Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stofzuiger
Moderator: moderatorteam
Re: stofzuiger
http://www.miniinthebox.com/nl/verstelb ... 53384.html
Dan kocht ik er zo éne voor hem,daar krijgt hij toch in ieder geval geen rat mee naar binnen en kan gewoon snuffelen.
Dan kocht ik er zo éne voor hem,daar krijgt hij toch in ieder geval geen rat mee naar binnen en kan gewoon snuffelen.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voorkomen, voorkomen, voorkomen. En nee, dat is absoluut niet makkelijk als je hond zoveel dingen wil eten.Devel schreef:Hoe js dat het beste aan te pakken. Opvreten is natuurlijk zelf belonend. En hem een koekje of brokje toedienen dan dubbel op lijkt me? Verschik is indd wel goed merkbaar maar hij is natuurlijk nog jong.. langer als een paar sec op een plek is gewoon iets zoeken of ruiken van een ander. Piesen doet hij zonder ruiken even als poepen en dan de rest is gewoon met zn neus over de grond en meenemen wat je tegen komt. Het is wel afleerbaar met de band was het goed onder controle en dan was commando vies ook wel genoeg of een piepje. Nu af en toe ook nog wel maarja dooie muizen en ratten of paardenstrond lijkt intressanter.Zamunda schreef:Nou, je kunt nog iets verzinnen, dat heb ik eerder op deze pagina geschreven: hem onderweg voeren.Devel schreef:Echt veel ruimte heeft hij niet. Zijn lijn is 1 meter lang. Enige wat ik zo kan verzinnen is hem dan op te hangen aan zijn band en geen mogelijkheid gunnen tot snuffelen. Maar kan hij dan wel zijn poep en pies doen? Daar hebben ze zeker als reu hun neus toch ook voor nodig?
Laissah was een zeer slinkse poepvreter. Snuffel hap slik weg. Ik dacht eerst ook: ze moet toch kunnen snuffelen om haar behoefte te doen. Maar het bleek zonder ook prima te kunnen (als ze langer dan 2 seconde aan het snuffelen was moest ze weer met haar neus van de grond). Daarnaast ben ik natuurlijk blijven trainen en observeren en inmiddels zie ik prima het verschil tussen snuffelen om een poep/plasplekje uit te zoeken en snuffelen omdat ze iets 'eet'baars ruikt. Verder zitten de commando's er beter in en weet ze dat ik het niet wil hebben. Alles bij elkaar maakt dat het goed gaat, maar ik moet er altijd heel alert op zijn.
Dus je zet je hond aan het werk, hij moet meelopen in flink tempo. In het begin deed ik dat met koekjes in de hand en continu voeren, al lopend. Dus de neus bij je hand houden eigenlijk. Later kun je dat afbouwen.
Verder natuurlijk ook trainen in een omgeving waar niets te eten valt. Daar kun je trainen op bijv. 'volg', 'kijk', 'nee', 'los', ... noem maar op. Pas als dat er in die prikkelarme omgeving goed inzit kun je dat ook echt gaan vragen in moeilijkere omgevingen.
Op een gegeven moment was Lais zover dat ze wel keek naar het eetbare, maar er met een boogje omheenging. Dan beloonde ik haar uitbundig, want dat was superknap! Maar dan moest ik wel in de buurt zijn, anders had ze het gewoon opgegeten. Inmiddels kan ze het ook op afstand.
Hoe je het precies 'moet' uitvoeren is niet te vertellen, dat is voor iedere combi anders. Maar met bovenstaand heb je misschien een begin/houvast.
Maar eerlijk? Ik zou er hulp bij zoeken als ik jou was, dus iemand die met je meekijkt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
een GOEDE muilkorf... en dan is het geen ramp als er een grassprietje doorheen komt hij zal er NOOIT hele ratten of iets dergelijks doorheen krijgen..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Je komt eerlijk gezegd ook al vanaf begin af aan niet bijster gezellig of interessant over.Devel schreef:Nu af en toe ook nog wel maarja dooie muizen en ratten of paardenstrond lijkt intressanter.
Hoe heb je "los" aangeleerd?
Dit lijkt me overigens niet zo zeer gaan om het obsessief vreten (en ja, daar kan ander voer bij helpen) maar heeft hij structureel schijt aan je.
Dat gaat er niet beter op worden met een baby in huis waar veel aandacht naartoe gaat.
Ik zou asap een gedragstrainer zoeken. Of wil je liever horen dat je die band er beter weer om kunt hangen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat lijkt me ook, maar denk dat hij gewoon geleerd heeft dat dingen vreten meer beloning geeft dan degene aan de andere kant van de lijn, moment dat TS al begint met belonen en hem wat nuttige commando's leert, denk ik dat het probleem al heel wat minder zal zijn...malinois schreef:een GOEDE muilkorf... en dan is het geen ramp als er een grassprietje doorheen komt hij zal er NOOIT hele ratten of iets dergelijks doorheen krijgen..
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ben ik de enige die rotzooi vreten niet zo'n probleem vindt? Natuurlijk is plastic en ander onverteerbare troep gevaarlijk, maar stront, gras en dode dingen? Ze doet maar. Ik roep een keer 'GETVERDEMME' en ga verder met wat ik aan het doen was. Als ze los over het erf loopt, heb ik er ook geen controle op wat ze allemaal vreet.
Als ze tijdens wandelen iets in haar bek neemt wat ik niet vertrouw, roep ik KIJKEENS wat zoiets betekent als: Je krijgt nu direct iets lekkers.
Dan maakt ze gauw haar bek leeg om het in ontvangst te nemen.
Iets verbieden zou het een obsessie kunnen maken. Misschien eet ie wel plastic omdat het heel interessant is geworden omdat het steeds is afgepakt. Dan kun je het maar beter opvreten - dan wordt het in ieder geval niet afgenomen.
Ik kan me geen andere reden voorstellen waarom een hond plastic zou willen vreten.
Als ze tijdens wandelen iets in haar bek neemt wat ik niet vertrouw, roep ik KIJKEENS wat zoiets betekent als: Je krijgt nu direct iets lekkers.
Iets verbieden zou het een obsessie kunnen maken. Misschien eet ie wel plastic omdat het heel interessant is geworden omdat het steeds is afgepakt. Dan kun je het maar beter opvreten - dan wordt het in ieder geval niet afgenomen.
Ik kan me geen andere reden voorstellen waarom een hond plastic zou willen vreten.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ze heeft toch twee rotties gehad of ben ik nou achterlijk?thom schreef:Jolanda, vind je een eerste echte eigen hond eigenlijk wel leuk ?

mijn emoties in typen is altijd ellendig geweest... in real val ik best mee hahadagmar88 schreef:Je komt eerlijk gezegd ook al vanaf begin af aan niet bijster gezellig of interessant over.Devel schreef:Nu af en toe ook nog wel maarja dooie muizen en ratten of paardenstrond lijkt intressanter.
Dit lijkt me overigens niet zo zeer gaan om het obsessief vreten (en ja, daar kan ander voer bij helpen) maar heeft hij structureel schijt aan je.
Dat gaat er niet beter op worden met een baby in huis waar veel aandacht naartoe gaat.
Ik zou asap een gedragstrainer zoeken. Of wil je liever horen dat je die band er beter weer om kunt hangen?
toen wij darko gingen halen waren ze net een week bezig met commando los daarvoor hebben ze dus niks gedaan. Hier ruilen we meestal of een flinke leuke beloning dat werkte bij de rotties ook goed.. hij lost ook wel tijdens spel enzo dan wisselen we van speeltje dat vind hij ook leuk.
@thom waarom zou ik dat niet zijn? Ik vraag liever teveel dan niet... en tja als je dingen tegen komt wat de rotties niet deden ga je afvragen hoe aan te pakken..
Opzich wel logisch maar hij is er al een aantal x goed ziek van geweest.. kotsen diarree sloom.Paisley schreef:Ben ik de enige die rotzooi vreten niet zo'n probleem vindt? Natuurlijk is plastic en ander onverteerbare troep gevaarlijk, maar stront, gras en dode dingen? Ze doet maar. Ik roep een keer 'GETVERDEMME' en ga verder met wat ik aan het doen was. Als ze los over het erf loopt, heb ik er ook geen controle op wat ze allemaal vreet.
Voorkom dat liever..
Opzich wel logisch maar hij is er al een aantal x goed ziek van geweest.. kotsen diarree sloom.Paisley schreef:Ben ik de enige die rotzooi vreten niet zo'n probleem vindt? Natuurlijk is plastic en ander onverteerbare troep gevaarlijk, maar stront, gras en dode dingen? Ze doet maar. Ik roep een keer 'GETVERDEMME' en ga verder met wat ik aan het doen was. Als ze los over het erf loopt, heb ik er ook geen controle op wat ze allemaal vreet.
Voorkom dat liever..
mijn emoties in typen is altijd ellendig geweest... in real val ik best mee hahadagmar88 schreef:Je komt eerlijk gezegd ook al vanaf begin af aan niet bijster gezellig of interessant over.Devel schreef:Nu af en toe ook nog wel maarja dooie muizen en ratten of paardenstrond lijkt intressanter.
toen wij darko gingen halen waren ze net een week bezig met commando los daarvoor hebben ze dus niks gedaan. Hier ruilen we meestal of een flinke leuke beloning dat werkte bij de rotties ook goed.. hij lost ook wel tijdens spel enzo dan wisselen we van speeltje dat vind hij ook leuk.
@thom waarom zou ik dat niet zijn? Ik vraag liever teveel dan niet... en tja als je dingen tegen komt wat de rotties niet deden ga je afvragen hoe aan te pakken..
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen pakte ook alles in haar bek, en vrat driekwart op. Ik heb vooral geoefend op het commando 'los'. Eerst met een speeltje en iets heeeel lekkers. Daarna in de achtertuin met van alles strooien, en langzaam uitbouwen.
Heb naar nu zo ver dat ze alles uitspuugt of laat liggen als ik 'los' zeg.
Misschien kan je het oefenen met muilkorf, dat Darko de fout niet in kan gaan?
Snap je angst voor vergiftiging wel, hier in het park was het laatst ook weer raak met een idioot. Gelukkig loop ik er te weinig.
Heb naar nu zo ver dat ze alles uitspuugt of laat liggen als ik 'los' zeg.
Misschien kan je het oefenen met muilkorf, dat Darko de fout niet in kan gaan?
Snap je angst voor vergiftiging wel, hier in het park was het laatst ook weer raak met een idioot. Gelukkig loop ik er te weinig.

Ze opent genoeg fototopics waar ze om hem moet lachen. Niet echt leuke reactie, dit.thom schreef:Jolanda, vind je een eerste echte eigen hond eigenlijk wel leuk ?
Wij hadden ook een stofzuiger. Alles was lekker! Blaadjes, verpakkingen van chocoladerepen etc maar hij had een fetisj voor zakdoekjes en tissue-achtig materiaal en natuurlijk etenswaar.
Door te voorkomen, te belonen bij doorlopen en het commando los te trainen, is het een heel stuk minder, eigenlijk gewoon over. Als ik zie dat hij focust op iets (want dat zie je aankomen) dan neem ik hem bij me en loods hem erlangs met iets lekkers.
Overigens is het onzin om te zeggen dat dit zou worden opgelost door kvv/vers te geven. Dit is aangeleerd gedrag, niet per definitie ontstaan vanuit een dieetbehoefte.
Door te voorkomen, te belonen bij doorlopen en het commando los te trainen, is het een heel stuk minder, eigenlijk gewoon over. Als ik zie dat hij focust op iets (want dat zie je aankomen) dan neem ik hem bij me en loods hem erlangs met iets lekkers.
Overigens is het onzin om te zeggen dat dit zou worden opgelost door kvv/vers te geven. Dit is aangeleerd gedrag, niet per definitie ontstaan vanuit een dieetbehoefte.
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Met je eens hoewel ik eerder denk dat het hem niet is aangeleerd en hij zijn eigen gang gaat, schijt hebben aan zie ik meer als dat hij schijt heeft aan het geleerde omdat de baas eigenlijk geen baas is.dagmar88 schreef:
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
Met je eens hoewel ik eerder denk dat het hem niet is aangeleerd en hij zijn eigen gang gaat, schijt hebben aan zie ik meer als dat hij schijt heeft aan het geleerde omdat de baas eigenlijk geen baas is.dagmar88 schreef:
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik sluit me aan bij Apple. Ik zou de wandelingen meer iets maken waarbij jullie echt sámen op pad zijn, in plaats van dat hij maar zijn gang gaat. Probeer zijn aandacht bij jou te houden door zelf steeds verrassend te zijn en het initiatief te nemen. Tover een speeltje uit je zak en speel met hem, loop ineens de andere kant op, oefen commando's, laat hem trucjes uitvoeren zoals op een muurtje springen of over een hekje springen, laat hem (een gedeelte van) zijn voer onderweg verdienen als hij aandacht voor jou heeft en netjes meeloopt. Dan heeft hij het veel te druk om alsmaar te snuffelen en te snaaien.
Het klinkt alsof voor hem wandelen betekent: al snuffelend op zoek gaan naar dingen om op te eten. Dat jij aan het andere eind van de riem ook nog meeloopt, lijkt er voor hem niet zo veel toe te doen. Dát zou ik dus eerst gaan aanpakken.
Het klinkt alsof voor hem wandelen betekent: al snuffelend op zoek gaan naar dingen om op te eten. Dat jij aan het andere eind van de riem ook nog meeloopt, lijkt er voor hem niet zo veel toe te doen. Dát zou ik dus eerst gaan aanpakken.
- Sidhe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): chihuahua, berner sennen
- Aantal honden: 2
Mijn eerste gedachte is werken aan attent, het volgen en het foei en lossen.
Uitleg zet ik er even bij omdat ik geen idee heb of dit gesneden koek voor je is, ik ken de mensen op het forum nog niet goed genoeg.
Het attent zodat je zijn aandacht van iets op de grond af kunt krijgen en op jou kunt richten (en liever nog voordat hij heeft gezien dat er wat ligt natuurlijk).
Eigenlijk gewoon simpel, commando attent, kijkt hij naar jou, snoepje.
Want zonder zijn aandacht kun je natuurlijk commando's geven en corrigeren wat je wil, heeft toch geen zin als hij je negeert of misschien niet eens opmerkt.
Bij volgen moet hij dus niet alleen aan een loshangende lijn naast je meelopen maar ook naar je opkijken. Op pad dus met een enorme zak voertjes. Hand met snoepje op die hoogte dat hij naast je been moet en omhoog moeten kijken om het snoepje te pakken. (wat jij geeft, mag hij niet zelf pakken natuurlijk).
Zijn aandacht voor jou zal ook groter worden als hij leert dat je een lopende snoepautomaat bent.
Als die neus omhoog is zal hij ten eerste minder snel opmerken dat er een lekkere dode rat ligt, maar ten tweede ALS hij die ziet, kun jij ook ingrijpen voor hij hem te pakken heeft.
Dat met de foei.
Hand met snoepje voor hem houden, wil hij het pakken, 'foei!', hand sluiten tot hij afstand neemt. Belonen met een ander snoepje als hij afstand neemt. Als dat werkt, uitbreiden naar snoepjes die op de grond liggen of die je laat vallen, beginnen met iets waar hij niet echt enthousiast over is (als dat bestaat) en uitbreiden naar dingen waar hij een moord voor doet.
En voor het geval je toch te laat bent, het lossen.
Was je al mee bezig geweest, opfrissen met speeltjes en uitbreiden met etenswaar (lekkere botjes etc.)
Uitleg zet ik er even bij omdat ik geen idee heb of dit gesneden koek voor je is, ik ken de mensen op het forum nog niet goed genoeg.
Het attent zodat je zijn aandacht van iets op de grond af kunt krijgen en op jou kunt richten (en liever nog voordat hij heeft gezien dat er wat ligt natuurlijk).
Eigenlijk gewoon simpel, commando attent, kijkt hij naar jou, snoepje.
Want zonder zijn aandacht kun je natuurlijk commando's geven en corrigeren wat je wil, heeft toch geen zin als hij je negeert of misschien niet eens opmerkt.
Bij volgen moet hij dus niet alleen aan een loshangende lijn naast je meelopen maar ook naar je opkijken. Op pad dus met een enorme zak voertjes. Hand met snoepje op die hoogte dat hij naast je been moet en omhoog moeten kijken om het snoepje te pakken. (wat jij geeft, mag hij niet zelf pakken natuurlijk).
Zijn aandacht voor jou zal ook groter worden als hij leert dat je een lopende snoepautomaat bent.
Als die neus omhoog is zal hij ten eerste minder snel opmerken dat er een lekkere dode rat ligt, maar ten tweede ALS hij die ziet, kun jij ook ingrijpen voor hij hem te pakken heeft.
Dat met de foei.
Hand met snoepje voor hem houden, wil hij het pakken, 'foei!', hand sluiten tot hij afstand neemt. Belonen met een ander snoepje als hij afstand neemt. Als dat werkt, uitbreiden naar snoepjes die op de grond liggen of die je laat vallen, beginnen met iets waar hij niet echt enthousiast over is (als dat bestaat) en uitbreiden naar dingen waar hij een moord voor doet.
En voor het geval je toch te laat bent, het lossen.
Was je al mee bezig geweest, opfrissen met speeltjes en uitbreiden met etenswaar (lekkere botjes etc.)
- Erna
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Glen of Imaal terrier
X Koningspoedel - Aantal honden: 2
Heb je al eens een halti geprobeerd?. Voordeel is dat je niet hoeft te sjorren en te sleuren om hem bij iets weg te krijgen, je kan hem wat gemakkelijker sturen. En met een halti om kun je hem onderweg nog steeds voeren, wat met een muilkorf weer niet kan. ( wel de riem aan de halsband en de halti bevestigen)
Hier een poepvreter en uitvaller naar andere honden, het werkte perfect. Nu is het niet meer nodig, ik kan heel goed zien of ze snuffelt om dat ze moet piesen of omdat ze een heerlijke drol op het oog heeft.
Hier een poepvreter en uitvaller naar andere honden, het werkte perfect. Nu is het niet meer nodig, ik kan heel goed zien of ze snuffelt om dat ze moet piesen of omdat ze een heerlijke drol op het oog heeft.
Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe dit kan. Ben jij buiten wel met je hond bezig? Praat je tegen hem, communiceer je met hem, kijk je wel naar hem? Je zíet die neus toch richting grond gaan? Ik zou een frikandel in kleine stukjes in mijn zak steken en iedere keer als de neus richting grond wil, trek je zijn aandacht, geef je 1/80 stukje frikandel en is het een knap kind.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Zoiets dus.Marion. schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe dit kan. Ben jij buiten wel met je hond bezig? Praat je tegen hem, communiceer je met hem, kijk je wel naar hem? Je zíet die neus toch richting grond gaan? Ik zou een frikandel in kleine stukjes in mijn zak steken en iedere keer als de neus richting grond wil, trek je zijn aandacht, geef je 1/80 stukje frikandel en is het een knap kind.
Ari heeft wel zo'n periode gehad, altijd als we uitgaan hebben we stukje honden-hotdog bij ons, of kaas, of frikandel, of frolic, maar altijd een verrassing voor hem wat hij krijgt.

- dagmar88
- Zeer actief
Erna schreef:Heb je al eens een halti geprobeerd?
Misschien eerst maar eens trainen op aandacht en werken aan hun band voordat er met een jonge hond die niets heeft geleerd weer naar de hulpmiddelen wordt gegrepen?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk kan dat wel... voeren door een korf.Erna schreef:Heb je al eens een halti geprobeerd?. Voordeel is dat je niet hoeft te sjorren en te sleuren om hem bij iets weg te krijgen, je kan hem wat gemakkelijker sturen. En met een halti om kun je hem onderweg nog steeds voeren, wat met een muilkorf weer niet kan. ( wel de riem aan de halsband en de halti bevestigen)

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hond heeft geleerd zichzelf uitstekend te vermaken zonder op diegene aan de andere kant van t lijntje te hoeven letten. En dat is nu net hetgeen wat omgekeerd moet zijn...Marion. schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe dit kan. Ben jij buiten wel met je hond bezig? Praat je tegen hem, communiceer je met hem, kijk je wel naar hem? Je zíet die neus toch richting grond gaan? Ik zou een frikandel in kleine stukjes in mijn zak steken en iedere keer als de neus richting grond wil, trek je zijn aandacht, geef je 1/80 stukje frikandel en is het een knap kind.
Ik snap t overigens ook niet hoor aangelijnd en dan nog te laat zijn.. dat je dat los bent alla maar aangelijnd....

Als ik met de honden loop ben ik continu met ze bezig. Ben waarschijnlijk ook wel het andere uiterste, want Mieppie is nog steeds een heel knap kind als ze buiten gaat plassen haha. Vind het gewoon ook gezellig, loop de hele weg te beppen tegen haar en liedjes te zingen.malinois schreef:Hond heeft geleerd zichzelf uitstekend te vermaken zonder op diegene aan de andere kant van t lijntje te hoeven letten. En dat is nu net hetgeen wat omgekeerd moet zijn...Marion. schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe dit kan. Ben jij buiten wel met je hond bezig? Praat je tegen hem, communiceer je met hem, kijk je wel naar hem? Je zíet die neus toch richting grond gaan? Ik zou een frikandel in kleine stukjes in mijn zak steken en iedere keer als de neus richting grond wil, trek je zijn aandacht, geef je 1/80 stukje frikandel en is het een knap kind.
Ik snap t overigens ook niet hoor aangelijnd en dan nog te laat zijn.. dat je dat los bent alla maar aangelijnd....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar echt doorslikken en opeten doet hij volgens mij niet?Inge O schreef:mee eens. ik denk dat het begonnen is omwille van een fysieke reden (honden gaan vaak de raarste dingen eten als maag en/of darmen niet 100% zijn) en gaande gehouden wordt door het, zoals paisley zegt, continu te verbieden waardoor het een obsessie geworden is, dwangmatig vreten dus.Zamunda schreef: Maar ik vraag me wel af of dit louter een gedragsprobleem is. Ik zou hem toch eens goed na laten kijken, want dit klinkt toch als een behoorlijke pica.
kijk, dat hij stront en dode ratten wil vreten is doodnormaal maar al die andere dingen die je noemt niet en dat los je echt niet op door steeds maar meer in te zetten op verbieden.
wanneer is hij voor het laatst ontwormd en waarmee?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier komen ze standaard een brokje halen als ze gepoept hebben.. dat is nog uit de puptijd :green:Marion. schreef: Als ik met de honden loop ben ik continu met ze bezig. Ben waarschijnlijk ook wel het andere uiterste, want Mieppie is nog steeds een heel knap kind als ze buiten gaat plassen haha. Vind het gewoon ook gezellig, loop de hele weg te beppen tegen haar en liedjes te zingen.
En ze maken heel vaak oogcontact, komen regelmatig ff buurten, en aangelijnd is er veel oogcontact icm met een schuddekontkwispel.
Xito is met name t laatste aangelijnde rondje in de wijk nog weleens stiekem op zoek naar kattendrollen en je merkt t gelijk. T snuffelgedrag wordt anders... maar ja als je dat niet kunt lezen ben je te laat.. t zijn maar minieme veranderingen maar ze zijn er wel.

Haha, nee eten heb ik niet op zak hoor. Maar ik zie wel alles wat ze doen. Ik kan aan de hond zien of er ergens een kat zit, of er een mensendrol ligt, of of ze moet piesen, of ze wil markeren. Maar misschien kun je dat niet als je je hondje net 2 maanden hebtmalinois schreef:Hier komen ze standaard een brokje halen als ze gepoept hebben.. dat is nog uit de puptijd :green:Marion. schreef: Als ik met de honden loop ben ik continu met ze bezig. Ben waarschijnlijk ook wel het andere uiterste, want Mieppie is nog steeds een heel knap kind als ze buiten gaat plassen haha. Vind het gewoon ook gezellig, loop de hele weg te beppen tegen haar en liedjes te zingen.
En ze maken heel vaak oogcontact, komen regelmatig ff buurten, en aangelijnd is er veel oogcontact icm met een schuddekontkwispel.
Xito is met name t laatste aangelijnde rondje in de wijk nog weleens stiekem op zoek naar kattendrollen en je merkt t gelijk. T snuffelgedrag wordt anders... maar ja als je dat niet kunt lezen ben je te laat.. t zijn maar minieme veranderingen maar ze zijn er wel.

Ik weet overigens niet of ik er trots op zou zijn dat Mein Hein de evenknie van macfuckingdonalds zou vreten maar dat is een ander verhaal.
Het is maar net hoeveel je er van wil maken. Jij kennelijk zo weinig mogelijk en dat mag natuurlijk ook.[/quote]
Zou het misschien mogelijk zijn normaal te reageren op iemand, of is dat te moeilijk voor je i.v.m iets wat wij niet weten.
T.s stelt een vraag en krijgt vervolgens van je te horen dat ze verkeerde voeding krijgt te weinig van haar hond wil maken, kortom veel kritiek en weinig opbouwende tips.
Elke hond zit anders in elkaar en de één zal het goed doen op k.v.v de ander op Aldi brok.
T.s het oefenen van commando nee wat geen negatief commando hoort te zijn, zal je misschien kunnen helpen.
Het is maar net hoeveel je er van wil maken. Jij kennelijk zo weinig mogelijk en dat mag natuurlijk ook.[/quote]
Zou het misschien mogelijk zijn normaal te reageren op iemand, of is dat te moeilijk voor je i.v.m iets wat wij niet weten.
T.s stelt een vraag en krijgt vervolgens van je te horen dat ze verkeerde voeding krijgt te weinig van haar hond wil maken, kortom veel kritiek en weinig opbouwende tips.
Elke hond zit anders in elkaar en de één zal het goed doen op k.v.v de ander op Aldi brok.
T.s het oefenen van commando nee wat geen negatief commando hoort te zijn, zal je misschien kunnen helpen.