Combinatie van het spel afkappen, volwassen worden en zelf oppikken met behulp van andere honden. Ik heb hem altijd weggehaald als hij zo ging spelen en dan aangelijnd. Later een commando rustig er aan gekoppeld. En ik heb het geluk dat ik een aantal hele stabiele en duidelijke honden ken die hem heel netjes, maar heel erg duidelijk op zijn plek zetten. Dat was dus een combinatie van het commando rustig en als hij niet luisterde kreeg hij op zijn donder van de hond en lijnde ik hem aan tot hij iets kalmeerde en dan mocht hij weer.Sulluna schreef:Maar hoe pikte jouw hond dat op, dat hij bij onbekende honden een ander spel moet spelen? Heb jij hem dat geleerd, of heeft jouw hond dat zelf opgepikt?TessaThomas schreef:Ik vind het filmpje ook niet ruig. Ja, voor twee honden die elkaar net kennen iets te, dat wel. Dat soort spel is echt mak vergeleken bij mijn twee honden thuis, maar dat is het he? Die kennen elkaar door en door en dan mag het van mij. Bij onbekendere honden niet. Lastig hoor, Tay pikte het heel snel op dat hij bij sommige honden rustiger moet spelen en met andere alleen kan rennen.
Ook meteen het lastige, want ik weet echt wel dat die herder van mij waarschijnlijk een stuk makkelijker en sneller te bereiken is en het sneller oppikt. Gewoon, omdat de baas het zegt.
En hij gaat alleen naar andere honden toe op commando. Hij speelde zo met honden die hij al wel iets langer kende, maar niet heel vaak zag, niet met compleet onbekende honden.