Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongelooflijk maar waar

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Ongelooflijk maar waar

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dat er nog steeds mensen zo wereldvreemd zijn dat ze dit niet weten. Werkelijk elk jaar wordt er keihard op gehamerd dat honden niet achter mogen blijven in een hete auto en elk jaar zijn er weer zat randdebielen die schreeuwen "Ich habe es nicht gewusst" :piew:
Honden in auto’s tijdens warme dagen……….

(Hond op de foto is er bovenop gekomen)
Afbeelding

Het gebeurt vaker tijdens de warme dagen en gistermiddag was het raak in #Lunteren. Van de #Boslaan kwam een melding van een zeer verontwaardigde en boze mevrouw, ze had gezien dat er twee honden in een auto zaten en dat al voor langere tijd. En dat terwijl de auto in de volle zon stond. De meldster, zelf bekend met honden, wist dat dit niet lang goed kon blijven gaan en daarom heeft ze de politie gebeld.

Wij zijn hierop ter plaatse gegaan en wat we daar zagen was werkelijk hartverscheurend. In de auto waren twee honden aanwezig, één van de honden stond op de achterbank en het was duidelijk te zien dat deze hond het moeilijk had. De hond hijgde zwaar en was nauwelijks actief. De andere hond was er nog slechter aan toe, deze lag op de vloer van de auto en reageerde nauwelijks op wat er om hem heen gebeurde. Op geluiden reageerde hij alleen met het openen van de ogen, veel meer beweging zat er niet in de hond.

In de politiesystemen konden wij een telefoonnummer vinden van de eigenaar en deze bleek de auto te hebben uitgeleend. De honden zouden meegaan om een mooie dag in het bos te hebben. Wij hebben de eigenaar tien minuten gegeven om de persoon die de auto had geleend te bereiken, daarna zouden we de auto openmaken en de honden bevrijden uit hun benarde positie. Toen wij na enkele minuten terug belde met de vraag of er contact was geweest hoorden wij dat dit niet was gelukt, de persoon die de auto had geleend was niet telefonisch bereikbaar. Hierop hebben we niet langer gewacht maar de ruit van de auto verbroken om de honden uit de auto te halen.

Terwijl we stonden te wachten hebben we ook de dierenambulance gebeld en zij gaven het advies de honden een klein beetje water te geven en de poten nat te maken om ze af te koelen, hierna kwam er gelukkig al meer leven in de honden. Uiteindelijk is de dierenambulance ook ter plaatse gekomen en zij hebben de honden meegenomen voor controle door een dierenarts. Later op de avond is duidelijk geworden dat beide honden volledig zullen herstellen.

Terwijl wij stonden te wachten op de dierenambulance kwamen de mensen die de auto hadden geleend aan lopen, zij waren zeer onder de indruk van wat er gebeurd was en hadden geen idee dat het zo heet zou worden in de auto. De persoon die de auto had geleend is door de collega’s gehoord als verdachte en zal een boete krijgen voor het niet goed zorgen voor deze twee honden.

Vandaag wordt het weer warm, let u mee op of er geen dieren onnodig slachtoffer worden van de warmte?

Wat kunt u doen:
- Ziet u dieren in een auto? Bel de politie op 09008844 of 144.
- Zijn de dieren al langer dan een half uur in de auto? Verbreek een ruit en haal de dieren naar buiten!

Wat moet u weten:
- Bij 42 graden wordt het bloed van een hond stroperig, de hartfunctie wordt minder en de hond zal overlijden.
- De temperatuur in een auto kan in een half uur oplopen tot 43 graden als het buiten 24 graden is. Ook als een auto niet in de zon staat.
- Een dier in nood niet helpen is ook strafbaar.
- Ramen op een kier helpt geen zier. De temperatuur zal nog steeds te hoog worden.

- Vandaag kan het plaatselijk 30 graden worden!
En moet je serieus een half uur wachten voor je een raam mag intikken?
80564M

Re: Ongelooflijk maar waar

Ongelezen bericht door 80564M »

Mevrouw was in de sauna, volgens Omroep Gelderland. Wel ja :ugh:
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Ik denk dat ze bedoelen dat, als het al langer dan een half uur is, elke seconde telt en die honden gewoon zo snel mogelijk eruit moeten. Als het na een kwartier is dan heeft de politie wellicht nog tijd om de eigenaar te bellen en richting auto te sommeren. De temperatuur en locatie zal ook nog schelen, 33 graden in de brandende zon is anders dan 25 graden in de schaduw. Als je in 't eerste geval belt zullen ze je vast ook na een kwartier al adviseren de ruit in te tikken. En het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat mensen maar rücksichtlos hondjes gaan "redden" terwijl de baas krap vijf minuten wegblijft.

Verder: idioten zijn het. Mensen zijn zo hemeltergend dóm, af en toe. Hondjes kunnen best een tijdlang in de hete auto, ze kunnen best naast de fiets over gloeiendheet asfalt, ze kunnen best op het strand naast de handdoek zonder bakje water want de zee is toch ook lekker, en ze kunnen best in de zon op het terras want van lauw water drinken koelen ze vast af. :blauwoog: Gelukkig konden deze honden nog op tijd gered worden. Ik begrijp ook echt niet dat mensen dan verbaasd zijn, kom op zeg. Je weet toch zelf wel hoe benauwd en vies warm een auto is als je na een uur in de zon weer instapt?
Afbeelding
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

De domheid van mensen kent geen grenzen. :jank:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Vandaag nog 2 honden naast de fiets gezien terwijl het 33 graden was. Mensen die hun hond in de auto laten zitten verbaasd mij daarom ook niet eens meer :blauwoog:
Perry en Noah

Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Als je zelf een auto in stapt die vol in de zon heeft gestaan, wil je daar toch al niet graag in, en al helemaal niet in die auto zitten terwijl die stilstaat.
Ik snap het soms echt niet hoor, bah.

Mijn vriend zei vandaag nog dat ik teveel zie en dat veel mensen er gewoon niet bij stil staan, iemand met hond naast de fiets, een stafford achtige met een hele zware ketting die leuk mee mocht wandelen en wankelde op zn poten, iemand die in de volle zon ging staan met zn hond en daar lekker meer dan een kwartier al stond (daarna zag ik het niet meer), en dat allemaal rond het middaguur.

Ik weet niet hoor, het is teveel gevraagd dat mensen nadenken, denk ik soms.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik loop graag op blote voeten, maar in de zomer moet je wel heel snel naar de overburen hinkelen want het asfalt is bloedheet.

Maar goed, dit verhaal snap ik sowieso niet. De mevrouw van de honden woont in Amsterdam, heeft ergens in Gelderland een auto geleend, om naar de sauna te gaan in Lunteren en heeft ook haar honden meegenomen. Het zal :19:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Domheid kent tegenwoordig geen grenzen meer.
Van een boete, hoger dan een maansalaris kan hen misschien aan het denken zetten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Zelfs Toots had het zo warm dat hij een duik nam. Nou dat zegt wat want meneer haat water ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mensen willen het gewoon niet weten als ze het nu nóg niet weten.
In de dagbladen van gisteren stonden wederom alvast waarschuwingen om honden NIET met die hitte in de auto te laten zitten.

Ben vandaag met de honden expres langs de beek gegaan. En reken maar dat ze er in gaan met dit weer!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mensen zijn echt dom.

Ik ben vanmiddag geeneens met de honden naar het bos gegaan, Tama heeft al haast geen puf als het zonnetje schijnt met 20 graden laat staan als het over de 30 graden is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dit is echt verschrikkelijk. Ik snap die mensen ook niet. Als je auto in de volle zon staat en je wilt vertrekken, is die hele auto toch ook een capsule-uit-de-hel. Ik heb vanmiddag eerst alles open gezet en na 10 minuten waagde ik me er pas in met de honden.

Ik ken ook de andere kant. Mensen die politie bellen om niets. Ergens in maart ging ik iets ophalen wat ik in de sauna was vergeten. Het was rond de 15 graden en zonnig. Ik had het raam open gelaten wat ik altijd doe, vanwege de druk door het dichtslaan van het portier. Ik kwam een bekende in de sauna tegen en heb een kwartiertje staan praten. Toen ik terug liep naar de auto, stonden er al allemaal mensen omheen en was de politie gebeld :roll: Terwijl Mayke met een gesloten bek die belangstelling stond te bekijken.

Heel lief, dat dierenvrienderij. Maar dit sloeg nergens op. Ik heb ze gevraagd om af te bellen en ben verder gegaan. Ik vond het in de auto nog te koud om mijn jas uit te trekken :blauwoog:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Paisley schreef:Dit is echt verschrikkelijk. Ik snap die mensen ook niet. Als je auto in de volle zon staat en je wilt vertrekken, is die hele auto toch ook een capsule-uit-de-hel. Ik heb vanmiddag eerst alles open gezet en na 10 minuten waagde ik me er pas in met de honden.

Ik ken ook de andere kant. Mensen die politie bellen om niets. Ergens in maart ging ik iets ophalen wat ik in de sauna was vergeten. Het was rond de 15 graden en zonnig. Ik had het raam open gelaten wat ik altijd doe, vanwege de druk door het dichtslaan van het portier. Ik kwam een bekende in de sauna tegen en heb een kwartiertje staan praten. Toen ik terug liep naar de auto, stonden er al allemaal mensen omheen en was de politie gebeld :roll: Terwijl Mayke met een gesloten bek die belangstelling stond te bekijken.

Heel lief, dat dierenvrienderij. Maar dit sloeg nergens op. Ik heb ze gevraagd om af te bellen en ben verder gegaan. Ik vond het in de auto nog te koud om mijn jas uit te trekken :blauwoog:
Dat heb ik ook eens meegemaakt, alle raampjes op een flinke spleet open, auto in de schaduw, 15 graden en 5 min.weg. Staan er 4 mensen met hun neus tegen het raam om het hardst schande te kraaien. Zeggen ze nog "die hond blaft toch van nood". Zeg ik "ja wat wil je als er 4 van die koppen tegen je raampjes worden geplakt". Ik ben ook vertrokken, nooit meer iets van gehoord.

Nou ja, onze hond vroeger er nu gaat vrijwel overal mee naar toe maar er word altijd precies gekeken naar waar hij even in de auto kan wachten en vanaf minste of geringste twijfel doet 1 van ons de boodschappen en gaat de ander naar gelang de temperatuur met de hond of een stukje wandelen of lekker ergens in de schaduw zitten. En verder rij ik rustig 35 km om voor een winkel met een heerlijk koele parkeergarage. Nou en voor een dagelijkse boodschap kan hij goed even thuis blijven.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Je zult je auto - met honden (zijn die van de auto eigenaar of de mongolen die er mee reden ?) - maar meegeven aan een vriend of vriendin die zegt dat ze ze een leuke dag mee naar het BOS gaan nemen en dan een belletje krijgen van de plisie dat ze zitten te verkoken en te smelten en dood gaan in jouw auto

Komt je bedrog van "mag ik je auto lenen ? als wederdienst ga ik leuk met jouw honden naar het bos of " mag ik jouw auto lenen want ik wil lekker met mijn honden naar het bos"
Terwijl je met je blote kuttekont in de fokking sauna zit te niksnutten

Godsgeklaagd idd...
met zulke vrienden/familie of kennissen heb je geen vijanden nodig :roll:
Ik zou ze werkelijk fysiek te lijf zijn gegaan...of het nou mijn honden of hun honden waren, doet er niet toe.
Wolfsblut
Zeer actief

Paisley schreef:Dit is echt verschrikkelijk. Ik snap die mensen ook niet. Als je auto in de volle zon staat en je wilt vertrekken, is die hele auto toch ook een capsule-uit-de-hel. Ik heb vanmiddag eerst alles open gezet en na 10 minuten waagde ik me er pas in met de honden.

Ik ken ook de andere kant. Mensen die politie bellen om niets.
Ergens in maart ging ik iets ophalen wat ik in de sauna was vergeten. Het was rond de 15 graden en zonnig. Ik had het raam open gelaten wat ik altijd doe, vanwege de druk door het dichtslaan van het portier. Ik kwam een bekende in de sauna tegen en heb een kwartiertje staan praten. Toen ik terug liep naar de auto, stonden er al allemaal mensen omheen en was de politie gebeld :roll: Terwijl Mayke met een gesloten bek die belangstelling stond te bekijken.

Precies. De mensen die de politie om niets bellen. Dat zijn zij die het verpesten voor anderen waardoor de politie in een aantal gevallen meldingen niet meer zo serieus neemt en derhalve niet altijd adequaat handelt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

cornelia schreef:
Nou ja, onze hond vroeger er nu gaat vrijwel overal mee naar toe maar er word altijd precies gekeken naar waar hij even in de auto kan wachten en vanaf minste of geringste twijfel doet 1 van ons de boodschappen en gaat de ander naar gelang de temperatuur met de hond of een stukje wandelen of lekker ergens in de schaduw zitten. En verder rij ik rustig 35 km om voor een winkel met een heerlijk koele parkeergarage. Nou en voor een dagelijkse boodschap kan hij goed even thuis blijven.
35 kilometer omrijden? Waar woon je, in de Rocky Mountains of zo? :mrgreen:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Wij hebben dat een keer gehad met een baby in de auto. Hartstikke warm, de auto stond op de parkeerplaats en de ouders waren boodschappen aan het doen in de supermarkt. Kind was denk ik een maand of negen en helemaal overstuur. We hebben de politie gebeld en die zei het raampje in te tikken. Op het moment dat we dat wilden doen kwamen de ouders eraan met hun volle boodschappenkar. Ze waren stomverbaasd over de commotie rondom hun auto, zagen niet wat er nou zo verschrikkelijk was.
AfbeeldingAfbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Tara schreef:Ik vind het Godsgeklaagd, maar zelfs op hondententoonstellingen is het nog iedere keer prijs: *speaker:* "Wil de eigenaar van de auto met kenteken ... zijn hond uit de auto halen?"
Mensen die zich er nu nog niet van bewust zijn verdienen echt geen huisdieren en vooral een ontzettende beuk voor hun domme smoel.
was laatst nog in arnhem dat er werd omgeroepen dat er honden in de auto zaten en als er binnen 10 minuten niemand kwam de organisatie het heft in eigen hand zou nemen.
ellen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tbeast schreef:Wij hebben dat een keer gehad met een baby in de auto. Hartstikke warm, de auto stond op de parkeerplaats en de ouders waren boodschappen aan het doen in de supermarkt. Kind was denk ik een maand of negen en helemaal overstuur. We hebben de politie gebeld en die zei het raampje in te tikken. Op het moment dat we dat wilden doen kwamen de ouders eraan met hun volle boodschappenkar. Ze waren stomverbaasd over de commotie rondom hun auto, zagen niet wat er nou zo verschrikkelijk was.
Eigenlijk zou je dan alsnog alle ruiten uit die auto willen rammen. Dom klootjesvolk. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dat soort mensen moet je verplichten om een half uur in die auto te gaan zitten met de deuren dicht. Honden er wel uit uiteraard. Heb je overigens nog kans dat ze het mishandeling van je vinden ook...
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ja, bizar dat dit nog steeds gebeurt. Je zou denken dat mensen nu vaak genoeg gewaarschuwd worden.
cornelia
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
cornelia schreef:
35 km in de Rocky Mountains, da's van je voordeur tot aan de brievenbus of zo. Enfin, daar is 35 km niks.
Maar ik zou best willen.

Hier is het ipv in Maastricht boodschappen doen ze in Genk doen. Genk is zo'n beetje de stad van de ondergrondse c.q. overdekte parkeergarages (b.v. parkeren onder de supermarkt) Daarnaast direct in de buurt veel gelegenheid om lekker een stuk te gaan wandelen (bos, water etc.). En natuurlijk veel terrasjes. Zo combineren we de wekelijkse boodschappen meteen met de leukere dingen.

Maar ik erger me vaak aan de parkeerplaatsen bij winkelcentra/supermarkten. Vaak 1 zinderende vlakte waarbij iemand zijn best gedaan heeft om e.e.a. zo te situeren dat iedere vorm van schaduw uitgesloten is.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

cornelia schreef:
Wolfsblut schreef:
cornelia schreef:
35 km in de Rocky Mountains, da's van je voordeur tot aan de brievenbus of zo. Enfin, daar is 35 km niks.
Maar ik zou best willen.

Hier is het ipv in Maastricht boodschappen doen ze in Genk doen. Genk is zo'n beetje de stad van de ondergrondse c.q. overdekte parkeergarages (b.v. parkeren onder de supermarkt) Daarnaast direct in de buurt veel gelegenheid om lekker een stuk te gaan wandelen (bos, water etc.). En natuurlijk veel terrasjes. Zo combineren we de wekelijkse boodschappen meteen met de leukere dingen.

Maar ik erger me vaak aan de parkeerplaatsen bij winkelcentra/supermarkten. Vaak 1 zinderende vlakte waarbij iemand zijn best gedaan heeft om e.e.a. zo te situeren dat iedere vorm van schaduw uitgesloten is.
Genk is wel gezellig. Zelf ben ik meer georiënteerd op Maasmechelen, heeft ook een mooie omgeving. Bokrijk kwam ik wel veel toen de kinderen klein waren. Heel wat jaartjes geleden heb ik de kans gehad om naar de VS te vertrekken. Maar ja, als je partner daar niet achter staat dan houdt natuurlijk alles op. Zij woont nu ook in Maastricht, de Hazendans. Is misschien wel je buurvrouw. :mrgreen:
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

tbeast schreef:Wij hebben dat een keer gehad met een baby in de auto. Hartstikke warm, de auto stond op de parkeerplaats en de ouders waren boodschappen aan het doen in de supermarkt. Kind was denk ik een maand of negen en helemaal overstuur. We hebben de politie gebeld en die zei het raampje in te tikken. Op het moment dat we dat wilden doen kwamen de ouders eraan met hun volle boodschappenkar. Ze waren stomverbaasd over de commotie rondom hun auto, zagen niet wat er nou zo verschrikkelijk was.
Dat kind eruit, die ouders een beuk voor hun smoel en ze dan een half uur in die auto laten bakken. O en verplichte sterilisatie graag.
Wat voor een achtelijk inteeld product moet je wezen om je BABY alleen in een hete auto achter te laten?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

blaf schreef:
Dat kind eruit, die ouders een beuk voor hun smoel en ze dan een half uur in die auto laten bakken. O en verplichte sterilisatie graag.
Wat voor een achtelijk inteeld product moet je wezen om je BABY alleen in een hete auto achter te laten?
Ik liet mijn kinderen nooit achter in een auto, heet of koud maakte me niks uit, zelfs niet voor vijf minuten.
Je weet nooit wat er gebeurd.

Mijn honden trouwens ook niet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hier hebben ze vrijdag een pup uit een tuin gehaald die geen water of schaduw had
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

lor1_1984 schreef:
Fotogravinnetje schreef:Dat soort mensen moet je verplichten om een half uur in die auto te gaan zitten met de deuren dicht. Honden er wel uit uiteraard. Heb je overigens nog kans dat ze het mishandeling van je vinden ook...
Ging een poosje terug nog een filmpje rond op fb van een vrouw die vond dat de politie haar mishandelde omdat ze in een hete auto moest gaan zitten.
Dit nadat ze haar hond in de auto had laten zitten op een zonovergoten parkeerplaats.
Dan was die straf nog niet genoeg en had ze ook nog klappen moeten krijgen.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

lor1_1984 schreef:
Fotogravinnetje schreef:Dat soort mensen moet je verplichten om een half uur in die auto te gaan zitten met de deuren dicht. Honden er wel uit uiteraard. Heb je overigens nog kans dat ze het mishandeling van je vinden ook...
Ging een poosje terug nog een filmpje rond op fb van een vrouw die vond dat de politie haar mishandelde omdat ze in een hete auto moest gaan zitten.
Dit nadat ze haar hond in de auto had laten zitten op een zonovergoten parkeerplaats.
Jep. Daar moest ik aan denken :) De idioterie van sommige mensen....
cornelia
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
cornelia schreef:
Wolfsblut schreef:
cornelia schreef: :blah: :blah: :blah: :blah:
Genk is wel gezellig. Zelf ben ik meer georiënteerd op Maasmechelen, heeft ook een mooie omgeving. Bokrijk kwam ik wel veel toen de kinderen klein waren. Heel wat jaartjes geleden heb ik de kans gehad om naar de VS te vertrekken. Maar ja, als je partner daar niet achter staat dan houdt natuurlijk alles op. Zij woont nu ook in Maastricht, de Hazendans. Is misschien wel je buurvrouw. :mrgreen:

Ik woon in het Valkenburg dus ze zal niet mijn buurvrouw zijn.

Waar zou je naar toe gaan in Amerika ? Ik zou trouwens ook niet gaan hoor. Amerika lijkt me geweldig maar er zouden geen Amerikanen moeten wonen (enfin, gegeneraliseerd en bevooroordeeld en flauw van mij, maar de mensen zijn me hier al maf genoeg, dat trek ik al amper). :wink:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Sja, elk jaar weer die berichten over kinderen/honden die in de auto worden gelaten met bloedhitte. Onbegrijpelijk..

Zo zag ik vrijdag een hond voor de supermarkt zitten, vast gebonden aan zo'n honden paal. Vól in de zon.. 32 graden. Toen ik aankwam, kwam de eigenaar al aanlopen hoor.. Maar toch, waarom?? Laat dat beest lekker thuis, waar hij de schaduw kan opzoeken en drinken heeft..
Sowieso snap ik niet waarom je je hond mee neemt met boodschappen doen en hem dan vast bind aan zo'n paal of in de auto laat wachten, maar goed dat is een andere discussie.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”