Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juliony, Podenco reu 8 jaar

In dit subforum komen alle topics van de honden die overgeplaatst zijn of om een andere reden niet meer beschikbaar zijn voor overplaatsing.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Juliony, Podenco reu 8 jaar

Ongelezen bericht door cloris »

Juliony is een prachtige rode heer. Hij is gecastreerd en rond de 8 jaar of iets ouder. Hij is rond de 65 cm. Hij is gek op mensen en is graag bij mensen in de buurt. Hij is werkelijk altijd vriendelijk en is altijd in een goede bui. Juliony is erg speels en toch erg kalm. Hij is erg sociaal naar andere honden, houdt van aandacht en is echt ongecompliceerd. Als iemand op zoek is naar een makkelijke hond dan is Juliony de juiste match!
Juliony is op dit moment in een gastgezin in Nederland. Het gaat erg goed in huis en met de andere hond. Helaas gaat het minder goed met de katten. Daarom is Juliony op zoek naar een huis zonder katten.

http://animalaidfoundationuk.weebly.com/juliony.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Juliony, Podenco reu 8 jaar

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Hoop dat die snel een leuk en goed baasje heeft
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Hé, die zit toch bij Lemuria? :scratch: Is het niet gelukt? :(

Edit: oh, misschien wel handig om de tekst te lezen. Jammer!
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Een hond als Juul krijgt echt wel snel een nieuw baasje hoor. Het moet gek lopen als dat niet zo is. Heb nog nooit zo'n makkelijke hond meegemaakt. Heel bescheiden, kalm en sociaal. Lekker rustig in huis, loopt geinteresseerd om zich heen kijkend maar netjes aan de riem. Houdt van knuffels en naast je liggen op de bank. Hij is een perfecte beginnershond op het loslopen na. Had 'm vorige week ergens even los laten lopen in een omheind groot park. Hij ging snuffelen en even wat verder weg, maar toen ik naar 'm toe wandelde liet hij zich ook weer gewoon aanlijnen. Dus dat moet met training waarschijnlijk redelijk goed komen :ok:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

No offence, maar de foto's zijn niet echt aantrekkelijk voor iemand die op zoek is naar een nieuw maatje. Hij kijkt op alle foto's ontzettend ongelukkig. Misschien iets blijere foto's plaatsen?
Afbeelding
Lemuria

Hilde schreef:No offence, maar de foto's zijn niet echt aantrekkelijk voor iemand die op zoek is naar een nieuw maatje. Hij kijkt op alle foto's ontzettend ongelukkig. Misschien iets blijere foto's plaatsen?
Ik ben juist gevallen op die oogjes ;) Zijn er genoeg die er net zo over denken, hoop ik. Daarbij, op de foto bij mij was hij net een paar dagen in Nederland. Ondertussen kijkt hij echt wel wat blijer hoor. Het is echt geen sneu hondje, gewoon een kalme, bejaarde lieverd :)
Hilde
Zeer actief

Ik zeg ook niet dat hij zo is, maar dat straalt hij uit op deze foto's. Als ik mocht kiezen tussen deze hond en eentje met vrolijke, vlotte foto's zou ik voor die tweede gaan. Terwijl Juliony best een mooie hond is.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Het is ook een vreselijk leuke hond, hij komt denk ik in het echt beter uit de verf dan op de foto. Uiteraard zouden er betere foto's geplaatst worden als we die hadden, maar goed die komen er wel aan binnenkort :ok:
Lemuria

Hij heeft ook van zichzelf een beetje zieliewielie koppie hoor. Misschien omdat z'n oren een beetje ver naar de zijkant hangen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Op filmpjes komt hij al heel anders over ;)

Ik heb 'm 3 weken gehad en in die tijd heeft hij zeker geen zieke indruk gemaakt. Maar ik neem aan dat iedereen die een hond van 8 jaar of ouder koopt, toch wel redelijk rekening houdt met kosten. Daar heb je gewoon bij die oudjes meer kans op :19:

https://vimeo.com/130632414
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hij zit nu hier, ik ga straks (als het licht meewerkt) en morgen wel proberen wat foto's te maken :ok:
Hij ligt nu heerlijk naast mijn vriend op de bank, het is een enorme knuffelkont. De dames vinden hem ook leuk :mann:
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Fijn te horen Gollum! Ja, het is wel een knuffel he - scheelt ook wel dat jij en vriend daar goed aan mee doen :mann:
Ik ben heel benieuwd naar de foto's binnenkort :lol1:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

River8 schreef:Fijn te horen Gollum! Ja, het is wel een knuffel he - scheelt ook wel dat jij en vriend daar goed aan mee doen :mann:
Ik ben heel benieuwd naar de foto's binnenkort :lol1:
Ja die twee waren gelijk dikke vrienden, ze liggen nu samen op de bank te Xboxen :love: :mrgreen:

Ik hoop dat ik wat voor elkaar ga krijgen met m'n Iphone :schrik:
Anders moet ik toch maar gaan leren hoe de camera van vriend werkt.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Gollum schreef:Hij zit nu hier, ik ga straks (als het licht meewerkt) en morgen wel proberen wat foto's te maken :ok:
Hij ligt nu heerlijk naast mijn vriend op de bank, het is een enorme knuffelkont. De dames vinden hem ook leuk :mann:
Waarom zit hij bij jou en niet bij Lemuria?
Perry en Noah

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gollum schreef:Hij zit nu hier, ik ga straks (als het licht meewerkt) en morgen wel proberen wat foto's te maken :ok:
'
Wat fijn! :ok:
Amy was verliefd op hem, maar bij Mila viel hij wat minder goed in de smaak (hé, wat moet deze vreemde man in mijn tuin?) :mrgreen:
Hij zal wel moe zijn van de hele reis en alle belevenissen van vandaag?

En nieuwe foto's zijn inderdaad zeer welkom, want het is juist zo'n vrolijkerd :D
Gollum
Zeer actief

duitse herder schreef:
Waarom zit hij bij jou en niet bij Lemuria?
Het ging niet zo best met de kat en ik heb alleen twee hondjes.
DeDiana schreef:
'
Wat fijn! :ok:
Amy was verliefd op hem, maar bij Mila viel hij wat minder goed in de smaak (hé, wat moet deze vreemde man in mijn tuin?) :mrgreen:
Hij zal wel moe zijn van de hele reis en alle belevenissen van vandaag?

En nieuwe foto's zijn inderdaad zeer welkom, want het is juist zo'n vrolijkerd :D
Eerst was hij vrij tam toen hij binnenkwam, Mika de heks moest even tegen hem tetteren natuurlijk maar daar was hij niet zo van onder de indruk. Hij wendde netjes zijn hoofd af en liet Mika hem helemaal besnuffelen. Toen we gingen wandelen was hij super blij, die staart! :LOL: Het stikt hier ook van de konijnen, dat vond ie wel wat :mrgreen:
Hij heeft nu Mika's oude/nieuwe mand ingepikt en maakt schattige knorgeluidjes :mann:

Ik zal morgen wel een nieuw topic openen met foto's en ik zal vragen of iemand ons filmt.
Hilde
Zeer actief

Leuk Gollum! Ik ben benieuwd. Ik denk oprecht dat hij meer kans maakt op een gouden mand als er mooie foto's bij staan.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Meer foto's en filmpjes zullen ook helpen hoor maar die komen ook :wink:

Hij deed het ook prima hier in huis bij mijn intacte akita reu. Zo goed dat ik bijna een verkeerd adres wilde geven zodat ik hem kon houden maar dat leek mij zo lullig :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Tijdens het wandelen deed hij het ook perfect met de honden die we tegenkwamen. De hondentaal kent hij wel!
Mijn vriend kan wel mooie foto's maken, ik moet hem gewoon even meesleuren :mrgreen:

Het is echt jammer dat het licht zo slecht is nu hier, hij ligt er zo heerlijk bij! Het is een wonder hoe hij die stelten opvouwt in die kleine mand :lol1:
Valerie
Zeer actief

:I: hij is wel heel schattig ook he

Kiyoshi wilt ook snel op date met jullie zegt hij, dan neem ik ook mijn camera mee :wink:
DeDiana
Zeer actief

Valerie schreef:Meer foto's en filmpjes zullen ook helpen hoor maar die komen ook :wink:

Hij deed het ook prima hier in huis bij mijn intacte akita reu. Zo goed dat ik bijna een verkeerd adres wilde geven zodat ik hem kon houden maar dat leek mij zo lullig :mrgreen:
Hier idem. Hij kreeg wel een paar keer op z'n kop van Mila, maar dat lag volledig aan Mila (de kattenkop).
Amy was meteen verliefd (is loops) en Amoz vond het ook wel prima.
Gollum
Zeer actief

Valerie schreef::I: hij is wel heel schattig ook he

Kiyoshi wilt ook snel op date met jullie zegt hij, dan neem ik ook mijn camera mee :wink:
Ja heel schattig, hij lijkt wel wat op Mika qua geluiden die eruit komen. Hij blaft ook als een wijf :LOL:

En leuk! Kyoshi is ook zo'n schatje :I:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ben wel benieuwd hoe hij dan tegen de katten deed? Als ik zou twijfelen, (maar nee er komt hier geen derde bij) zou ik dat wel interessante informatie vinden. Je hebt immers ook katten en katten.

En ik begrijp trouwens ook wel wat Cleva zegt, hij oogt voor een 8-jarige podenco niet echt vitaal. Ook dat rustige gedrag hoort niet bij die leeftijd. Een gezonde podenco van 8 is niet bejaard en kalm. Maar als die leeftijd gegokt is, is hij dan misschien niet veel ouder? Als hij twaalf of dertien is, dan ziet hij er nog prima uit voor zo'n ouwe baas en dan heeft hij een hele goeie kans om zestien of zeventien te worden. Ik denk dus eerder dat die leeftijd niet klopt dan dat hij ziek is.

(Jack had trouwens ook wel van die soort schilferplekjes aan zijn oren, DA kon er weinig van maken en verder was hij kerngezond.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lemuria

Gollum schreef: Het is echt jammer dat het licht zo slecht is nu hier, hij ligt er zo heerlijk bij! Het is een wonder hoe hij die stelten opvouwt in die kleine mand :lol1:
Dat bedoel ik met bescheiden, het is geen hond die gelijk de hele bank opeist ;) Hij legt zich ergens onopvallend neer en komt af en toe even bij je staan om in je gezicht te hijgen, dan is het kroel-tijd ;)

@Hanneke: Hij deed het juist heel goed met de katten. Hij was wel benieuwd naar ze, maar het was meer dat hij constateerde dat de katten er liepen. Maar een weekje terug sprong mijn oudste kat (een heel rustige) vanaf de stoel naar de bank waar hij op lag en in een reflex (leek het) had hij hem te pakken. Kat naar de dierenarts, niet leuk natuurlijk. Een hond die echt kat-agressief is, zou ik nooit in huis halen. Een hond die uit reflex iets snel-bewegends grijpt, kan ik echter ook niet hier houden. M'n kat gaat richting de 11 en is in doen en laten al een echt ouwetje, dus die moet gewoon veilig kunnen springen als hij dat wil. En aangezien je reflexen er niet uit kan trainen heb ik besloten dat het beter is als hij elders terecht kwam.

Hij gedraagt zich naar mijn mening ook meer als een 11-12-jarige hond. 1 Die veel heeft meegemaakt en het allemaal wel gescheten vindt met die jeugdigen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het met Cleva eens. Er is iets met hem aan de hand op medisch gebied. Dat is misschien ook een verklaring voor zijn extreem kalme gedrag. Als je op de laatste foto kijkt zie je dat zijn kopje nog meer ingevallen is dan op eerdere foto's. Echt ingevallen. Dus niet gewoon wat mager. Ik denk dat hij nog eens grondig nagekeken moet worden. Wel vind ik dat hij een hele lieve uitstraling heeft. Echt een schat om te zien. Maar dat hij kerngezond is, nee, dat geloof ik niet.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Lemuria schreef:
Gollum schreef: Het is echt jammer dat het licht zo slecht is nu hier, hij ligt er zo heerlijk bij! Het is een wonder hoe hij die stelten opvouwt in die kleine mand :lol1:
Dat bedoel ik met bescheiden, het is geen hond die gelijk de hele bank opeist ;) Hij legt zich ergens onopvallend neer en komt af en toe even bij je staan om in je gezicht te hijgen, dan is het kroel-tijd ;)

@Hanneke: Hij deed het juist heel goed met de katten. Hij was wel benieuwd naar ze, maar het was meer dat hij constateerde dat de katten er liepen. Maar een weekje terug sprong mijn oudste kat (een heel rustige) vanaf de stoel naar de bank waar hij op lag en in een reflex (leek het) had hij hem te pakken. Kat naar de dierenarts, niet leuk natuurlijk. Een hond die echt kat-agressief is, zou ik nooit in huis halen. Een hond die uit reflex iets snel-bewegends grijpt, kan ik echter ook niet hier houden. M'n kat gaat richting de 11 en is in doen en laten al een echt ouwetje, dus die moet gewoon veilig kunnen springen als hij dat wil. En aangezien je reflexen er niet uit kan trainen heb ik besloten dat het beter is als hij elders terecht kwam.

Hij gedraagt zich naar mijn mening ook meer als een 11-12-jarige hond. 1 Die veel heeft meegemaakt en het allemaal wel gescheten vindt met die jeugdigen.
hahaha nou dan heb je zeker nog niet tussen de konijnen gelopen? :schrik: :mrgreen:
Het zweet stond op mijn rug joh, het was net rodeo rijden :LOL:
Daar was niks oud aan, godsamme :lol1:
Gollum
Zeer actief

Frolic schreef:Hij is nog maar kort in Nederland hoor. Van Pippi heb ik ook telkens gedacht dat ze door haar gedrag veel ouder was dan de 6 die haar gegeven werd. Het is dat ik foto's van haar als pup in het asiel gezien heb, anders had ik het niet geloofd.
Ze heeft bijna haar hele leven in dat asiel doorgebracht, ik denk dat je dat niet in een paar weken of maanden uit kunt wissen. Ze begint nu, na drie maanden, pas echt vrij te worden. Ze begint bewust ondeugend te doen, uit te dagen en gekke 5 minuten te hebben. En dat zijn dat echt nog steeds momentopnamen, maar ze komen vaker voor en duren langer.
Ik weet de achtergrond van Juliony niet, maar ik vermoed dat hij zich echt nog wel als een 8 jarige gaat gedragen.

Fijn Gollum, dat hij bij jou in de opvang kan.
Nou gister voelde hij zich 2 of 3 volgens mij, en blaffen! En blij!
Ik ga vandaag de andere kant maar op denk ik waar iets minder konijnen zitten :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Hij heeft geen extreem kalm gedrag of oorkorsten. Ik denk dat de diagnoses beter door een dierenarts gedaan kan worden ipv van een foto af. Ze zijn namelijk incorrect.

Is de nacht een beetje goed gegaan?
DeDiana
Zeer actief

Ik vond hem niet extreem kalm. Hier was hij levendig, heeft de hele tuin ontdekt (en gemarkeerd) en hij is ook vrolijk en alert. Maar het is geen drukke hond in doen en laten (al springt hij wel graag tegen mensen op uit enthousiasme) - ik denk dat dat is wat er wordt bedoeld met kalm.

Ja, hij ziet er wat verfomfaaid uit, met die happen uit zijn oren. Maar hij is pas twee weken in Nederland en je zult zien dat hij er na een tijdje met goede voeding, verzorging en beweging ook beter uitziet.
Natuurlijk kan het altijd zijn dat een hond medisch niet helemaal in orde is, en zeker bij een wat oudere hond die bijna heel zijn leven in het asiel heeft gezeten is dat risico wat groter. Maar vooralsnog zijn er helemaal geen redenen om te denken dat hij wat mankeert.
Gollum
Zeer actief

Valerie schreef:Hij heeft geen extreem kalm gedrag of oorkorsten. Ik denk dat de diagnoses beter door een dierenarts gedaan kan worden ipv van een foto af. Ze zijn namelijk incorrect.

Is de nacht een beetje goed gegaan?
Er niks kalms meer aan hoor als hij konijnen ruikt :LOL:
De nacht is perfect gegaan, hij lag lekker in zijn mandje te kwispelen toen ik beneden kwam. Hij komt op mij echt niet ziek over hoor. Heldere oogjes en een gezonde interesse in voedsel wat niet voor hem is bedoeld :mann:
Valerie
Zeer actief

:mrgreen:

Zo te lezen voelt hij zich al lekker thuis :mann:
Gesloten

Terug naar “Overplaatsing geslaagd.”