Ze is op 28 november gedekt. Het zal haar eerste nest worden. Ik heb deze keer voor een reu gekozen die al heel wat jaren niet meer gedekt had en pas 1 keer eerder een nest pups voortgebracht heeft. Ik ken hem al van jongs af aan en ook zijn vader heb ik goed gekend. Net zo'n topper als zijn zoon.
Hij is inmiddels 8,5 jaar oud en dat maakte het wel extra spannend. Zou Vienna zich gemakkelijk laten dekken? Zou hij nog dekken? Hoe zou de kwaliteit van zijn sperma zijn?
De dekkingen waren megavlot. Aan progesteron prikken doen we niet meer sinds we Lux hebben. Hij is de beste progesteronbepaler die er is. Met Amy al twee keer van zijn expertise gebruik gemaakt en nu met Vienna dus weer.
Het wachten op de echo was deze keer wel extra spannend moet ik zeggen. Ik kijk ontzettend uit naar pupjes uit deze combi. We wilden toch ook wel graag voor de feestdagen weten of ze drachtig was. Alles wees er wel op en het had me verbaasd als ze niet drachtig zou zijn...maar toch...
Vorige week woensdag, de 24e, dus een echo laten maken en het eerste vruchtblaasje kwam meteen in beeld
Geweldig nieuws dus
Dit is het koppel:

De echo:

Zowel Vienna als de reu zijn niet echt showhonden. Wel hebben ze super gezondheidsuitslagen: HD A (nbw 40, ba0, oa), ED 0, MDR1 +/+. Vienna is ook DM-vrij (voor zo ver je dat kunt zeggen...ik hecht weinig waarde aan die test eerlijk gezegd) en de reu is drager, wat ik overkomelijk vind. Ik denk dat er andere dingen binnen het ras zijn waar we ons druk over dienen te maken.
Wat ik nóg mooier vind is dat ze allebei een uitzonderlijk open, vrij en zelfverzekerd karakter hebben. Ik ben dus ook waanzinnig benieuwd of we dat in de pups terug zullen zien. Dit wordt ons J-nest en het zal de 4e generatie eigen fok worden. Super bijzonder dus. Kan echt niet wachten tot dit nest geboren is