Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geagiteerde bazen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

geagiteerde bazen

Ongelezen bericht door Zoie »

je hebt soms van die honden die blijven plakken aan jouw hond . Leuk spelend , of juist opdringerig stalkend , die niet naar hun baas luisteren . Vervelend , maar nog vervelender als de baas langzaam maar zeker , of razendsnel z'n geduld verliest , en geagiteerd , soms regelrecht dreigend zijn plakkende hond komt ophalen . Of althans een poging daartoe doet .

Bij een hond als spok maakt dat niet veel uit , maar een bange hond zou bang kunnen worden , en een waak - en verdedigingshond , agressief .

Omdat ik abra aan dergelijke opgefokte bazen niet bloot wil stellen , probeer ik dit soort situaties te vermijden , of de baas tot kalmte te manen [ "ik wil best even wachten , als u kalm blijft . Anders loop ik door . " ] Soms pak ik de hond voor de baas . Soms probeer ik het uit te leggen .

Ik vind het eigenlijk vreemd dat bazen het zelf niet kunnen bedenken , maar ik ben wel benieuwd hoe jullie dat zien . Is het ongewenst gedrag van een baas t.o.v. de vreemde hond , of zou het moeten kunnen . Let wel : het gaat de baas alleen om zijn eigen niet luisterende hond .
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: geagiteerde bazen

Ongelezen bericht door runninggirl »

Mijn hond is het er niet mee eens als een andere baas zijn hond 'onterecht' of op een andere rare manier aanpakt. Dan gaat ze protestblaffen. :D Ik weet dit en probeer inderdaad dit soort situaties te voorkomen. Maar dit komt zo weinig voor... veel vaker grijpt de andere baas juist niet in en ben ik degene die de andere hond wegstuurt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Bij sommige honden gebeurt dat wel eens gewoon omdat het kan of de ander wat laat zien .
Zo'n hond weet je ook niet van of hij het altijd doet bij iedere hond.?
En ja ben ook wel eens gerirriteerd en word pissig en dan krijgt mijn hond ook een :gvd: :gvd:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zoie schreef:je hebt soms van die honden die blijven plakken aan jouw hond . Leuk spelend , of juist opdringerig stalkend , die niet naar hun baas luisteren . Vervelend , maar nog vervelender als de baas langzaam maar zeker , of razendsnel z'n geduld verliest , en geagiteerd , soms regelrecht dreigend zijn plakkende hond komt ophalen . Of althans een poging daartoe doet .

Bij een hond als spok maakt dat niet veel uit , maar een bange hond zou bang kunnen worden , en een waak - en verdedigingshond , agressief .

Omdat ik abra aan dergelijke opgefokte bazen niet bloot wil stellen , probeer ik dit soort situaties te vermijden , of de baas tot kalmte te manen [ "ik wil best even wachten , als u kalm blijft . Anders loop ik door . " ] Soms pak ik de hond voor de baas . Soms probeer ik het uit te leggen .

Ik vind het eigenlijk vreemd dat bazen het zelf niet kunnen bedenken , maar ik ben wel benieuwd hoe jullie dat zien . Is het ongewenst gedrag van een baas t.o.v. de vreemde hond , of zou het moeten kunnen . Let wel : het gaat de baas alleen om zijn eigen niet luisterende hond .
Ik denk dat je met je laatste zin ("het gaat de baas alleen om zijn eigen niet luisterende hond") direct de crux te pakken hebt. De baas is helemaal niet bezig met de andere hond en dat zijn gedrag ook invloed kan hebben op die andere hond. Die is enkel gefocussed op zijn eigen hond.

Zelf kan ik op afstand wel streng en/of roepen, maar als ik mijn hond op zou moeten halen (nog niet hoeven doen) dan zou ik daar alles op alles zetten om geen spanning over te dragen. Voor hetzelfde geld zorg ik met mijn boosheid voor de vlam in de pan, dat moet ik niet hebben. Dus neutraal eropaf lopen en mijn hond vervolgens meenemen. Al sorry-zeggend tegen de andere baas overigens.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Maar waar hebben we 't nu over? Scheldend en schreeuwend op je hond afstampen met een houding of je 'm in elkaar gaat schoppen, of je hond ophalen met een "hup, meekomen jij nou!" en een snelle pas?
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

DaniBanani schreef:Maar waar hebben we 't nu over? Scheldend en schreeuwend op je hond afstampen met een houding of je 'm in elkaar gaat schoppen, of je hond ophalen met een "hup, meekomen jij nou!" en een snelle pas?
beide komt voor , maar je ziet de baas vaak van de ene modus in de andere overgaan , als de hond ongehoorzaam blijft , en zich niet laat pakken .
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Zamunda schreef: Zelf kan ik op afstand wel streng en/of roepen, maar als ik mijn hond op zou moeten halen (nog niet hoeven doen) dan zou ik daar alles op alles zetten om geen spanning over te dragen. Voor hetzelfde geld zorg ik met mijn boosheid voor de vlam in de pan, dat moet ik niet hebben. Dus neutraal eropaf lopen en mijn hond vervolgens meenemen. Al sorry-zeggend tegen de andere baas overigens.
juist , zo zou het m.i. moeten . Soms moet ik ongecastreerde spok ook wel eens pakken , maar ik doe dat heel kalm .
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Geirriteerd zie ik weleens, echt woedend eigenlijk nooit. Meestal bereik ik zelf eerder het kookpunt haha, maar ik heb ook zo'n hond die blijft plakken en die ik regelmatig op moet halen. Ik doe dat overigens nooit boos eigenlijk. Het kan me niet zoveel schelen..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik vraag me altijd af hoe die mensen kunnen denken dat hun hond na dat boze gedoe nog/weer gaat luisteren.
Heb een herplaatser van zo'n baas gehad. Die kwam de eerste tijd dus gewoon niet meer terug. Op afstand laten zitten en zelf ophalen ging prima, maar komen peinsde hij echt niet over.
Op de rest heeft het geen impact, maar voor tibbe zijn boze mensen inderdaad enorm bedreigend.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik kwam pas zo iemand tegen die zijn hond heel beheerst ophaalde maar net uit het zicht kreeg de hond een paar knallen met een leren riem, hond gilde het uit :ugh:
Dat snap ik dan niet, blijkbaar kún je wel je zelfbeheersing bewaren.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik moet zeggen dat ik ze tegenwoordig eigenlijk nooit meer tegenkom, geagiteerde bazen. Gelukkig maar want Gol word er inderdaad niet zo blij van, die kan best angstig reageren bij boze mannen. Mika helemaal denk ik, gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt met haar.
Misschien ook omdat ik zelf relaxter ben geworden, wanneer er een hond bij ons blijft plakken wacht ik rustig tot de baas hem komt halen of ik breng hem zelf een stukje terug.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als ik woedend en vloekend op mijn honden afloop nemen ze juist de benen en krijg ik ze helemaal niet meer te pakken :schrik:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik kom nooit baasjes tegen die boos op hun hond worden, hier staan ze meestal een beetje schaapachtig te lachen, zelfs als het een beetje 'uit de hand loopt' en ik door probeer te lopen. Meestal stuur ik dan idd zelf de hond weg of pak ik ze bij de halsband als ze die aan hebben en wacht tot de baas ze komt halen.

Mijn mening is dat je opzich wel een keer boos mag worden op je hond, maar je het boos en je hebt boos. En inderdaad, als je in zo een situatie boos je hond wegsleurt, dan zal hij de volgende keer echt niet denken, o leuk, ik ga lekker mee.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt :19:

Plakkende honden geven spanning bij Izzy dus sommeer ik haar door te lopen. Blijven ze plakken dan mag ze snauwen en dat doet ze blijkbaar duidelijk genoeg dat die honden aftaaien. Ik maak eigenlijk alleen maar doorlopende of stilstaande en toekijkende bazen mee.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

sbientje schreef:Geirriteerd zie ik weleens, echt woedend eigenlijk nooit. Meestal bereik ik zelf eerder het kookpunt haha, maar ik heb ook zo'n hond die blijft plakken en die ik regelmatig op moet halen. Ik doe dat overigens nooit boos eigenlijk. Het kan me niet zoveel schelen..
Maar baasje, die honden zijn zo gezelluggg :cheer:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pemba schreef:Ik kwam pas zo iemand tegen die zijn hond heel beheerst ophaalde maar net uit het zicht kreeg de hond een paar knallen met een leren riem, hond gilde het uit :ugh:
Dat snap ik dan niet, blijkbaar kún je wel je zelfbeheersing bewaren.
Kennelijk alleen maar tijdelijk, met het vooruitzicht dat je strakjes een hengst kan geven :blauwoog:
Helpt uiteraard niet, maar dat snappen ze toch niet.
Ook als je het uitlegt.

Ik heb hier weinig "plakkers" in de buurt.
Een hondje dat absoluut niet luistert en echt alleen maar wil spelen.
Die bazin wordt wel eens narrig.
Dat heb ik opgelost door Ita even bij me te roepen en te laten zitten.
Het andere hondje komt dan ook en gaat er naast zitten :lol1:
Dan komt het baasje en lijnt haar hondje aan.

Probleem voorbij .................. soms tijdelijk als ze de lijn er te vroeg weer af doet :mrgreen:

Dat is in dat geval mijn oplossing.
Want dat hondje kan ik niet wegsturen.
Beest is veel te jolig om zich daar wat aan gelegen te laten liggen.

Stalkende honden kan ik gewoon wegsturen.
Of de baas hem daarna kan meenemen al dan niet aangelijnd weet ik niet.
Hond komt niet meer naar ons toe en ik ben dan gewoon weg met Ita.

Woedende vloekende bazen zijn voor Ita niet zo best.
Gelukkig kom ik die hier niet tegen. :ok:
Denk dat dat de bazen zijn die zich op dat moment ontzettend in de "zeik" gezet voelen door hun hond en door onmacht gaan brullen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik herken dat wel en dat was met Eva een van mijn grote angsten. Dat zij met zo'n baas te maken kreeg want dat had ze niet altijd geaccepteerd. Mijn fout en mijn probleem maar dat doet er niet toe. Als er een hond bij Eva had gestaan in haar jonge jaren en er kwam een foeterende baas op af dan had die gebeten kunnen worden. Eva zou niet weglopen, niet wijken en indien die persoon dan per ongeluk haar het idee zou geven dat het om haar te doen was of ze ging die "bevriende hond" verdedigen, dan had ze misschien echt fiks uitgevallen. Eva kon niet zomaar aangeraakt worden door vreemde mensen en ook dreigend op haar af komen al was het niet voor haar bedoeld zou heel naar uitgepakt kunnen hebben. Alles met een evt en had kunnen etc. want soms was ze helemaal prima en leek er niks aan de hand. Soms echter werd ze al pissig van een schot van de jachttraining of een man die zijn jachthond op zijn falie gaf in de verte. Daar werd ze bij vlagen helemaal opgefokt van. Vreemd genoeg voelde zij aan hoe mensen met hun eigen honden om gingen en daar reageerde ze op. En bij haar was dat geen goede gemoedstoestand. :neenee: Als ze opgefokt raakte kreeg ze meer en meer de neiging er op af te gaan en in te grijpen. Echt een hond die geen rare dingen kon accepteren en die ook zeker geen dreiging kon accepteren. Dan kwam de "politiehond" en regelteef naar voren. :engel: :schrik:

In de praktijk heeft ze echt wel eens iemand een knauw gegeven. En die personen koos ze echt uit op basis van hoe ze met hun eigen honden om gingen. Harde bazen op trainingen die hun honden verbaal en fysiek correcties gaven waren bij haar de personen die gebeten konden worden. Ze zag dat aan, kreeg de schurft aan die mensen en greep haar kans als ze die kreeg. Eigenlijk heel erg bijzonder. Lieve mensen die lief met hun eigen hond waren heeft ze nooit scheef aangekeken. Klinkt ongeloofwaardig maar het is echt zo. Martijn kan dat beamen. Hij heeft het ook meegemaakt op training. De keren dat er iets voorviel was dat met baasjes die hard tegen hun eigen honden waren. :19: :denken:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:Eigenlijk vind ik dat je als baas weinig te schaften hebt met hoe een ander met zijn hond om wenst te gaan.

Persoonlijk heb ik overigens liever een baas die pislink zijn hond op komt halen dan eentje die 500 meter verder dom staat te lachen terwijl jij niet van die rotjoekel af komt. :19:
En als je hond een boze andere baas niet trekt dan lijn je hem effe aan als je ziet dat ie eraan komt stieren. Jouw hond, jouw probleem.
Eerlijk gezegd vind ik dat ik er wel wat mee te schaften heb als die man zijn hond afblaft terwijl hij zowat op mijn tenen staat.
Hoe hij iets doet met zijn hond moet hij zelf weten.
Maar niet onder mijn neus naast mijn hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:Eigenlijk vind ik dat je als baas weinig te schaften hebt met hoe een ander met zijn hond om wenst te gaan.

Persoonlijk heb ik overigens liever een baas die pislink zijn hond op komt halen dan eentje die 500 meter verder dom staat te lachen terwijl jij niet van die rotjoekel af komt. :19:
En als je hond een boze andere baas niet trekt dan lijn je hem effe aan als je ziet dat ie eraan komt stieren. Jouw hond, jouw probleem.
Laatst kwam een nogal geagiteerde man zijn hond bij ons ophalen na 100 keer tevergeefs roepen.
Is absoluut geen nare hond , baasje trouwens ook niet , maar hij wil gewoon niet komen maar spelen.
Toen hij vlak bij was hief hij dreigend ,naar zijn eigen hond overigens ,zijn flex op maar mooi dat Rio hem op andere gedachten bracht , al was hij aangelijnd :mrgreen:
Een boze Rio is vrij indrukwekkend en hij nam ook al snel weer wat afstand.
Heb nog even met hem staan praten en uitgelegd waarom Rio dat deed, hij snapte dat namelijk niet hij vond hem altijd zo relaxed.
En dat is hij ook , maar niet onder dit soort omstandigheden al is hij wel degelijk ook dan nog te bereiken.
We komen hem nog steeds wel tegen , hondje luistert nog steeds niet maar baasje blijft nu wel wat meer op afstand staan roepen :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

*Skye* schreef:Ik kom nooit baasjes tegen die boos op hun hond worden, hier staan ze meestal een beetje schaapachtig te lachen, zelfs als het een beetje 'uit de hand loopt' en ik door probeer te lopen. Meestal stuur ik dan idd zelf de hond weg of pak ik ze bij de halsband als ze die aan hebben en wacht tot de baas ze komt halen.
nou dit eigenlijk hier ook. Moet zeggen dat als de tegenpartij erg leuk en aantrekkelijk is ik Freek af en toe een tweede keer nadrukkelijk moet roepen en hij dan echt wel komt. Evert heeft geen behoefte aan andere hondencontact, scheelt ook een hoop haha.

Maar ik kan me voorstellen als jou hond er gevoelig voor is (in welke manier dan ook) het wel vervelend is als de baas boos aan komt stampen om zijn hond weg te halen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Inge O schreef:
Tineke schreef: Laatst kwam een nogal geagiteerde man zijn hond bij ons ophalen na 100 keer tevergeefs roepen.
Is absoluut geen nare hond , baasje trouwens ook niet , maar hij wil gewoon niet komen maar spelen.
is die man dan nog nooit op de idee gekomen om hem in dat soort spelsituaties gewoon niet te roepen maar meteen op te halen :oeps: ? hij zou er zichzelf heel wat hoge bloeddrukmomenten mee besparen :mrgreen: .
Nee hij blijft altijd staan roepen , niet enkel bij ons hoor hij gaat zo'n beetje roepend door de duinen heen terwijl hondje overal en nergens uithangt :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

ranetje schreef:

Eerlijk gezegd vind ik dat ik er wel wat mee te schaften heb als die man zijn hond afblaft terwijl hij zowat op mijn tenen staat.
Hoe hij iets doet met zijn hond moet hij zelf weten.
Maar niet onder mijn neus naast mijn hond.
Maar tussen afblaffen en geïrriteerd zijn zit ook nog weer verschil. Als ik mijn hond ergens weg moet plukken kan ik best een keer geïrriteerd zijn. Aan afblaffen, schreeuwen of dreigen met flexi's doe ik niet. Wel is mijn irritatie merkbaar en zal ik mijn hond heel duidelijk maken dat ze rap moet doorlopen. Als ik dan een hond tegenover me heb staan die meent tussenbeide te moeten komen, vind ik dat een verantwoordelijkheid van de baas. Hoewel ik het gedrag van de hond best kan begrijpen, is het niet aan die hond om in te grijpen en is het imo dus aan de baas om dat te voorkomen.

Overigens zou dat hier alleen in de zeldzame speelmodus van Luna voorkomen. Als ze de andere hond niet moet of er spanning is loopt ze vlot door.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Persoonlijk vind ik een lakse baas die niets aan zijn ongehoorzame hond doet een groter probleem. Of in ieder geval vaker voorkomend.
Een keer geïrriteerd een hond bij een ander vandaan halen zie ik dan dus ook echt niet als een probleem.

Persoonlijk raak ik vrij geïrriteerd als die klevende plakkende irritante hond niet opgehaald wordt. Ligt ook wel aan het feit dat mijn hond opdringerig gedrag echt niet waardeert en er angstig van wordt. En ik zit dus niet te wachten op een hondje dat door dit soort acties angstsneppen of angsthappen gaat aanleren. (doet ze nog niet, maar ik zie soms voorloop gedrag daarvan. Uiteraard grijp ik dan zelf wel in)

Meppend, scheldend, schoppend, mishandelend vind ik -uiteraard- wel een probleem.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Zoie schreef:je hebt soms van die honden die blijven plakken aan jouw hond . Leuk spelend , of juist opdringerig stalkend , die niet naar hun baas luisteren . Vervelend , maar nog vervelender als de baas langzaam maar zeker , of razendsnel z'n geduld verliest , en geagiteerd , soms regelrecht dreigend zijn plakkende hond komt ophalen . Of althans een poging daartoe doet .

@luna2906
Uit de openingsposting maak ik op dat met geïrriteerd iets meer wordt bedoeld dan een beetje pissig je hond op komen halen.
Mijn hond zou overigens helemaal niet ingrijpen, maar behoorlijk door zulke herrie die ook voor haar lijkt te zijn gedrukt raken.

Dat is dus iets waar ik totaal geen prijs op stel.
Hond ophalen prima, maar laat de herrie maar achterwege.

Waar mijn hond terneergeslagen en gedrukt door raakt kan een andere hond fel reageren op iemand die schijnbaar ook herrie tegen hem maakt.
Natuurlijk ook mede de verantwoordelijkheid van de eigen baas.
Maar ik zou het die eigen baas niet kwalijk nemen als hij die scheldende baas samen met zijn hond liefst een enorme rotschop zou verkopen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 15 sep 2014 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Heb het nooit meegemaakt ,en denk dat Luna angstig wegschiet als ze los is, of indien vast achter ons gaat zitten, Dinos boeit het niet en zal denken maak je niet druk. Tommy zullen we maar vasthouden en Phoenix zal denk ik blaffen of ontwijken.
Zelf maak ik me er niet druk om als eigenaar hond uitfoeterd , maar hij moet hem niet gaan schoppen slaan met riem e.d ik heb dan n.l geen lontje.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Over dat soort dingen heb ik me werkelijk nog nooit een seconde druk gemaakt eigenlijk :denken:
Nou kom ik ook weinig boze baasjes tegen hier, en heb ik een hond die ieder mens leuk vind.
(en ook zelf niet plakt overigens :mrgreen:)
Zoie
Zeer actief

ranetje schreef:

@luna2906
Uit de openingsposting maak ik op dat met geïrriteerd iets meer wordt bedoeld dan een beetje pissig je hond op komen halen.
Mijn hond zou overigens helemaal niet ingrijpen, maar behoorlijk door zulke herrie die ook voor haar lijkt te zijn gedrukt raken.

Waar mijn hond terneergeslagen en gedrukt door raakt kan een andere hond fel reageren op iemand die schijnbaar ook herrie tegen hem maakt.
Maar ik zou het die eigen baas niet kwalijk nemen als hij die scheldende baas samen met zijn hond liefst een enorme rotschop zou verkopen.
nou , dat valt wel mee hoor . Dat stadium bereik ik doorgaans pas als mijn verzoek het rustig aan te doen niet wordt ingewilligd , of gepareerd met de tegenvraag : ' wat doet jouw hond dan ? '.

Maar ook dan beheers ik me volkomen in het belang van mijn eigen hond .

We hebben , vind ik , het ras kennend , ontzettend veel moeite en tijd gestopt in een goede socialisatie en gehoorzaamheid van abra , en dat laat ik niet verpesten door een incompetente baas die het van alle kanten laat afweten door mijn zelfbeheersing te verliezen . Maar vervelend vind ik het wel .
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

laeken schreef: En die personen koos ze echt uit op basis van hoe ze met hun eigen honden om gingen. Harde bazen op trainingen die hun honden verbaal en fysiek correcties gaven waren bij haar de personen die gebeten konden worden. Ze zag dat aan, kreeg de schurft aan die mensen en greep haar kans als ze die kreeg. Eigenlijk heel erg bijzonder. Lieve mensen die lief met hun eigen hond waren heeft ze nooit scheef aangekeken. Klinkt ongeloofwaardig maar het is echt zo. Martijn kan dat beamen. Hij heeft het ook meegemaakt op training. De keren dat er iets voorviel was dat met baasjes die hard tegen hun eigen honden waren. :19: :denken:

Herkenbaar. Mijn hond heeft dan (nog) geen knauw kunnen uitdelen. Maar de mensen waar ze een hekel aan heeft, zijn bijvoorbeeld de buurman tegenover ons. Die schreeuwt en slaat zijn mechelaar. Die overigens ook nooit mag wandelen. Ze liep zich al op te fokken als bij hun de voordeur open ging. Nu gelukkig heb ik haar geleerd ze te negeren.

Maar ook mannen die hun kinderen uitfoeteren op straat, dan zie ik haar al kijken en weet ik dat ze zich wel er mee wil bemoeien. Net als dat je als schreeuwende junkie niet achter mij aan moet komen fietsen op de stoep. :S:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Mijn honden houden niet zo van vervelende plakkers. Chuck wil met een plakkende dame nog weleens spelen, maar als ik doorloop, gaan ze eigenlijk allebei weer de snel de goede kant op.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
ranetje
Zeer actief

Zoie schreef:
ranetje schreef:

@luna2906

nou , dat valt wel mee hoor . Dat stadium bereik ik doorgaans pas als mijn verzoek het rustig aan te doen niet wordt ingewilligd , of gepareerd met de tegenvraag : ' wat doet jouw hond dan ? '.

Maar ook dan beheers ik me volkomen in het belang van mijn eigen hond .

We hebben , vind ik , het ras kennend , ontzettend veel moeite en tijd gestopt in een goede socialisatie en gehoorzaamheid van abra , en dat laat ik niet verpesten door een incompetente baas die het van alle kanten laat afweten door mijn zelfbeheersing te verliezen . Maar vervelend vind ik het wel .
Ik schreef ook niet dat ik dat zou doen of dat jij het zou doen.
In ieder geval bedoelde ik dat niet, dat is de betekenis van het woordje "liefst".
Maar even stiekem die wens hebben? :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”