Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Nerazi »

Inderdaad leuke fotos! Ze heeft een beetje dezelfde blik als Nila in haar oogjes :I:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik moet een grotere bank :jank: :pffff:

Afbeelding

Afbeelding

Ik pas er nog net bij af en toe
Afbeelding
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

verkeerde topic..
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Leuke updates allemaal en leuke foto's!

Die blonde snorremans is wel heel leuk zeg!

Gister was ik nog bij Manu. Uma had wel een heel fijn slaapplekje zo, tussen al onze honden in :I:

Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Marloes :I: Wat een ontzettend lief stel zeg!
En Niarla krijgt steeds meer leven in haar ogen, mooi om te zien :ok:
Moosje moet een nieuwe bank :lol1:

En Sulluna heeft al de foto geplaatst van hoe het hier gaat :D
Zo lief, met zijn vieren op de vierkante meter.
DeDiana schreef:Voor de geïnteresseerden met hun Spaanse podenco (maar ook andere honden zijn welkom): op zondag 3 mei 2015 is de Podencodag in Oss bij de Geffense Plas. Het terrein is helemaal omheind en de honden kunnen naar hartenlust rennen, spelen en poedelen in het water.

Volgens mijn lijst zitten er nu nog 35 honden. Daarvan komen er als alles goed is sowieso al vier naar Nederland in mei.
Oh dat ga ik ook even noteren, dankjewel! :ok:
Sabi85 schreef:Aan de riem valt ze uit naar honden en als ze los loopt rent ze (te) hard op andere honden af om te spelen. Niet alle honden vinden dat leuk. Ze heeft ook al een aantal keer heel leuk gespeeld met honden.(http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=297906) Is het verstandig om te komen?
Ik verwacht dat onze 2 Husky's dan heel leuk met jouw hond kunnen spelen en rennen. Als er zoveel honden lopen zoeken ze heus wel hun maatje uit :)
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Haha, het hele spul ligt gestrekt behalve Uma, die is opgevouwen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind flexlijnen ideaal, maar soms ook verschrikkelijk :roll:.
Vanmiddag hadden dame en heer een gezamenlijke actie, volkomen eendrachtig schoten ze de bosjes in, achter een paar eenden aan en vrouwen volkomen eendrachtig besloten ze om Niet via dezelfde
route terug te komen :mad:.
Stond ik daar met 2
Verstrikte lijnen en 2 opgewonden standjes
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

kipo schreef:Ik vind flexlijnen ideaal, maar soms ook verschrikkelijk :roll:.
Vanmiddag hadden dame en heer een gezamenlijke actie, volkomen eendrachtig schoten ze de bosjes in, achter een paar eenden aan en vrouwen volkomen eendrachtig besloten ze om Niet via dezelfde
route terug te komen :mad:.
Stond ik daar met 2
Verstrikte lijnen en 2 opgewonden standjes
:mrgreen:

Ze hebben elkaar in ieder geval gevonden :tongue:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Oh, dat hing dan vast in de lucht Kipo. :lol1: Ik stond vanmiddag ook zo met Saar en Niarla, alleen waren zij op muizenjacht. Echt irritant! Aura komt ook een beetje los, dus? ;)

Hier hebben we op het moment echt een losgeslagen 'puber' in huis. Ze is heel rusteloos en loopt steeds achter me aan. Ook ligt ze nog steeds veel in de vensterbank (als ik op de bank zit) en dan blaft ze regelmatig zachtjes. Naar alles en naar niks. Pim en Saar reageren er gelukkig niet op.
Ze springt ook tegen ons op af en toe en ook op de tafel en het aanrecht. Commando's kent ze natuurlijk nog niet echt, maar de intonatie van 'nee' begrijpt ze best en lichaamstaal natuurlijk ook.

In het bos is ze echt een ongeleid projectiel op het moment, ze neemt flinke sprints (niet leuk voor mijn schouders) en vliegt overal de bosjes in (waardoor we dus weer verstrikt komen te zitten). Ook is ze minder bereikbaar, ze is een soort tweede Saar: Alert op alles behalve op mij. :lol1: Maar het goede nieuws is dat ze buiten nu wel koekjes aanpakt en dat ik de langste adem heb, dus ik blijf stug oefenen met regelmatig terugroepen, belonen en dan weer even contact maken. Ook probeer ik haar op die momenten even wat lager in haar energie te krijgen. Soms lukt dat, soms dendert ze weer verder. Maar goed, dat heeft tijd nodig. Ik probeer een balans te houden tussen haar de ruimte te geven om alles te ontdekken en wel vast grenzen te stellen aan wat echt niet kan/mag. De rest komt wel. Het is ook helemaal niet erg en heel logisch allemaal, maar ik moet soms wel lachen om het grote verschil met een week geleden. :lol1:
Oh ja, en ze heeft me ook nog omver getrokken in het bos vanmiddag. :hmmm: Ik hurkte om Saar aan te lijnen, Niarla stond schuin achter me, aan de flexi. Ik hield haar op dat moment dus niet echt in de gaten en toen nam ze een sprint waardoor ik naar achteren werd getrokken. Onder geen beding laat ik die flexi los, dus toen verloor ik mijn evenwicht en lag ik op mijn rug in de modder. :jank: Ze kwam wel direct bij me kijken, dat dan weer wel. :engel:

Nog wat foto's van vandaag, ter illustratie. ;)

De waanzinnige aantrekkelijkheid van de bosjes...
Afbeelding

Ze kan best luisteren als ze geroepen wordt!
Afbeelding

Maar als zij sprinten wil ze er wel achteraan..
Afbeelding

Op zulke momenten roep ik Pim maar terug, dat scheel mij weer een ruk aan de flexi. ;)
Afbeelding

Je krijgt wel dorst van al dat rennen
Afbeelding

Snuffelen in de bosjes
Afbeelding

Mooi dier :I:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Oo, die foto's RedPassion, wat een blij bekkie! :I:
Ik vind haar ook waanzinnig prachtig, zeker nu ze zo lekker in haar vel zit.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een heerlijke foto's weer :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

wat fijn om jullie verhalen weer te lezen!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

RedPassion schreef:Ze kwam wel direct bij me kijken, dat dan weer wel. :engel:

Hoe ging het alleen zijn vandaag?
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

[quote="RedPassion]

Afbeelding[/quote]

Haar looks, haar uitstraling! Zo mooi, zo mooi! :I:
Geloof wel dat ik op het moment vooral bij haar wensdroom omdat ik op afstand heel makkelijk alleen naar al het leuks kan kijken. Maar blijf dus gerust foto's plaatsen voor nog meer zwijmelmomentjes :F:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
RedPassion

Het is ook gewoon een heerlijke hond, mooi van binnen en van buiten. :I:
Valerie schreef:
RedPassion schreef:Ze kwam wel direct bij me kijken, dat dan weer wel. :engel:

Hoe ging het alleen zijn vandaag?
Oh ja, dat was ik nog helemaal vergeten er bij te zetten! Ik had twee weken vrij genomen voor Niarla, gisterochtend voor het eerst weer gewerkt. Ze zijn 3,5 uur alleen geweest. Dat is prima gegaan, alles was nog heel en schoon toen ik terugkwam en de honden waren ook gewoon relaxed. Ik vond het zelf wel spannend. ;) Ze waren al eerder wat langer alleen geweest de afgelopen weken, maar het voelt toch anders als je weer op ieder moment terug kan gaan. Maar ik ben er nu wel gerust op dat het goed gaat. :D
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Hallo! Wat een prachtige foto's weer! Niarla is ook zó mooi... :I:

De hondenshow op 5 april gaat niet door, dus ik kan toch mee wandelen! :cheer:
Afbeelding
Manu

Sientje schreef:Hallo! Wat een prachtige foto's weer! Niarla is ook zó mooi... :I:

De hondenshow op 5 april gaat niet door, dus ik kan toch mee wandelen! :cheer:
:cheer: :cheer: Wat leuk!

Niarla heeft al zo'n andere blik in haar ogen RedPassion!
Kipo, klinkt herkenbaar :lol1:

Mijn honden aan het spelen: " onclick="window.open(this.href);return false;
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik post hier niet veel, maar lees de updates iedere keer met een glimlach en soms ook een schaterlach bij alle leuke avonturen.
Wat zijn jullie allemaal goed bezig met de honden, en de honden onderling en ook naar jullie toe.
Wauw, wat maken ze allemaal een grote metamorfose door, heerlijk om te zien en te lezen!
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Manu

We wíllen nog niet uit bed :hmmm:
Afbeelding

En ze is zo mooi aangekomen. Ze krijgt veel haar :80:
Afbeelding
RedPassion

Het is zo'n heerlijk stel Manu! Dat filmpje is ook leuk. Heeft ze nou zo'n kale buik of lijkt dat zo?

Wij gaan vandaag naar het strand. :D Ik ben heel benieuwd hoe Niarla het gaat vinden. Ze gaat vast op meeuwenjacht. :lol1: Ze heeft flink jachtinstinct hoor, ik ben bang dat ze niet met katten kan. Gisteren liep de buurkat langs toen we net naar buiten gingen, Niarla reageerde net zo heftig als Saar. En vanmorgen schoot er bij het uitlaten een konijn op 5 meter voor ons langs, dat was ook een klein drama. :mrgreen: Dan zijn het geen grote/zware honden, maar ik had er best een kluif aan om ze bij me te houden (en Pim doet gelukkig niet eens mee). Sowieso ga ik eind deze week maar eens beginnen met wat lichte wandeltraining, want mevrouw trekt nu ook wel aardig en dat is een gewoonte die ik er maar liever niet in laat sluipen. :)
Manu

RedPassion schreef:Het is zo'n heerlijk stel Manu! Dat filmpje is ook leuk. Heeft ze nou zo'n kale buik of lijkt dat zo?
Ja, daarom heeft ze het denk ik ook zo snel koud. Die grote oren helpen ook niet.
Ze is afgelopen zaterdag ook bij de dierenarts geweest, beide oren waren ontstoken en die plek op haar lies gaat maar niet weg. Ze heeft een reactie ergens op maar de da hoopte dat het door de ontsteking zou komen en het dadelijk weg zou trekken. Haar huid is ook heel vet. Ik heb Stronghold gegeven, ik hou er niet zo van, maar om mijten e.d. uit te kunnen sluiten.
Het kan ook een vlooienallergie zijn maar ze heeft al ruim 6 weken geen last meer dus dat zou ik gek vinden. Hopelijk is het geen voedselallergie.
We zitten hier natuurlijk ook midden in de bollenvelden dus het zou ook nog pollenallergie kunnen zijn.
RedPassion schreef: Wij gaan vandaag naar het strand. :D Ik ben heel benieuwd hoe Niarla het gaat vinden. Ze gaat vast op meeuwenjacht. :lol1: Ze heeft flink jachtinstinct hoor, ik ben bang dat ze niet met katten kan. Gisteren liep de buurkat langs toen we net naar buiten gingen, Niarla reageerde net zo heftig als Saar. En vanmorgen schoot er bij het uitlaten een konijn op 5 meter voor ons langs, dat was ook een klein drama. :mrgreen: Dan zijn het geen grote/zware honden, maar ik had er best een kluif aan om ze bij me te houden (en Pim doet gelukkig niet eens mee). Sowieso ga ik eind deze week maar eens beginnen met wat lichte wandeltraining, want mevrouw trekt nu ook wel aardig en dat is een gewoonte die ik er maar liever niet in laat sluipen. :)
Oh wat leuk! Uma vond het strand ook zo leuk, ze kunnen zo ver kijken :cheer: Veel plezier!
En dat jagen is hier ook maar al te bekend :lol1:
DeDiana
Zeer actief

Manu, ze heeft inderdaad echt duidelijk meer vacht gekregen! Ik hoop dat ze snel van die oorontsteking af is en dat dan ook die plek in haar lies eindelijk wegtrekt. Zit ze daar veel aan (jeukt het?) of valt dat mee?

En Redpassion, ik ben ook heel benieuwd hoe Niarla het op het strand gaat vinden (niet vergeten foto's en filmpjes te maken hè ;-) )! Hoe ze buiten op katten reageert, hoeft niet altijd iets te zeggen over of ze binnen met katten zou kunnen. Uma was bij mij superlief voor de katten en mijn Lola ging ook meteen bij Uma op de bank liggen, die vertrouwde dat volledig. Terwijl Uma buiten dus wel heftig op katten reageert.
Nu heb ik ook geen bange katten, ze rennen dus niet weg, en dat scheelt ook al veel als het gaat om triggeren van het jachtinstinct.
Manu

DeDiana schreef:Manu, ze heeft inderdaad echt duidelijk meer vacht gekregen! Ik hoop dat ze snel van die oorontsteking af is en dat dan ook die plek in haar lies eindelijk wegtrekt. Zit ze daar veel aan (jeukt het?) of valt dat mee?

En Redpassion, ik ben ook heel benieuwd hoe Niarla het op het strand gaat vinden (niet vergeten foto's en filmpjes te maken hè ;-) )! Hoe ze buiten op katten reageert, hoeft niet altijd iets te zeggen over of ze binnen met katten zou kunnen. Uma was bij mij superlief voor de katten en mijn Lola ging ook meteen bij Uma op de bank liggen, die vertrouwde dat volledig. Terwijl Uma buiten dus wel heftig op katten reageert.
Nu heb ik ook geen bange katten, ze rennen dus niet weg, en dat scheelt ook al veel als het gaat om triggeren van het jachtinstinct.
Uma reageert inderdaad alleen op wegrennende katten of als ze achter een raam zitten :lol1: De held.

De plek in haar lies zit ze nooit aan, de huid is ook al niet meer zo 'slap'. Het was een soort lelletje en dat is niet meer.
Maar het blijft wat rood, het voelt ook heel vettig aan. Ik verwacht dat het vanzelf wel bijtrekt, maar de rest van haar huid is dus ook wat geïrriteerd. De dierenarts zei dat het ook nog steeds wat stress kan zijn. Anders gaan we toch even de bloedtest doen.
Al heeft ze wel heel wat veranderingen doorgemaakt natuurlijk, dus wie weet is het over een paar weken wel weggetrokken na die oorontsteking. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ze is behoorlijk hard. Manu krijst de boel al bij elkaar als hij op een steentje gestaan heeft en mevrouw liet van die oorontsteking haast niets merken.

Ik geef haar ook geen bot of kip smuldier meer. Ze heeft dan zo'n harde ontlasting dat ze als zand poept. Waarschijnlijk is het dan zo hard dat ze niet kan poepen en verdroogt het.
Dus nu geef ik 's ochtends brokken met wat Whiskas eroverheen en 's avonds krijgt ze vlees.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Je kunt wat pro biotica en echina forte proberen. Gewoon te koop bij de drogist. Dit kan helpen bij de overgang en zorgen voor een betere weerstand :wink:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Roxy. :D

Met Jans samen,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En sommige van jullie kennen hem wellicht nog wel , dit is Sjaak aka Chencho die 10 jaar terug uit Kimba naar hier kwam.

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief

Ik word helemaal vrolijk van die foto's van Roxy :D :D :D
Wat heeft die het naar haar zin zeg! :ok:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

DeDiana schreef:Ik word helemaal vrolijk van die foto's van Roxy :D :D :D
Wat heeft die het naar haar zin zeg! :ok:
Nou het is zeker een vrolijke tante :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat een vrolijk beest die Roxy :I: Dit is wel een feelgoodtopic zeg, je wordt hier helemaal vrolijk van
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ow, die foto's van Roxy. :I:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Manu

Wat is Roxy blij :I: Heerlijk om te zien zeg!
Valerie schreef:Je kunt wat pro biotica en echina forte proberen. Gewoon te koop bij de drogist. Dit kan helpen bij de overgang en zorgen voor een betere weerstand :wink:
Ik heb IsoGel gehaald :ok: Tip van de dierenarts.
Nou geloof me, het gleed er zo uit. En véél :80: Stomme brokken ook.

De muts heeft me een poosje wakker gehouden vannacht.
Ik loop 's avonds 2 keer met ze. Rond 5 uur laat mijn zus ze een half uur uit, ik doe dan rond 7/8 uur een groot rondje met vaak fietsen of steppen er bij wat ik gisteren maar gelaten heb door het barre weer, en dan vlak voor ik naar bed ga tussen 23:00 en 23:30 uur. Uma heeft geplast tijdens het grote rondje maar was te druk met jagen het laatste rondje. Ik had 20 minuten gelopen en was er wel klaar mee, dus dan maar zonder plassen naar bed. Ze heeft wel vaker dat ze niet hoeft te plassen.
Nou, vannacht moest madame dus plassen :hmmm: De doos.
Heen en weer getrippel, piepconcerten en een natte neus onder mijn arm en in mijn gezicht. Ik ben mega verkouden dus al brak haha. Ik moest er echt uit :jank:
En niet in de tuin plassen, nééé. We moesten lopen. Dus ik stond om 4 uur vannacht in mijn badjas buiten.
We lopen zo regelmatig, als ze nou eens stopt met de kattenspeurtocht, maar nee :boos: :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”