vergruizen dekt de lading beterNanna schreef:Angelique. schreef: Ik ben er zo ongeveer voor vergruist![]()
Ik denk dat je verguist bedoelt maar dit klinkt veel grappiger

Moderator: moderatorteam
vergruizen dekt de lading beterNanna schreef:Angelique. schreef: Ik ben er zo ongeveer voor vergruist![]()
Deze vind ik prachtigAngelique. schreef:Ohw ja, vergeten![]()
Ik heb ook nooit gezegd dat die honden niet mooi zijn gewoon als hond zijnde, dat voorop gesteld.
Veel kunnen er niet eens meer doen waar ze voor gemaakt zijn, hebben veel blessures als het toch geprobeerd word enz enz
En dit is ook alweer geen wet, dit is wat ik vind na 15 jaar sledehondensport, vraag het een ander en je krijgt uiteraard een heel ander antwoord.
werkhusky (hier trouwens pas een maand of acht)
Weer een bewijsM@scha schreef:Angelique. schreef:Ik ben er zo ongeveer voor vergruist maar ik wist het zeker, dit gaat het worden en idd 4 "perfecte" pups, 1 die erg richting show ging en 1 die erg richting werk gingM@scha schreef:Angelique. schreef:Trouwens, die "perfecte" husky komt uit een combi show x werk....kijk als iedereen dat nou is gewoon zou doen........
dat is vaak zo. een mix van de overdrijvingen is precies het midden zien te vinden.
bij de engelse stafford zie ik dat ook. de mooiste hondjes die Bull én Terriër in zich hebben zijn hondjes die een kroket en een langpootmug als ouders hebben![]()
Ik zou het morgen zo weer doen.
check mijn onderschrift maar voor het bewijs![]()
*onthoud dat*Inge O schreef:ik stem voorAngelique. schreef:Inge O schreef:vind je dat bekeken als hond of tov. de standaard?Angelique. schreef:de werkhusky is te lang en staat te hoog op zijn poten
Standaard....als "werk"hond vind ik het juist heel erg oke, in mijn ogen ziet het er beter uit als dat korte gedrongen![]()
Wat mij betreft passen ze dus ook gewoon fijn even de standaard aan![]()
.
Nanna schreef:Angelique. schreef: Ik ben er zo ongeveer voor vergruist![]()
malinois schreef:Deze vind ik prachtigAngelique. schreef:Ohw ja, vergeten![]()
Ik heb ook nooit gezegd dat die honden niet mooi zijn gewoon als hond zijnde, dat voorop gesteld.
Veel kunnen er niet eens meer doen waar ze voor gemaakt zijn, hebben veel blessures als het toch geprobeerd word enz enz
En dit is ook alweer geen wet, dit is wat ik vind na 15 jaar sledehondensport, vraag het een ander en je krijgt uiteraard een heel ander antwoord.
Maar dat heb ik altijd bij werklijnen..ooit bij de winner een prachtig mecheltje gezien... die werd natuurlijk steevast laatste... die hem voorgingen vond ik vreselijk en daar waren de keurmeesters lyrisch over...
M@scha schreef:ik ga niet naar shows. sam wordt daar uitgelachen en lola werd er zelf gek van
Ik weet niet wanneer Husky's zo ongeveer "klaar" zijn.Angelique. schreef:Ohw ja, vergeten![]()
Neeranetje schreef:Ik weet niet wanneer Husky's zo ongeveer "klaar" zijn.Angelique. schreef:Ohw ja, vergeten![]()
Maar deze hond is pas 8 maanden schrijf je.
Is het niet mogelijk dat deze hond als hij volwassen is wel helemaal aan je eisen zou voldoen?
Ik vind hem prachtig trouwens
Nanna schreef:Ik bedoel eigenlijk meer dat er in principe niks mis is met de show Husky, anders dan dat hij voor het uiterlijk gefokt is en niet voor de slede. Het is niet veranderd in een soort snuivend gedrocht. Het lijkt me een hond die gewoon alles kan wat iedere andere normale, gezonde hond ook kan.
En als er niet teveel gezondheidsissues voorkomen bij dat deel van Huskyland zou daar mijn keuze liggen. Puur uit esthetische overwegingen. Want ambities om te gaan sleeën heb ik niet![]()
malinois schreef:Zou die show vacht geen problrmen opleveren? Zie hier 4 hussen in de buurt waarvan er 2 altijd geschoren zijn ook in de winter. Ze wonen binnen en verschillende eigenaren.
Dat vind ik een heel goed uitgangspuntAngelique schreef:Zoveel mensen zoveel wensen en ik vind het allemaal prima zolang de honden maar wel gezond blijven en kunnen doen waar ze voor bedoelt zijn (of je dat nou wel of niet gaat doen ze moeten het iig kunnen)
dat vind ik (van deze ene foto) ook iddNanna schreef:Die is mij te grof. Dat neigt naar malamute...
Jaja, maar Angelique keek naar andere dingen, die keek naar ruglengte, beenlengte en vacht.Nanna schreef:Die is mij te grof. Dat neigt naar malamute...
Zowel de broodfokker waar wij onze allereerste hond hebben gehaald als de broodfokker waar een vriend zijn hond heeft gehaald stelden verschillende vragen, gaande van hoeveel uur we werkten, welke voeding we gaven, of we al een hond hadden tot hoe groot onze tuin was. Inclusief bundel met vrij correcte info over het opvoeden van een pup (op een positieve manier).Marjoleine schreef:Een fokker die vragen stelt lijkt me al geen broodfokker en verder moet het toch klikken en moet je wederzijds een goed gevoel hebben.
Dat is omgerekend 500 Euro per pup, vind ik wel meevallen en rashonden kosten gewoon geld.lor1_1984 schreef:In 1999 hebben m'n ouders een AmStaff gekocht voor fl1100,- bij een kennel die goed bekend zou staan (fokt al jaren geen AST meer).
Dat was behoorlijk kassa, aangezien de pup in een nest van 13 lag (oorspronkelijk 15) en er nog minimaal 1 nest naast lag van 8 pups.
21x1100=fl23.100,-![]()
En dan te bedenken dat (wat ik later vernam van de reu-eigenaar) er geen dekgeld verrekent is voor iig het nest van 13 wat ook weer pak 'm beet de prijs van 1 pup scheelt in de onkosten.
Mij kun je iig niet vertellen dat die fokker geen winst heeft gemaakt.
Dergelijke prijzen vind ik dan ook echt van de zotte en heb ik niet over voor de aanschaf van een hond of eender welk kleinere huisdier dan ook.
Dan zal er wel genoeg vraag naar zijn geweestlor1_1984 schreef:toen was dat een behoorlijk bedrag voor een pup.
Dat waren toen enorme bedragen.shinobi schreef:Dan zal er wel genoeg vraag naar zijn geweestlor1_1984 schreef:toen was dat een behoorlijk bedrag voor een pup.
500 gulden?ranetje schreef:Dat waren toen enorme bedragen.
Er zal inderdaad wel genoeg vraag naar die Amstaffs geweest zijn (vraag <> aanbod), maar is dat een reden om zulke bedragen te vragen?
Nee, niet voor waar we nu mee bezig zijn, zou ik een leuke "huis-tuin en keuken hond" zoeken zou ik er al weer heel anders naar kijken en zou het best kunnen zo te zien zit die meer dan prima in elkaar.Marjoleine schreef:Ik heb geen verstand van Husky's, maar ik vind die te grote van jou inderdaad te groot
Dit zijn de honden die ik op training heb. De voorste is een Russische showlijn heb ik begrepen. Ik vind het een plaatje en hij is nu 14 maanden dacht ik, maar hij loopt absoluut prachtig en heel goed in balans.
Dit is voor jou geen goede husky, begrijp ik?
ranetje schreef:Dat vind ik een heel goed uitgangspuntAngelique schreef:Zoveel mensen zoveel wensen en ik vind het allemaal prima zolang de honden maar wel gezond blijven en kunnen doen waar ze voor bedoelt zijn (of je dat nou wel of niet gaat doen ze moeten het iig kunnen)![]()
Al zullen de meningen over wat daarvoor goed is ook wel weer verschillen![]()
Dat is overal zo.
Het slaat toch gewoon nergens opInge O schreef:flauw toch hèAngelique. schreef:mijn wil is (helaas![]()
) geen wet
?