. Soms wellicht ook van de stress vaak tijdens de wandeling als ze los loopt dan gebeurd dat? Maar soms ook niet. Sluipt er gewoon weer in al een tijdje dat het zo wisselend met haar gaat.
Hebben jullie allergiehondjes dat ook dat het zo wisselend gaat?
Moet ik weer over op andere voeding? Denk dat de dierenarts ook niet veel meer kan doen dan de brok Royal Canin verstrekken.
Wordt er knap onzeker van en wil niet dat mijn meisje maagpijn heeft.
Verder kan ze absoluut niet tegen ontwormen met pillen of pasta, als pup al niet. Ben 2 jaar terug overgegaan op controleren van de ontlasting, 1x bij het woud, 1x bij eigen dierenarts. Geen wormen al 2x jaar niet. Daarvoor ontwormde ik iedere 3 maanden met pipet.

Daisy 12-08-2010
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Ik heb hetzelfde probleem. Voer vers maar mijn hond heeft bovengemiddeld vaak last van oorontsteking. Dierenarts adviseert hypoallergeen brokken die hij verkoopt tegen nogal serieus bedrag. Ik voerde ook vooral rund en kip als hoofdvoer. Zojuist heb ik een grote zak taste of the wild zalm/aardappel gekocht bij zooplus om eens te testen. Lijken me goede brokken voor een schappelijke prijs. En kwalitatief stukken beter dan de bekende merken.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla 

-
- Zeer actief
tja, mijn bulldog in t verleden had gewoon geen maag voor eiwitten van vlees hij ging er echt op af, alleen gehydroliseerde eiwitten kon hij verdragen en daar heeft hij de rest van zijn leven op gestaan.
Van Gils is gewoon heerlijk stabiel op deze brok.
wat ik lees is dus dat t een tijd goed gaat en dat je dan weer iets toevoegt en dat dat dan alles weer over hoop gooit.
Kun je t niet gewoon houden bij de diersoorten die t goed doen bij je hond, goed is goed of t nu vlees is of brok, dat zou me lood om oud ijzer zijn. als t maar goed valt en die buik rustig blijft.
wat ik lees is dus dat t een tijd goed gaat en dat je dan weer iets toevoegt en dat dat dan alles weer over hoop gooit.
Kun je t niet gewoon houden bij de diersoorten die t goed doen bij je hond, goed is goed of t nu vlees is of brok, dat zou me lood om oud ijzer zijn. als t maar goed valt en die buik rustig blijft.
- hondje
- Zeer actief
Het is heel de winter goed gegaan op Tinlo konijn, eend, lam en paard.
Wat bovenstaand is verspreid over de periode dat ik haar heb, ze wordt volgende maand 4 ☺
Maar je hebt wel gelijk die Renkse voor onderweg en die geit (toen was ze al een hele tijd stabiel dus dacht weer nieuwe diersoort erbij) was niet handig maar merkte daarvan niet echt dat het fout ging tot ze stopte ervan te eten.
Gaf haar ook een stripje eendenvlees als we van huis gingen maar ben ik ook mee gestopt, lkrijgt dus geen snacks.
Ze krijgt dus gewoon alleen de Tinlo en groentemix die ik ook al heel lang geef (vergeten te vermelden in de lijst bestaat uit bio wortelen, courgette en brocolli) Ben in het verleden dus na de Smuldier groentemix gaan geven omdat ik dacht dat dat misschien het gras eten verminderde maar merk geen verschil dus die kan ik wellicht ook laten.
Wat bovenstaand is verspreid over de periode dat ik haar heb, ze wordt volgende maand 4 ☺
Maar je hebt wel gelijk die Renkse voor onderweg en die geit (toen was ze al een hele tijd stabiel dus dacht weer nieuwe diersoort erbij) was niet handig maar merkte daarvan niet echt dat het fout ging tot ze stopte ervan te eten.
Gaf haar ook een stripje eendenvlees als we van huis gingen maar ben ik ook mee gestopt, lkrijgt dus geen snacks.
Ze krijgt dus gewoon alleen de Tinlo en groentemix die ik ook al heel lang geef (vergeten te vermelden in de lijst bestaat uit bio wortelen, courgette en brocolli) Ben in het verleden dus na de Smuldier groentemix gaan geven omdat ik dacht dat dat misschien het gras eten verminderde maar merk geen verschil dus die kan ik wellicht ook laten.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Wou je niet aan een eliminatiedieet of wil je ook gewoon even rustpauze of over naar brok.Peter27 schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Voer vers maar mijn hond heeft bovengemiddeld vaak last van oorontsteking. Dierenarts adviseert hypoallergeen brokken die hij verkoopt tegen nogal serieus bedrag. Ik voerde ook vooral rund en kip als hoofdvoer. Zojuist heb ik een grote zak taste of the wild zalm/aardappel gekocht bij zooplus om eens te testen. Lijken me goede brokken voor een schappelijke prijs. En kwalitatief stukken beter dan de bekende merken.
Op zich zou ik als brok beter zou zijn voor die van mij daar ook geen problemen mee hebben. Soms is wat in de ogen van andere het beste is wellicht niet het beste voor onze honden.
Soms denk ik wel eens weg met die KVV probeer een gewone brok zoals die jij gaat proberen. Gaat dan weer tegen mij gevoel in stom he omdat ik overal lees vlees is het beste etc.

Daisy 12-08-2010
-
- Zeer actief
ja, t lijkt me inderdaad en heel simpel iets, t is al bewezen dat ze t goed doet op Tinlo, lekker zo laten zou ik zeggen, wat je zou kunnen proberen is bijvoorbeeld gedroogde stukjes vlees van de varianten die ze wel verdraagt als snack te geven. en wat ik zelf graag mag doen is als ik groente stoom dat ik de broccoli stronk mee stoom voor de honden, en ze luchten meerdere groentes en fruit, bataten stukjes, dat geeft meestal geen rare reacties, rijstwafel kan ook dienen als beloning,
staan hier op t forum best leuke dingen en voorbeelden van wat allemaal mogelijk is

Het beste is waar je hond t goed op doet en dat is per hond verschillendSoms denk ik wel eens weg met die KVV probeer een gewone brok zoals die jij gaat proberen. Gaat dan weer tegen mij gevoel in stom he omdat ik overal lees vlees is het beste etc.

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 09 jul 2014 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Xerox
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 3
Ik zou nog een keer elimineren, maar dan met een diersoort die ze echt nog niet eerder gehad heeft en dan ook echt een keer goed. Dus desnoods 3-4 maanden op 1 diersoort tot het hele lichaam helemaal hersteld en rustig is.
Mijn Boxer was er echt heel ernstig aan toe, dus ik heb toen besloten het drastisch aan te pakken. Hij had bij vorige eigenaren altijd op brokken gestaan, dus ik heb toen nog kunnen kiezen voor konijn en daar heeft hij 4 maanden op gestaan. Daarna ben ik nieuwe dingen gaan toevoegen, maar altijd één voor één en met minstens een maand ertussen. Als er dan weer klachten ontstonden, kon ik mijn vinger meteen op de zere plek leggen. Ook van groenten kunnen ze jeuk krijgen, dus die heb ik ook op die manier toegevoegd. Zo is het een lang traject gevonden, maar met resultaat dat hij na 1,5 jaar op 7 diersoorten en 4 soorten groenten staat, vrijwel klachtenvrij.
Mijn Boxer was er echt heel ernstig aan toe, dus ik heb toen besloten het drastisch aan te pakken. Hij had bij vorige eigenaren altijd op brokken gestaan, dus ik heb toen nog kunnen kiezen voor konijn en daar heeft hij 4 maanden op gestaan. Daarna ben ik nieuwe dingen gaan toevoegen, maar altijd één voor één en met minstens een maand ertussen. Als er dan weer klachten ontstonden, kon ik mijn vinger meteen op de zere plek leggen. Ook van groenten kunnen ze jeuk krijgen, dus die heb ik ook op die manier toegevoegd. Zo is het een lang traject gevonden, maar met resultaat dat hij na 1,5 jaar op 7 diersoorten en 4 soorten groenten staat, vrijwel klachtenvrij.

Groetjes, Sonja, Xerox, Diablo en Yuko
- hondje
- Zeer actief
Vindt de keuze maken zo lastig. Stom he. Blijf ik nog een tijdje "emmeren" op strak op de KVV alleen de Tinlo Konijn, Lam, Eend en Paard of direct aan een brok?S@ndr@ schreef:tja, mijn bulldog in t verleden had gewoon geen maag voor eiwitten van vlees hij ging er echt op af, alleen gehydroliseerde eiwitten kon hij verdragen en daar heeft hij de rest van zijn leven op gestaan.
Fijn dat jouw hond stabiel is op de brok. Lijkt mij fijn als je dat goed gaat en je gewoon het topic voeding kan loslaten. Is toch wel een gedoe he als ze niet lekker zijn.
Ga eens checken naar die brok die jij voert voor het geval dat. Varken heeft ze nooit gehad iig en aardappel klinkt vriendelijker dan rijst.

Daisy 12-08-2010
- dagmar88
- Zeer actief
hondje schreef: Soms denk ik wel eens weg met die KVV probeer een gewone brok zoals die jij gaat proberen. Gaat dan weer tegen mij gevoel in stom he omdat ik overal lees vlees is het beste etc.

Hier doen Niko en Charlie het beiden beter op 50/50 brok en vers dan op alleen vers.
- hondje
- Zeer actief
Zou het echt niet weten wat ik dan moet nemen voor diersoort. Heb echt alles al gegeven behalve hooglander. Daar is niet zo makkelijk aan te komen en tja wat moet je daarna. Je moet toch minimaal 4 soorten uiteindelijk aan komen. En dat ga ik niet redden. Zelfs kangeroe zat in 1 soort die ik gaf bijvoorbeeld. Loop wat dat betreft een beetje vast en omdat het de winter goed is gegaan met die Tinlo.Xerox schreef:Ik zou nog een keer elimineren, maar dan met een diersoort die ze echt nog niet eerder gehad heeft en dan ook echt een keer goed. Dus desnoods 3-4 maanden op 1 diersoort tot het hele lichaam helemaal hersteld en rustig is.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Grappig en dat heb je gewoon getest? Geef je echt de helft brok en de helft vers in een bak?dagmar88 schreef:hondje schreef: Soms denk ik wel eens weg met die KVV probeer een gewone brok zoals die jij gaat proberen. Gaat dan weer tegen mij gevoel in stom he omdat ik overal lees vlees is het beste etc.Het beste is waar je hondje het goed op doet.
Hier doen Niko en Charlie het beiden beter op 50/50 brok en vers dan op alleen vers.
Op zich zijn er honden die wel tegen eiwitten kunnen (heb ik wel eens gehoord) maar misschien niet tegen een hoog percentage eiwit en met de brok zwak je dat af.
Hoe heb je dat getest? Deden je honden het niet zo goed en toen gaan mengen of eerst brok en dan mengen?

Daisy 12-08-2010
-
- Zeer actief
Mijn hond is een wandelende reclame voor zijn voedinghondje schreef:Vindt de keuze maken zo lastig. Stom he. Blijf ik nog een tijdje "emmeren" op strak op de KVV alleen de Tinlo Konijn, Lam, Eend en Paard of direct aan een brok?S@ndr@ schreef:tja, mijn bulldog in t verleden had gewoon geen maag voor eiwitten van vlees hij ging er echt op af, alleen gehydroliseerde eiwitten kon hij verdragen en daar heeft hij de rest van zijn leven op gestaan.
Fijn dat jouw hond stabiel is op de brok. Lijkt mij fijn als je dat goed gaat en je gewoon het topic voeding kan loslaten. Is toch wel een gedoe he als ze niet lekker zijn.
Ga eens checken naar die brok die jij voert voor het geval dat. Varken heeft ze nooit gehad iig en aardappel klinkt vriendelijker dan rijst.

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 09 jul 2014 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- hondje
- Zeer actief
Dat maakt dat voedingsgebeuren ook zo lastig. Zoveel keuzesS@ndr@ schreef:Mijn hond is een wandelende reclame voor zijn voedinghondje schreef:Vindt de keuze maken zo lastig. Stom he. Blijf ik nog een tijdje "emmeren" op strak op de KVV alleen de Tinlo Konijn, Lam, Eend en Paard of direct aan een brok?S@ndr@ schreef:tja, mijn bulldog in t verleden had gewoon geen maag voor eiwitten van vlees hij ging er echt op af, alleen gehydroliseerde eiwitten kon hij verdragen en daar heeft hij de rest van zijn leven op gestaan.
Ga eens checken naar die brok die jij voert voor het geval dat. Varken heeft ze nooit gehad iig en aardappel klinkt vriendelijker dan rijst., maar dat wil niet zeggen dat t bij jou hond ook zo zal gaan, maar t zou wel kunnen , t hangt helemaal van je hond af en hoe dat spijsverteringsstelsel werkt

Daisy 12-08-2010
-
- Zeer actief
nee, dat maakt t niet lastig, wat t lastig maakt, is dat t baasje t beste wil, en wat t best is volgens de een, is niet t beste voor de ander
- dat maakt t lastig, afstappen van de gebaande paden en zoeken wat voor jou hond werkt, weer een beetje t wiel uitvinden

- hondje
- Zeer actief
Ja daar heb je gelijk mee. Ben na aan het vastklampen aan die KVV. Als er bio KVV enkelvoudig zou zijn van weet ik het hoeveel euro's zou ik het haar geven.
Vriend zegt ook wel eens geef ze gewoon Bonzo ha ha.
Voordeel is wel dat we onze vriezer dan weer terug hebben
.
Nou wie weet zou het nog goed gaan ook.
Vriend zegt ook wel eens geef ze gewoon Bonzo ha ha.
Voordeel is wel dat we onze vriezer dan weer terug hebben

Nou wie weet zou het nog goed gaan ook.

Daisy 12-08-2010
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
hondje schreef:Wou je niet aan een eliminatiedieet of wil je ook gewoon even rustpauze of over naar brok.Peter27 schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Voer vers maar mijn hond heeft bovengemiddeld vaak last van oorontsteking. Dierenarts adviseert hypoallergeen brokken die hij verkoopt tegen nogal serieus bedrag. Ik voerde ook vooral rund en kip als hoofdvoer. Zojuist heb ik een grote zak taste of the wild zalm/aardappel gekocht bij zooplus om eens te testen. Lijken me goede brokken voor een schappelijke prijs. En kwalitatief stukken beter dan de bekende merken.
Op zich zou ik als brok beter zou zijn voor die van mij daar ook geen problemen mee hebben. Soms is wat in de ogen van andere het beste is wellicht niet het beste voor onze honden.
Soms denk ik wel eens weg met die KVV probeer een gewone brok zoals die jij gaat proberen. Gaat dan weer tegen mij gevoel in stom he omdat ik overal lees vlees is het beste etc.
Klopt.. Maar daar heb ik me wat in verdiept en ik vond het te complex. Daarnaast heb ik geen grote vriezer dus groot inkopen lukt me niet. Helemaal aangezien mijn hond alleen oorklachten heeft. Nooit diarree of huidproblemen ofzo. Dus ik probeer 2 zakken brokken over een periode van 3 maanden . Als een soort test.
blablabla 

-
- Zeer actief
Bonzo zou ik geen enkele hond aandoen, maar er zijn hele goede brokken, waar honden het heel goed op doen
ik geloof wel in de concept hoor, een beetje het beste van beide werelden

ik geloof wel in de concept hoor, een beetje het beste van beide werelden
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie heeft van begin af aan op vers gestaan en er was al duidelijk waar ze wel en niet tegen kon.hondje schreef:Grappig en dat heb je gewoon getest? Geef je echt de helft brok en de helft vers in een bak?dagmar88 schreef:hondje schreef: Soms denk ik wel eens weg met die KVV probeer een gewone brok zoals die jij gaat proberen. Gaat dan weer tegen mij gevoel in stom he omdat ik overal lees vlees is het beste etc.Het beste is waar je hondje het goed op doet.
Op zich zijn er honden die wel tegen eiwitten kunnen (heb ik wel eens gehoord) maar misschien niet tegen een hoog percentage eiwit en met de brok zwak je dat af.
Hoe heb je dat getest? Deden je honden het niet zo goed en toen gaan mengen of eerst brok en dan mengen?
Niko moest gedeeltelijk op brok omdat hij van vers zo veel moet eten om op gewicht te blijven dat hij dat niet kan verwerken.
Er kwamen steeds meer goede brokken en vond het vervelend voor Charlie dat ze niet met de rest mee kon eten.
Met Niko bleek er toch ook meer aan de hand te zijn. Bij beiden was het proberen en kijken wat het deed.
Was bij Charlie steeds niet helemaal tevreden over haar ontlasting. Op purizon vis is die bij haar alleen wat donkerder dan op vers, verder vrijwel hetzelfde. Sinds deze maand heeft ze er nog een smaak bij van hetzelfde merk, lam. Helemaal blij is ze er mee, ze doet een moord voor dat spul

Mooie bijkomstigheid is dat ze opeens van haar rotte tenen en wondjes in haar oren af is.
Niko eet nu taste of the wild vis. Als m'n voorraad op is gaat hij ook op de purizon, is net wat goedkoper. En een sportbrok op basis van rijst.
Hij heeft wel vaker dat het een tijdje goed gaat en daarna toch weer niet, maar de totw gaat al een tijd goed.
Hij is voor zijn doen heel aardig op gewicht en heeft geen buikpijn meer; dus hoop dat dit het dan toch eindelijk is

Ze ontbijten met brok en dineren met vlees

- hondje
- Zeer actief
Dat is ook wat jah zoveel moeten voeren dat het niet op kan. Klinkt goed die Purizon, vooral die met lam.dagmar88 schreef:Charlie heeft van begin af aan op vers gestaan en er was al duidelijk waar ze wel en niet tegen kon.hondje schreef:Grappig en dat heb je gewoon getest? Geef je echt de helft brok en de helft vers in een bak?dagmar88 schreef:hondje schreef: Soms denk ik wel eens weg met die KVV probeer een gewone brok zoals die jij gaat proberen. Gaat dan weer tegen mij gevoel in stom he omdat ik overal lees vlees is het beste etc.Het beste is waar je hondje het goed op doet.
Niko moest gedeeltelijk op brok omdat hij van vers zo veel moet eten om op gewicht te blijven dat hij dat niet kan verwerken.
Er kwamen steeds meer goede brokken en vond het vervelend voor Charlie dat ze niet met de rest mee kon eten.
Met Niko bleek er toch ook meer aan de hand te zijn. Bij beiden was het proberen en kijken wat het deed.
Was bij Charlie steeds niet helemaal tevreden over haar ontlasting. Op purizon vis is die bij haar alleen wat donkerder dan op vers, verder vrijwel hetzelfde. Sinds deze maand heeft ze er nog een smaak bij van hetzelfde merk, lam. Helemaal blij is ze er mee, ze doet een moord voor dat spul![]()
Mooie bijkomstigheid is dat ze opeens van haar rotte tenen en wondjes in haar oren af is.
Niko eet nu taste of the wild vis. Als m'n voorraad op is gaat hij ook op de purizon, is net wat goedkoper. En een sportbrok op basis van rijst.
Hij heeft wel vaker dat het een tijdje goed gaat en daarna toch weer niet, maar de totw gaat al een tijd goed.
Hij is voor zijn doen heel aardig op gewicht en heeft geen buikpijn meer; dus hoop dat dit het dan toch eindelijk is
Ze ontbijten met brok en dineren met vlees, maar het kan gewoon samen gegeven worden.
Vervelende alleen (ook vergeten te vermelden) die van mij kan niet tegen ei en dat zit in die smaak weer. Weet niet in hoeverre ze niet tegen ei kan maar in het verleden gaf ik er wel eens een rauw en dat ging niet goed. Verder kan ze ook niet tegen zuivel iig niet tegen kaas (weet het slecht maar ja vriend gaf haar dat pas een keer en meteen mis).

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Groot gelijk. Ik heb maar 1 klein hondje en een kat en daar al 2 lades voor nodig in de vriezer.Peter27 schreef:hondje schreef:Wou je niet aan een eliminatiedieet of wil je ook gewoon even rustpauze of over naar brok.Peter27 schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Voer vers maar mijn hond heeft bovengemiddeld vaak last van oorontsteking. Dierenarts adviseert hypoallergeen brokken die hij verkoopt tegen nogal serieus bedrag. Ik voerde ook vooral rund en kip als hoofdvoer. Zojuist heb ik een grote zak taste of the wild zalm/aardappel gekocht bij zooplus om eens te testen. Lijken me goede brokken voor een schappelijke prijs. En kwalitatief stukken beter dan de bekende merken.
Klopt.. Maar daar heb ik me wat in verdiept en ik vond het te complex. Daarnaast heb ik geen grote vriezer dus groot inkopen lukt me niet. Helemaal aangezien mijn hond alleen oorklachten heeft. Nooit diarree of huidproblemen ofzo. Dus ik probeer 2 zakken brokken over een periode van 3 maanden . Als een soort test.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Vandaag het eten in een kong gegeven. Had die tip ook gekregen. Dat ding lag te verstoffen en ze vond het wel wat. Lang met dat ding rondgesjouwd erna. Alleen liet ze daarna alsnog een boer die schrokop. Lijkt altijd zo'n honger te hebben maar mager is ze niet hoor.
Hoeveel keer per dag geven jullie eten? Tot ze ongeveer 2 jaar oud was heb ik haar 3x per dag gegeven, toen ze wat vetjes werd heb ik dat teruggebracht naar 2 x omdat ze minder kreeg. Zou het beter voor haar maag zijn om weer naar 3x te gaan?
Hoeveel keer per dag geven jullie eten? Tot ze ongeveer 2 jaar oud was heb ik haar 3x per dag gegeven, toen ze wat vetjes werd heb ik dat teruggebracht naar 2 x omdat ze minder kreeg. Zou het beter voor haar maag zijn om weer naar 3x te gaan?

Daisy 12-08-2010
- dagmar88
- Zeer actief
hondje schreef: Vervelende alleen (ook vergeten te vermelden) die van mij kan niet tegen ei en dat zit in die smaak weer. Weet niet in hoeverre ze niet tegen ei kan maar in het verleden gaf ik er wel eens een rauw en dat ging niet goed. Verder kan ze ook niet tegen zuivel iig niet tegen kaas (weet het slecht maar ja vriend gaf haar dat pas een keer en meteen mis).
Ja, jammer dat soort dingen. Ze stoppen ook vaak kippenvet in brokken waar maar één diersoort in zou moeten zitten.
En slecht, ach ja. Als hier de basis maar goed is kunnen ze best wat hebben.
Misschien ook eens naar wolfsblut kijken?
-
- Zeer actief
Waarom ben je hiermee gestopt? Als ik het goed begrijp ging het goed of ging dat ook weer mis?hondje schreef: 5. toen gaan elimineren helaas wel met diersoorten die ze al eerder had gehad en Tinlo daarvoor gekozen. Deze was makkelijk verkrijgbaar voor mij en immers heeft ze het een tijd goed gedaan. Dacht die rare smaakjes (wild, kwartel etc. etc.) weg omdat daar de ellende mee begonnen leek. Heb geelimineerd op Tinlo konijn, daarna eend, daarna paard en daarna lam. Dit ging goed en later vis toegevoegd van Haaksbarf omdat Tinlo die niet had zonder kip.
Hoelang heb je de verschillende punten geprobeerd?
- hondje
- Zeer actief
Heb ieder diersoort minimaal 6 weken geëlimineerd. De soorten die niet gingen na 2x (verdeeld over 2 weken) gestopt als de klachten echt overduidelijk waren. Kalkoen na 4 weken gestopt toen ze klachten bleek te krijgen (die had ik 4 weken non stop gegeven).jome schreef:Waarom ben je hiermee gestopt? Als ik het goed begrijp ging het goed of ging dat ook weer mis?hondje schreef: 5. toen gaan elimineren helaas wel met diersoorten die ze al eerder had gehad en Tinlo daarvoor gekozen. Deze was makkelijk verkrijgbaar voor mij en immers heeft ze het een tijd goed gedaan. Dacht die rare smaakjes (wild, kwartel etc. etc.) weg omdat daar de ellende mee begonnen leek. Heb geelimineerd op Tinlo konijn, daarna eend, daarna paard en daarna lam. Dit ging goed en later vis toegevoegd van Haaksbarf omdat Tinlo die niet had zonder kip.
Hoelang heb je de verschillende punten geprobeerd?
Kwam toen uit op konijn, eend, paard en lam. Die diersoorten gingen goed van de winter.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Ja kan ik ook eens naar kijken wat die te bieden hebben, ken het merk niet echt nog.dagmar88 schreef:hondje schreef: Vervelende alleen (ook vergeten te vermelden) die van mij kan niet tegen ei en dat zit in die smaak weer. Weet niet in hoeverre ze niet tegen ei kan maar in het verleden gaf ik er wel eens een rauw en dat ging niet goed. Verder kan ze ook niet tegen zuivel iig niet tegen kaas (weet het slecht maar ja vriend gaf haar dat pas een keer en meteen mis).
Ja, jammer dat soort dingen. Ze stoppen ook vaak kippenvet in brokken waar maar één diersoort in zou moeten zitten.
En slecht, ach ja. Als hier de basis maar goed is kunnen ze best wat hebben.
Misschien ook eens naar wolfsblut kijken?
Ga nu proberen haar op Renske te zetten. Kun je ook 1 smaak van geven (denk dat bij haar het probleem ook kan zijn het wisselen van diersoorten wellicht) en is compleet. Mocht dat niet goed gaan dan wil ik Acana vis gaan proberen heb ik nog een proefverpakking van liggen

Daisy 12-08-2010
- dagmar88
- Zeer actief

En zou inderdaad zo min mogelijk afwisselen als het eenmaal goed gaat.
- hondje
- Zeer actief
Hoop het ook. Ze vindt het voeren in de Kong iig niet vervelend. Lag gisteravond uren ermee te spelen 

Daisy 12-08-2010
-
- Zeer actief
Veel succes met het goede voer vinden!