Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pupprijzen en verwachtingen fokker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Pupprijzen en verwachtingen fokker

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Zag pasgeleden nog een heel mooi vrolijk degelijk ouderwets Cockertje uit de broodfok. :I:
Als ik mooie cockertjes zie komen die per definitie uit de broodfok... :ugh:
Die haargordijnen met die overdreven koppen die je op de show ziet vind ik niks an.
Een bevriende trimster heeft verschillende EC klantjes uit broodfok en verbaas mij iedere keer weer hoe leuk,vrolijk en gezond die beesten zijn. En zie je dan ook zo'n hovercraft waar je de vilt van af moet peuteren met een kutkarakter dan wist ik het wel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Toevallig had ik het er laatst nog over met Tiny, het doet me haast pijn om het te zeggen en krijg het amper mijn bek uit maar de meeste broodfok husky's zien er beter uit dan menig stamboom husky....helaas :jank:
bouvierpoedel
Zeer actief

Angelique. schreef:Toevallig had ik het er laatst nog over met Tiny, het doet me haast pijn om het te zeggen en krijg het amper mijn bek uit maar de meeste broodfok husky's zien er beter uit dan menig stamboom husky....helaas :jank:
Die zijn ook al aan mode onderhevig showproduct geworden heb ik begrepen.
Kennisje heeft er 2 , een showhondje en een werker. Wereld van verschil. De laatste komt bj haar broer vandaan die werkt met zijn honden.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Angelique. schreef:Toevallig had ik het er laatst nog over met Tiny, het doet me haast pijn om het te zeggen en krijg het amper mijn bek uit maar de meeste broodfok husky's zien er beter uit dan menig stamboom husky....helaas :jank:
Die kant gaat het toch op. Bij de teckel werd mij verzekerd dat de trend is om steeds kortere pootjes te fokken, dat is in de USA helemaal hot dus dat komt hier ook. Dan hoef ik dus geen teckel meer.
Of ik neem er eentje uit de broodfok waar de rassen veel normaler er uit blijven zien.

Dit gaat het summum worden op de show, dat jullie het alvast weten.
Afbeelding
Kennisje fokt ze en die liep laatst te klagen over een fokker die won met haar Hongaarsehoogpootinportjes. :engel:
Angelique.

bouvierpoedel schreef:
Kennisje heeft er 2 , een showhondje en een werker. Wereld van verschil. De laatste komt bj haar broer vandaan die werkt met zijn honden.
Ja het is vooral bij de showhonden, maar bij de werkers zijn er ook al flinke extremen :schrik:
Mijn mening uiteraard he, voordat ik straks op een wedstrijd weer aangevallen word op wat ik hier op dit forum zeg :engel:
Wie is die broer ? weet je dat toevallig ? :mrgreen:
Angelique.

Nanna schreef:
Die kant gaat het toch op. Bij de teckel werd mij verzekerd dat de trend is om steeds kortere pootjes te fokken, dat is in de USA helemaal hot dus dat komt hier ook. Dan hoef ik dus geen teckel meer.
Of ik neem er eentje uit de broodfok waar de rassen veel normaler er uit blijven zien.

Dit gaat het summum worden op de show, dat jullie het alvast weten.
Afbeelding
Afbeelding

Prachtig :roll: :jank:
Angelique.

Nanna schreef: En ik kan je dus ook nu al mededelen dat de keurmeesters dit, tussen hun beentjes wrijvend, hoog gaan waarderen. Let op mijn profetische woorden.
Na wat ik op de weinige shows die ik bezocht heb heb gezien geloof ik je direct op je woord...helaas
bouvierpoedel
Zeer actief

Angelique. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ja het is vooral bij de showhonden, maar bij de werkers zijn er ook al flinke extremen :schrik:
Mijn mening uiteraard he, voordat ik straks op een wedstrijd weer aangevallen word op wat ik hier op dit forum zeg :engel:
Wie is die broer ? weet je dat toevallig ? :mrgreen:
Siep heet hij geloof ik. Is vanuit duitsland naar een groningse boerderij verhuist. Ken zijn honden ook niet en weet niet hoe ze er uit horen te zien ,maar zag wel het grote verschil in haar show en werkhondje.
Angelique.

ken ik niet geloof ik...

Dit is hoe een husky hoort te zijn (nogmaals in mijn beleving dan)
Niet te hoog op de poten, niet een te lange rug, een normale :roll: vacht, normale staart (en aanzet) normale oren (al mochten ze een tikje kleiner als ik dan toch iets moet zeiken)goede body.
En niet te vergeten een keiharde werker EN sociaal, maar dat zie je dan helaas weer niet van een foto af :mrgreen:

Helaas heb ik nog steeds geen goede standfoto maar voor het idee.

Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Nanna schreef:
Angelique. schreef: Bij de husky gaan sommige ook al dik over de 1000,- heen, echt waar ze die prijzen vandaan toveren schiet mij maar lek, pure kolder vind ik het en weiger daar aan mee te doen....om van de akita al helemaal maar te zwijgen :schrik:
Het worden op die manier natuurlijk wel statussymbolen. "Kijk eens wat ik kan betalen". De prijs wordt er vaak ook vol trots bij genoemd als er mee rondgeparadeerd wordt. :lol1:
Daar ging maar idee :cry: Denk ik even uniek te zijn met de Hollanders, zijn ze niet duur genoeg :ugh:
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Maar ook hier zijn de fokkers zelf weer bij. Je hoeft geen laagstamteckels te fokken, je kunt je eigen koers varen. Alleen, dan zul je misschien niet veel kampioenen fokken. Op dit moment, misschien is de mode over 5 jaar wel zo dat je dan alle prijzen weghaalt.

Bij de does zie je dit ook gebeuren. Het moest langhariger, meer hoekingen, groter/kleiner, grotere koppen met diepere stops, bredere voorsnuiten etc. Ook de kleur is mode-afhankelijk. Eerst waren de zwart-wit bonte honden aan de beurt, nu is het aan de bruine honden. En dan natuurlijk allemaal naar diezelfde hond rennen die bruine kampioen vererft. En dan het liefst ook nog allemaal rustige allemansvrienden die met een blokje minder om ook tevreden zijn.

Je kunt er ook voor kiezen om je eigen type te blijven fokken. Ik fok doezen die ik mooi vind, niet teveel haar, niet te zwaar, kleur van geen belang (liever niet teveel wit), springerig, snel, werklustig en temperamentvol. Er zijn gelukkig ook mensen die graag zo'n does willen. Die een does gehad hebben die wel erg rustig was, zeg maar lui, en die nu weer een "echte does" willen.

En ook de neiging van fokkers om aan goed, beter, best te doen helpt niet mee de prijzen in de hand te houden. Je bent tegenwoordig pas een goede fokker als je aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Je doet tenminste alle mogelijke testen, en een aantal die helemaal niet voorkomen in het ras, maar voor het geval dat ....
- Je zoekt een reu uit Verweggistan en gaat die tenminste 1 x persoonlijk ontmoeten voor de dekking.
- Dan natuurlijk een echo, en voor de zekerheid ook nog op 58 dagen een röntgenfoto.
- Na de bevalling standaard de DA met injecties calcium en oxytocine. En soms zelfs standaard antibioticum.
- Je hebt een extra wasmachine en droger voor de hondenspullen (die moet je ergens laten, dus wel een flinke woning graag)
- Om de paar jaar een nieuwe werpkist volgens de laatste mode.
- Je bent 7 weken 24 uur per dag thuis en zit naast de kist.
- Je gaat tenminste alle pups persoonlijk wegbrengen naar hun nieuwe eigenaar, ook al woont die in Duitsland of Frankrijk.
- En dan ga je die pups nog een keer bezoeken om de stamboom te brengen en te controleren of het allemaal wel goed gaat.
- Pups met een schoonheidsfoutje gaan voor half geld, want die zijn minder waard.

Nu, dit zal mij niet lukken met een nestje van 5 of 6 pups a € 850,-. Ik ben dus ook maar een matige fokker, dat zie je ook wel aan de prijs want die is nog geen € 1.000,- euro. Ik word niet rijk van mijn nestjes, met een nestje van 4 pups speel ik quitte als er geen gekke dingen gebeuren. Gelukkig heb ik een ras wat redelijk probleemloos kan bevallen dus een keizersnede is niet vaak nodig. Maar ik kan me van de opbrengst geen reisjes naar Amerika of Australië veroorloven om een reu te bezoeken of 7 weken mijn werk afzeggen. Ik doe de testen die IK zinnig vind, maar ik ga niet testen op zaken alleen maar omdat die test bestaat. Een hondje met een knikstaart kost bij mij evenveel als zonder, die hond is als huishond precies evenveel waard.

Zo maakt iedere fokker zijn eigen keuzen, en is het aan de consument om te kiezen wat hij belangrijk vindt. Ik fok een rashond, en wil daar ook een stamboom bij. Ik probeer ook uit te leggen dat een stamboom een soort controle inhoudt. Er worden minimale gezondheids- en welzijnseisen gevraagd betreffende leeftijd en aantal nesten. En dat wordt ook gecontroleerd. Natuurlijk kun je de boel bedonderen, maar er is tenminste iets van een controle.

Die boer op de hoek met zijn bordercollie teefje dat iedere loopsheid gedekt wordt heeft het dan toch minder. En daar is geen enkele controle op. De pups kunnen prima gezond zijn, maar de moeder heeft het niet geweldig. Dat is geen broodfokker, maar wat mij betreft wel een prutser. Overigens zie ik op de training vaak wel dat honden met stamboom er net iets beter uitzien. Net iets rechter op de poten, minder patella bij de kleintjes, iets betere gebitten. Maar die zijn wel zeldzaam, de meeste honden hier komen toch uit andere bronnen. Boerderijen, hobbyfokkers met een eigen teefje en reu en uit België.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Salamor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Thai Ridgeback dog

Ongelezen bericht door Salamor »

bouvierpoedel schreef:Is dat de marktwerking dan niet dat je juist mensen in de handen van een broodfokker stuurd met pupieprijzen die voor de meeste mensen niet op te brengen zijn.?
Jezus zulke prijzen voor een gewone huishond is eigenlijk van de zotte..

Daarom schreef ik ook in het begin van mijn antwoord, dat de prijzen echt de pan uitswingen, ik vind het ook maar niks. Maar als je net dat ras wilt, heb je bijna geen andere keus. We hadden eigenlijk de keus, konden er eentje kopen hier in België, bij een broodfokker. Zijn zelfs weesten kijken, gewoon uit nieuwschierigheid omdat je ze hier bijna niet ziet. Hij was erg mooi, zat er samen met zijn broertje. De prijs was, val niet achterover, 1250 euro, zonder stamboom, zonder testen op dermoid sinus of andere testen. Een nestje dat ze opgekocht hadden uit Rusland. Ze waren zogezegd super gezond, maar één van de twee nieste wel en had tranende oogjes + had ik een vermoeden dat ze DS hadden. Nee dankjewel, dan rijden we liever een paar duizend km om wat meer zekerheid te hebben in verband met hun gezondheid. We hebben er nog geen seconde spijt van
bouvierpoedel
Zeer actief

Dartel schreef:Maar ook hier zijn de fokkers zelf weer bij. Je hoeft geen laagstamteckels te fokken, je kunt je eigen koers varen. Alleen, dan zul je misschien niet veel kampioenen fokken. Op dit moment, misschien is de mode over 5 jaar wel zo dat je dan alle prijzen weghaalt.

Bij de does zie je dit ook gebeuren. Het moest langhariger, meer hoekingen, groter/kleiner, grotere koppen met diepere stops, bredere voorsnuiten etc. Ook de kleur is mode-afhankelijk. Eerst waren de zwart-wit bonte honden aan de beurt, nu is het aan de bruine honden. En dan natuurlijk allemaal naar diezelfde hond rennen die bruine kampioen vererft. En dan het liefst ook nog allemaal rustige allemansvrienden die met een blokje minder om ook tevreden zijn.

Je kunt er ook voor kiezen om je eigen type te blijven fokken. Ik fok doezen die ik mooi vind, niet teveel haar, niet te zwaar, kleur van geen belang (liever niet teveel wit), springerig, snel, werklustig en temperamentvol. Er zijn gelukkig ook mensen die graag zo'n does willen. Die een does gehad hebben die wel erg rustig was, zeg maar lui, en die nu weer een "echte does" willen.

En ook de neiging van fokkers om aan goed, beter, best te doen helpt niet mee de prijzen in de hand te houden. Je bent tegenwoordig pas een goede fokker als je aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Je doet tenminste alle mogelijke testen, en een aantal die helemaal niet voorkomen in het ras, maar voor het geval dat ....
- Je zoekt een reu uit Verweggistan en gaat die tenminste 1 x persoonlijk ontmoeten voor de dekking.
- Dan natuurlijk een echo, en voor de zekerheid ook nog op 58 dagen een röntgenfoto.
- Na de bevalling standaard de DA met injecties calcium en oxytocine. En soms zelfs standaard antibioticum.
- Je hebt een extra wasmachine en droger voor de hondenspullen (die moet je ergens laten, dus wel een flinke woning graag)
- Om de paar jaar een nieuwe werpkist volgens de laatste mode.
- Je bent 7 weken 24 uur per dag thuis en zit naast de kist.
- Je gaat tenminste alle pups persoonlijk wegbrengen naar hun nieuwe eigenaar, ook al woont die in Duitsland of Frankrijk.
- En dan ga je die pups nog een keer bezoeken om de stamboom te brengen en te controleren of het allemaal wel goed gaat.
- Pups met een schoonheidsfoutje gaan voor half geld, want die zijn minder waard.

Nu, dit zal mij niet lukken met een nestje van 5 of 6 pups a € 850,-. Ik ben dus ook maar een matige fokker, dat zie je ook wel aan de prijs want die is nog geen € 1.000,- euro. Ik word niet rijk van mijn nestjes, met een nestje van 4 pups speel ik quitte als er geen gekke dingen gebeuren. Gelukkig heb ik een ras wat redelijk probleemloos kan bevallen dus een keizersnede is niet vaak nodig. Maar ik kan me van de opbrengst geen reisjes naar Amerika of Australië veroorloven om een reu te bezoeken of 7 weken mijn werk afzeggen. Ik doe de testen die IK zinnig vind, maar ik ga niet testen op zaken alleen maar omdat die test bestaat. Een hondje met een knikstaart kost bij mij evenveel als zonder, die hond is als huishond precies evenveel waard.

Zo maakt iedere fokker zijn eigen keuzen, en is het aan de consument om te kiezen wat hij belangrijk vindt. Ik fok een rashond, en wil daar ook een stamboom bij. Ik probeer ook uit te leggen dat een stamboom een soort controle inhoudt. Er worden minimale gezondheids- en welzijnseisen gevraagd betreffende leeftijd en aantal nesten. En dat wordt ook gecontroleerd. Natuurlijk kun je de boel bedonderen, maar er is tenminste iets van een controle.

Die boer op de hoek met zijn bordercollie teefje dat iedere loopsheid gedekt wordt heeft het dan toch minder. En daar is geen enkele controle op. De pups kunnen prima gezond zijn, maar de moeder heeft het niet geweldig. Dat is geen broodfokker, maar wat mij betreft wel een prutser. Overigens zie ik op de training vaak wel dat honden met stamboom er net iets beter uitzien. Net iets rechter op de poten, minder patella bij de kleintjes, iets betere gebitten. Maar die zijn wel zeldzaam, de meeste honden hier komen toch uit andere bronnen. Boerderijen, hobbyfokkers met een eigen teefje en reu en uit België.
Je weet niet wat dat groepsgevoel doet met mensen om ergens bij te horen en iets/iemand te zijn.
Want neem je afstand dan weet je ook wat er gebeurt is met anderen die dat deden.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Angelique. schreef:Dit is hoe een husky hoort te zijn (nogmaals in mijn beleving dan)
Niet te hoog op de poten, niet een te lange rug, een normale :roll: vacht, normale staart (en aanzet) normale oren (al mochten ze een tikje kleiner als ik dan toch iets moet zeiken)goede body.
En niet te vergeten een keiharde werker EN sociaal, maar dat zie je dan helaas weer niet van een foto af :mrgreen:
Ik heb er twee op ringtraining, de ene uit een werklijn. Die is te klein (zit écht onder de maat), niet altijd even sociaal en wat mij betreft ook behoorlijk smal.
De andere heeft ze uit Rusland geïmporteerd, uit een showlijn. Ik praat dat na he, ik ken al die lijnen niet maar ik weet wel wat ik zie en voel.
Ik vind hem een plaatje en hij is ook uiterst sociaal. Goede maat, normale vacht, prachtig hoofd (met kleine oortjes, maar niet té), niet te hoog op de benen en een normale en ook sterke rug.

Dus ik vraag me dan af: wat vind jij een slechte husky?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
bouvierpoedel
Zeer actief

Salamor schreef:
bouvierpoedel schreef:Is dat de marktwerking dan niet dat je juist mensen in de handen van een broodfokker stuurd met pupieprijzen die voor de meeste mensen niet op te brengen zijn.?
Jezus zulke prijzen voor een gewone huishond is eigenlijk van de zotte..

Daarom schreef ik ook in het begin van mijn antwoord, dat de prijzen echt de pan uitswingen, ik vind het ook maar niks. Maar als je net dat ras wilt, heb je bijna geen andere keus. We hadden eigenlijk de keus, konden er eentje kopen hier in België, bij een broodfokker. Zijn zelfs weesten kijken, gewoon uit nieuwschierigheid omdat je ze hier bijna niet ziet. Hij was erg mooi, zat er samen met zijn broertje. De prijs was, val niet achterover, 1250 euro, zonder stamboom, zonder testen op dermoid sinus of andere testen. Een nestje dat ze opgekocht hadden uit Rusland. Ze waren zogezegd super gezond, maar één van de twee nieste wel en had tranende oogjes + had ik een vermoeden dat ze DS hadden. Nee dankjewel, dan rijden we liever een paar duizend km om wat meer zekerheid te hebben in verband met hun gezondheid. We hebben er nog geen seconde spijt van
Geen niezen ,traanogen en DS vermoeden en je had de pup gekocht.
De grote massa wil gewoon een leuke lieve huishond en hebben geen bakken met geld liggen .
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:
Angelique. schreef: Bij de husky gaan sommige ook al dik over de 1000,- heen, echt waar ze die prijzen vandaan toveren schiet mij maar lek, pure kolder vind ik het en weiger daar aan mee te doen....om van de akita al helemaal maar te zwijgen :schrik:
Het worden op die manier natuurlijk wel statussymbolen. "Kijk eens wat ik kan betalen". De prijs wordt er vaak ook vol trots bij genoemd als er mee rondgeparadeerd wordt. :lol1:
Ohw maar dat doe ik ook.
Ik ben er enorm trots op dat ik 3 honden heb en daar wel 570 euro voor heb betaald, waarvan 1 papieren heeft :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

Machie schreef:
Nanna schreef:
Ohw maar dat doe ik ook.
Ik ben er enorm trots op dat ik 3 honden heb en daar wel 570 euro voor heb betaald, waarvan 1 papieren heeft :LOL:
Koopjesjager. :pffff:
Angelique.

Marjoleine schreef:
Angelique. schreef:Dit is hoe een husky hoort te zijn (nogmaals in mijn beleving dan)
Ik heb er twee op ringtraining, de ene uit een werklijn. Die is te klein (zit écht onder de maat), niet altijd even sociaal en wat mij betreft ook behoorlijk smal.
De andere heeft ze uit Rusland geïmporteerd, uit een showlijn. Ik praat dat na he, ik ken al die lijnen niet maar ik weet wel wat ik zie en voel.
Ik vind hem een plaatje en hij is ook uiterst sociaal. Goede maat, normale vacht, prachtig hoofd (met kleine oortjes, maar niet té), niet te hoog op de benen en een normale en ook sterke rug.

Dus ik vraag me dan af: wat vind jij een slechte husky?
In dit geval uit jouw voorbeeld, afgaande op jouw tekst, de husky uit werklijnen :wink:

Ik heb hier ook een "slechte" husky rond lopen, afgaande op de rasstandaard, deze komt ook uit werklijnen, werkt als een bezetene, is super sociaal en luistert als een herder maar is geen husky meer volgens de rasstandaard.

Maar over het algemeen zijn het de "show husky's" die alle proporties te buiten gaan, zoals ik al zei zie je dat bij de werklijnen ook meer en meer gebeuren maar dan de andere kant op, alles moet sneller, sneller, sneller (stap dan lekker over op hounds roep ik al jaren mja niemand die naar mij luistert natuurlijk :mrgreen: ) wat mij betreft zou er niet eens een show en een werk husky moeten zijn, een husky is een husky punt.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Bedoel jij dit met showlijn Angelique?
http://www.thaishowhusky.org/showResult_218.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan de 1e foto?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Ik weet wel dat toen in mijn omgeving mensen vragen gingen stellen over wat wij hadden betaald voor de pup dat ik neutraal bleef. Tussen de 600 en de 850,- euro. Puur omdat sommige niet-honden mensen, of mensen die niet geheel op de hoogte zijn van fokken en alles eromheen de bedragen te hoog vinden.
Ik wilde bewust weer een hond met een stamboom en van een fokker die hun best doen om een gezond nest ter wereld te brengen. Puur omdat er bij "mijn" ras best veel ellende is. Garanties heb je gewoon nooit dat alle honden gezond zijn en blijven.
Alles wat daarnaast ondernomen wordt met de jonge hondjes qua socialisatie en ervaringen opdoen zie ik ook graag bij een fokker. En daar leg ik dan graag een bepaald geldbedrag voor neer.
Angelique.

Machie schreef:Bedoel jij dit met showlijn Angelique?
http://www.thaishowhusky.org/showResult_218.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan de 1e foto?
yep....en dan valt deze echt wel mee (er vanuit gaande dat de vacht zo opgeblazen is dat hij vierkant toont)
Angelique.

Ik zal vanavond even een foto opzoeken op mijn externe schijf van 1 van mijn eigen honden van het zogenaamde showtype, die zegt eigenlijk alles wat ik bedoel en dan kan ik ook niemand beledigen :engel: (moet nu echt ff door, haast haast)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Salamor schreef:had ik een vermoeden dat ze DS hadden.
niets mis met een DS :pffff:
al betaalde ik wel slechts 500 euro voor 1 :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

De discussie is een beetje uitgedoofd maar ik ben eigenlijk nog steeds wel benieuwd wat Angelique een slechte husky vind.

Als ik google op show husky dan kom ik voornamelijk in mijn lekenoog mooie honden tegen.
Afbeelding
Angelique.

Ohw ja, vergeten :mrgreen:

Ik heb ook nooit gezegd dat die honden niet mooi zijn gewoon als hond zijnde, dat voorop gesteld.
Veel kunnen er niet eens meer doen waar ze voor gemaakt zijn, hebben veel blessures als het toch geprobeerd word enz enz
En dit is ook alweer geen wet, dit is wat ik vind na 15 jaar sledehondensport, vraag het een ander en je krijgt uiteraard een heel ander antwoord.

Afbeelding
werkhusky (hier trouwens pas een maand of acht)

Afbeelding
showhusky (staande)

En de "perfecte" husky heb ik al geplaatst.

Beide niet goed, de werkhusky is te lang en staat te hoog op zijn poten en is te mager (en nee daar is niet tegen aan te voeren) de showhusky is te klein en te gedrongen met veel te veel vacht en is te dik (en nee die kan niet nog minder eten)

Moest ik hier tussen kiezen koos ik absoluut voor de werkhusky laat dat duidelijk zijn maar beide zijn ze nogmaals in mijn ogen ! niet oke.
Voor nu hou ik ze beide maar gewoon :mrgreen:

Ik vind het heel moeilijk om het aan de hand van foto's uit te leggen, ook omdat ik er denk ik de juiste foto's niet voor heb, en ja die kan ik wel van inet plukken maar dat ga ik niet doen, die mensen zijn neem ik aan ook gek op hun honden en die hoef ik niet lekker te gaan lopen afzeiken....de mensen die mijn honden kennen weten heel goed wat ik bedoel en zien de verschillen met eigen ogen, op foto's vind ik het erg lastig uitleggen.
Laatst gewijzigd door Angelique. op 18 nov 2014 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Trouwens, die "perfecte" husky komt uit een combi show x werk....kijk als iedereen dat nou is gewoon zou doen........ :mrgreen:
Angelique.

Inge O schreef:
Angelique. schreef:de werkhusky is te lang en staat te hoog op zijn poten
vind je dat bekeken als hond of tov. de standaard?

Standaard....als "werk"hond vind ik het juist heel erg oke, in mijn ogen ziet het er beter uit als dat korte gedrongen :wink:
Wat mij betreft passen ze dus ook gewoon fijn even de standaard aan :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Angelique. schreef:Trouwens, die "perfecte" husky komt uit een combi show x werk....kijk als iedereen dat nou is gewoon zou doen........ :mrgreen:

dat is vaak zo. een mix van de overdrijvingen is precies het midden zien te vinden.

bij de engelse stafford zie ik dat ook. de mooiste hondjes die Bull én Terriër in zich hebben zijn hondjes die een kroket en een langpootmug als ouders hebben
Afbeelding
Angelique.

M@scha schreef:
Angelique. schreef:Trouwens, die "perfecte" husky komt uit een combi show x werk....kijk als iedereen dat nou is gewoon zou doen........ :mrgreen:

dat is vaak zo. een mix van de overdrijvingen is precies het midden zien te vinden.

bij de engelse stafford zie ik dat ook. de mooiste hondjes die Bull én Terriër in zich hebben zijn hondjes die een kroket en een langpootmug als ouders hebben
Ik ben er zo ongeveer voor vergruist maar ik wist het zeker, dit gaat het worden en idd 4 "perfecte" pups, 1 die erg richting show ging en 1 die erg richting werk ging :mrgreen:

Ik zou het morgen zo weer doen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Angelique. schreef:
M@scha schreef:

Ik ben er zo ongeveer voor vergruist maar ik wist het zeker, dit gaat het worden en idd 4 "perfecte" pups, 1 die erg richting show ging en 1 die erg richting werk ging :mrgreen:

Ik zou het morgen zo weer doen.

check mijn onderschrift maar voor het bewijs :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”