Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Labrador doodgebeten in Katwijk ZH

Ongelezen bericht door meetjewrc »

lieke schreef:Frankrijk heeft ook een aangescherpte wetgeving t.a.v. bepaalde hondenrassen.
Recent heeft Frankrijk de regels voor sommige hondenrassen flink aangescherpt. Dat betekent in de praktijk dat de Rottweiler, Tosa, Boerboel of American Staffordshire terriër ("pitbullachtige") niet mee kan, zelfs niet als uw hond een officiële FCI stamboom heeft.
Ook andere landen kennen dergelijke regels, zoals Spanje en Noorwegen (van de site van LICG).

Denemarken gaat nog verder (van het buitenlandse hondenforum):
Op 1 Juli 2010 werd de lijst van verboden honden in Denemarken verlengd. De nieuwe regels gelden ook voor toeristen die hun dieren naar Denemarken invoeren. Het houden, fokken en de invoer van de volgende 13 rassen zijn verboden in Denemarken, als ze na 17 Maart 2010 zijn gekocht:

1) Pit Bull Terrier
2) Tosa Inu
3) American Staffordshire Terriër
4) Fila Brasileiro
5) Dogo Argentino
6) Amerikaanse Bulldog
7) Boerboel
8) Kangal
9) Centraal-Aziatische Herder
10) Kaukasische Ovtcharka
11) Zuid-Russische Ovtcharka
12) Tornjak
13) Sarplaninac

Duitsland heeft ook een strenge wetgeving (per deelstaat nog verschillend):
Enkele markante zaken:
- Als u in het bezit bent van meerdere honden op één terrein, wordt u geacht deze honden niet van elkaar gescheiden onder te brengen.
- Als u bedrijfsmatig honden wilt fokken moet u aan kwaliteitseisen voldoen, en mogen er per gediplomeerde hondenfokker niet meer dan 10 moederdieren onderhouden worden.
- Er zijn wettelijke bepalingen voor de voorzieningen voor honden die het erf bewaken, in huis gehouden worden en in kennels gehouden worden. Denk hierbij aan de aanwezigheid van een geisoleerd hondenhok, minimum maten, daglichtinval etc.
- Er bestaan bepalingen voor de soort halsband, verbod op aanlijnen voor bepaalde omstandigheden, amputatieverbod, dagelijks onderhoud etc.
- De invoer en kruising van de rassen Pitbull-Terrier, American Staffordshire-Terrier, Staffordshire-Bullterrier, Bullterrier is verboden! De straffen op overtreding zijn niet mals. (bron: HundVerbrEinfG )
- In NRW geldt een aanlijngebod in voetgangerszones en openbare plaatsen met
veel voetgangers, parken, speelplaatsen, tijdens feesten ed en in openbare gebouwen. (Niedersachsen nog niet uitgezocht).
Ook gemeenten kunnen verordenen dat honden bv niet op speelplaatsen, schoolpleinen
en openbare gebouwen meegenomen mogen worden. Honden mogen (bundesweit) niet meegenomen worden in schoolgebouwen, ziekenhuizen, theaters, bioscopen, badinrichtingen, badstranden en ligweiden.
- Honden mogen niet zonder toezicht rondlopen. In de bebouwde kom mogen ze 20 meter en buiten de bebouwde kom 50 meter van hun baas verwijderd zijn.
- In jachtgebieden (en dat is een stukje natuur al snel) moet een hond onder controle blijven; niet noodzakelijkerwijs aangelijnd, maar wel onder beheersing van zijn baas. Boswachters en beroepsjagers hebben amtelijke bevoegdheden tot bv het controleren en innemen van identiteitsbewijzen en mogen ook honden (en katten) neerschieten die zich kennelijk niet onder beheersing van hun baas bevinden (bron: Hundenwelten)
geld dit ook voor doorreis of vakantie periode in Duitsland? voor Am staffs met fci stamboom? ik hoorde wel een keer dat als je op vakantie wilt naar Duitsland, je dit moet aanvragen ofzo?
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

meetjewrc schreef:
malinois schreef:Maar wat is er mis met de duitse regels? Daar werkt t als een trein. Je hoort er geen kip over klagen. Wat is er op tegen om dit hier in te voeren?
Wat houden die precies in? ik ben nog nooit in Duitsland geweest, weet wel dat ze onder de "kamphunden" vallen en ik geloof aangelijnd en gekorfd?
Cleva of Laeken heeft daar over geschreven. Ga maar eens een paar bladzijden terug.

Kamphunde en Kampfhunde zit veel verschil in.

De Kamphunde, overwegend mensagressief waren in de jaren 40-45 erg geliefd bij de Duitsers. De Duitse herders waren in dat geval dan ook de tophonden die o.a. bij razzia's en ordebewaking in de concentratiekampen werden ingezet. Veel hoefden ze ze dan ook niet te leren vanwege hun enorme onderdanigheid en een uitstekende will to please the boss. En bijten naar mensen deden ze maar al te graag. Andere Duitse rassen zoals Schnauzers en de Deutsche Dachshunde kwam je daar niet tegen want die waren daar totaal ongeschikt voor.

Kampfhunde is in alle opzichten de overtreffende trap van een Duitse herder. Het slechtste uit de meest agressieve rassen hebben ze in een kampfhund gefokt waardoor ze volledig onvoorspelbaar zijn geraakt en verworden zijn tot killerdogs. Werden en worden nog ingezet tegen mens en dier. Veel eigenaren beleven daar nu net de lol aan om een vechthond aan te schaffen.
Het beste voorbeeld van een Kampfhund is de Pitbull en de diverse Pitbullachtigen inclusief allerlei kruisingen, in de hoop om ze nog agressiever en gevaarlijker te krijgen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

ik ben geen expert, maar ik geloof toch niet dat ik al die staffkruisingen die hier rondlopen de kost zou willen geven en eerlijk gezegd heb ik in al mijn 8 jaar engeland nog nooit een agent naar een stamboom van welke hond dan ook zien vragen.
een wassen neus die verboden rassenwet, maar dat zei ik dus al.
Ook in Belgie zijn er bepaalde gemeentes waar pitbulls verboden zijn, maar nog nooit aangehouden ervoor.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Wolfsblut schreef:
meetjewrc schreef:
malinois schreef:Maar wat is er mis met de duitse regels? Daar werkt t als een trein. Je hoort er geen kip over klagen. Wat is er op tegen om dit hier in te voeren?
Wat houden die precies in? ik ben nog nooit in Duitsland geweest, weet wel dat ze onder de "kamphunden" vallen en ik geloof aangelijnd en gekorfd?
Cleva of Laeken heeft daar over geschreven. Ga maar eens een paar bladzijden terug.

De Kamphunde, overwegend mensagressief waren in de jaren 40-45 erg geliefd bij de Duitsers. De Duitse herders waren in dat geval dan ook de tophonden die o.a. bij razzia's en ordebewaking in de concentratiekampen werden ingezet. Veel hoefden ze ze dan ook niet te leren vanwege hun enorme onderdanigheid en een uitstekende will to please the boss. En bijten naar mensen deden ze maar al te graag. Andere Duitse rassen zoals Schnauzers en de Deutsche Dachshunde kwam je daar niet tegen want die waren daar totaal ongeschikt voor.

Kampfhunde is in alle opzichten de overtreffende trap van een Duitse herder. Het slechtste uit de meest agressieve rassen hebben ze in een kampfhund gefokt waardoor ze volledig onvoorspelbaar zijn geraakt en verworden zijn tot killerdogs. Werden en worden nog ingezet tegen mens en dier. Veel eigenaren beleven daar nu net de lol aan om een vechthond aan te schaffen.
Het beste voorbeeld van een Kampfhund is de Pitbull en de diverse Pitbullachtigen inclusief allerlei kruisingen, in de hoop om ze nog agressiever en gevaarlijker te krijgen.
Ik bedoelde idd kampfhunde :wink: ik kan mijn kampfhunde inzetten tegen mensen wat ik wil, maar dit zit er gewoon niet in.
Ze zijn verzot op mensen en vooral op kinderen.
Pak nu een Bandog ja dat is natuurlijk wel hond agressie x mens agressie fokken.

Een goed gefokte stafford/pitbull mag geen mens agressie bezitten, zowel, krijgt die van mij direct een enkeltje hemel.

Met uitzondering van mijn Fila uiteraard zijn al mijn klapkaken super lief met mensen en zit er geen greintje agressie in tegen mensen.
Wolfsblut
Zeer actief

meetjewrc schreef:
Wolfsblut schreef:
meetjewrc schreef:

Ik bedoelde idd kampfhunde :wink: ik kan mijn kampfhunde inzetten tegen mensen wat ik wil, maar dit zit er gewoon niet in. De volhouder wint, gewoon blijven proberen dus. Eens zal het kwartje vallen. :lol1:
Ze zijn verzot op mensen en vooral op kinderen. Hmmm, dan is het kwartje toch al gevallen lijkt me zo. :mrgreen: Grapje
Pak nu een Bandog ja dat is natuurlijk wel hond agressie x mens agressie fokken.

Een goed gefokte stafford/pitbull mag geen mens agressie bezitten, zowel, krijgt die van mij direct een enkeltje hemel. Maar hond agressief heb je dan weer geen moeite mee?

Met uitzondering van mijn Fila uiteraard zijn al mijn klapkaken super lief met mensen en zit er geen greintje agressie in tegen mensen. Dat zeggen alle klapkaakliefhebbers dat ze zo lief zijn. Vreemd dat ze dan altijd zo negatief in het nieuws komen. Misschien doen ze dat extra uit jalouzie om jullie te pesten omdat zij geen klapkaak als statussymbool hebben
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Een goed gefokte stafford/pitbull mag geen mens agressie bezitten, zowel, krijgt die van mij direct een enkeltje hemel. Maar hond agressief heb je dan weer geen moeite mee?

Met uitzondering van mijn Fila uiteraard zijn al mijn klapkaken super lief met mensen en zit er geen greintje agressie in tegen mensen. Dat zeggen alle klapkaakliefhebbers dat ze zo lief zijn. Vreemd dat ze dan altijd zo negatief in het nieuws komen. Misschien doen ze dat extra uit jalouzie om jullie te pesten omdat zij geen klapkaak als statussymbool hebben
[/quote]

Hond agressie heb ik geen problemen mee, anders was ik nooit aan deze honden begonnen.
Mijn honden hebben in al die jaren dat ik dit type hond bezit, nog nooit een hond van een ander verwond.

En ik zeg inderdaad dat mijn klapkaken lief zijn tegen mensen, want dit is gewoon de waarheid :19: en ik heb geen klapkaak als status symbool hoor :wink: mensen die het meest gillen, heeft iets gehoord op tv of van een vriend daarvan de kennis en daar de vriendin haar tante van....
Vaak gaat het ook over kruisingen met deze honden, maar pitbull klinkt meer fijner voor de media.

En nee waarom zou ik ze moeten opfokken tegen mensen?
Ik heb een enorme tuin volledig omheind met hekwerk, de honden vinden het leuk om achter passerende fietsers aan te rennen (vanachter het hek) maar stopt de fiets dan stopt de hond ook om kwispelend tegen het hek te staan van AAAAIIII MIJJJJJ en kusjes geven door het hek heen.
Die mens agressie behoort niet in hun ras eigenschap te zitten, is de hond dat wel, doodspuiten onmiddelijk.
Wolfsblut
Zeer actief

meetjewrc schreef:

Hond agressie heb ik geen problemen mee, anders was ik nooit aan deze honden begonnen.
Mijn honden hebben in al die jaren dat ik dit type hond bezit, nog nooit een hond van een ander verwond.

En ik zeg inderdaad dat mijn klapkaken lief zijn tegen mensen, want dit is gewoon de waarheid :19: en ik heb geen klapkaak als status symbool hoor :wink: mensen die het meest gillen, heeft iets gehoord op tv of van een vriend daarvan de kennis en daar de vriendin haar tante van....
Vaak gaat het ook over kruisingen met deze honden, maar pitbull klinkt meer fijner voor de media.

En nee waarom zou ik ze moeten opfokken tegen mensen?
Ik heb een enorme tuin volledig omheind met hekwerk, de honden vinden het leuk om achter passerende fietsers aan te rennen (vanachter het hek) maar stopt de fiets dan stopt de hond ook om kwispelend tegen het hek te staan van AAAAIIII MIJJJJJ en kusjes geven door het hek heen.
Die mens agressie behoort niet in hun ras eigenschap te zitten, is de hond dat wel, doodspuiten onmiddelijk.[/quote]

Ik denk dat hier het hoofdprobleem ligt waar veel mensen met leuke en gezellige honden zich aan storen. Ze wringen zich met hun hond(en) in allerlei bochten om een Pitbullachtige te ontlopen. Ze kunnen niet meer onbekommerd over straat lopen vanwege een enorme plaag aan Pitbullachtigen.

Mijn kritiek is overigens in zijn algemeenheid bedoeld en niet specifiek tegen jou gericht.
dayake
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua

Ongelezen bericht door dayake »

De hoeveelste keer is dit al in dit hele jaar? :boos: ik vind het zo erg! Heb met verontwaardiging dit hele topic zitten lezen, ik ben met name werkelijk geschokt hoe de eigenaar hier tegenover staat. Wat een arrogante tokkie is dat zeg, hoe DURFT hij zich zo uit te laten na wat er gebeurd is.

Laatst liep ik met Daya in het bos, we waren balletjes aan het gooien dus dan heeft Daya sowieso geen oog voor andere honden (gelukkig maar achteraf). Komt er een typische tokkie aan, met d'r klapkaak aan een lange flexilijn. Ze liet dat beest al zo lang dat hij bijna bij Daya kwam, blijkbaar wou ze graag dat ze zouden gaan spelen ofzo :U: beest hing zichzelf helemaal op in z'n halsband, grommend en happend naar Daya. Daya was alleen maar bezig met de bal en bekeek hem niet eens. ''Hij doet niets hoor''. Ben doorgelopen zonder ook maar iets te zeggen. Ga de discussie niet aan en wil langer genieten van mijn pup.

Zulk soort mensen met zulk soort honden horen niet in deze maatschappij. Meetjewrc, petje af voor jou dat jij tenminste een verantwoorde eigenaar bent van zo'n hond. Mensen zoals jou zou ik vaker tegen willen komen, maar helaas verzieken de slechte het voor de goede.
Afbeelding
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Ik denk dat hier het hoofdprobleem ligt waar veel mensen met leuke en gezellige honden zich aan storen. Ze wringen zich met hun hond(en) in allerlei bochten om een Pitbullachtige te ontlopen. Ze kunnen niet meer onbekommerd over straat lopen vanwege een enorme plaag aan Pitbullachtigen.
kritiek is overigens in zijn algemeenheid bedoeld en niet specifiek tegen jou gericht.
Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat met die quote's moet doen, dus mijn excuses daarvoor.

Ik snap donders goed dat dit een groot probleem is, ik ervaar hetzelfde als ik bij mijn moeder een week logeer.
In Belgie woon ik afgelegen op het platteland, en heb hier weinig tot geen buren. Dus ook weinig contact met andere honden.
Zo en zo moet je in Belgie je hond aan de riem hebben JR of Duitse Dog. En men houd zich meer aan die regel dan in NL, zo ervaar ik dit tenminste.

Ook mijn moeder heeft last van vooral de "jeugd" die met pitbullachtigen rond lopen.
En ook ikzelf ervaar dit probleem als ik een week in NL of langer doorbreng bij mijn familie.

Ik schaam me rot voor de mensen die met mijn geliefde ras rondlopen en ermee hun wormpje willen verlengen, en dat er nu weer een hond de dupe is geworden door domme mensen die totaal niet weten welk ras ze in handen hebben, al beweerd meneer dat hij dit wel weet.

Er moet ook iets aan gedaan worden, maar het is heel moeilijk om iets te vinden wat daadwerkelijk goed zal en kan werken.
Alles doodspuiten wat nu rond loopt, is geen oplossing, dit wilde men doen met de RAD, en ik kan je vertellen dat er tijdens de RAD meer dan genoeg pitbull en pitbullachtigen opgehokt waren en zelden buiten kwamen, maar waren er wel volop! valse stambomen en ga zo maar door.

Het lijkt wel als je iets verbied, het juist boeiend word voor een bepaald soort type mens.
Buiten de echte liefhebbers om die honden massaal hebben verscheept naar buitenland of hondjes enkel in de tuin lieten lopen of balkon om de razzia te ontlopen, die alles hebben gedaan om hun allerbeste maatje te redden.

Nogmaals ik snap de mensen heel goed die dit soort honden haten.
En dat er echt iets moet gebeuren aan dit probleem.
Alles kruisingen en nesten op MP liegen er niet om, om over de asiels maar te zwijgen.

Wel is het vaak zo dat als er een incident zich voordoet dit VAAK over geen echte pitbulls gaat, maar over gemixte honden.
Maar een stempel pitbull erop en voorblad nieuws verkoopt goed.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

dayake schreef:De hoeveelste keer is dit al in dit hele jaar? :boos: ik vind het zo erg! Heb met verontwaardiging dit hele topic zitten lezen, ik ben met name werkelijk geschokt hoe de eigenaar hier tegenover staat. Wat een arrogante tokkie is dat zeg, hoe DURFT hij zich zo uit te laten na wat er gebeurd is.

Laatst liep ik met Daya in het bos, we waren balletjes aan het gooien dus dan heeft Daya sowieso geen oog voor andere honden (gelukkig maar achteraf). Komt er een typische tokkie aan, met d'r klapkaak aan een lange flexilijn. Ze liet dat beest al zo lang dat hij bijna bij Daya kwam, blijkbaar wou ze graag dat ze zouden gaan spelen ofzo :U: beest hing zichzelf helemaal op in z'n halsband, grommend en happend naar Daya. Daya was alleen maar bezig met de bal en bekeek hem niet eens. ''Hij doet niets hoor''. Ben doorgelopen zonder ook maar iets te zeggen. Ga de discussie niet aan en wil langer genieten van mijn pup.

Zulk soort mensen met zulk soort honden horen niet in deze maatschappij. Meetjewrc, petje af voor jou dat jij tenminste een verantwoorde eigenaar bent van zo'n hond. Mensen zoals jou zou ik vaker tegen willen komen, maar helaas verzieken de slechte het voor de goede.

Tof :E: zoiets is leuk te horen natuurlijk! maar zou niet meer als normaal moeten zijn eigenlijk, helaas is dat ver te zoeken bij de meesten klapkaak eigenaren.
dayake
Actief

:E:

Precies, en dat is erg jammer. Ik zie er zoveel los rond rennen, zelfs in de woonwijk waar je eigenlijk je hond gewoon aan de lijn moet houden. Dat is hier waar ik woon zelfs verplicht. Maar pas als de stafford gebeten heeft worden er door de eigenaar pas maatregelen genomen. Opzich niet verkeerd natuurlijk, maar voorkomen zou beter zijn dan genezen. Dat terwijl er wel staffords zijn waar Daya wél leuk mee kan spelen, maar dan heb ik het ook over eigenaren die hun hond goed kennen, goed hebben opgevoed, en hondentaal ook kunnen lezen. En dat zijn er echt maar 3 helaas.

Ik vind het zelf ook mooie honden om te zien, maar ik zou het niet aankunnen. Ik kies graag voor een hond die lekker los kan dartelen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze ineens doorslaat. Vind het heel belangrijk dat ik kan wandelen en niet bang hoef te zijn voor andere honden, wandelen doe ik letterlijk elke dag in het bos met Daya. En ik betrap mezelf er wel op dat ik steeds minder ontspannen loop, kijk altijd om me heen wat voor honden er lopen. Zodra ik ook maar het stereotype figuur aan zie komen met zo'n hond, loop ik de andere kant weer op en krijgt Daya een extra rondje van de zaak :bball:
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

shinobi schreef:
Wolfsblut schreef:
shinobi schreef:Meetjewtc het doet denken aan de 2e wereld oorlog toen bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland uit huis werden gehaald om geexcuteerd te worden.
Ja, dat was heel erg, vooral omdat het om onschuldige hardwerkende mensen ging die niemand een strobreed in de weg legden. Vredelievend en zeker niet agressief. En dat maakt het nog vele malen erger.

Verder houdt deze vergelijking wat mij betreft dan ook op. Het gaat nu echter om op agressie gefokte moordlustige honden die inmiddels al overduidelijk bewezen hebben dat ze een gevaar voor mens en dier blijken te zijn.
En daar moeten we vanaf. Wat mij betreft worden ze uit hun huizen gehaald om vervolgens humaan geëxecuteerd te worden. Dan kan iedereen met of zonder hond weer veilig over straat lopen.
Je bent welkom om 1 van mijn op "agressie gefokte moordlustige" honden uit huis te halen, dan wel geheel op je eigen risico.
Kijk kijk.. stoer hoor :ok:
En dat is het probleem met de klapkaak eigenaren... :piew:

Hier is ook weer een nieuwe huurder van de sociale huurwoningen in deze overwegend koopwijk. En verdomd.. trainingspak, (en ongetwijfeld veel tatoeages maar die zie ik nu niet met de winterjas over het trainingpak) shaggie, en een stafford die los loopt en zelfs geen halsband om heeft.
En dan kijk ik naar mijn minihondjes en dan word ik gewoon bang, en dat wordt na dit soort berichten steeds erger :cry:
Van mij mogen ze het ras verbieden, zo snel mogelijk. Weg ermee!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
dayake
Actief

Anja schreef: Kijk kijk.. stoer hoor :ok:

Hier is ook weer een nieuwe huurder van de sociale huurwoningen in deze overwegend koopwijk. En verdomd.. trainingspak, (en ongetwijfeld veel tatoeages maar die zie ik nu niet met de winterjas over het trainingpak) shaggie, en een stafford die los loopt en zelfs geen halsband om heeft.
En dan kijk ik naar mijn minihondjes en dan word ik gewoon bang, en dat wordt na dit soort berichten steeds erger :cry:
Heyhey! :eek: ik draag ook graag een lekkere joggingsbroek, heb (grote) tattoo's, stretchers in me oor, en ik rook :mrgreen: maar GEEN klapkaak :lol1: hahaha. Favoriete honden Herders en Labradors.

Ik zie het vaak aan de gezichten wat voor figuur het is.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

dayake schreef:

Heyhey! :eek: ik draag ook graag een lekkere joggingsbroek, heb (grote) tattoo's, stretchers in me oor, en ik rook :mrgreen: maar GEEN klapkaak :lol1: hahaha. Favoriete honden Herders en Labradors.

Haha Ik rook ook, alleen niet buiten terwijl ik met mijn hondjes loop. En ik vergat de kale kop nog, die heb je toch hopelijk niet :LOL:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Wolfsblut
Zeer actief

shinobi schreef:
Wolfsblut schreef:
shinobi schreef:Meetjewtc het doet denken aan de 2e wereld oorlog toen bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland uit huis werden gehaald om geexcuteerd te worden.
Ja, dat was heel erg, vooral omdat het om onschuldige hardwerkende mensen ging die niemand een strobreed in de weg legden. Vredelievend en zeker niet agressief. En dat maakt het nog vele malen erger.

Verder houdt deze vergelijking wat mij betreft dan ook op. Het gaat nu echter om op agressie gefokte moordlustige honden die inmiddels al overduidelijk bewezen hebben dat ze een gevaar voor mens en dier blijken te zijn.
En daar moeten we vanaf. Wat mij betreft worden ze uit hun huizen gehaald om vervolgens humaan geëxecuteerd te worden. Dan kan iedereen met of zonder hond weer veilig over straat lopen.
Je bent welkom om 1 van mijn op "agressie gefokte moordlustige" honden uit huis te halen, dan wel geheel op je eigen risico.
Bravo, typisch een antwoord dat hoort bij het Gilde van veel klapkaak eigenaren. Indien ik dat al zou doen uit hoofde van mijn beroep dan was ik daar zo klaar mee.
Ik heb voor hetere vuren gestaan, veel hetere. Daar is een op "agressie gefokte moordlustige" hond een peuleschilletje bij. Oh, ik mag er een uithalen. Ik weet niet hoeveel van die killers je in huis hebt, maar of het er nu een, zes of twaalf zijn, dat maakt me niets uit.
dayake
Actief

Anja schreef:
dayake schreef:

Haha Ik rook ook, alleen niet buiten terwijl ik met mijn hondjes loop. En ik vergat de kale kop nog, die heb je toch hopelijk niet :LOL:
Neee gelukkig niet :goeie: dat moest er nog eens bij komen!

Maar snap wel wat je bedoeld. Kijk vaak eerst naar de hond, dan pas het baasje. Hier in de buurt zie ik dan vaak mannen met laaghangende jeans, petjes, goud enz. Maar het is het gezicht die het afmaakt. Ze lopen en kijken erbij zo van ''kijk mij eens, ik ben stoer!'' 9 van de 10 keer loopt de lieve hond ook nog eens los, want zo'n hond aan de lijn houden is lastig. Whatsappen kan niet even wachten. :roll:

Ik word ook aangekeken op m'n uiterlijk, vooral in de zomer. Komen alle tattoo's tevoorschijn, en waarschijnlijk zijn de gaten in me oor ook groter geworden :lol1: maar loop toch met een Labrador, mechelaar, en soms een Chihuahua erbij.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Keanu 1903 schreef:
Lemuria schreef:Kippenvel...je zult maar met je hondje lopen en opeens 6 van die joekels erop af zien stormen. Dan weet je wel dat je klaar bent, al zou je 'm op de arm pakken. Arm puppeke, wat zal die bang zijn geweest en hoe verschrikkelijk voor die eigenaresse om dat aan te moeten zien. Hier schieten de tranen me echt van in m'n ogen, wat een situatie. En WAAROM krijgt die man een hond terug?! Hoe is het toch mogelijk.
Precies wat ik wil zeggen :cry: :cry:
Die ene hond was er niet bij, dus is hij ook niet in beslag genomen.

Dus hij heeft niks terug gekregen. Die man had zeven honden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een afschuwelijk incident , arm labje en wat een beeld voor die eigenaren om zoiets te moeten zien :ugh: :ugh:

Ik hoop ook dat er maatregelen komen en nu dan eens waar de veroorzakers de dupe van worden en niet de dieren.
En mensen hoofdelijk aansprakelijk stellen voor wat hun hond uitkuurt lijkt me een prima idee.
En of het dan om agressie gaat of het niet onder controle kunnen houden van je hetzende hond die een ongeluk veroorzaakt maakt me dan verder niet uit.

Verder zie ik ook wel wat in een ontmoedigingsbeleid voor sommige honden , niet in de laatste plaats voor de honden zelf die het vaak slecht treffen :ugh:

Verder ben ik van mening dat er wel degelijk verschil zit in de verantwoording die je op je neemt met de keuze van je hond.
Ik ging anders om met Orson dan met Micron om maar eens wat te noemen.
Micron loopt vrolijk los door Groenendaal op de drukste tijden ,iets wat ik met Orson niet zou doen.
Ook vind ik dat jij je hond ervan moet kunnen weerhouden een andere hond te slopen zelfs als de andere partij aanleiding daartoe geeft.
Orson is weleens in zijn hielen gebeten door een beagle , vond hij verre van leuk maar toch mocht hij op dat moment niet zijn punt terug maken naar deze hond omdat dat weleens verkeerd zou hebben kunnen uitpakken in deze specifieke situatie.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

lieke schreef:
Jaap* schreef:
shinobi schreef:Als een eigenaar een Markiesje heeft loslopen en die valt een Herder aan en de Herder bijt terug dan grote kans dat Het Markiesje gewond is.
Daarom gewoon lekker het Markiesje aangelijnd houden.
Want anders is het doodbijten gerechtvaardigd?
Nee Jaap, je begrijpt het gewoon niet. De hond die een andere hond doodbijt is uitgelokt. Of als pup door een zwarte aangevallen en daarom moeten alle zwarte honden dood. :roll:

Ik verbaas me altijd over het feit dat er sommige mensen op het forum zijn die het altijd zo weten te draaien dat de doodgebeten hond de aanval heeft uitgelokt.
De labrador die vandaag is doodgebeten liep nota bene aangelijnd. Het bejaarde teckeltje van mijn bejaarde buurvrouw trouwens óók. En werd gegrepen door een loslopende (kruising?) stafford om vervolgens in tweeën te worden gebeten. Ook hartstikke dood. En de 76-jarige buurvrouw die nog probeerde om haar Harry te ontzetten, liep ook akelige bijtwonden in haar handen op.
De eigenaar waste zijn handen uiteraard in onschuld. Want die teckel kéék verkeerd. :hmmm:

Natuurlijk kunnen labradors ook bijten. En collies ook. Zoals ik al zei, ik heb zelf een agressieve Lassie gehad. Maar dat laat onverlet dat sinds het opheffen van de RAD-regeling er een hausse aan pitbulls, staffords, ambullen en aanverwante rassen is ontstaan. Waarvan >80% in handen van sociaal gemankeerde debielen is gevallen.
Tot ongeluk van de eigenaren van swiffers en kuitenbijters. Kan je roepen dat het discriminatie is, maar het feit ligt er nu eenmaal.
De publieke opinie is aan het omslaan. In de hondenuitlaatgebieden waar ik kom, hoor ik steeds meer hondeneigenaren hierover klagen en de opmerkingen in de trant van 'verbieden, oppakken, afspuiten,' etc. zijn niet van de lucht.

Oneerlijk? Ja vast. Maar nogmaals: ik denk dat de verantwoordelijke liefhebber veel beter iets constructievers kan doen dan het wijzen naar andere rassen 'ja maar die dóen het ook en en boehoehoe, dit stigmatiseren is zóóó oneerlijk' om het imago van De Vechthond op te vijzelen.

Nou, als mijn honden uitvallen naar een andere hond en die hond bijt hun dan dood, ga ik echt die andere hond geen rotschop geven.
En ga ook die eigenaar niet aansprakelijk stellen.

Ik schop sowieso nooit anderen honden weg, dan kan je namelijk verkeerd schoppen en is de hond alsnog dood.
Plus dat ik er geen zin in heb dat die hond dan in mijn been hangt.

Ik erger me er nooit aan als ik met mijn honden aangelijnd loop en er komt een hond buurten, probeer te voorkomen dat mijn honden dan uitvallen, maar het kan voorkomen dat ze dan wel even een snauw uitdelen. Jammer dan.

Als mensen zien dat ik mijn honden aan de lijn heb zorgen ze er maar voor dat hun loslopende hond niet komt buurten, ik loop ook terug als mijn honden loslopen en ik zie een hond aankomen waar ze de pest aan hebben. Of ik lijn ze dan even aan.

Ik bedoel natuurlijk niet dat die Labrador het uitgelokt heeft.
Laatst gewijzigd door gonnie op 17 dec 2014 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

Wolfsblut schreef:
shinobi schreef:
Wolfsblut schreef:

Bravo, typisch een antwoord dat hoort bij het Gilde van veel klapkaak eigenaren. Indien ik dat al zou doen uit hoofde van mijn beroep dan was ik daar zo klaar mee.
Ik heb voor hetere vuren gestaan, veel hetere. Daar is een op "agressie gefokte moordlustige" hond een peuleschilletje bij. Oh, ik mag er een uithalen. Ik weet niet hoeveel van die killers je in huis hebt, maar of het er nu een, zes of twaalf zijn, dat maakt me niets uit.
Kom dan
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Wolfsblut schreef:En daar moeten we vanaf. Wat mij betreft worden ze uit hun huizen gehaald om vervolgens humaan geëxecuteerd te worden. Dan kan iedereen met of zonder hond weer veilig over straat lopen.
Illusie.
meetjewrc schreef:Wel is het vaak zo dat als er een incident zich voordoet dit VAAK over geen echte pitbulls gaat, maar over gemixte honden.
Maar een stempel pitbull erop en voorblad nieuws verkoopt goed.
Idd. Zijn gewoonweg maar weinig echte pitbulls. Wél honden die er enigszins op lijken, maar daar houd het ook wel zo ongeveer mee op.

shinobi schreef:
Wolfsblut schreef:Bravo, typisch een antwoord dat hoort bij het Gilde van veel klapkaak eigenaren. Indien ik dat al zou doen uit hoofde van mijn beroep dan was ik daar zo klaar mee.
Kom dan
En jij wilt werkelijk serieus genomen worden? Dan mag je je wel eens wat volwassener gaan gedragen want nu lijk je wel een klein kind "ik stuur mijn hond/vader op je af hoor" :blah: :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
shinobi
Zeer actief

Anja
Waarom zeg je niks over deze "stoere" opmerking?
"En daar moeten we vanaf. Wat mij betreft worden ze uit hun huizen gehaald om vervolgens humaan geëxecuteerd te worden."
Deze persoon roept dus gewoon op om honden te executeren en dat nog wel op een hondenforum en als ik zeg dat zo psychopaat welkom is om er 1 te proberen uit mijn huis te halen dan heb ik het natuurlijk weer gedaan :ok:
shinobi
Zeer actief

Snoekie, nee hoor door mensen die nog mij hier gaan aanvallen en die tuurlijk niks te zeggen hebben tegen de persoon waardoor mijn reactie tot gang kwam, door die hoef ik niet serieus genomen te worden hun neem ik ook niet serieus.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dit is apart: :denken:
lieke schreef:Duitsland heeft ook een strenge wetgeving (per deelstaat nog verschillend):
Enkele markante zaken:
- Als u in het bezit bent van meerdere honden op één terrein, wordt u geacht deze honden niet van elkaar gescheiden onder te brengen.
Klopt dit wel, dat 'niet van elkaar gescheiden'?

Ik zou ook opteren voor een aanlijn- en muilkorfgebod voor dit soort honden en extreem hoge boetes als men zich er niet aan houdt of als een hond (eender welke hond) een andere hond of een mens zwaar verwondt of vermoordt. Maar alle beleid staat of valt met de handhaving ervan en dat schijnt toch erg lastig te zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

DeDiana schreef:Dit is apart: :denken:
lieke schreef:Duitsland heeft ook een strenge wetgeving (per deelstaat nog verschillend):
Enkele markante zaken:
Klopt dit wel, dat 'niet van elkaar gescheiden'?

Ik zou ook opteren voor een aanlijn- en muilkorfgebod voor dit soort honden en extreem hoge boetes als men zich er niet aan houdt of als een hond (eender welke hond) een andere hond of een mens zwaar verwondt of vermoordt. Maar alle beleid staat of valt met de handhaving ervan en dat schijnt toch erg lastig te zijn.
Dan word het probleem vanzelf opgelost doordat ze elkaar wel slopen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

lieke schreef:
Jij dacht 'kom, ik gooi er eens een Godwin in om de discussie zuiver te houden?' :roll:
meetjewrc schreef:
Gaat er mij om dat ALLE honden kunnen bijten of andere doodbijten, dat er na de RAD zo een enorme hype op dit type hond is gekomen, ben ik ook echt niet blij mee, en moet veranderen.
Ik maak de vecht hond nergens mooier dan dat het is, ik zeg juist dat ik mensen begrijp met vooroordelen over deze honden, en dat ze loslopende staffords uit de weg moeten gaan.
Ik vind dat alle vecht honden aangelijnd moeten zijn en dat baas een breakstick op zak moet dragen en altijd een muilkorf in bereik of al gemuilkorfd moet lopen omdat je weet dat de hond direct aanvalt als er een ander hondje komt buurten.

Dat mensen in losloop gebieden zich ergeren aan dit type hond, begrijp ik, want ook IK zou niet ergens wandelen waar deze honden loslopen.
Deze honden trekken het verkeerde volk aan, wat totaal niet weet wat zo een hond inhoud.
Ook nette mensen met staffords kunnen de fout ingaan, het is niet enkel het tokken volk.
Dit soort honden moet je niet zomaar kunnen of mogen aanschaffen, alleen als je 100 procent weet wat het inhoud, en of jij je leven daaraan wilt aanpassen.
Helaas kan je ze op elke straathoek kopen, maar hier ben ik als echte liefhebster zeker niet blij mee.
Jij valt voor mij onder de spreekwoordelijke verantwoordelijke eigenaar. En natuurlijk heb je helemaal gelijk. De RAD-regeling was een gedrocht van een wet die verschrikkelijk oneerlijk was en ook nog eens volkomen arbitrair werd uitgevoerd.

Maar aan de andere kant: ik ben al reuze prehistorisch en ik weet nog dat die wet werd ingevoerd en waaróm die werd ingevoerd. Om precies dezelfde reden als nu: het barstte toen van de pittjes overal. Ik woonde toen in een 'volks'wijk (lees: verschrikkelijke achterbuurt) en had al een collie en ik liep met zweet op de rug mijn hond uit te laten.
En ik heb wel eens met haar onder de arm moeten rennen om het vege lijf te redden. Omdat het toen de spuigaten uitliep met het tuig, vaak nog onder de drugs, die de straten terroriseerden met hun pitbulls, is de RAD-regeling in het leven geroepen.

De situatie nu is eigenlijk nog veel erger. Er zijn veel meer honden in dit overbevolkte landje én er zijn niet zoveel mensen met zuivere pitbulls. Nee, nu worden de meest buitenissige rassen met elkaar gekruist. Manscherpe honden met hondagressieve honden. Breed, breder, breedst.
Ik woon nu in een gewone Vinexwijk. Half koopwoning (waar ik dus woon) en half sociale woningbouw. Drie maal raden welke honden er rondlopen: in de koopwoningen de jack hussels en labradors (en ik dus :mrgreen: ) en in de sociale woningen barst het dus van de (kruising) ambullen, staffjes, dogo's en mastino's en een enkele verdwaalde boerboel. Met bijbehorende tokkenbazen of zelfs een kind die er mee loopt. :roll:
Meestal verdwijnen ze weer als ze anderhalf jaar zijn en zie je ze een paar maanden later weer met een pup van hetzelfde ras lopen.

Ik heb niets tegen deze rassen MITS er een verantwoordelijke eigenaar aan vast zit. Maar ik word wel goed doodziek van het vergoelijken van raseigenschappen én het wijzen naar het bijten van andere rassen. Want persoonlijk heb ik liever een valse poedel achter me aan dan een valse boerboel. :19:
Bij ons precies dezelfde situatie en daardoor in de afgelopen 2 jaar al meerdere ernstige incidenten. Met de huidige wetgeving in Nederland is dat echter totaal niet het probleem van de eigenaars van dergelijke honden, maar van de slachtoffers, die vaak óók nog bedreigd worden om geen aangifte te doen dan wel hun aangifte in te trekken. Zo komen dus de vooroordelen in de wereld tegen dergelijke honden en hun eigenaars - als je het nog vooroordelen noemen kan.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Dinos schreef:
Tara schreef:
Zoie schreef: er had dus eerder ingegrepen kunnen worden, met een ander systeem van honden houden.
Eens, maar met de middelen die er nu voorhanden zijn is helaas nog steeds maar weinig mogelijk. Ik ben wel voor dat Duitse systeem.
Het blijkt namelijk te werken, en ik begrijp eigenlijk nog steeds niet goed waarom er maar zo weinig schijnt te worden gekeken naar wat buurlanden doen. Ik vind het in ieder geval jammer.
Zoie schreef:En jij pleit ook weer voor tokken-wetgeving, maar zoiets kan niet bestaan.
Nou, nee hoor. Dat schrijf ik nergens, en ik begrijp ook niet goed waar je dat leest.
Ik geef alleen maar aan dat van mij die hele business en alles wat er omheen hangt aan klapkakerij zou mogen uitsterven. Dat dat niet gaat gebeuren is weer een ander verhaal.
Mafkees ooit is jouw soort hondje dan aan de beurt hoor..
Goh. Jij bent toch altijd zo van het reageren met respect?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Anja schreef:
Kijk kijk.. stoer hoor :ok:
En dat is het probleem met veel klapkaak eigenaren... :piew:

ik snap wat je wil zeggen hoor. en begrijp je beeld ook. ik word er ook doodziek van.

en ik heb zo'n klapkaak. en ja, hij vermoord graag honden en katten. waarom? vindt ie leuk :19: en nee, natuurlijk mag hij dat niet en hij kan zich goed inhouden hoor. maar soms wil hij gewoon... net zoals dat ik graag soms 5 frikandellen speciaal wil... gelukkig zit er aan sam een baasje vast en mag hij niet (i.t.t. tot aan mij waardoor ik dus soms wel toegeef aan die frikandellen)

en ik heb een trainingspak. thuis, lekker op de bank. oh en ik heb een aantal tattoos waaronder één grote.. mijn man ook trouwens. daarnaast woon ik in een koophuis, verdien bovengemiddeld in mijn managementfunctie en haak ik graag...

continu moeten wij als verantwoordelijke staffordeigenaren ons verdedigen. ik heb er nul zin meer in. ja het ras gaat mij aan het hart, maar waarom moet ik alles goed gaan praten terwijl ik wéét dat zeker na 2008 (afschaffing RAD) 75% van de staffordeigenaren bestaat uit mensen die: geen idee hebben wat ze aan de lijn hebben, mensen met enorme oogkleppen voor, wannabee cesar milans, randdebielen die er geil van worden dat bello agressie laat zien.

aan de ene kant kan ik dan altijd een stafford houden en laten zien dat de goeien er echt wel zijn. maar ik ben er klaar mee. en ik hoor en zie dat bij veel van mijn "collega goeien" geen staffy's meer ondanks de grote liefde voor het ras. "wij" zijn er klaar mee. en ja, dat gaat ons "ons" ras kosten. ondanks dat de staffordshire bullterrier zelden op de lijstjes voorkomt. die gaat straks in één adem mee.

en dat is de schuld van elke eigenaar van een sterk ras of kruising daarvan die te goeder trouw is geweest aan een fokker die niet eerlijk is of zich niet ingelezen heeft en daardoor denkt een gezellig hondje te kopen.

daarnaast door de randdebielen die we allemaal in ons hoofd hebben als we aan de stereotyp staffordeigenaren denken. maar onderschat de onwetende categorie niet. dat is namelijk een heel grote groep.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

per bundesland. En itt Engeland werkt t hier wel wat ik van div Duitse hondenbezitters gehoord heb.

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
shinobi
Zeer actief

M@scha niks aan trekken van wat anderen van jouw hond vinden en je eigen al helemaal niet verdedigen tegen mensen die jouw hond niet aanstaat.
Als jij goed voor je hond bent en je hond goed voor jou dat is het belangrijkste, laat andere maar hun vooroordelen hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”