Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond heeft schrik van z'n hondenhok...
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar waarom laten jullie haar snachts niet gewoon binnen voortaan? Als je werkt lekker buiten, ik denk dat ze dat dus liever heeft dan binnen zitten, en s'avonds gewoon binnen tot de volgende ochtend. Is toch gezellig voor d'r. Dan weet ze dat jullie in huis zijn en voelt ze zich in gezelschap van de roedel tov buiten. Ik zou haar dus s'nachts binnen houden voortaan en dan overdag als er niemand is lekker buiten.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
MARC_S schreef:Mijn mening is dat een hond die dat gewend is best wel 8 uren per dag alleen kan zijn. Dan praat ik over een hond die dat kan, niet beter weet en duidelijk aangeeft geen problemen te hebben met alleen zijn. Mijn hond bv geeft geen krimp, gaat lekker drinken, jat af en toe wat te eten als ze honger heeft en ligt lekker te pitten als ik thuiskom. Dan gaan we uiteraard direct wandelen en slaapt ze naast mijn bed.
Wat mensen vergeten is dat als een werkhond dat leven heeft en dan dus elke dag minstens 16 uur in een kennel zit er niet geklaagd wordt, of fokteven en kennelhonden van fokkers? Denkt iedereen nu echt dat fokkers met 15 honden hun honden meer individuele aandacht geven dan 1 hond die 8 uur alleen is van zijn baas krijgt in de resterende 16 uur. We lopen allemaal naar de fokker om een pup te halen, vergetend dat de meeste dekreuen gewoon kennelhonden zijn. Kennels worden erg veel verkocht nl, ook in NL. Moeten we dan allemaal geen pups meer kopen bij zulke fokkers met meer dan 10 honden?
Tuurlijk is een hond een roedeldier maar 8 uur 4 dagen in de week kan echt prima als de hond verder onderdeel van het gezin mag zijn.
Verder ben ik het ook niet eens met de stelling dat boerderij honden die altijd buiten zijn zielig zouden zijn. Ik denk zelf dat veel honden dat leven gaan verkiezen als je ze de keuze laat. Onze berner mocht altijd binnen zijn, de kelder stond permanent open (met een directe doorloop naar de woonkamer uiteraard ), toch lag hij minstens 20 uur per dag alleen buiten, zijn terrein bewaken, zijn kipjes in de gaten houden, vossen en katten verjagen, dat had hij als levensdoel, zijn taak, zijn passie. Zielig? Nou nee, als de deur dicht was gevallen en hij kon niet naar buiten werd hij gek, niet naar binnen kunnen vond hij geen probleem. Het is de hond, de gewenning en de omstandigheden die bepalen of iets wel of niet zielig is, standaarden zijn er niet voor hondenwelzijn. Liever een golden in de tuin dan weggestopt achter een druk gezinsleven in een flat. Ik denk dat probleemgedrag een maatstaf is voor geluk, uitvallende vette krengen die zijn in mijn ogen ongelukkiger dan relaxte boerderijhonden die weten waar ze aan toe zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Natuurlijk zijn er altijd slechtere situaties te bedenken. Hij heeft natuurlijk wel de benodigde ruimte en verzorging. Maar volgens mijn beperkte kennis, heeft een Golden Retriever toch meer behoefte aan mensen of soortgenoten om zich heen dan een andere hond die echt bijv.als waakhond is gefokt. Ik denk niet dat het ras, wat raskenmerken betreft daar heel erg geschikt voor is om veel alleen te zijn. het is zeg maar niet echt een eerste gedacht aan een golden retriever als je een soort kennelhond zoekt. Het ras komt meer op mij over als een gezinshond die veel aandacht en beweging en uitdaging nodig heeft.
Volgens mij zijn het niet echt hele zelfstandige honden. Maar ik kan me natuurlijk vergissen, want ik heb er geen ervaring mee.
Volgens mij zijn het niet echt hele zelfstandige honden. Maar ik kan me natuurlijk vergissen, want ik heb er geen ervaring mee.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je hebt wel gelijk, maar deze hond is natuurlijk vanaf pup af aan gewend overdag in de tuin te liggen. Ik zou hem ook zeker de nacht binnen gaan houden trouwens.Baily schreef:Natuurlijk zijn er altijd slechtere situaties te bedenken. Hij heeft natuurlijk wel de benodigde ruimte en verzorging. Maar volgens mijn beperkte kennis, heeft een Golden Retriever toch meer behoefte aan mensen of soortgenoten om zich heen dan een andere hond die echt bijv.als waakhond is gefokt. Ik denk niet dat het ras, wat raskenmerken betreft daar heel erg geschikt voor is om veel alleen te zijn. het is zeg maar niet echt een eerste gedacht aan een golden retriever als je een soort kennelhond zoekt. Het ras komt meer op mij over als een gezinshond die veel aandacht en beweging en uitdaging nodig heeft.
Oorspronkelijk zijn goldens natuurlijk gewoon jachthonden en de meeste jagers hielden hun honden in kennels, mijn opa bv was jager en alleen de gepensioneerde honden waren altijd binnen, de werkhonden zouden daardoor te zacht van karakter en vacht worden. Dat van die vacht kan ik me nog wel enigszins voorstellen want zejagen natuurlijk in water en dat gebeurd mn in de winter. Maargoed, overdag buiten moet echt we lte doen zijn voor een golden, beter dan de hele dag alleen binnen in ieder geval

Ehm.......
Ahum
Ik weet niet zo goed hoe te beginnen... komt ook niet vaak voor ik weet het
maar wat is er op tegen om een hond buiten te houden als die dat al van pup af aan is gewend?
Goed het is ook niet mijn manier van het hebben van een hond, die van mij die slapen zelfs naast me op de slaapkamer maar daar hebben we het ff niet over.
Ik kan me herinneren dat er verleden jaar (toen we echt koude nachten hadden) er iemand een topic had geopend over honden die buiten lagen en toen werd er ook gezegd dat als de hond dat gewend is EN een plek heeft waar dat hij/zij droog, tochtvrij en vorstvrij kan liggen (bijvoorbeeld door aan de kennel een schuurtje te maken wat die facetten heeft en vrij toegangkelijk is voor de hond) het helemaal niet zo erg is voor een hond...
Het zou zelfs slechter voor de hond zijn om hem dan juist met die extreme koude dagen naar binnen te halen en voor de kachel te laten liggen omdat de vacht dan helemaal niet meer weet hoe dat ie het heeft en niet vol kan worden.
Dus ik zit heel ff met verbazing sommige reakties te lezen om die hond naar binnen te praten.
Als Dieter en zijn vriendin (kweet de naam niet sorry) er toch toe hebben besloten om de hond buiten te houden dan is dat toch hun goed recht.
Heeft de hond een slechte verzorging hier door... nee
Heeft de hond slecht te eten hier door ... nee
Wordt de hond hierdoor mishandeld ... nee
Heeft de hond te weinig aandacht... nee (er wordt druk mee gewandeld en mee gespeeld en is alleen 's-nachts weer buiten als de Dieter en Vriendin gaan slapen en dan had de hond toch geen aandacht gekregen)
Ze hebben 1 misstap begaan door de hond alleen te laten tussen oud en nieuw en dat hebben ze geweten ook en dat weten ze nou onderhand ook wel en zijn ze druk mee doende om de hond deze gebeurtenis te laten verwerken.
Nogmaals ook ik ril bij de gedachte dat een hond buiten in de koude zou moeten blijven, maar dat is mijn opvatting.
De opvatting van Dieter en Vriendin is dat het heel goed kan een hond buiten en het kan ook goed.
Dit is dus hun beslissing en het hoe en waarom daar hebben wij geen ene jota mee te maken.
Ahum

Ik weet niet zo goed hoe te beginnen... komt ook niet vaak voor ik weet het

Goed het is ook niet mijn manier van het hebben van een hond, die van mij die slapen zelfs naast me op de slaapkamer maar daar hebben we het ff niet over.
Ik kan me herinneren dat er verleden jaar (toen we echt koude nachten hadden) er iemand een topic had geopend over honden die buiten lagen en toen werd er ook gezegd dat als de hond dat gewend is EN een plek heeft waar dat hij/zij droog, tochtvrij en vorstvrij kan liggen (bijvoorbeeld door aan de kennel een schuurtje te maken wat die facetten heeft en vrij toegangkelijk is voor de hond) het helemaal niet zo erg is voor een hond...
Het zou zelfs slechter voor de hond zijn om hem dan juist met die extreme koude dagen naar binnen te halen en voor de kachel te laten liggen omdat de vacht dan helemaal niet meer weet hoe dat ie het heeft en niet vol kan worden.
Dus ik zit heel ff met verbazing sommige reakties te lezen om die hond naar binnen te praten.
Als Dieter en zijn vriendin (kweet de naam niet sorry) er toch toe hebben besloten om de hond buiten te houden dan is dat toch hun goed recht.
Heeft de hond een slechte verzorging hier door... nee
Heeft de hond slecht te eten hier door ... nee
Wordt de hond hierdoor mishandeld ... nee
Heeft de hond te weinig aandacht... nee (er wordt druk mee gewandeld en mee gespeeld en is alleen 's-nachts weer buiten als de Dieter en Vriendin gaan slapen en dan had de hond toch geen aandacht gekregen)
Ze hebben 1 misstap begaan door de hond alleen te laten tussen oud en nieuw en dat hebben ze geweten ook en dat weten ze nou onderhand ook wel en zijn ze druk mee doende om de hond deze gebeurtenis te laten verwerken.
Nogmaals ook ik ril bij de gedachte dat een hond buiten in de koude zou moeten blijven, maar dat is mijn opvatting.
De opvatting van Dieter en Vriendin is dat het heel goed kan een hond buiten en het kan ook goed.
Dit is dus hun beslissing en het hoe en waarom daar hebben wij geen ene jota mee te maken.