Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met K9 of Hunter tuig

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ervaring met K9 of Hunter tuig

Ongelezen bericht door gz »

Heeft iemand hier toevallig ervaring met het K9 of Hunter tuig? Zit er aan te denken om een aan te schaffen (formaat boxer) maar geen idee hoe de ervaringen hiermee zijn. Gaat ons om gewoon uit te laten aan de flexi-riem en soms los.
S@ndr@
Zeer actief

Re: Ervaring met K9 of Hunter tuig

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind de K9 tuigen altijd heel prettig, heb er 1 voor de CC en eentje voor de puli, en in de winter heb ik er licht op bevestigd, zodat ze goed zichtbaar zijn
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Ik heb een k9 en hij is :ok: Vind m er vooral erg stoer uitzien en hij is goed verstelbaar.
Nadelen zijn: Wat groot op de rug, wat evt nat blijft met zwemmen. Grote gesp aan zijkant waar evt elleboog tegen aan beweegt met rennen.
En voor mij grootste nadeel is dat als Riv in de remmen gaat, het tuig over de kop uitgetrokken zou kunnen worden. En daarom gebruik ik m weinig. Als de hond vooruit trekt is ie wel erg goed!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jan had een k9 tuig en daar was ik best tevreden over, maar het paste rita niet goed en daarom heb ik voor haar een tre ponti primo aangeschaft en dat vind ik nog een veel fijner tuig.
het schuift nauwelijks, is lichter, zo droog als het nat wordt en de loszittende, meebewegende ring waar je lijn aan vast zit is geweldig omdat het tuig daardoor niet scheef trekt als je hond van richting verandert.
als ik jou was zou ik daar ook eens naar kijken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Top bedankt voor de reacties ... zal eens kijken naar K9 en tre ponti primo
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tre ponti inderdaad, ik ben om. Heb ze voor beide wetters, supertuigen!
Ook perfect om mee te fietsen trouwens.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Het nieuwe tuig van Ruffwear ben ik erg tevreden over. Nog beter dan de tre ponti tuigen vind ik, die ik voor Rowan heb. Wel die met een band tussen zijn voorpoten, want ik vind die borsttuigen helemaal niets.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Ik heb beide. Hunter en K9. Vind de Hunter toch een fijnere pasvorm hebben. Maar dat is ook hondafhankelijk natuurlijk. Weet niet welke maat je nodig zou hebben voor je boxer, maar je mag ze best eens uitproberen. Volgens mij woonde je redelijk in de buurt?
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik heb voor alledrie een K9 tuig en ze bevallen mij prima. Goed in te stellen per hond en ze staan stoer :mann: Ik heb geen honden die proberen er uit te komen, dus daar kan ik niets over zeggen :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb de webmaster van ruffwear en t k9 tuig. Voor Xena vind ik die laatste t makkelijkst omdat ze er met dr oude lichaam niet meer in hoeft te stappen: over de kop, band dicht klaar. Voor Xavi vind ik de webmaster fijner. Blijft recht zitten, geen grote gesp in de oksels etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sita
Zeer actief

malinois schreef:Ik heb de webmaster van ruffwear en t k9 tuig. Voor Xena vind ik die laatste t makkelijkst omdat ze er met dr oude lichaam niet meer in hoeft te stappen: over de kop, band dicht klaar. Voor Xavi vind ik de webmaster fijner. Blijft recht zitten, geen grote gesp in de oksels etc.
Met het Front Range tuig van Ruffwear hoeven ze ook niet in te stappen, zit aan beide kanten zo'n kliksluiting. Ben nog steeds enthousiast over dit tuig en zeker over de pasvorm. Zit echt perfect hier.

Afbeelding

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Sita schreef:
malinois schreef:Ik heb de webmaster van ruffwear en t k9 tuig. Voor Xena vind ik die laatste t makkelijkst omdat ze er met dr oude lichaam niet meer in hoeft te stappen: over de kop, band dicht klaar. Voor Xavi vind ik de webmaster fijner. Blijft recht zitten, geen grote gesp in de oksels etc.
Met het Front Range tuig van Ruffwear hoeven ze ook niet in te stappen, zit aan beide kanten zo'n kliksluiting. Ben nog steeds enthousiast over dit tuig en zeker over de pasvorm. Zit echt perfect hier.

Afbeelding
Deze ziet er ook goed uit. Zou een hond daar ook niet uit kunnen ontsnappen, dat je het over de kop trekt als ze achterblijven?
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Hier komen ze niet uit. Dan zoude beide kliksluitingen open moeten gaan. Het loopt onder de borst door om er uit te komen zouden ze hun pootjes er tussendoor moeten krijgen en dat gaat niet lukken. Dat vind ik een heel groot nadeel van die borsttuigen, daar kunnen ze wel makkelijk uit. En als ze dat eenmaal doorhebben, sta je zo met een leeg tuig en een hond die achter de konijnen aangaat :ugh:

Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Sita schreef:Hier komen ze niet uit. Dan zoude beide kliksluitingen open moeten gaan. Het loopt onder de borst door om er uit te komen zouden ze hun pootjes er tussendoor moeten krijgen en dat gaat niet lukken. Dat vind ik een heel groot nadeel van die borsttuigen, daar kunnen ze wel makkelijk uit. En als ze dat eenmaal doorhebben, sta je zo met een leeg tuig en een hond die achter de konijnen aangaat :ugh:
heb je mss een foto hoe die aan de voorkant zit.

ben wel benieuwd namelijk. heb hier namelijk een hond die ook uit zowel dit soort tuigen komt als de borsttuigen :ugh:
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Sita schreef:

Afbeelding

Wat een mooi tuig zeg. Als ik niet al een fijn tuig had gehad, was dit zeker iets wat ik zou willen passen. Fijn dat je ook een lus op de borst hebt. Mijn hond wil nog wel eens trekken, en dat is gauw weer over als ik de lijn even op de borst bevestig.

Ik heb het onderstaande tuig. Ook erg fijn maar ik heb zelf een bevestigingsring op de borst moeten stikken, want dat miste ik.
Afbeelding

Het voordeel van dit tuig is dat je hem niet hoeft te verstellen, je trekt hem tijdens het aantrekken tot de juiste lengte aan. En ik heb wel eens opvangertjes gehad waarvan ik bang was dat ze zouden ontsnappen uit een halsband, en die net een andere maat hadden dan mijn hond. Maar zonder gedoe van verstellen kun je het tuig dus voor verschillende honden gebruiken. Mijn opvanghondjes konden er ook niet uit ontsnappen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ow vervloekte hondenforum, nu heb ik ineens het Ruffwear tuig besteld :boos: 50 euro uitgegeven terwijl ik tevreden was met mijn vorige tuig, maar nu de ruffwear heb gekocht omdat die matcht met mijn backpack. :oohja: :LOL: En mijn andere tuig is immers zo geschikt voor opvangertjes, heb ik net gezegd. Dus ik had gelijk een excuus om die te bewaren voor opvangertjes en dus met twee tuigen kan lopen :engel:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Paisley schreef:Ow vervloekte hondenforum, nu heb ik ineens het Ruffwear tuig besteld :boos: 50 euro uitgegeven terwijl ik tevreden was met mijn vorige tuig, maar nu de ruffwear heb gekocht omdat die matcht met mijn backpack. :oohja: :LOL: En mijn andere tuig is immers zo geschikt voor opvangertjes, heb ik net gezegd. Dus ik had gelijk een excuus om die te bewaren voor opvangertjes en dus met twee tuigen kan lopen :engel:
Sorry :mrgreen: Maar je gaat er echt geen spijt van krijgen. Taro heeft eigenlijk alleen nog maar dit tuig aan. Welke kleur heb je? Ik vind die oranje ook super gaaf. Die gaat er hier nog een keertje komen voor Sita.

Afbeelding
Sita
Zeer actief

rakker2000 schreef:
Sita schreef:Hier komen ze niet uit. Dan zoude beide kliksluitingen open moeten gaan. Het loopt onder de borst door om er uit te komen zouden ze hun pootjes er tussendoor moeten krijgen en dat gaat niet lukken. Dat vind ik een heel groot nadeel van die borsttuigen, daar kunnen ze wel makkelijk uit. En als ze dat eenmaal doorhebben, sta je zo met een leeg tuig en een hond die achter de konijnen aangaat :ugh:

ben wel benieuwd namelijk. heb hier namelijk een hond die ook uit zowel dit soort tuigen komt als de borsttuigen :ugh:
Hoop dat deze foto beeld geeft hoe het tuig aan de voorkant zit.

Afbeelding

Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Sita schreef:
Paisley schreef:Ow vervloekte hondenforum, nu heb ik ineens het Ruffwear tuig besteld :boos: 50 euro uitgegeven terwijl ik tevreden was met mijn vorige tuig, maar nu de ruffwear heb gekocht omdat die matcht met mijn backpack. :oohja: :LOL: En mijn andere tuig is immers zo geschikt voor opvangertjes, heb ik net gezegd. Dus ik had gelijk een excuus om die te bewaren voor opvangertjes en dus met twee tuigen kan lopen :engel:
Sorry :mrgreen: Maar je gaat er echt geen spijt van krijgen. Taro heeft eigenlijk alleen nog maar dit tuig aan. Welke kleur heb je? Ik vind die oranje ook super gaaf. Die gaat er hier nog een keertje komen voor Sita.
Ook blauw. Ik baalde eerst dat hij er niet in het rood is, omdat ik altijd rood kies als er een kleurtje te kiezen valt. Maar toen zij een esthetisch stemmetje in mijn hoofd dat die blauw precies dezelfde kleur is als mijn Backpack en softshell jas :oohja:

Afbeelding

Welke maat heb jij? Ik heb S gekozen maar ik zat er een beetje tussenin dus ik ben benieuwd hoe hij valt.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ik heb de M. De S is echt klein. Maar Mayke is wel een stukje kleiner dan Taro denk ik.

Afbeelding
Tjeu315
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mops

Ongelezen bericht door Tjeu315 »

Onze hond heeft ook een k9 tuig. Ben er superblij mee en je hebt ze in veel verschillende kleuren en motieven.
Onze heeft nu een camouflage kleur haha.
En het zit hem super. Heeft er geen last van. En het staat em ook nog stoer!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Sita schreef:Ik heb de M. De S is echt klein. Maar Mayke is wel een stukje kleiner dan Taro denk ik.

Ik heb hem al binnen. De maat is gelukkig goed! Alleen twijfel ik over de pasform. De clips zitten op haar rug op een plek waar een aardige hoeking in haar lijfje zit. De clips zijn recht en drukken daardoor op de bovenkant van het schouderblad als ze haar hoofd laag heeft. Als ik het tuig losser doe, is dat verholpen maar dan schuift het tuig meer. Hoe zit dit bij jou hond?
Daarnaast, als ik het tuig afstel zoals ik denk dat het beste is, is de halsopening zo smal dat ik het nog moeilijk over haar kop heen krijg.

Het tuig is in de bovenkant ook vrij bobbelig vanwege het klitteband van de ID tag, die overigens wat mij betreft volstrekt zinloos is want niemand gaat dat geheime vakje vinden als ze net een hond hebben gevonden. Wordt dat bovenstuk nog soepeler denk je?

Terugbrengen is echter niet mogelijk want ze sprong direct een dreksloot in :LOL: Dus misschien haar manier om te laten weten dat het tuig niet terug moet. Ik moet nog even friemelen met de afstelling om te kijken of ik het tuig beter kan laten passen.

Wat ik wel fijn vindt, is dat het tuig veel makkelijker droogt dan mijn andere tuig. Die heeft een neopreen-achtige onderzijde die zich volzuigt met water.
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Sita schreef:

Hoop dat deze foto beeld geeft hoe het tuig aan de voorkant zit.
[/quote]

oke, dank je.

mss volgend jaar, hoop dat deze zo ook op wedstrijden te verkrijgen is. wil hem toch eerst passen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Paisley
Zeer actief

Na wat gepiel met verschillende afstellingen zit het tuig toch beter
Vanaf nu zijn we er officieel erg blij mee

Afbeelding
Afbeelding
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

k9 schuurt hier in de oksels van de staffies, bij de fila zit die perfect
Sita
Zeer actief

Paisley schreef:Na wat gepiel met verschillende afstellingen zit het tuig toch beter
Vanaf nu zijn we er officieel erg blij mee

Afbeelding
Ziet er goed uit! Heb hier ook wel wat moeten afstellen, maar daarna ook super tevreden.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”