Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waaks

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Waaks

Ongelezen bericht door blondie »

Er zijn natuurlijk ook wel grenzen aan niet reageren :hmmm:
Ik kom met de auto aan. En zie of hoor geen eigen hond. Goed, ik parkeerde aan de overkant. Vervolgens ga ik praten. Nog geen reactie. De buurhonden begroeten me uitbundig en met kabaal. Ik heb ondertussen de auto leeg gehaald. 3x heen en weer lopen, voortuin in en uit.. niets.
Ik tuur door de ramen, verwachtend dat het een ravage binnen zou zijn. Ook niet :19:
Praat nog met de buurvrouw en nog steeds geen reactie. Ik ging er bijna van uit dat iemand stiekem met de honden op pad was gegaan :o
Dus tikte ik maar even tegen het raam. Van boven hoor ik met veel kabaal er 1 naar beneden komen. En de ander komt rekkend en strekkend uit de bench, wel met een wroef, maar echt angstaanjagend kwam dat ook niet over :LOL:
Het leek pais en vree, maar de laatste had zich wel vermaakt met het tapijt bij de tafel wat grenst aan de bench (die open staat). Maar gut, wat een brave hondjes. Of ze de vier uur afwezigheid van ons ook zo braaf zijn geweest weet ik natuurlijk niet. Maar het was behoorlijk stil toen ik aan kwam :mrgreen: :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: Waaks

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat fijn dat ze stil zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Maar waken ze ook als je zelf thuiskomt dan?

Die van mij niet dus ik zou het heel normaal vinden :wink:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Bo waakt niet als wij thuis komen. Ook niet als er niemand thuis is trouwens. Maar als we er wel zijn, o wee.. :D
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Sanne&Bo schreef:Bo waakt niet als wij thuis komen. Ook niet als er niemand thuis is trouwens. Maar als we er wel zijn, o wee.. :D
Heel herkenbaar dit :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Madelief schreef:Maar waken ze ook als je zelf thuiskomt dan?

Och meestal staat er toch in ieder geval 1 wel voor het raam omdat ze de auto horen of omdat het tijd is dat we thuis komen. En Jol is nogal van het reageren bij rumoer buiten. Dus ik was blij verrast dat het stil bleef, maar maakte me wat zorgen toen ik geen Aki voor het raam zag komen :wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zelf moet ik de 1e hond nog tegen komen die blaft als baasje niet thuis is en ik kom binnen :LOL: Als er geblaft wordt, weet ik dat er iemand thuis is. En al die baasjes maar denken dat hun hond zo goed waaks is :mrgreen:

Noah is echt erg, lopen we eerst de gang door en staan dan naast haar mat, dan pas komt ze overeind. En dan met een blik: Nee hoor ik sliep echt niet :slaap: :mann:
Perry en Noah

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik hoor nooit iets als ik thuis kom, en als ik dan binnen stap kijkt Lilo even of ik het echt ben, en gaat dan snel op zoek naar een slof of schoen om aan te bieden. Haar bekkie is te klein, anders kwam ze echt met twee sloffen aan, de ziel. :I: Toto komt ook even hallo zeggen maar ze geven geen kik.

Maar zelfs als zoonlief thuis komt moet er geblaft over mogelijke boeven en moordenaars, en dan moet ik even "Niks aan de hand!" zeggen en dan kan er vrolijk begroet worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Die van ons waakt alleen over de achtertuin. Wat er aan de voorkant gebeurt zal hem echt aan de reet roesten. De achtertuin, daar ligt o.a. zijn schat aan ballen en daar lopen alle mensen ook snel door als hij blaft dus; "blaffen werkt echt".
Als hij alleen thuis is blaft hij niet ook al komt de postbode b.v. 6 x aan de deur.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Op de eigen auto's reageert Bronco niet, verder is hij wel behoorlijk waaks.
Zeker voor een AmStaff.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hier reageren ze allemaal als ik thuiskom (ze reageren al van zodra ze de auto horen in de verte)
Waken is dat niet direct natuurlijk, gezien ze gewoon enthousiast zijn.

Op andere wordt altijd gereageerd, zowel als we thuis zijn, als wanneer we niet thuis zijn. Ook op vreemde plaats gaan ze gaan aankondigen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ik kwam vd week op de fiets thuis en 3 vd 4 honden op het terrein lagen in coma voor het hek te slapen (nr 4 in de kapschuur) en verschoten enorm en eerst in standje waak voor ik herkend werd toen ik aan de ketting vt hek kwam :LOL:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Nu waken mijn honden totaal niet, maar ze zijn wel nieuwsgierig. Toen ik dus laatst ens thuiskwam en er geen hond voor het hek stond toen ik dit open deed, er na het de oprit oprijden geen hond naast de auto stond en er ook geen hond reageerde toen ik floot sloeg de schrik mij om het hart (honden gejat?). Bleek het illustere duo in diepe slaap in hun manden te liggen. We waren natuurlijk vroeger thuis dan normaal.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

duitse herder schreef:Zelf moet ik de 1e hond nog tegen komen die blaft als baasje niet thuis is en ik kom binnen :LOL: Als er geblaft wordt, weet ik dat er iemand thuis is. En al die baasjes maar denken dat hun hond zo goed waaks is :mrgreen:
Volgens de HUS doen ze dat hier wel. Skadi omdat ze waaks is, en Cayuga omdat die witte krijst. Dan moet je meekrijsen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
aletta
Actief
Mijn ras(sen): grote witte kees

Ongelezen bericht door aletta »

Hier wordt degene die binnenkomt luid begroet, meestal dan. En dat kan ikzelf of iemand van het gezin maar ook 1 van de vaak hierkomende vrienden. Soms begint Fenna al te huilen/ blaffen voordat wijzelf doorhebben dat er iemand aankomt , dan heeft zij al de voordeur of het tuinhek gehoord
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Madelief schreef:Maar waken ze ook als je zelf thuiskomt dan?

Hier ook niet.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

duitse herder schreef:Zelf moet ik de 1e hond nog tegen komen die blaft als baasje niet thuis is en ik kom binnen :LOL: Als er geblaft wordt, weet ik dat er iemand thuis is. En al die baasjes maar denken dat hun hond zo goed waaks is :mrgreen:

Noah is echt erg, lopen we eerst de gang door en staan dan naast haar mat, dan pas komt ze overeind. En dan met een blik: Nee hoor ik sliep echt niet :slaap: :mann:
Mwah, heb je aan Cash toch echt een verkeerde. Vrees dat je niet verder komt dan daar waar hij je in huis tegenkomt. :lol1:

Vorig jaar stond er sochtends vroeg een inbreker in de achtertuin bij onze achterdeur met koevoet. Tot hij Cash zowat door het raam zag komen uit woede (die wakker was geworden door het gerommel aan de deur).... Frank heeft iemand nog nooit zo snel de tuin uit zien vliegen.... :goeie:

Maar als wij thuis komen blaffen ze ook niet hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”