Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door 10eke »

Xtine schreef:
10eke schreef:
JYBD schreef: Ik vind het allemaal prima en ik denk denk niet dat ACE hier veel schade van ondervind maar toch,.....
Toch doet ACE er van alles aan om mijn berichten van de forums verwijderd te krijgen en
gaan daarin ook heel ver.
De webmaster van een ander forum is benaderd door iemand die zich voordeed als zijnde de advocaat van ACE.
De zogenaamde advocaat sommeerde de webmaster met dreigende toon om al mijn
berichten over ACE van het forum te verwijderen.
De webmaster heeft de persoon nagetrokken en deze was dus geen advocaat.
Iemand van ACE heeft zich dus valselijk uitgegeven als advocaat..
En kan je dan ook even vermelden welk forum dat is.
Dat zou ik kunnen maar dat ga ik niet doen maar ik kan je verzekeren dat het waar is en ook dit heb ik
weer zwart op wit.
Donnaperra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Donnaperra »

"JYBD
Het zal best zo zijn dat er fouten gemaakt worden, het is verschrikkeljk als je maatje na een paar maanden dood gaat. Maar omdat dan allemaal maar op een stichting te schuiven? Waar is je eigen verantwoordelijkheid?

Maar dat is hier ook helemaal niet het geval. Deze hond was volgens ACE picobello en bleek in Holland doodziek te zijn. Ik wil niet cynisch zijn maar verdraai je nou bewust het verhaal?

"JYBD"
Waar is je eigen verantwoordelijkheid?
Waar is dan de eigen verantwoording van Fabienne(ACE) en haar hele organisatie in binnen en buitenland van alle vrijwilligers en medebestuursleden van 2 verenigingen die zij heeft opgericht die er voor staan (met alle donateurs van zielige projecten zoals honden die speciale operaties nodig hebben van dien) om n.b dat hondje te gebruiken voor een promo filmpje en hem vervolgens te laten creperen?
Dan ben je toch niet goed wijs als je dan nog roept ik ben een rescuegroep?
Dan ben je een hondenhandelaar die zijn pokerface per ongeluk heeft laten zakken vind ik?, Of ben ik nou gek?

Oeps, foutje, bedankt.
Dierenleed moeten we samen aanpakken
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Donnaperra schreef:"JYBD
Het zal best zo zijn dat er fouten gemaakt worden, het is verschrikkeljk als je maatje na een paar maanden dood gaat. Maar omdat dan allemaal maar op een stichting te schuiven? Waar is je eigen verantwoordelijkheid?

Maar dat is hier ook helemaal niet het geval. Deze hond was volgens ACE picobello en bleek in Holland doodziek te zijn. Ik wil niet cynisch zijn maar verdraai je nou bewust het verhaal?

"JYBD"
Waar is dan de eigen verantwoording van Fabienne(ACE) en haar hele organisatie in binnen en buitenland van alle vrijwilligers en medebestuursleden van 2 verenigingen die zij heeft opgericht die er voor staan (met alle donateurs van zielige projecten zoals honden die speciale operaties nodig hebben van dien) om n.b dat hondje te gebruiken voor een promo filmpje en hem vervolgens te laten creperen?
Dan ben je een hondenhandelaar die zijn pokerface per ongeluk heeft laten zakken vind ik?, Of ben ik nou gek?

Oeps, foutje, bedankt.
Weet je (jullie)?
Ik ben er klaar mee.
Succes in/met de strijd tegen ACE. :E:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
10eke
Actief

bouvierpoedel schreef:Valt mij op dat je aan alles en iedereen die wat vind wat in jouw beleving past wel een heel groot waarheidsgehalte aan vast plakt.
Is het door de jaren heen niet groter en erger geworden in jouw beleving en kun je waarheid en fictie/leugens/halve waarheden/beleving in wat anderen aandragen of vinden nog wel scheiden van elkaar.?
Het ís door het jaar heen steeds groter en erger geworden, vooral doordat de Nederlandse ACE PR medewerkster en de
hoofdverantwoordelijke ACE Ned. zich ermee zijn gaan bemoeien, zij dachten een manier gevonden te hebben om van mij af te kunnen komen doch helaas voor hun pakte dat heel anders uit en hebben ze zich (ACE) daarmee alleen nog maar dieper in de nesten
gewerkt en heb ik daardoor nog weer meer bewijs verkregen. (volgens mij heb ik daar al eerder over geschreven en daar sommigen
van jullie het irritant vinden als ik steeds in herhaling val, ga ik het nu maar niet herhalen)

Wat ook geen slimme zet was van de ACE PR medewerkster,
Zij had een uitgebreide mail van mij aan een instantie openbaar op de Facebook pagina van ACE geplaatst!?

Ja, ACE fans, die de mail gelezen hebben, die mail was van mijn hand!!!

Waarom ze dat in hemelsnaam gedaan had, geen flauw idee want wat in de mail stond riep heel veel vragen op bij
de fans......
10eke
Actief

JYBD schreef:
Donnaperra schreef:"JYBD

"JYBD"

Oeps, foutje, bedankt.
Weet je (jullie)?
Ik ben er klaar mee.
Je bedoelt dat je je ogen ervoor sluit en wegloopt !?
Donnaperra
Vaste gebruiker

JYBD schreef: Weet je (jullie)?
Ik ben er klaar mee.
Succes in/met de strijd tegen ACE.
Dat valt niet mee he om je werkelijk eens bezig te houden met dierenwelzijn?
Je te verdiepen in de sores van de honden die achterblijven of liggen te verrotten.

Nee, het is veel interessanter je aan te sluiten bij toch al een grote organisatie en dom met de massa mee te hobbelen. Je doet maar.
Makkelijk he om het "strijd tegen ACE" te noemen.

Dan heeft het voor jou een naam, groeit dat probleem je boven het hoofd en ben je er maar klaar mee.
En dat geeft niet want we zijn niet allemaal hetzelfde.
Voor mij (kan alleen voor mezelf spreken) is het een gevecht tegen een iedereen die gebruik of misbruik maakt over de rug van arme sloebers om naam of geld te verwerven.

Interesseert me geen ruk welke organisatie het nou is.
Dit topic gaat nou eenmaal over ACE en ok weet daar nou toevallig het e.e.a. van.
Morgen gaat het over een andere organisatie.

Maar... ik ben erg blij dat jij er klaar mee bent. :-)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Donnaperra schreef:
JYBD schreef: Weet je (jullie)?
Ik ben er klaar mee.
Succes in/met de strijd tegen ACE.
Dat valt niet mee he om je werkelijk eens bezig te houden met dierenwelzijn?
Je te verdiepen in de sores van de honden die achterblijven of liggen te verrotten.

Nee, het is veel interessanter je aan te sluiten bij toch al een grote organisatie en dom met de massa mee te hobbelen. Je doet maar.
Makkelijk he om het "strijd tegen ACE" te noemen.

Dan heeft het voor jou een naam, groeit dat probleem je boven het hoofd en ben je er maar klaar mee.
En dat geeft niet want we zijn niet allemaal hetzelfde.
Voor mij (kan alleen voor mezelf spreken) is het een gevecht tegen een iedereen die gebruik of misbruik maakt over de rug van arme sloebers om naam of geld te verwerven.

Interesseert me geen ruk welke organisatie het nou is.
Dit topic gaat nou eenmaal over ACE en ok weet daar nou toevallig het e.e.a. van.
Morgen gaat het over een andere organisatie.

Maar... ik ben erg blij dat jij er klaar mee bent. :-)
Vind je zelf geloof ik heel wat hé omdat je hondjes red. Jee zeg misschien doet JYBD dat ook wel maar op zijn manier , of hij red zieken kindertjes in een tehuis in Oeganda , misschien zit hij gewoon met de poes op schoot die hij net uit het asiel heeft gehaald.

Jullie schieten je doel een beetje voorbij in jullie drammerighied en mensen een beurt geven omdat ze ergens vraagtekens bij hebben. De balans kan dan wel eens doorslaan dames.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Toch nog maar even,

JYBD is een zij. :wink:

Ik heb een hond uit de opvang.
Ik heb (nu nog) 3 katten op de opvang.
Ik heb 2 konijnen uit de opvang.
Ik heb 2 kippen uit de opvang.
Ik heb 1 (van de 2) papegaaien uit de opvang.
Ik heb cavia's uit de opvang.

En niet alles was gezond toen ik ze kreeg. Dat wist ik en toch ging ik er voor. Ook waren er dieren bij waar ik het niet wist en het later ontdekte en die heb ik teruggegeven. :D
Ik draag mijn steentje bij, ook door donatie's/adoptie's op afstand etc.

Daarbij ben ik lid van diverse dierenbeschermingsorganisatie's zoals Sea Shepherd en st. Aap enz. enz. Dus begin me niet te verwijten dat ik niets voor dierenwelzijn doe.

Maar ik heb gewoon geen zin meer in deze oeverloze welles-nietes verhalen. En deze haatzaaierij. Dus ik steek niet mijn kop in het zand maar ik help op mijn eigen manier.
Ook daar gaat wel eens iets fout maar wie zijn k*nt brandt moet op de blaren zitten.

Ik ben dus gewoon klaar met deze discussie, dat wilde ik even zeggen.

En Donnaperra, aan u wil ik helemaal niet veel woorden meer vuil maken. Die insinuatie's raken kant nog wal. zoals dit hele topic ondertussen. Heel veel plezier met deze stemmingmakerij en ik hoop dat je er heel gelukkig door/van wordt!

Toedeledokie!!
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gestoord gedrag, in ieder geval bereik je ermee dat niemand je meer serieus neemt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tara schreef:
10eke schreef:
JYBD schreef:
Weet je (jullie)?
Ik ben er klaar mee.
Je bedoelt dat je je ogen ervoor sluit en wegloopt !?
Donnaperra schreef: Dat valt niet mee he om je werkelijk eens bezig te houden met dierenwelzijn?
Wat een rancuneuze zuigerds zijn jullie (10eke en Donnaperra) zeg.
Jullie zijn in jullie blinde rancune naar ACE compleet doof en blind geworden voor wat anderen zeggen. Denk je dat al die stakkers die jullie hulp bij het verkondigen van jullie waarheid op deze manier geholpen zijn? Open lekker je eigen facebookcommunity tegen ACE en ga lekker met gelijkgestemden je gal zitten spugen.
En dan ga je als een hoarder 14 hondjes in een mini-dijkhuisje in Volendam houden...

Ja, dat is dierenliefde :ugh:
Donnaperra
Vaste gebruiker

Tara schreef: Wat een rancuneuze zuigerds zijn jullie (10eke en Donnaperra) zeg.
Jullie zijn in jullie blinde rancune naar ACE compleet doof en blind geworden voor wat anderen zeggen.
Denk je dat al die stakkers die jullie hulp bij het verkondigen van jullie waarheid op deze manier geholpen zijn?
Open lekker je eigen facebookcommunity tegen ACE en ga lekker met gelijkgestemden je gal zitten spugen.
Hoppa, de volgende die wil dat mensen van een fora verdwijnen.
Weg van de minste weerstand.
Wat jij nu doet heet projectiegedrag. Wat je zelf doet, een ander de schuld van geven.
Woorden als doof en blind en rancune zijn o zo makkelijk neer te schrijven.
Maar al die arme stakkers waar jij het over hebt daarvan is de herkomst af en toe zeer dubieus en de andere helft had niet geboren moeten worden. En daar streef ik naar.

Noem jij het maar rancuneus.
Arme stakker??? Weet je wie een arme stakker was?
Dat kleine hondje wat lag te creperen voor promotiedoeleinden, dat was een arme stakker.

En die sloebers die doodziek overgevlogen worden en hier meteen in kunnen slapen.
Ik ben erbij geweest hoor. En meerdere malen. Jij ook?
Ik heb geen rancune tegen een persoon. Ik heb de gloeiende pest aan alles en iedereen die poen probeert te verdienen over de ruggen van de minderheid.
En o,ja, dat kunnen ook zielige kindertjes uit Oeganda zijn hoor.
Of dieren in Nederland.

Stop je kop maar in het zand. Jammer. Ik word er verdrietig van. Ze kunnen je hulp zo goed gebruiken.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tot aan de bemoeienis van donnaperra vond ik het nog netjes verlopen en goed te volgen. Inmiddels niet meer. Het is me ook duidelijk dat 10eke de toon van donnaperra goedkeurt en er ook in meegaat. De sympathie zakt flink op deze manier.

Jammer dat TS en DP niet inzien dat deze manier van communiceren, het op de man spelen, mensen afstoot.

Ik zal het maar alvast toegeven trouwens, dan ben ik jullie even voor: ik ben een enorme liefhebber van A C E en vind het geweldig dat ze doodzieke hondjes voor goed geld verkopen en op het vliegtuig zetten. Die hondjes zijn er toch, waarom dan niet gewoon gebruik maken van de mogelijkheden? Stichtingen vullen gewoon een gat in de markt en maken heel veel mensen blij die dolgelukkig zijn met het redden van een scharminkel dat na een paar dagen een vredige dood krijgt. Goede daad verricht. Dat heerlijke gevoel (een hondje te hebben gered) zou best meer mogen kosten trouwens, snap niet dat A C E dat zo goedkoop aanbiedt :19: .
Donnaperra
Vaste gebruiker

Dat mag Zamunda, daar is niks mis mee dat jij dat bent en vindt.
Ik kan anders over het onderwerp denken maar ik vind het wel prettig dat iemand gewoon zijn mening zegt. Niks mis mee.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef:Tot aan de bemoeienis van donnaperra vond ik het nog netjes verlopen en goed te volgen. Inmiddels niet meer. Het is me ook duidelijk dat 10eke de toon van donnaperra goedkeurt en er ook in meegaat. De sympathie zakt flink op deze manier.

Jammer dat TS en DP niet inzien dat deze manier van communiceren, het op de man spelen, mensen afstoot.
Dat lijkt mij inderdaad ook niet bepaald effectief.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef:DP
:gvd: godsamme, heb al net een nieuw toetsenbord moeten kopen :LOL: :LOL: :LOL:
Zamunda
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Wat, moet je ook een nieuw beeldscherm omdat je dacht dat er BP stond :scratch: ?
bouvierpoedel
Zeer actief

Zamunda schreef:
dagmar88 schreef:
Wat, moet je ook een nieuw beeldscherm omdat je dacht dat er BP stond :scratch: ?
:gvd: Wat heb ik met die teringbende te maken. :devil: dit is smaad en laster. :pffff:
Zamunda
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Zamunda schreef:
dagmar88 schreef:
:gvd: Wat heb ik met die teringbende te maken. :devil: dit is smaad en laster. :pffff:
Ah joh, flikker op ouwe. Terug in je hoek :zweep: .
bouvierpoedel
Zeer actief

Respect voor oudere meneren is er ook al niet bij. Godvergeten kutjeugd. :gvd: :gvd: Vrogger was dat wel anders. :pffff:
Marion.

Zamunda schreef:
bouvierpoedel schreef: :gvd: Wat heb ik met die teringbende te maken. :devil: dit is smaad en laster. :pffff:
Zie je wel, heeft het lieve teefje toch gelijk. Jij bent ook al bezig mensen van het forum af te schoppen :pffff: :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief

Marion. schreef:
Zamunda schreef:
bouvierpoedel schreef: :gvd: Wat heb ik met die teringbende te maken. :devil: dit is smaad en laster. :pffff:
Zie je wel, heeft het lieve teefje toch gelijk. Jij bent ook al bezig mensen van het forum af te schoppen :pffff: :mrgreen:
Nee hoor. Ik stuur mensen gewoon naar de plek waar ze thuishoren :pffff: .
Zamunda
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Respect voor oudere meneren is er ook al niet bij. Godvergeten kutjeugd. :gvd: :gvd: Vrogger was dat wel anders. :pffff:
Verassing voor je: respect mot je verdienen :zweep: .
Donnaperra
Vaste gebruiker

Maar goed, na deze sideswing is het goed voor de mensen die het interesseren om stil te staan bij de postings van TS. Ik kan me zo goed voorstellen dat zij graag antwoorden wil op haar verschillende vragen en niet kan laten voorbijgaan wat er allemaal is gebeurd.

En de mensen die het allemaal flauwekul vinden of er niet in geïnteresseerd zijn die lezen hier niet meer.
Misschien weten jullie niet hoe je van dit topic af moet komen? Dat kan.

Misschien wil de moderator hier antwoord op geven of iemand anders die er verstand van heeft.
Niks moet hoor, alles is vrijblijvend.
Maar ik ben wel geïnteresseerd dus ik blijf graag hier als TS het niet erg vindt. :-)
Marion.

Donnaperra schreef:Maar goed, na deze sideswing is het goed voor de mensen die het interesseren om stil te staan bij de postings van TS. Ik kan me zo goed voorstellen dat zij graag antwoorden wil op haar verschillende vragen en niet kan laten voorbijgaan wat er allemaal is gebeurd.

En de mensen die het allemaal flauwekul vinden of er niet in geïnteresseerd zijn die lezen hier niet meer.
Misschien weten jullie niet hoe je van dit topic af moet komen? Dat kan.

Misschien wil de moderator hier antwoord op geven of iemand anders die er verstand van heeft.
Niks moet hoor, alles is vrijblijvend.
Maar ik ben wel geïnteresseerd dus ik blijf graag hier als TS het niet erg vindt. :-)
En blijkbaar is dit het enige topic op dit forum wat jou interesseert? Je kunt ook gewoon via PB op de hoogte blijven hoor. Als je niet weet hoe dat moet, wil een mdje je daar vast wel bij helpen.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Zamunda schreef:
bouvierpoedel schreef:Respect voor oudere meneren is er ook al niet bij. Godvergeten kutjeugd. :gvd: :gvd: Vrogger was dat wel anders. :pffff:
Dat is ook wel weer wat drastisch. Wat heeft ze gedaan dat het verbranden moet?
Zamunda
Zeer actief

Domor schreef:
Zamunda schreef:
Dat is ook wel weer wat drastisch. Wat heeft ze gedaan dat het verbranden moet?
Hij. En hij moet op de brandstapel :devil: .

En nee, het was geen schrijffoutje :Q: .
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Je adopteerd een oude hond uit een spaans asiel waar 600 honden vertoeven, de hond blijkt ziek te zijn wat niet zo heel vreemd is als je een hele oude hond neemt. Met 600 honden in een asiel is het overleven voor de honden, een weegschaal hebben ze niet om iedere hond te wegen. Honden worden pas getest en gevaccineerd als er een adoptie gaat plaatsvinden, niet zo vreemd want gelden ontbreken ook. Toch maken ze volgens jou winst want hun adoptiegeld is wel bijna 300 euro. Misschien ooit bedacht dat een deel daarvan gebruikt wordt om de overig 599 honden te voeren ? de hoognodige medische zorg te bieden ? Jij bent niet van deze wereld en zit alleen maar een boel nonsens te verkondigen. Ga lekker naar Spanje toe, moet je eens kijken hoeveel honden en pups gedumpt worden met de recessie. Wekelijks gaan er honderden de gaskamer in.
10eke
Actief

Cindy52 schreef:Je adopteerd een oude hond uit een spaans asiel waar 600 honden vertoeven, de hond blijkt ziek te zijn wat niet zo heel vreemd is als je een hele oude hond neemt. Met 600 honden in een asiel is het overleven voor de honden, een weegschaal hebben ze niet om iedere hond te wegen. Honden worden pas getest en gevaccineerd als er een adoptie gaat plaatsvinden, niet zo vreemd want gelden ontbreken ook. Toch maken ze volgens jou winst want hun adoptiegeld is wel bijna 300 euro. Misschien ooit bedacht dat een deel daarvan gebruikt wordt om de overig 599 honden te voeren ? de hoognodige medische zorg te bieden ? Jij bent niet van deze wereld en zit alleen maar een boel nonsens te verkondigen. Ga lekker naar Spanje toe, moet je eens kijken hoeveel honden en pups gedumpt worden met de recessie. Wekelijks gaan er honderden de gaskamer in.

Sorry dat ik in herhaling val, maar Cindy52 heeft het nog niet begrepen, dus leg ik het nog even uit.

Vind jij dan Cindy, dat zo'n zieke, oude hond in het asiel van ACE aan haar lot mag worden overgelaten, geen medische hulp behoeft te krijgen, hoefde volgens jou de chronische oorontsteking niet behandeld te worden, is het normaal is dat ze in 5 maanden tijd 12 kilo was afgevallen?
Dit is geen nonsens, dit is de werkelijkheid.

Mevrouw ACE verwijt 'dodingsstations' van alles en nog wat waar zij zich zelf schuldig aan maakt.
Honden worden pas getest en gevaccineerd als er een adoptie gaat plaatsvinden
Inderdaad Cindy, je hebt gelijk, zo gebeurt het en daarmee ben jij het dus met mij eens dat mevrouw ACE liegt, want zij beweert dat de honden direct bij binnenkomst gevaccineerd worden, zoals dat ook zou behoren te gebeuren, het is namelijk vragen om hele grote moeilijkheden als dat niet gebeurt.

Het kan niet anders dat veel meer honden bij ACE aan die vreselijke Hondenziekte hebben geleden.
Hondenziekte is namelijk een besmettelijke ziekte, waarbij de besmetting plaatsvindt via de luchtwegen en de urine.
je zult begrijpen waar honderden honden bij elkaar verblijven....

Hoeveel honden zullen er bij ACE aan Hondenziekte zijn doodgegaan?
Hebben die medische hulp gekregen?
Denk het niet want Carmina heeft ook geen medische hulp gekregen.
Kun je je voorstellen hoe die honden aan hun eind zijn gekomen?
Ik wel, ik kan je vertellen dat het een vreselijke ziekte is.

Na het overlijden van mijn hond aan Hondenziekte wilde de Nederlandse dierenarts/specialist een gesprek met mevrouw ACE omdat de honden van ACE in gevaar waren.
Mevrouw ACE vertikte het om contact op te nemen met de dierenarts...
Ik kan hier echt helemaal niets anders uit opmaken dan dat mevrouw ACE en kornuiten helemaal niets om honden geven.

Wat betreft de winst: Kun jij rekenen Cindy?

Adoptiegeld 290 euro
Honden krijgen ze gratis en ik neem aan voor afstandshonden, afstandsgeld of anders wel een donatie.
Voer krijgen ze heel veel gedoneerd en dan gaat het niet om een paar zakken maar zomaar 10.000 kilo.
Veel spullen krijgen ze gedoneerd.
Virtuele adoptie 15 euro p/m.
Buddy Network 60 euro p/m.
Hok huren 50 euro p/m.
Je kan ook "erelid" worden van SHIN voor 60 euro p/m.
Kijk maar eens op de site, alle of bijna alle honden hebben een sponsor.
Ook krijgen ze geld gedoneerd, op de "ACE-dagen" wordt veel geld ingezameld etc.
Natuurlijk gaan er onkosten af maar toch..
Er is op Schiphol verteld door de penningmeester van ACE dat er maandelijks ong. 120 honden van ACE naar Nederland komen, ik was daarbij en meerdere mensen hebben dat gehoord.
Misschien ooit bedacht dat een deel daarvan gebruikt wordt om de overig 599 honden te voeren ? de hoognodige medische zorg te bieden ?
Mijn hond is in 5 maanden tijd 12 kilo afgevallen in het asiel van ACE, het arme dier had hoognodig medische zorg nodig maar heeft die niet gekregen en de reden
daarvoor was niet dat er geen geld voor was.
Wekelijks gaan er honderden de gaskamer in.
Carmina was in het asiel van ACE aan het doodgaan aan een vreselijke ziekte!
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ok laatste poging anders komt het zo over als vechten tegen de bierkaai te vertalen naar onnozelheid valt niet te bestrijden.
600 honden en je denkt daadwerkelijk dat opvalt dat jouw hond wat magertjes is ? Van die 600 zijn er ongetwijfeld minimaal 100 die ook magertjes zijn. Ze gaan in de hondenmeute op, niet meer en niet minder. Rescue in Spanje betekend gewoon overleving voor de honden, niet meer en niet minder en laten we vooral ophouden met het dramatische gebeuren, zorg is er nauwelijks, tenzij ze geadopteerd worden, dan treed zorg in werking. Honden uit dodingsstations halen kost geld, het dodingsstation geeft ze niet gratis mee want die krijgen weer per dode hond uitbetaald. Ook de spaanse autootjes om honden op te halen rijden niet op water. Vaccinatie in Spanje kost gemiddeld 25 euro, sterilisatie 100 euro en de meeste stichingen laten de honden gesteriliseerd overkomen. Algehele bloedtest leishmania, erlichia en filaria kosten gemiddeld 90 euro, paspoort kost negen euro, registratie honden 12. Dan moeten ze nog naar Nederland, meestal worden ze ingevlogen, kosten 60 euro maar ze moeten dan wel eerst met de auto die op water rijd de hond naar het vliegveld brengen.
Wow die rescues in spanje maken me toch vette winst en dan fokken ze ook nog met honden en plaatsen zoveel pupjes. Nou daar hoeven ze niet mee te fokken want die plukken ze daadwerkelijk van de straat, ze lopen hier namelijk met bosjes rond. In mijn ogen ben je niet meer of minder dan een onnozele zwetsjaan die van haar levensdagen nog geen klauw heeft uitgestoken in een spaanse perrera om nou eens daadwerkelijk te zien hoe het gaat. En ja als je geluk hebt doet de Seprona af en toe nog wel eens wat, meer af dan toe ! Grosso modo zit je gewoon uit je klep te zanikken. Nou ik hoop dat het nou allemaal duidelijk voor je is, zo niet stap op het vliegtuig en als je handen net zo hard werken als je mondwerk kan je daar ongetwijfeld nog wel van enig nut zijn, geeft je geachte medeforummers meteen even een beetje rust, doeggggggggggg
Donnaperra
Vaste gebruiker

Je weet schijnbaar veel van de asielen in Spanje. Dan heb je ook veel leed gezien. En dat is verschrikkelijk. Ik kan me best voorstellen dat je dat wilt afzetten tegen een enkel verhaal. Maar je haalt een paar dingen door elkaar en dat geeft niet hoor.

Waar jij het over hebt, die 600 honden bij elkaar dat betreffen perrera,s waar die honden ook allemaal in groepen bij elkaar zitten.
Ik weet het, ik heb er twee maal een hond vandaan. Daar spreek je over hondenmeute,s.

Daar vreten de honden elkaar op of ze worden gestolen door de omliggende zigeunerkampen voor dingen die je niet eens wilt weten.
Vaak is het de asielbeheerder die de honden toch maar opneemt tegen beter weten in want hij heeft er al zoveel.
Maar dat zijn vaak echt wel hondenliefhebbers, alleen vaak zonder veel geld of middelen om aan geld te komen. Ja, beetje subsidie van de gemeente omdat het moet.
Die perrera,s zijn verschrikkelijk.
Maar daar hebben we het hier niet over. We hebben het hier over een relatief klein asiel, in een duur gebied(Marbella,Mijas) en noem maar op die wel degelijk zou kunnen overzien wat er met de honden aan de hand is. Als het alleen om die honden zou gaan uit het asiel.

Vaak gaat het ook over andere honden maar dat is weer een heel ander verhaal waar ik je hier niet mee lastig zal vallen.
In dit relatief kleine asiel, met een aantal medewerkers en vrijwilligers en stage lopers is wel degelijk te overzien wat er aan de hand is.
Dus het verhaal van TS 10neke is zo gek nog niet.

De onwil van mevrouw ACE zoals jullie haar hier noemen om contact op te nemen met andere dierenartsen, of haar eigen dierenarts contact op te laten nemen geeft dus te denken.

Helemaal wordt het vreemd als zij dan wel de tijd neemt op een blog of in de krant, om juist, over die specifieke hond waar de mêlee over is, te schrijven dat alles zo fantastisch was met de hond.

Dus keer op keer zijn die (in dit geval) Nederlandse dierenartsen maar een stelletje sukkels???
Weetje hoeveel verhalen ik de afgelopen jaren nou al gehoord heb dat die Nederlandse dierenartsen het allemaal mis hebben?
Nee, we hebben het hier niet over een perrera met 600 of 750 honden. We hebben het hier over een klein asiel.
Zeker van de Seprona hoef je ook niet alles te verwachten. Zo vlot zijn ze daar niet.

Maar er zijn wel degelijk goede organisaties die strijden voor de honden in eigen land en daar zie ik ACE nooit tussen lopen f hun naam aan verbinden.
Om met jouw woorden af te sluiten; voor ons was het al lang duidelijk.
Voor jou nu ook?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”