Zamunda schreef:ranetje schreef:Zamunda schreef:Het negatieve komt vooral door je woordkeuze. Ik denk dat veel mensen vallen over het woord 'wondermiddel', ik wel in ieder geval. Niks wondermiddel, het kan eventueel een hulpmiddel zijn, meer niet.
Daarnaast vallen mensen erover dat je in dit geval een snuitje gebruikt, wat dus helemaal niet zo diervriendelijk is zoals je al hebt kunnen lezen.
En zoals ik al zei, is het in jouw geval een middel om je hond te onderdrukken en nee dat is niet bepaald zo diervriendelijk als jij wil doen geloven.
Dus blijf dit alsjeblieft niet een diervriendelijk wondermiddel noemen.
Er staat een
vraagteken achter wondermiddel in de topictitel
Ik denk dat de meeste mensen er van overtuigd zijn dat een snuitje diervriendelijker is dan een korf.
Het staat minder dreigend en een snuitje is van veel zachter materiaal.
Wat de meesten zich niet realiseren is dat de bek niet wijd genoeg open kan om te hijgen.
En juist honden moeten kunnen hijgen om af te koelen.
Boerenfoxfan dacht het dus goed te doen, maar wist kennelijk ook niet dat een korfje uiteindelijk meer comfort geeft voor de hond dan een snuitje.
Ik begrijp dat je het allemaal netjes en aardig wilt houden, maar hand boven het hoofd houden vind ik een beetje overdreven. Wat BFF denkt hoef je niet uit te leggen, ik heb de posts ook gelezen.
Wat je noemt over het snuitje is toch al door meerdere mensen gezegd? Op een
normale manier ook nog.
Ja, in de topictitel staat een vraagteken achter wondermiddel, dus?
In de eerste zin van de OP staat wordt wondermiddel nogmaals genoemd en het is duidelijk hoe TS het ziet. Zoals ik als zei, ik erger me aan die term voor een mogelijk hulpmiddel, of je er nou een vraagteken achter zet of niet

.
Tussen aanhalingstekend ja.
Zo dus: ............... "wondermiddel"
Ik zou wel eens een foto willen zien van dat hondje met "snuitje" om, om te zien hoe dat ding precies zit bij dat hondje.
Het gaat me niet om netjes houden en om hand boven het hoofd houden.
Ik verbaas me er alleen over dat iedereen hier zich zo verbaast dat zo'n "snuitje" niet meteen uit de gedachten is als iemand op een forum zegt dat dat lang niet zo goed is als een muilkorf.
Ik ken veel mensen die zo'n snuitje veel hondvriendelijker vinden omdat het er zachter uit ziet.
Dat het niet hondvriendelijker
is (afhankelijk van wat voor snuitje er wordt gebruikt) wordt simpelweg niet begrepen.
Ik hoop dus dat Boerenfoxfan begint te begrijpen dat een korfje aanzienlijk beter kan zijn voor het ademen en kunnen hijgen van het hondje.
Dat hoeft dan ook niet strakker aangetrokken als ze met het hondje bij de DA is, om bijten te voorkomen.
Want met strakker aantrekken stikt het beest echt met zo'n bandje om.
(2 x edit: typo en voorwaarde toegevoegd)