Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijtende klapkaak vervolgd
Moderator: moderatorteam
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
- Aantal honden: 1
Re: bijtende klapkaak vervolgd
no worries, houd hem aangelijnd en zorg dat hij niet bij andere honden kan komen, laat hem los op de gekste tijden maar dat heb ik nu al een tijd niet gedaan, juist vanwege zijn waakzame gedoe, ben er zelf ook niet kapot van, maar moeilijk, lastig en en stressverwekkend dit
life is good
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Is een mindset.mum schreef:no worries, houd hem aangelijnd en zorg dat hij niet bij andere honden kan komen, laat hem los op de gekste tijden maar dat heb ik nu al een tijd niet gedaan, juist vanwege zijn waakzame gedoe, ben er zelf ook niet kapot van, maar moeilijk, lastig en en stressverwekkend dit
Ik waardeer het wel als een hond alert en wakend is.
Betekent tegelijkertijd dat ik dat ook moet zijn: hond kan daar niet de vrije hand in krijgen.
Op het moment dat je het daar over gaat hebben met je hond, heb je het ook over de band die je hebt.
En eigenlijk is dat wel leuk..
Wiel
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit idd.Biet schreef:Is een mindset.mum schreef:no worries, houd hem aangelijnd en zorg dat hij niet bij andere honden kan komen, laat hem los op de gekste tijden maar dat heb ik nu al een tijd niet gedaan, juist vanwege zijn waakzame gedoe, ben er zelf ook niet kapot van, maar moeilijk, lastig en en stressverwekkend dit
Betekent tegelijkertijd dat ik dat ook moet zijn: hond kan daar niet de vrije hand in krijgen.
Op het moment dat je het daar over gaat hebben met je hond, heb je het ook over de band die je hebt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
yupmalinois schreef:Dit idd.Biet schreef:Is een mindset.mum schreef:no worries, houd hem aangelijnd en zorg dat hij niet bij andere honden kan komen, laat hem los op de gekste tijden maar dat heb ik nu al een tijd niet gedaan, juist vanwege zijn waakzame gedoe, ben er zelf ook niet kapot van, maar moeilijk, lastig en en stressverwekkend dit

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Dat is heel leukBiet schreef:Is een mindset.mum schreef:no worries, houd hem aangelijnd en zorg dat hij niet bij andere honden kan komen, laat hem los op de gekste tijden maar dat heb ik nu al een tijd niet gedaan, juist vanwege zijn waakzame gedoe, ben er zelf ook niet kapot van, maar moeilijk, lastig en en stressverwekkend dit
Consequent zijn altijd en beginnen in huis, kleine dingetjes jij bepaald, baby zijn kan later wel weer alhoewel als jij bepaald hoe lang en wanneer er even geknuffeld gaat worden kan dat ook
en consequent is een leuk woord, mensen spreken me wel vaak aan over Baco en dan zeggen ze ik ben ook heel consequent en als je dan doorvraagt is dat heel vaak dus niet zo, voor mij valt alles met consequent zijn, erachter staan wat je doet dat is al een groot begin.
Ohh ik denk dat ik ook gedragstherapeut ga worden, jeetje zeg
-
Lemuria
Je hond is NIET je baby. Leuk dat je 'm wil vertroetelen, maar als je zo'n kruising z'n gang gaat gaan en vertroetelt, kunnen de gevolgen niet te overzien zijn. Voor je 't weet hangt-ie in iemands arm en dan kun jij je baby laten inslapen. Of de politie doet het voor je. En dan staat er hier bij "Dier en leed" weer een topic "Staff x bijt (...) dood".
Neem je verantwoordelijkheid, vindt een gt die wél weet waar-ie het over heeft en je fatsoenlijk begeleidt.
Neem je verantwoordelijkheid, vindt een gt die wél weet waar-ie het over heeft en je fatsoenlijk begeleidt.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik ben het eens dat de GT de plank volledig misslaat met dit advies.laeken schreef:mum schreef:vroeg ik jullie in mijn eerder bericht om adviezen, vandaag had ik een sessie met een gedragsdeskundige en ik weet nu dat ik de veroorzaker van zijn bijtgrage bekje ben, en ook heb ik het gedrag versterkt, in de periode dat hubby weg was, werd ik in het park benaderd door een vreemde kerel, had hem gewoon af moeten snauwen maar dat deed ik niet, dat deed de hond wel voor me dacht ik, en ja hij verdedigde mij fanatiek, maar weet nu niet meer de hoe te stoppen, anybody tips? Volgens de gedragsdeskundige kreeg ik dit niet meer goed aangezien ik de oorzaak ben.
Werkelijk, wat een advies.![]()
Als je even iets niet direct oplost voor de hond heb je levenslang een onoplosbaar probleem met je hond? Bizarre redenatie wat mij betreft dan. Je hebt niks gedaan. Hoe kan je dan iets veroorzaken? Wat je hond deed zat in je hond. Een labrador verdedigd je soms, de meeste zullen dat nooit doen. Ook niet in de situatie die jij had met je hond. Zoek het dus wel in je hond. Als jij je hond 10 keer hebt lopen jutten op mannen en dan het blaffen naar mannen af wil leren geef ik je zelfs nog een goede kans. In dit geval speelt jouw gedrag geen rol. Jij hebt nl niks gedaan en de hond heeft alles zelf bedacht.
Neem van mij aan, die hond bijt omdat hij onzeker of anders misschien juist verwend is. Of hij is agressief in de genen, waaks of verdedigend aangelegd, heeft gebrek aan opvoeding misschien? en dan komt dat evt naar buiten.
Zelfs als jij wel de oorzaak bent (van wat ik lees toch in ieder geval deels), kan je daar wel wat aan veranderen. Dus vreemde opmerking dat er geen verbetering mogelijk is omdat jij de oorzaak zou zijn.
Belachelijk eigenlijk dat je dan toch moet betalen. Ik zou daar heel pissig om worden.
Ga je nog op zoek naar een andere GT?
De houding of het gedrag van de baas heeft zeer zeker wel effect op de hond. Dat de hond niet wordt opgejut wil niet zeggen dat er geen signalen over worden gegeven.
Niets doen kan ook wat veroorzaken. En niets doen is meestal niet niets doen. Er is spanning, onzekerheid, noem het maar op.
Voor de rest helemaal eens wat er gezegd wordt over naar de basis gaan en de touwtjes in handen nemen. Dat is echt nodig om de hond (en jij) weer rust te geven en voor de veiligheid van de omgeving.
Ik kan me goed voorstellen dat dat lastig is voor iemand die zijn hond als een baby/kindje behandelt, dus het lijkt me dat je er echt goed aan doet om een goede GT te vinden voor intensieve begeleiding.
-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
nee, niet meer op zoek gegaan, ben wel strenger geworden, en met behandelen als een baby bedoel ik dat ik hem geen maaltijd onthoud, niet onnodig tegen hem schreeuw of hem straf, ik behandel hem als een van de kids, ik houd van ze maar soms....
life is good
-
Chris78
- Actief
- Aantal honden: 2
Klopt, en dat betekent dat je niet al dagdromend je hond kan uitlatenmalinois schreef:
En dat hoeft idd niet met geweld maar t heeft alles te maken met t zien aankomen en vooraf reageren. Niet als t gebeurd dan ben je veel te laat.
En zelf zo rustig mogelijk blijven... hoe bozer/emotioneler jij wordt hoe zwaarder de reactie van je hond
En dat rustig blijven is zo belangrijk.....en zooooo lastig soms.