Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaccinatieschema bij Duitse -nog niet gevaccineerde- pup
Moderator: moderatorteam
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): middenslag poedel: Zoeper
- Aantal honden: 1
Vaccinatieschema bij Duitse -nog niet gevaccineerde- pup
Ons pupje komt uit Duitsland, ze wordt in principe gevaccineerd op 8 weken (eerste) en daarna weer op 12 weken (beide cocktails heb ik begrepen, 2e samen met weil), een ander schema dus dan het standaard schema in NL.
Echter we halen de pup waarschijnlijk met ruim 7 weken, nog voor de eerste enting want de moeder heeft wat zwaar met haar zevenkoppige kroost.
Hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb al veel uiteenlopende meningen gelezen over het vaccinatieschema en van wat ik eruit op kan maken lijkt het oude (6-9-12) weken schema me erg achterhaald. Ik ben geen vaccinatie-fan in de zin dat ik graag tegen alles prik wat de dokter maar voorstelt, niet bij mijn kinderen en ook niet bij mijn hond. Ik wil alleen ook geen van alles verliezen door ziekte...óf door prikken. Jep, de standaardtwijfels bij vaccinatie.
Zoveel mensen zoveel meningen maar toch stel ik de vraag zodat ik kan zien waar ik zelf het meeste naar toe trek.
Wat zouden júllie doen?
Echter we halen de pup waarschijnlijk met ruim 7 weken, nog voor de eerste enting want de moeder heeft wat zwaar met haar zevenkoppige kroost.
Hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb al veel uiteenlopende meningen gelezen over het vaccinatieschema en van wat ik eruit op kan maken lijkt het oude (6-9-12) weken schema me erg achterhaald. Ik ben geen vaccinatie-fan in de zin dat ik graag tegen alles prik wat de dokter maar voorstelt, niet bij mijn kinderen en ook niet bij mijn hond. Ik wil alleen ook geen van alles verliezen door ziekte...óf door prikken. Jep, de standaardtwijfels bij vaccinatie.
Zoveel mensen zoveel meningen maar toch stel ik de vraag zodat ik kan zien waar ik zelf het meeste naar toe trek.
Wat zouden júllie doen?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Vaccinatieschema bij Duitse -nog niet gevaccineerde- pup
Mijn Ace was uit de UK ook niet gevaccineerd op 7 weken. Bij aankomst Nederland gelijk naar de DA voor controle. Omdat hij geen stress had ervaren (kent hij totaal niet) toen ook gelijk geent en NLs schema aangehouden. Ivm enkele parvo gevallen in de omgeving ook strikt aan schema gehouden. Anders was het wrs ook naar het Duitse schema gegaan met 8-12 weken.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik zou die pup én die moeder nog gezellig bij elkaar laten. Kan de fokker de eerste prik doen en dan haal je haar een weekje later
-
Lemuria
Mijn gedachte ook. Die pup kan die extra week zó goed gebruiken om dingen te leren van d'r moederRosita Compagner schreef:Ik zou die pup én die moeder nog gezellig bij elkaar laten. Kan de fokker de eerste prik doen en dan haal je haar een weekje later
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
De moeder is er dus niet zo blij meer mee.. We zijn er nog niet uit en weten nog niet of we uberhaupt kunnen. Maar ja, een pup halen bij 7 of 8 weken is ook iets waar meningen erg over verdeeld zijn. Dat was mijn vraag alleen even niet nu 
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Precies, liever iets langer dan wat korter, in de laatste periode in het nest worden ze door nest genoten en moeders gecorrigeerd op bijt gedrag. En dat moeders het zwaar heeft vind ik persoonlijk onzin, dan scheid je de pups van de moeder zodat moeder haar rust krijgt.Lemuria schreef:Mijn gedachte ook. Die pup kan die extra week zó goed gebruiken om dingen te leren van d'r moederRosita Compagner schreef:Ik zou die pup én die moeder nog gezellig bij elkaar laten. Kan de fokker de eerste prik doen en dan haal je haar een weekje later

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als de fokker ze nog er bij heeft na dit soort berichten.Kells schreef:Helemaal mee eens!Rosita Compagner schreef:Ik zou die pup én die moeder nog gezellig bij elkaar laten. Kan de fokker de eerste prik doen en dan haal je haar een weekje later
7 pups is niet veel voor een DD, dus zou de teef makkelijk af moeten kunnen qua zorg
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Allemaal begrijpelijk, maar ik zou liever antwoorden op mijn vraag hebben..? 
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehhhh dat was m'n eerste reactiePoedelvrouwtje schreef:Allemaal begrijpelijk, maar ik zou liever antwoorden op mijn vraag hebben..?
-
Lizzie.
- Zeer actief
Volgens mij als ik het goed heb mag je pup niet naar nederland vervoeren als deze nog niet geënt isPoedelvrouwtje schreef:Allemaal begrijpelijk, maar ik zou liever antwoorden op mijn vraag hebben..?

- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Sorry! Had ik gelezen en ik neig daar dus ook naar als we haar inderdaad vroeger halen.crutz schreef:Ehhhh dat was m'n eerste reactiePoedelvrouwtje schreef:Allemaal begrijpelijk, maar ik zou liever antwoorden op mijn vraag hebben..?
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Toch wel, mits het daarvoor enkel bij de fokker is geweest en dus eenmalig de grens passeert naar de nieuwe eigenaar. Dat verandert overigens wel binnenkort.Lizzie. schreef:Volgens mij als ik het goed heb mag je pup niet naar nederland vervoeren als deze nog niet geënt isPoedelvrouwtje schreef:Allemaal begrijpelijk, maar ik zou liever antwoorden op mijn vraag hebben..?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Mag tot 29-12-14 nog jaPoedelvrouwtje schreef:Toch wel, mits het daarvoor enkel bij de fokker is geweest en dus eenmalig de grens passeert naar de nieuwe eigenaar. Dat verandert overigens wel binnenkort.Lizzie. schreef:Volgens mij als ik het goed heb mag je pup niet naar nederland vervoeren als deze nog niet geënt isPoedelvrouwtje schreef:Allemaal begrijpelijk, maar ik zou liever antwoorden op mijn vraag hebben..?
-
Lemuria
Antwoord was al gegeven, dus dan gaan we door op het volgende onderwerpPoedelvrouwtje schreef:Allemaal begrijpelijk, maar ik zou liever antwoorden op mijn vraag hebben..?
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Overigens is de pup 7,4 weken als we hem vroeger halen want vroeger kan ik gewoon niet, halen we haar na de enting dan is ze 8,1 weken..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Geldt het enten vanaf januari niet voornamelijk voor de rabiës enting?crutz schreef:Mag tot 29-12-14 nog jaPoedelvrouwtje schreef:Toch wel, mits het daarvoor enkel bij de fokker is geweest en dus eenmalig de grens passeert naar de nieuwe eigenaar. Dat verandert overigens wel binnenkort.Lizzie. schreef:Volgens mij als ik het goed heb mag je pup niet naar nederland vervoeren als deze nog niet geënt isPoedelvrouwtje schreef:Allemaal begrijpelijk, maar ik zou liever antwoorden op mijn vraag hebben..?
En die kan pas met 3 maanden gegeven worden.
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Mag, maar daar doe ik dan even niet aan mee. Dat is hier en nu gewoon even niet het onderwerp wat mij betreft, hoe goed bedoeld ook. No offence.Lemuria schreef:Antwoord was al gegeven, dus dan gaan we door op het volgende onderwerpPoedelvrouwtje schreef:Allemaal begrijpelijk, maar ik zou liever antwoorden op mijn vraag hebben..?![]()
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Klopt. Puppy-entingen doen hierin niet ter zake volgens mij.Geldt het enten vanaf januari niet voornamelijk voor de rabiës enting?
En die kan pas met 3 maanden gegeven worden.
-
Kimmie
waarom kan die fokker dan niet eerder enten en chippen ,ik woon in duitsland en mijn puppen zijn ook een paar dagen eerder geent als die 8 weken...
zie niet in waarom een da dat niet zou doen...
-
dogo4ever
- Zeer actief
Nobivac heeft het over 2 entingen. 1 op 6 weken en 1 op 10 weken. Dat hebben wij nu ook gedaan met de meest recente aanwinst en de aankomende gaat op dezelfde manier. De dierenarts kwam wel met het verhaal over de extra enting tegen weil maar die hebben we niet gedaan. Ieder zijn keuze hierin. Dit is de link naar de nobivac dhppi enting: Misschien heb je er wat aan.
http://www.msd-animal-health.co.nz/Prod ... rview.aspx
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Heb ik zelf gewooon niet aan gedachtKimmie schreef:waarom kan die fokker dan niet eerder enten en chippen ,ik woon in duitsland en mijn puppen zijn ook een paar dagen eerder geent als die 8 weken...
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Dankjewel!dogo4ever schreef:Nobivac heeft het over 2 entingen. 1 op 6 weken en 1 op 10 weken. Dat hebben wij nu ook gedaan met de meest recente aanwinst en de aankomende gaat op dezelfde manier. De dierenarts kwam wel met het verhaal over de extra enting tegen weil maar die hebben we niet gedaan. Ieder zijn keuze hierin. Dit is de link naar de nobivac dhppi enting: Misschien heb je er wat aan.
Even voor de duidelijkheid, alle andere tips lees ik ook hoor en ik begrijp de goede bedoelingen. We twijfelen zelf ook nog. Er spelen meerdere factoren mee uiteraard, zo kan de pup van wat extra rust genieten als we haar net wat eerder halen omdat de kinderen dan nog geen vakantie hebben. En zo nog wat dingen, zoals er bij elke beslissing vaak verschillende dingen meetellen. Daarom dat een hele discussie daarover wat zonde is van de tijd en energie hier en nu, want ik voel me niet geroepen om dat allemaal tot in detail uit te leggen gezien het een persoonlijke keus is waarvoor ik géén hulp inriep. Dat is alles. Ik lees het, neem het mee maar dat is alles. De vraag ging echt over vaccineren, eigenlijk doet het niet eens ter zake of ze daar nog wel of niet geprikt wordt want hoe dan ook, de eerste prik zal dus rond de 8 weken zijn ipv 6.
En ik zou een hond nooit ongevaccineerd meenemen als dat wettelijk wel verplicht zou zijn. Ik heb dat echt nauwkeurig nagekeken. Have a little faith.
-
Lemuria
Jouw hond, jouw keuzes 
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Nou dat lijkt me sowieso een feit ja, zou wat te gek worden andersLemuria schreef:Jouw hond, jouw keuzes
- Poedelvrouwtje
- Vaste gebruiker
Goed, ik weet in elk geval weer waarom ik fora had afgezworen. Een zaal vol moeders is er niks bij qua ongevraagd doch dringend advies en boze blikken als je het niet meteen opvolgt. Vreselijk zonde, zeker zonder achtergrondinfo.
Ik bel morgen met de dierenarts en zoek deze vaccinatie-info liever elders.
Bedankt voor de wel ontopic en serieuze reactie!
Ik bel morgen met de dierenarts en zoek deze vaccinatie-info liever elders.
Bedankt voor de wel ontopic en serieuze reactie!
-
Lizzie.
- Zeer actief
adem in en adem uit.... zennnnnn 
je bent zelf moeder en dan weet je dat moeders altijd bezorgd zijn , vandaar de goed bedoelde reacties
je bent zelf moeder en dan weet je dat moeders altijd bezorgd zijn , vandaar de goed bedoelde reacties

-
Kimmie
hier in duitsland geven de met 8 weken de 6 en 9 weken enting van nederland in 1..
als je in nederland gaat enten,dan zou ik gewoon het nederlandse entschema aanhouden,alleen dan komt alles 2 weken later...
ik heb hier zelf een hondje gekregen van iemand die met 4 maanden oud nog geen enkele enting/ontworming had gehad en deze is gewoon geeent volgens het pupschema welke ze in dld handteren.
als je in nederland gaat enten,dan zou ik gewoon het nederlandse entschema aanhouden,alleen dan komt alles 2 weken later...
ik heb hier zelf een hondje gekregen van iemand die met 4 maanden oud nog geen enkele enting/ontworming had gehad en deze is gewoon geeent volgens het pupschema welke ze in dld handteren.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
In nederland moeten de pups na de enting nog een week bij de moeder blijven...ik weet niet hoe dat in Duitsland is....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Kimmie
mijn dierenarts zei dat ze een dag na enting mochten verhuizen ,dus neem aan dat hier geen verplichting is pups nog een week te houden...fes/lou schreef:In nederland moeten de pups na de enting nog een week bij de moeder blijven...ik weet niet hoe dat in Duitsland is....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens de regels vd RvB moeten ze minimaal 7 dagen blijven na vaccinatie.Kimmie schreef:mijn dierenarts zei dat ze een dag na enting mochten verhuizen ,dus neem aan dat hier geen verplichting is pups nog een week te houden...fes/lou schreef:In nederland moeten de pups na de enting nog een week bij de moeder blijven...ik weet niet hoe dat in Duitsland is....