Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pupprijzen en verwachtingen fokker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Pupprijzen en verwachtingen fokker

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
Angelique. schreef: Ik ben er zo ongeveer voor vergruist
:LOL:
Ik denk dat je verguist bedoelt maar dit klinkt veel grappiger :lol1:
vergruizen dekt de lading beter :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angelique. schreef:Ohw ja, vergeten :mrgreen:

Ik heb ook nooit gezegd dat die honden niet mooi zijn gewoon als hond zijnde, dat voorop gesteld.
Veel kunnen er niet eens meer doen waar ze voor gemaakt zijn, hebben veel blessures als het toch geprobeerd word enz enz
En dit is ook alweer geen wet, dit is wat ik vind na 15 jaar sledehondensport, vraag het een ander en je krijgt uiteraard een heel ander antwoord.

Afbeelding
werkhusky (hier trouwens pas een maand of acht)
Deze vind ik prachtig :mrgreen:
Maar dat heb ik altijd bij werklijnen..ooit bij de winner een prachtig mecheltje gezien... die werd natuurlijk steevast laatste... die hem voorgingen vond ik vreselijk en daar waren de keurmeesters lyrisch over...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

M@scha schreef:
Angelique. schreef:
M@scha schreef:
Angelique. schreef:Trouwens, die "perfecte" husky komt uit een combi show x werk....kijk als iedereen dat nou is gewoon zou doen........ :mrgreen:

dat is vaak zo. een mix van de overdrijvingen is precies het midden zien te vinden.

bij de engelse stafford zie ik dat ook. de mooiste hondjes die Bull én Terriër in zich hebben zijn hondjes die een kroket en een langpootmug als ouders hebben
Ik ben er zo ongeveer voor vergruist maar ik wist het zeker, dit gaat het worden en idd 4 "perfecte" pups, 1 die erg richting show ging en 1 die erg richting werk ging :mrgreen:

Ik zou het morgen zo weer doen.

check mijn onderschrift maar voor het bewijs :pffff: :mrgreen:
Weer een bewijs :E:
Angelique.

Inge O schreef:
Angelique. schreef:
Inge O schreef:
Angelique. schreef:de werkhusky is te lang en staat te hoog op zijn poten
vind je dat bekeken als hond of tov. de standaard?

Standaard....als "werk"hond vind ik het juist heel erg oke, in mijn ogen ziet het er beter uit als dat korte gedrongen :wink:
Wat mij betreft passen ze dus ook gewoon fijn even de standaard aan :mrgreen:
ik stem voor :ok: :mrgreen: .
*onthoud dat* :mrgreen:
Angelique.

Nanna schreef:
Angelique. schreef: Ik ben er zo ongeveer voor vergruist
:LOL:
Ik denk dat je verguist bedoelt maar dit klinkt veel grappiger :lol1:
:oohja: uiteraard :mrgreen:
Angelique.

malinois schreef:

Ik heb ook nooit gezegd dat die honden niet mooi zijn gewoon als hond zijnde, dat voorop gesteld.
Veel kunnen er niet eens meer doen waar ze voor gemaakt zijn, hebben veel blessures als het toch geprobeerd word enz enz
En dit is ook alweer geen wet, dit is wat ik vind na 15 jaar sledehondensport, vraag het een ander en je krijgt uiteraard een heel ander antwoord.

Afbeelding
Deze vind ik prachtig :mrgreen:
Maar dat heb ik altijd bij werklijnen..ooit bij de winner een prachtig mecheltje gezien... die werd natuurlijk steevast laatste... die hem voorgingen vond ik vreselijk en daar waren de keurmeesters lyrisch over...

Dat is zo'n beetje wat ik altijd een eeuwig meemaak op shows... :(: die enkele keer dat ik ga dan :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ga niet naar shows. sam wordt daar uitgelachen en lola werd er zelf gek van
Afbeelding
Angelique.

M@scha schreef:ik ga niet naar shows. sam wordt daar uitgelachen en lola werd er zelf gek van

In het verleden heb ik het echt wel geprobeerd maar idd daar werden ze gewoon uitgelachen en achter elkaar de ring uit gegooid...nou dan is de lol er gauw vanaf :ugh:
Clubmatch doe ik braaf ieder jaar en daar hou ik het wel mee voor gezien...alhoewel ik ook nog wel een keer naar een grote show wil gaan met Dakotah, toch is zien wat dat oplevert al verwacht ik ook daar niet heel veel van :ugh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Shows doe ik niet... (meer, vroeger met de dober gedaan die moest dan wel vetgemest worden dan kreeg hij een goede uitslag dat wordt niks met een werkhond dua na 2u op de winner vond ik t gescheten) nu met de mh hooguit de werhondenkeuring van de rv. Dat vind ik dan nog te doen.
Heeft ook een andere insteek dan de gemiddelde show.
Jammer genoeg kan ik Xavi er niet laten keuren was wel benieuwd wat ze er van zouden vinden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Afbeelding
Ik weet niet wanneer Husky's zo ongeveer "klaar" zijn.
Maar deze hond is pas 8 maanden schrijf je.
Is het niet mogelijk dat deze hond als hij volwassen is wel helemaal aan je eisen zou voldoen?

Ik vind hem prachtig trouwens Afbeelding
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Angelique.

ranetje schreef:

Afbeelding
Ik weet niet wanneer Husky's zo ongeveer "klaar" zijn.
Maar deze hond is pas 8 maanden schrijf je.
Is het niet mogelijk dat deze hond als hij volwassen is wel helemaal aan je eisen zou voldoen?

Ik vind hem prachtig trouwens Afbeelding
Nee :wink:
Het is mijn hond en nu 2,5 jaar en dus klaar...hij is te groot in alle opzichten (dat was hij met 8 maanden al) Helaas heb ik geen goede standfoto van nu, die zal ik van de week eens proberen te maken....en dan met een "goede maat" hond ernaast

Neemt niet weg dat ze wat mij betreft de rasstandaard aanpassen en deze hond (Zazu) daar als maatstaf voor nemen :mrgreen:

Hier vind ik hem dan weer helemaal geweldig mja deze foto klopt natuurlijk van geen kant :mrgreen:

Afbeelding
Angelique.

Dat zijn natuurlijk 2 compleet verschillende foto's, ik kan de kop van de werker niet zien en het lijf van de showhond niet :19:
De werker is vies en de showhond (te :mrgreen: ) schoon :mrgreen:

Ik kan me overigens best voorstellen dat mensen de showhonden mooier vinden, dat is allemaal veel meer wol en dat ziet er uiteraard heel anders uit.
Angelique.

Ik zie bv echt niet wat hier mis mee is, behalve dan dat die geen blauwe ogen heeft :F: werkhond.
Ja volgens de ras standaard zie ik het wel ja :mrgreen: maar ik heb het gewoon puur over "een hond"

Wederom geen goede standfoto....die maken wij gewoon nooit :ugh:
Zal ze echt is gaan proberen te maken

Afbeelding

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zou die show vacht geen problrmen opleveren? Zie hier 4 hussen in de buurt waarvan er 2 altijd geschoren zijn ook in de winter. Ze wonen binnen en verschillende eigenaren.
Afbeelding
Angelique.

Nanna schreef:Ik bedoel eigenlijk meer dat er in principe niks mis is met de show Husky, anders dan dat hij voor het uiterlijk gefokt is en niet voor de slede. Het is niet veranderd in een soort snuivend gedrocht. Het lijkt me een hond die gewoon alles kan wat iedere andere normale, gezonde hond ook kan.
En als er niet teveel gezondheidsissues voorkomen bij dat deel van Huskyland zou daar mijn keuze liggen. Puur uit esthetische overwegingen. Want ambities om te gaan sleeën heb ik niet ;-)

Ohhhh die snap ik ja en daar kan ik heel goed inkomen idd, als je niet wil sporten...

Waarmee ik niet zeg dat je met show husky's niet kan sporten maar mijn ervaring is dat ze vaker blessures hebben en eerder "op" zijn (als je ermee sport dus)

Mid distance zijn ze in mijn ogen beter geschikt voor trouwens maar niet voor het sprintwerk, wat ook weer niet 100% waar is want er zijn ook best wel goed lopende teams met showhonden.

Zoveel mensen zoveel wensen en ik vind het allemaal prima zolang de honden maar wel gezond blijven en kunnen doen waar ze voor bedoelt zijn (of je dat nou wel of niet gaat doen ze moeten het iig kunnen) :ok:

Puur om de hond, dus nog niet eens zozeer voor het sporten ging ik trouwens toch echt voor de werker, veel mooier gebouwd als je het mij vraagt :D weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, gewoon over het algemeen meer een natuurlijke "hond" zonder ontplofgedoe :F:

Maar nogmaals vraag het een ander en die verteld je iets anders, dit is puur wat ik in 15 jaar gezien heb, mijn wil is (helaas :hmmm: :LOL: ) geen wet :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Angelique. op 18 nov 2014 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

malinois schreef:Zou die show vacht geen problrmen opleveren? Zie hier 4 hussen in de buurt waarvan er 2 altijd geschoren zijn ook in de winter. Ze wonen binnen en verschillende eigenaren.

zeker weten, merk het verschil al bij mijn eigen honden ennnnnnnnn met de temperaturen in nederland en de sport is het ook al niet ideaal :ugh:
ranetje
Zeer actief

Angelique schreef:Zoveel mensen zoveel wensen en ik vind het allemaal prima zolang de honden maar wel gezond blijven en kunnen doen waar ze voor bedoelt zijn (of je dat nou wel of niet gaat doen ze moeten het iig kunnen)
Dat vind ik een heel goed uitgangspunt :ok:
Al zullen de meningen over wat daarvoor goed is ook wel weer verschillen :F:
Dat is overal zo. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb geen verstand van Husky's, maar ik vind die te grote van jou inderdaad te groot ;)

Dit zijn de honden die ik op training heb. De voorste is een Russische showlijn heb ik begrepen. Ik vind het een plaatje en hij is nu 14 maanden dacht ik, maar hij loopt absoluut prachtig en heel goed in balans.
Dit is voor jou geen goede husky, begrijp ik?

Afbeelding
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:Die is mij te grof. Dat neigt naar malamute...
dat vind ik (van deze ene foto) ook idd
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Die is mij te grof. Dat neigt naar malamute...
Jaja, maar Angelique keek naar andere dingen, die keek naar ruglengte, beenlengte en vacht.
Hij is irl niet zo grof trouwens, die achterste is veel te klein ;)

Afbeelding

-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Marjoleine schreef:Een fokker die vragen stelt lijkt me al geen broodfokker en verder moet het toch klikken en moet je wederzijds een goed gevoel hebben.
Zowel de broodfokker waar wij onze allereerste hond hebben gehaald als de broodfokker waar een vriend zijn hond heeft gehaald stelden verschillende vragen, gaande van hoeveel uur we werkten, welke voeding we gaven, of we al een hond hadden tot hoe groot onze tuin was. Inclusief bundel met vrij correcte info over het opvoeden van een pup (op een positieve manier).
Broodfokkers zijn helemaal mee wat betreft leuke contracten, vragenlijstjes en ondervragingen, helaas.

Dit was de broodfokteef van die vriend trouwens (is herplaatst bij een musher), helemaal vooraan, achter haar een showteef:
Afbeelding
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

lor1_1984 schreef:In 1999 hebben m'n ouders een AmStaff gekocht voor fl1100,- bij een kennel die goed bekend zou staan (fokt al jaren geen AST meer).
Dat was behoorlijk kassa, aangezien de pup in een nest van 13 lag (oorspronkelijk 15) en er nog minimaal 1 nest naast lag van 8 pups.
21x1100=fl23.100,- :80:
En dan te bedenken dat (wat ik later vernam van de reu-eigenaar) er geen dekgeld verrekent is voor iig het nest van 13 wat ook weer pak 'm beet de prijs van 1 pup scheelt in de onkosten. ;)
Mij kun je iig niet vertellen dat die fokker geen winst heeft gemaakt. :tongue:

Dergelijke prijzen vind ik dan ook echt van de zotte en heb ik niet over voor de aanschaf van een hond of eender welk kleinere huisdier dan ook. ;)
Dat is omgerekend 500 Euro per pup, vind ik wel meevallen en rashonden kosten gewoon geld.
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

lor1_1984 schreef:toen was dat een behoorlijk bedrag voor een pup. ;)
Dan zal er wel genoeg vraag naar zijn geweest
ranetje
Zeer actief

shinobi schreef:
lor1_1984 schreef:toen was dat een behoorlijk bedrag voor een pup. ;)
Dan zal er wel genoeg vraag naar zijn geweest
Dat waren toen enorme bedragen.
Er zal inderdaad wel genoeg vraag naar die Amstaffs geweest zijn (vraag <> aanbod), maar is dat een reden om zulke bedragen te vragen?
Als je het als handel ziet wel denk ik :wink:

Mijn eerste Griffon kostte in 2000 850 gulden.
En dat was toen ook al een hoog bedrag.
Er was in die tijd een flinke wachtlijst voor.

Een Shiba Inu kostte in de 90er jaren tot wel 3000 gulden.
Een vriendin van me fokte ze heel af en toe en vroeg er veel minder voor.
Dat werd toen niet erg op prijs gesteld door andere fokkers geloof ik.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Dat waren toen enorme bedragen.
Er zal inderdaad wel genoeg vraag naar die Amstaffs geweest zijn (vraag <> aanbod), maar is dat een reden om zulke bedragen te vragen?
500 gulden?
Ik betaalde voor mijn eerste stabij in 1988 400 gulden en dat was toen een van de goedkoopste rassen (nog steeds trouwens).
Dus nee, ik vind tien jaar later 500 gulden niet zo duur. Stabijs kostten in die tijd 750 meen ik.

edit: o wacht, omgerekend 500 euro. Nouja, dan nog. Stabijs waren dus maar een paar honderd gulden goedkoper en dat was een van de goekoopste rassen.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 19 nov 2014 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Betaalde 30 jaar geleden al 750 gulden voor bouvierpup.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

pupprijs voor een (toen nog niet erkende) witte herder was in die tijd 1200 gulden, dus eerlijk gezegd lijkt het me niet zo'n enorm overdreven bedrag voor een rashond :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Angelique.

Marjoleine schreef:Ik heb geen verstand van Husky's, maar ik vind die te grote van jou inderdaad te groot ;)

Dit zijn de honden die ik op training heb. De voorste is een Russische showlijn heb ik begrepen. Ik vind het een plaatje en hij is nu 14 maanden dacht ik, maar hij loopt absoluut prachtig en heel goed in balans.
Dit is voor jou geen goede husky, begrijp ik?
Nee, niet voor waar we nu mee bezig zijn, zou ik een leuke "huis-tuin en keuken hond" zoeken zou ik er al weer heel anders naar kijken en zou het best kunnen zo te zien zit die meer dan prima in elkaar.
Angelique.

ranetje schreef:
Angelique schreef:Zoveel mensen zoveel wensen en ik vind het allemaal prima zolang de honden maar wel gezond blijven en kunnen doen waar ze voor bedoelt zijn (of je dat nou wel of niet gaat doen ze moeten het iig kunnen)
Dat vind ik een heel goed uitgangspunt :ok:
Al zullen de meningen over wat daarvoor goed is ook wel weer verschillen :F:
Dat is overal zo. :wink:

Uiteraard :roll: :mrgreen:
Angelique.

Inge O schreef:
Angelique. schreef:mijn wil is (helaas :hmmm: :LOL: ) geen wet :mrgreen:
flauw toch hè :blauwoog: ?
Het slaat toch gewoon nergens op :19: :F:
Plaats reactie