Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voetballen met Teckeltje

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Kitsune

Re: Voetballen met Teckeltje

Ongelezen bericht door Kitsune »

cornelia schreef:
Ik kan me toch wel enigszins vinden in het antwoord van Wolfsblut. Niet dat ik vind dat geweld een oplossing is, maar het is wel vaak het asociale kutvolk wat wegkomt met dit soort gedrag (een hond zomaar schoppen, iemand die een grote bek heeft slaan, met een groepje een individu pakken etc.). Zulke lui mag je best met gelijke middelen aanpakken, dan weten ze dat ze er niet steeds mee weg komen (de meeste mensen zijn immers te bang of te "verstandig"om wat terug te doen.

Als ik het had gezien van die tekkel had ie gast iig zo'n harde low-kick gekregen dat ie de eerste dagen mank zou lopen.
Nou zal je w.s. het volgende antwoord kunnen verwachten; "Stel dat ik nou vind dat jij nu een grote bek hebt ?". (heb ik dan het recht om jou op je bek te slaan)

Let op he'; het is een vraag waar ik altijd nieuwsgierig naar ben in dit soort discussies en meer ook niet hoor :wink:
:denken: Wat is nou precies de vraag?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Cindy52 schreef:Nogal laf, ik geloof niet dat ze dat zouden proberen bij een rottweiler of herder
Een klein hondje boezemt ook niet echt angst is, dat geeft meer irritatie, een grote hond is toch een ander verhaal idd., maar heel vaak zijn dat ook geen keffers of aanblaffer s van mensen
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Kitsune schreef:
cornelia schreef:
Ik kan me toch wel enigszins vinden in het antwoord van Wolfsblut. Niet dat ik vind dat geweld een oplossing is, maar het is wel vaak het asociale kutvolk wat wegkomt met dit soort gedrag (een hond zomaar schoppen, iemand die een grote bek heeft slaan, met een groepje een individu pakken etc.). Zulke lui mag je best met gelijke middelen aanpakken, dan weten ze dat ze er niet steeds mee weg komen (de meeste mensen zijn immers te bang of te "verstandig"om wat terug te doen.

Als ik het had gezien van die tekkel had ie gast iig zo'n harde low-kick gekregen dat ie de eerste dagen mank zou lopen.
Nou zal je w.s. het volgende antwoord kunnen verwachten; "Stel dat ik nou vind dat jij nu een grote bek hebt ?". (heb ik dan het recht om jou op je bek te slaan)

Let op he'; het is een vraag waar ik altijd nieuwsgierig naar ben in dit soort discussies en meer ook niet hoor :wink:
Ach schelden of een grote bek raakt me totaal niet.
Als je met een vermanend vingertje naar me wijst of me aanraakt wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

Heavy schreef::LOL: wat een rare teckel op de foto :LOL:
Het is een doodgewone teckel hoor, een korthaar.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef::LOL: wat een rare teckel op de foto :LOL:

:pffff: Wel keurig bijgehouden. En deze vliegt niet keffend achter je aan :LOL:
Wolfsblut
Zeer actief

Heavy schreef:Ik heb nog nooit zo'n lange teckel gezien :LOL:
Teckels zijn gewoon lang.
Die van mij hangt vaak als een sjaal om mijn nek.
Wolfsblut
Zeer actief

Heavy schreef:
Wolfsblut schreef:
Heavy schreef:Ik heb nog nooit zo'n lange teckel gezien :LOL:
Teckels zijn gewoon lang.
Die van mij hangt vaak als een sjaal om mijn nek.
Foto?
Ik zal proberen of ik mijn Schnauzer kan aanleren om foto's te maken. Ik ben maar alleen met mijn honden.
Houd de foto's maar tegoed. Heb ik nog een aantal mensen beloofd. Want ik ben de oplader kwijt na een verbouwing. Als ik veel zin heb ga ik hem zoeken. Dus nog even geduld.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Wolfsblut schreef:
Kitsune schreef:
cornelia schreef:

Ach schelden of een grote bek raakt me totaal niet.
Als je met een vermanend vingertje naar me wijst of me aanraakt wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Ging over de opmerking "eigen rechter" spelen wat vooraf ging aan bovenstaande.
Ik ben altijd benieuwd welke wetten iemand gebruikt die eigen rechter gaat spelen. Schelden mag, wijzen en aanraken niet. Enfin soms kan schelden meer zeer doen dan wijzen of aanraken, soms kun je meer met het laatste dan met het eerste.
Ik gebruik geen belerende vinger hoor, draag ook geen gebroken geweertje op mijn jas en geweld kan zeker wel eens iets oplossen :wink: Maar de pest is dat als iedereen eigen rechter gaat spelen het op basis van die eigen wetten lastig te volgen word.
Dat was 't; niks meer en niks minder.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”