Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Joepie, als ik binnen plas, nemen ze me fijn naar buiten!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Joepie, als ik binnen plas, nemen ze me fijn naar buiten

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
Lightsun schreef:
renee-uk schreef: door hem te laten wachten bestraf je hem in feite dus voor het aangeven, in plaats van dat je dat beloont.
lijkt me een beetje de omgekeerde wereld en zo vreselijk onnodig omdat je iets wil dwingen dat vanzelf gaat als je het even de tijd geeft.
Je doet alsof ik hem uren laat wachten. Als hij netjes een piepje geeft dan sta ik langzaam op en zeg ik goeie hond en roep ik hem even bij me en krijgt hij een knuffel en staan we nog eventjes te wachten voor een minuutje of wat. En dan gaan we naar buiten.

Gaat harstikke goed zo ver!
als je het zo doet kan hij niet eens de link meer leggen tussen piepen = naar buiten gaan, daar zit dan veel teveel tijd tussen.
het is dan ook een heel braaf hondje, dat 'geluk' heeft de baas en die pech heeft het hondje.
als het hondje minder braaf was plaste hij wel van zich af en liep niet met gekruiste pootjes nog een tijdje rond om zijn baasje te plezieren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
Lightsun schreef:
renee-uk schreef: door hem te laten wachten bestraf je hem in feite dus voor het aangeven, in plaats van dat je dat beloont.
lijkt me een beetje de omgekeerde wereld en zo vreselijk onnodig omdat je iets wil dwingen dat vanzelf gaat als je het even de tijd geeft.
Je doet alsof ik hem uren laat wachten. Als hij netjes een piepje geeft dan sta ik langzaam op en zeg ik goeie hond en roep ik hem even bij me en krijgt hij een knuffel en staan we nog eventjes te wachten voor een minuutje of wat. En dan gaan we naar buiten.

als je het zo doet kan hij niet eens de link meer leggen tussen piepen = naar buiten gaan, daar zit dan veel teveel tijd tussen.
Nou precies... Xavi ging voor de deur zitten ... ik kwam dan netjes direct opdraven om de deur open te doen. Hij heeft 1 of 2 x binnen geplast omdat ik hem niet op tijd gezien had (zat achter de bank maar wel voor de deur)... poepen heeft ie nooit binnen gedaan.
Of ze dat snel doorhebben maar dan moet je echt niet wachten de beloning was hier snel naar buiten!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

renee-uk schreef: ik ben nooit subtiel, ik zeg gewoon de dingen zoals ik ze zie, hou niet van zachte heelmeesters die stinkende wonden maken.

en ik vind het bezopen om iets af te dwingen ten koste van een rotgevoel bij een pup, dan is dat voor mij toch echt een project ter meerdere glorie van de baas en niet ten gunste van de pup.
Sja..Ik denk dat je gemene opmerkingen maken en snibbig doen verwart met recht doorzee zijn. Maar goed. Doe lekker je ding als jij er gelukkig van word.

En sja...ik ben het gewoon niet me je eens. Voor ons werkt dit erg goed en ik heb een erg gezond en gelukkig hondje dat het erg naar zijn zin heeft in het leven. En zo lang dat nog zo is ga ik lekker door met wat we nu aan het doen zijn. Dus ik denk niet dat we hier uit kunnen komen.
Lightsun
Actief

malinois schreef: poepen heeft ie nooit binnen gedaan.
Huh grappig. Dat heeft stitch ook vanaf dag 1 nog nooit gedaan. Vreemd eigenlijk. Zou dat komen omdat het sterker ruikt dan een plasje?
renee-uk
Zeer actief

Lightsun schreef:
renee-uk schreef: ik ben nooit subtiel, ik zeg gewoon de dingen zoals ik ze zie, hou niet van zachte heelmeesters die stinkende wonden maken.

en ik vind het bezopen om iets af te dwingen ten koste van een rotgevoel bij een pup, dan is dat voor mij toch echt een project ter meerdere glorie van de baas en niet ten gunste van de pup.
Sja..Ik denk dat je gemene opmerkingen maken en snibbig doen verwart met recht doorzee zijn. Maar goed. Doe lekker je ding als jij er gelukkig van word.

En sja...ik ben het gewoon niet me je eens. Voor ons werkt dit erg goed en ik heb een erg gezond en gelukkig hondje dat het erg naar zijn zin heeft in het leven. En zo lang dat nog zo is ga ik lekker door met wat we nu aan het doen zijn. Dus ik denk niet dat we hier uit kunnen komen.
je wil gewoon niet eens denken over de dingen die je hier aangedragen worden.
voorlopig zijn alle tegenwerpingen die je gekregen hebt netjes onderbouwd, maar dat lijkt voor jou niks uit te maken.

en nee hoor, dat was geen gemene opmerking, dat is zoals ik het zie: ik zou nooit van zijn leven om zoiets onbenulligs -dat godbetere het met de tijd ook nog vanzelf goed komt- mijn pup of hond met een kutgevoel rond laten lopen.
op die manier ga ik niet met mijn honden om.
ik heb ,zoals ik al zei, graag dat ze het fijn bij me hebben en daar valt een pup met een volle blaas rond laten lopen, omdat ik dat vanwege een misplaatst gevoel van de baas moeten spelen nodig vind, niet onder.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lightsun
Actief

renee-uk schreef: je wil gewoon niet eens denken over de dingen die je hier aangedragen worden.
voorlopig zijn alle tegenwerpingen die je gekregen hebt netjes onderbouwd, maar dat lijkt voor jou niks uit te maken.
Oh ik denk er zeker over na. Maar dat betekent niet dat ik perse van gedachten ga veranderen als ik het niet met je eens ben.
Je hebt geen idee hoe vaak mijn hond naar buiten gaat. Je hebt geen idee hoe vaak mijn hond plast. Je hebt geen idee hoe dit allemaal gebeurt. Dus je hebt ook geen idee hoe oncomfortable hij wel of niet is. De enige goeie opmerking waar ik het mee eens ben is dat te lang wachten de beloning met naar buiten gaan mischien verbreekt en daar moet ik iets voor verzinnen.

renee-uk schreef: en nee hoor, dat was geen gemene opmerking, dat is zoals ik het zie: ik zou nooit van zijn leven om zoiets onbenulligs -dat godbetere het met de tijd ook nog vanzelf goed komt- mijn pup of hond met een kutgevoel rond laten lopen.
ik heb ,zoals ik al zei, graag dat ze het fijn bij me hebben en daar valt een pup met een volle blaas rond laten lopen, omdat ik dat vanwege een misplaatst gevoel van de baas moeten spelen nodig vind, niet onder.
Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt he? Wat voor een misplaats gevoel van de baas moeten spelen? Waar heb je het over? Wat heeft dit met de baas spelen te maken? Ik ben met mijn hond aan het werken aan zindelijkheid. Ik doe dit op een andere manier dan jij het doet. Waar komt deze opmerking vandaan? Jij bent de enige persoon die lult over glorie van de baas en de baas spelen.

Het zijn dit soort basislose opmerkingen die belachelijk zijn. Dit voegt niks toe aan de discussie. Het is nergens op gebaseerd. Je wilt gewoon even lullig doen. Dit heeft niks met "Call it like you see it" te maken. Dit is gewoon lullig opmerkingen maken omdat je het niet eens met me bent.
Lightsun
Actief

Heavy schreef: Mijn Herderpup zette haar eerste stapjes binnen draaide een rondje en legde een prachtige drol neer...ze was thuis :I:
lol prachtig. "welkom in je nieuwe huis"

Het gekke is, ik heb er nooit over nagedacht. Het valt me nu pas op. Plasjes hadden we vroeger vaak genoeg binnen maar hij heeft nog nooit gepoept. Vreemd eigenlijk.
Vrouwtje Knecht
Actief
Mijn ras(sen): Een zwarte beer

Ongelezen bericht door Vrouwtje Knecht »

Ben het met de voorgangers eensch, pupsels plagen niet, dat maken wij er maar van.

Ook ik kan je niet goed helpen, wij hadden ook geluk met Knecht. Inderdaad het piepen bij de deur, zo ben je al veel binnenplasjes voor!
En mocht hij binnen beginnen dan pakte ik hem op en droeg hem naar de voortuin waar we een stuk gras hadden.

Overigens heb ik eerst 4 dagen een krant gehad thuis, zodat Knecht krantzindelijk werd. Maar dat was eigenlijk bij ons niet nodig.
Succes met het zindelijk maken!
Afbeelding

Liefde kost niets om te krijgen, maar is onbetaalbaar als je het hebt
Lightsun
Actief

Heavy schreef: Ik zou bang zijn dat je hem zo aanleert piepen is baas komt naar mij en ik ben braaf ?
Ik weet niet wat anderen doen maar ik zei piep even uit luiheid. Wat we precies doen is hij gaat netjes bij de deur op de mat zitten en vraagt dan aandacht. (pootje tegen de deur of piepje zolang hij maar op de mat zit of voor de deur zit dan is het goed).

Als hij gewoon ergens in de kamer gaat zitten piepen dan gebeurt er weinig van onze kant. Althans...we kennen zijn "Ik wil aandacht" piepjes nu wel. Als er echt iets is reageer je natuurlijk toch wel.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, de ene hond doet er ook gewoon langer over dan de ander. Daar doe je niets aan. Nilo was met 8 weken echt al grotendeels zindelijk, het waren hooguit z'n ongetrainde blaas spieren die er voor zorgden dat hij af en toe toch binnen ging plassen, dan waren wij gewoon te laat dus :wink: Met een week of 12 was hij compleet zindelijk, zonder dat ik al te veel moeite heb moeten doen dus.

En vier jaar later was daar Coda. Op dezelfde manier zindelijk gemaakt, ik had hooguit wat meer ervaring met honden inmiddels maar zij was pas echt zindelijk te noemen met een maand of 6. Het duurde gewoon allemaal wat langer en ze had minder moeite met in huis plassen, boeien :mrgreen: Doe je niks aan en is ook niet de schuld van de hond of de baas, het vergt alleen wat meer geduld.
renee-uk
Zeer actief

Lightsun schreef:
renee-uk schreef: je wil gewoon niet eens denken over de dingen die je hier aangedragen worden.
Oh ik denk er zeker over na. Maar dat betekent niet dat ik perse van gedachten ga veranderen als ik het niet met je eens ben.
Je hebt geen idee hoe vaak mijn hond naar buiten gaat. Je hebt geen idee hoe vaak mijn hond plast. Je hebt geen idee hoe dit allemaal gebeurt. Dus je hebt ook geen idee hoe oncomfortable hij wel of niet is. De enige goeie opmerking waar ik het mee eens ben is dat te lang wachten de beloning met naar buiten gaan mischien verbreekt en daar moet ik iets voor verzinnen.

renee-uk schreef: en nee hoor, dat was geen gemene opmerking, dat is zoals ik het zie: ik zou nooit van zijn leven om zoiets onbenulligs -dat godbetere het met de tijd ook nog vanzelf goed komt- mijn pup of hond met een kutgevoel rond laten lopen.
Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt he? Wat voor een misplaats gevoel van de baas moeten spelen? Waar heb je het over? Wat heeft dit met de baas spelen te maken? Ik ben met mijn hond aan het werken aan zindelijkheid. Ik doe dit op een andere manier dan jij het doet. Waar komt deze opmerking vandaan? Jij bent de enige persoon die lult over glorie van de baas en de baas spelen.

Het zijn dit soort basislose opmerkingen die belachelijk zijn. Dit voegt niks toe aan de discussie. Het is nergens op gebaseerd. Je wilt gewoon even lullig doen. Dit heeft niks met "Call it like you see it" te maken. Dit is gewoon lullig opmerkingen maken omdat je het niet eens met me bent.
ik ben niet de enige die aanmerkingen heeft, maar misschien is het makkelijker voor je om je alleen op mij te concentreren?
mag hoor, ik heb een brede rug en aangezien ik nog steeds vind dat je poep praat kan ik ook niet zo zitten met de onzin die je uitslaat.
ik vind het sneu voor je hondje, maar als jij het lekker vindt om onnodig je zin door te drijven ten koste van het welbehagen van je pup moet je dat zeker niet laten, het is jouw hond uiteindelijk :ok:
dat ik aangeef dat ik zo niet met mijn honden wil omgaan krijg je er gewoon gratis bij, ik hoef niet zo nodig op die manier iets te bereiken dat toch al vanzelf komt als je het even de tijd geeft.
ik besteed mijn opvoedkundige talenten liever aan iets dat niet verandert als ik me er niet mee bemoei.
maar dat doe ik dan nog steeds zonder dat ik mijn pup/hond een rotgevoel bezorg, dat kan namelijk gewoon :idea:

en verder zit het me wel gebakken met je gezeur, succes ermee!
Afbeelding

Lightsun
Actief

Heavy schreef: Sorry maar dit begrijp ik niet. Als mijn pup nog maar richting deur loopt dan sta ik er al naast om hem open te doen . Ik denk dat je teveel verwacht van zo'n kleine pup :wink:
Ja daar maakte we ons in eerste instantie ook een beetje zorgen om maar zo ver gaat het harstikke goed. training is vooral in de avond en tot nu toe doet hij het echt heel erg goed.

Mocht het nou niet goed gaan dan doen we gewoon weer een stapje terug.
Lightsun
Actief

renee-uk schreef: ik ben niet de enige die aanmerkingen heeft, maar misschien is het makkelijker voor je om je alleen op mij te concentreren?
Het is heel erg makkelijk om me op jou te concentreren. Degene met de grootste bek valt altijd het snelste op.
renee-uk schreef: en verder zit het me wel gebakken met je gezeur, succes ermee!
:E:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lightsun schreef:Voor mij is het nut dat hiermee zijn inhouden/aan geven sneller geleerdt word. Natuurlijk gaat het alleen maar makkelijker en beter als hij ouder word en dat is fantastisch! Maar vooralsnog is dit erg fijn aan het werken voor ons en begint mijn hond te leren dat hij als hij moet plassen hij dat netjes nog even kan inhouden en/of aan geven. Ik vind het erg fijn dat hij het zo snel leert. En gaat het eens mis, sja dat hoort erbij. Niemand die daar moeilijk over doet. Maar hoe sneller hij het leert hoe beter het is.
Dat zou bij deze hond naar alle waarschijnlijkheid net zo snel of misschien nog sneller gebeuren als je er geen project van maakt :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Suske heeft nog nooit iets aangegeven met een piepje oid.
Dik een uur buiten en binnenkomen en binnen plassen :LOL:
Maar zag het daarnaast bijna altijd aankomen.
Zo'n aparte manier van rondjes draaien :I:
Met zes maanden was ze echt zindelijk.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Lightsun schreef:
renee-uk schreef: ik blijf erbij dat ik het een volkomen onnodige en overbodige manier van doen vind.
naarmate je hondje ouder wordt gaat die blaascontrole vanzelf beter en gaat er ook meer in waardoor hij minder vaak zal moeten plassen.
ik begrijp werkelijk niet wat het nut is om die blaascontrole, die notabene vanzelf ook komt als je het wat tijd geeft, te proberen te versnellen terwijl je je hondje daarmee heel zeker wat onaangename ogenblikken geeft.
Voor mij is het nut dat hiermee zijn inhouden/aan geven sneller geleerdt word. Natuurlijk gaat het alleen maar makkelijker en beter als hij ouder word en dat is fantastisch! Maar vooralsnog is dit erg fijn aan het werken voor ons en begint mijn hond te leren dat hij als hij moet plassen hij dat netjes nog even kan inhouden en/of aan geven. Ik vind het erg fijn dat hij het zo snel leert. En gaat het eens mis, sja dat hoort erbij. Niemand die daar moeilijk over doet. Maar hoe sneller hij het leert hoe beter het is.
Ik denk niet dat je dit kan leren aan je hond, het is namelijk gewoon groei wat ervoor zorgt dat hij minder hoeft te plassen. Je zal na een paar maanden waarschijnlijk dit zonder trainen ook bereiken. Ik zou me op hele andere dingen richtten met een jonge hond (bijvoorbeeld in de stad lopen, tram, trein, kinderen of als ik me zou vervelen "de krant of mijn sloffen halen")
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:
Lightsun schreef:
renee-uk schreef:door hem te laten wachten bestraf je hem in feite dus voor het aangeven, in plaats van dat je dat beloont.

Denk nou eens na wat je hem aanleert? Hij kan het verband niet leggen tussen dat wachten en zijn piepen en het plassen.
Dat het goed gaat is domme mazzel maar niet jouw of zijn verdienste.

Hij piept en je leert hem dat jij niet snapt wat hij aangeeft, dat hij wel aandacht krijgt en dat de deur ook af en toe open gaat.
Maar hij leert door dat wachten echt geen ophouden.

Honden zijn van nature stikzindelijk, allemaal. En dat het bij een pup even duurt is domweg mechanisch: hij kán het nog niet heel lang ophouden. Een baby kan dat toch ook niet?
Waarom laat je niet gewoon de deur open, zodat hij naar buiten kan als hij moet?
Maak er toch niet zo'n punt van! Je maakt het veel groter dan het is.
Elke hond is zindelijk, echt.

Ik begrijp eerlijk gezegd dat dwangmatige van alles aan een pup leren nooit zo goed. Bouw een goeie band op met je hond, de rest komt wel.
Die band opbouwen gaat nu het makkelijkste, daar zou ik me op concentreren, de rest is (nu nog) bijzaak, maar gaat echt stukken eenvoudiger als die band straks goed is.

edit: en dat poepen is ook mechanisch: dat moet een hond heel wat minder vaak en dus doen ze dat zelden binnen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ursula66
Actief
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door ursula66 »

Onze pup was 8 weken toen we haar kregen en nog totaal niet zindelijk.
Vanwege het mooie weer staat de deur naar de tuin vrijwel de hele dag en avond open en zou je denken dat zindelijk maken sneller zou gaan.
Niet dus. Ze plaste waar ze liep en liep soms zelfs van buiten naar binnen om daar te plassen.
Als ze plaste tilden we haar op, zeiden foei en zetten haar buiten in het gras.
Plaste ze in de tuin dan deden we heel blij. Maar toch bleef ze plassen waar ze toevallig liep.
Bij haar inenting vroeg de dierenarts van alles en ook over het zindelijk zijn en zij zei dat we bij plasjes binnen niets moesten zeggen en voor buitenplasjes haar met snoepjes moesten belonen.
Nou, en of dat hielp! Binnen een paar dagen geen plasje meer binnen.

Wel gebeurde het na een tijdje (en net als TS dachten wij soms ook dat ze het om de beloning deed) dat ze plaste, wij haar een snoepje gaven, zij terug liep naar het gras en weer de plashouding aan nam, er een druppeltje uitperste en naar ons toe kwam om haar beloning te innen, hahaha.
Afbeelding
ursula66
Actief
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door ursula66 »

Oh trouwens...
Wij gaven haar eerst puppybrokken van de AH en ze dronk echt heel veel (en plaste dus ook enorm vaak). Sinds we over zijn gestapt op rauw vlees, drinkt ze veel minder en plast dus ook minder.
Afbeelding
Lightsun
Actief

Rataplan schreef:Ik zou me op hele andere dingen richtten met een jonge hond (bijvoorbeeld in de stad lopen, tram, trein, kinderen of als ik me zou vervelen "de krant of mijn sloffen halen")
Oh die dingen doen we ook allemaal! Met heel veel plezier. En dit ook.
Marjoleine schreef: 1) Dat het goed gaat is domme mazzel maar niet jouw of zijn verdienste.
2) hij kán het nog niet heel lang ophouden.
3) Waarom laat je niet gewoon de deur open, zodat hij naar buiten kan als hij moet?
4) Maak er toch niet zo'n punt van! Je maakt het veel groter dan het is.
5)Ik begrijp eerlijk gezegd dat dwangmatige van alles aan een pup leren nooit zo goed.
Ik heb er even nummers bij gezet dat maakt het wat makkelijker

1) Zou kunnen, maar dat denk ik niet.
2) Hij hoeft het ook niet lang op te houden. Paar minuutjes is al erg goed.
3) De deur is ik denk 85-90% van de dag open. S'avonds doen we het trainen hier op en voor de rest staat hij open
4) Ik ben er geen punt van aan het maken of het groter aan het maken. Dit is gewoon iets wat ik met mijn hond doe. Dat andere mensen het er oneens mee zijn sja dat kan.
5) Dat ben ik helemaal met je eens. Er zijn genoeg dingen die uit eindelijk wel komen. Toevallig is dit iets waar we nu al mee bezig zijn. Andere dingen vind ik weer minder belangrijk.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Nou als ik mot pissen word ik al sjagrijnig als ik het een paar minuten op moet houden.
Kan me niet voorstellen dat pup staat te :cheer: :cheer:

Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Lightsun schreef:
malinois schreef: poepen heeft ie nooit binnen gedaan.
Huh grappig. Dat heeft stitch ook vanaf dag 1 nog nooit gedaan. Vreemd eigenlijk. Zou dat komen omdat het sterker ruikt dan een plasje?
Nee. Dat komt domweg omdat ze minder vaak moeten poepen.

Ik snap wel wat je probeert te doen (denk ik) maar je kunt zijn sluitspieren niet trainen. Dat is een kwestie van lichamelijke rijping en niet van training. Zet hem gewoon zo snel mogelijk buiten zodra hij moet en prijs hem de hemel in. Als hij ouder is leert hij vanzelf het op te houden en even te wachten. Echt je maakt het jezelf en je pup onnodig lastig.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tja, en juist dat zindelijk maken moet je niet zo zwaar nemen. Dat kómt wel.
En een pup die aangeeft laten wachten voor het aangeven, sorry, dat is dus wél lang. Wel voor een pup van deze leeftijd.
Wat ik zeg is: wees er gewoon niet mee bezig. Het komt vanzelf.
Je maakt het groter dan het is door er überhaupt mee bezig te zijn en dat hoeft niet, echt niet.
Zoals ik al zei: honden zijn van nature stikzindelijk. Daar moet je je niet eens mee willen bemoeien, dat gaat vanzelf. Echt. Altijd.
Ik ben er van overtuigd dat je hiermee bemoeien averechts werkt, juist omdat honden dit van nature 100% goed doen, allemaal. Als je er dan mee bezig bent bemoei je je met iets dat volstrekt natuurlijk is en wil je dat in jouw manier dwingen.
Dat moet je niet willen want dat werkt niet. Gewoon omdat het qua aanleg, instincten en noem maar op al 100% goed is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Als je nou zelf nodig moet plassen en iemand zegt 'nu nog niet, je moet even wachten' daar ben je toch ook niet blij mee :U:

Edit:Suske was me voor.
Huu6
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Labrador/Stabyhoun

Ongelezen bericht door Huu6 »

Lightsun schreef:Het zijn dit soort basislose opmerkingen die belachelijk zijn. Dit voegt niks toe aan de discussie. Het is nergens op gebaseerd. Je wilt gewoon even lullig doen.
Juist!
HUUB *15-05-2014
Afbeelding
NiN
Actief

Ongelezen bericht door NiN »

Ik zou eigenlijk een beetje bang zijn met deze methode dat mijn pup straks niet leert om zijn plasje eventjes op te houden, maar juist de connectie afleert tussen het aangeven te moeten plassen en het buiten moeten plassen en dat hij dan gewoon zonder het aan te geven van zich af gaat staan plassen, want immers, er wordt niet gereageerd op zijn hulpvraag om het zo maar even te noemen.
Ik hoop dat ik het goed uitleg, maar wat ik bedoel is dat honden vaak een link leggen op het moment zelf, en niet pas een paar minuten erna.
Net zoals dat het geen zin heeft om je hond voor iets op zijn kop te geven wat hij een paar minuten daarvoor heeft gedaan. Dan weet hij niet meer wat hij verkeerd heeft gedaan.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Huu6 schreef:
Lightsun schreef:Het zijn dit soort basislose opmerkingen die belachelijk zijn. Dit voegt niks toe aan de discussie. Het is nergens op gebaseerd. Je wilt gewoon even lullig doen.
Juist!
Er wordt hier niet lullig gedaan in dit topic, Huu6 heeft een veel te hoge verwachting van een pup en daarop wordt met een normaal fatsoen gereageerd.

Het is zo simpel. Pup gaat wat dralen, maakt aanstalten om een plasje te doen, hup, naar buiten, snoepje erin. Gewoon een kwestie van een oogje in het zeil houden en mocht hij in een onbewaakt ogenblik toch een plasje in huis doen, dan dweil je dat zonder commentaar gewoon even op. Op deze leeftijd trainen dat hij moet wachten tot hij een plasje mag doen is grote onzin.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
NiN
Actief

Ongelezen bericht door NiN »

[Sandra] schreef:
Huu6 schreef:
Juist!
Er wordt hier niet lullig gedaan in dit topic, Huu6 heeft een veel te hoge verwachting van een pup en daarop wordt met een normaal fatsoen gereageerd.

Het is zo simpel. Pup gaat wat dralen, maakt aanstalten om een plasje te doen, hup, naar buiten, snoepje erin. Gewoon een kwestie van een oogje in het zeil houden en mocht hij in een onbewaakt ogenblik toch een plasje in huis doen, dan dweil je dat zonder commentaar gewoon even op. Op deze leeftijd trainen dat hij moet wachten tot hij een plasje mag doen is grote onzin.
Ik geloof dat Huu6 dat niet doet maar iemand anders in dit topic :wink:
Suske
Zeer actief
Contacteer:

NiN schreef:Ik zou eigenlijk een beetje bang zijn met deze methode dat mijn pup straks niet leert om zijn plasje eventjes op te houden, maar juist de connectie afleert tussen het aangeven te moeten plassen en het buiten moeten plassen en dat hij dan gewoon zonder het aan te geven van zich af gaat staan plassen, want immers, er wordt niet gereageerd op zijn hulpvraag om het zo maar even te noemen.
Ik hoop dat ik het goed uitleg, maar wat ik bedoel is dat honden vaak een link leggen op het moment zelf, en niet pas een paar minuten erna.
Net zoals dat het geen zin heeft om je hond voor iets op zijn kop te geven wat hij een paar minuten daarvoor heeft gedaan. Dan weet hij niet meer wat hij verkeerd heeft gedaan.
:ok:
Je zou zomaar een in de ogen van pup een onvoorspelbare dus onbetrouwbare baas kunnen worden

Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

NiN schreef:
[Sandra] schreef:
Huu6 schreef:
Juist!

Ik geloof dat Huu6 dat niet doet maar iemand anders in dit topic :wink:
Ja, en ze hebben elkaar gevonden ;-)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”