Flin mijn bordercollie die met 3,5 week een half jaar word, zit nu sinds kort volledig op kvv daarvoor alleen de weekenden omwille van gemak en had ze er een hoogwaardige brok bij. Flin doet het super op kvv ze vind het ook echt heerlijk Mevrouw krijgt 440 a 460 gram per dag (weegt 11 kg) en krijgt hiernaast ook nog een kippennekje. Ik vind het echter voor haar erg jammer dat ze alles zo snel opheeft omdat ze wel erg geniet van haar kvv. Nu is bij mij de twijfel dus toegeslagen, om zelf te gaan barfen zodat ze langer van haar eten kan genieten en ik ook precies weet wat ik voer. Nu moet ik zeggen dat ik wel de basis weet van de percentages maar dat ik echt een gigantische kluns ben qua zelf samenstellen van eten en kvv hier juist wel makkelijk voor was, ik ben ook echt als de dood dat ik mijn meisje haar eten niet correct geef.
Nu ga ik dus aanstaande vrijdag naar een lezing van tannetje koning zodat ik hopelijk wat extra ervaring op kan doen, in de tussentijd hoop ik hier ook wat tips krijgen, hoe start je verantwoord met barf? Ook las ik iets over hele prooidieren. Ik ben bekend met prooi voeren vanwege mijn fretten, ik vraag mij echter af, hoe krijg ik een hond hier enthousiast voor en bestaat er kans als ik bijvoorbeeld konijn voer dat ieder voorbij rennend haasje dient te vluchten voor zijn of haar leven? (misschien een hele stomme vraag, ik zou het echter vreselijk vinden als zon klein weerloos dier doodsangsten ervaart)