De Labjes zijn erg onstuimig (ok en onopgevoed), maar mijn hondje vindt dat gelukkig wel gezellig

Moderator: moderatorteam
Haha, ja DIT! Gelukkig doet Ivy dat inmiddels ook, heel blij mee.Kleine verwende keffers vind ík irritant, Nick loopt gewoon door en heeft er schijt aan
Ik denk dat het vooral ligt aan de plek waar je wandelt binnen je woonplaats. Ik mijd nu met Toto het loslooppark hier aan de overkant van de weg, vanwege die weg en omdat het minder overzichtelijk is, en omdat er heel veel staffords en wat minder vriendelijke honden lopen. Toto wil nog graag met alle honden kennismaken (vandaag lukte het me wel tot twee keer toe om hem een vreemde hond te laten negeren,RedPassion schreef:Ja, hier ook. Ligt het aan de woonplaats?Hilde schreef:Vooral retrievers en hun eigenaren en dan voornamelijk goldens en labradors.![]()
Even heel generaliserend hoor, maar dat zijn vaak de 'gezins'honden die lekker los door de wijk lopen (want hij doet niks hoor en wil alleen maar spelen) en weinig opvoeding genoten hebben omdat het zulke 'makkelijke' honden zijn. Helaas is mijn ervaring dat het vaak lomperds zijn die signalen van andere honden totaal niet oppikken of negeren en overal maar op af denderen. Onze reu is daar totaal niet van gediend en dat laat hij ook merken. Eerst subtiel, daarna hard en duidelijk. Helaas is hij dan de 'rothond'.
Misschien komt het ook omdat hier de meeste (loslopende) honden retrievers zijn, dan heb je natuurlijk ook de meeste kans op (slechte) ervaringen met ze. Over het algemeen vermijd ik loslopende honden sowieso als het even kan.
Tot slot wil ik nog wel even toevoegen dat het eigenlijk niet de schuld van de honden is, helaas zijn er heel wat onbekwame en onverantwoordelijke mensen met honden.
Ik ken ook maar 1 vervelende Golden, en ik ken er heel veel. Stuiterende labs heb ik ook eigenlijk zelden problemen mee. Lilo vindt ze of heel leuk, of snauwt ze netjes af, en Toto vindt stuiteren helemaal prima.Leonie. schreef:Wat grappig, alle Goldens die ik hier tegen kom zijn juist heel leuk en rustig.
De Labjes zijn erg onstuimig (ok en onopgevoed), maar mijn hondje vindt dat gelukkig wel gezellig
Echt? Ik vind goldens vaak zo dommig en vooral de reuen lang niet altijd vriendelijk. Maar ik vind vooral de eigenaren vaak minder tofLeonie. schreef:Wat grappig, alle Goldens die ik hier tegen kom zijn juist heel leuk en rustig.