Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedrag bijtende hond
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Gedrag bijtende hond
Volgens mij heeft dit filmpje hier al eens op het forum gestaan. Ik vind wel die moeder een beetje vreemd, ze loopt na even gekeken te hebben naar haar zoon weer naar binnen zonder haar zoon, die neem je toch gelijk mee, nou moest dat kind er zelf snel achteraan rennen met zijn zere been.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
En volgens mij loopt die moeder niet naar binnen, maar gaat ze achter de hond aan (of kijkt ze in ieder geval waar die naar toe gegaan is)
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Moeilijk te achter halen, heeft het kind deze hond van te voren al gepest of is het gewoon een gestoorde hond.
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Daar kun je adhv dit filmpje niet achter komen zonder erg veel invullingen erop los te laten.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
gonnie
- Zeer actief
Nanna schreef:Ja, maar daar gaat het even niet om. Wat mij intrigeert is het waarom van die hond.gonnie schreef: Ik vind wel die moeder een beetje vreemd
Ik zou het niet weten.
Groetjes Gonnie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat zag ik er ook een beetje in.Fotogravinnetje schreef:Als je het mij vraagt, ging die hond in jachtmodus
Waarom?
Geen idee.
Ik zie die hele Chochow niet terug in die hond?
De moeder ging volgens mij ook kijken waar die hond gebleven was.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat een naar filmpje, arm kind. Dat zo'n hond gewoon los loopt op straat...
Wel heeeele stoere kat, doet 'ie goed.
Wel heeeele stoere kat, doet 'ie goed.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Waarom in jachtmodus? Moet je eens letten op wat voor bewegingen dat kind met de beentjes maakt, en vergelijk dat eens met de bewegingen die sommige prooidieren maken...
-
Neeltje
Hoezo? Dat kind is gewoon aan de andere kant van de auto en die hond gaat er bewust op af, grijpt beentje en lijkt het kindje mee te willen sleuren. Als het alleen puur aanvallen zou zijn, lijkt me dat dat de hond meteen gaat bijten schudden. Dit lijkt mij meer een hongerige zwerfhond, van welke er veel rondlopen in de VS.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan geen geluid horen bij het filmpje (maakte dat kind geluid ?) maar een jachtmodus kan ik me moeilijk voorstellen als je kijkt naar de manier waarop de hond zich laat wegjagen door die kat. Mijn hond zouden zich echt niet laten wegjagen door een kat, hoe verstandig dat misschien ook zou zijn. Dat kind is veel groter dan die kat.
Ik denk eerder dat die hond al een voorgeschiedenis had met kinderen. Er zijn honden die een pesthekel hebben aan of enorm angstig zijn voor kinderen met of duidelijk redenen.
Misschien treiterde dit kind of een kind die hond wel door het hek heen ?
Ik denk eerder dat die hond al een voorgeschiedenis had met kinderen. Er zijn honden die een pesthekel hebben aan of enorm angstig zijn voor kinderen met of duidelijk redenen.
Misschien treiterde dit kind of een kind die hond wel door het hek heen ?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het was een hond van een buurman. Die had hem sinds kort voor de bewaking. De hond was ontsnapt.Neeltje schreef:Hoezo? Dat kind is gewoon aan de andere kant van de auto en die hond gaat er bewust op af, grijpt beentje en lijkt het kindje mee te willen sleuren. Als het alleen puur aanvallen zou zijn, lijkt me dat dat de hond meteen gaat bijten schudden. Dit lijkt mij meer een hongerige zwerfhond, van welke er veel rondlopen in de VS.
-
gonnie
- Zeer actief
Neeltje schreef:Hoezo? Dat kind is gewoon aan de andere kant van de auto en die hond gaat er bewust op af, grijpt beentje en lijkt het kindje mee te willen sleuren. Als het alleen puur aanvallen zou zijn, lijkt me dat dat de hond meteen gaat bijten schudden. Dit lijkt mij meer een hongerige zwerfhond, van welke er veel rondlopen in de VS.
Ik zag het filmpje ook op Facebook en daar stond dat het jochie gehecht moest worden.
Toch zou ik mijn kind gelijk oppakken en naar binnen gaan voor hetzelfde geld komt die hond direct terug.
Groetjes Gonnie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind dat bewegen van dat kind niet opvallend.Fotogravinnetje schreef:Waarom in jachtmodus? Moet je eens letten op wat voor bewegingen dat kind met de beentjes maakt, en vergelijk dat eens met de bewegingen die sommige prooidieren maken...
Die jachtmodus zie ik ook wel (of iets dat daar sterk op lijkt), maar waarom die hond zo deed snap ik niet.
Hij had in principe tijd en ruimte genoeg om te zien dat het een kind was en (dus?) geen prooi.
Dus die grijp en sleur actie van die hond snap ik niet
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Die hond was op oorlogspad, de kat lukte niet,als daar een volwassene had gestaan , had hij ook in been of arm gehangen. Als er meerdere kinderen waren geweest, waren die ook de sjaak. Ik zie helemaal geen jachtgedrag, afgezien van het rennen. Kat onder de auto en op zoek naar iets anders. Die kat is goud waard, als die moeder het op had moeten knappen, had het er beroerder uit gezien. Er heeft ook nog iemand staan filmen en die had een goed overzicht aan alle kanten van de auto.Die blijft ook nog mooi stabiel doorfilmen. Dat vind ik dan ook weer fascinerend.
-
blondie
- Zeer actief
Was een bewakingscameraj.werkman schreef:Die hond was op oorlogspad, de kat lukte niet,als daar een volwassene had gestaan , had hij ook in been of arm gehangen. Als er meerdere kinderen waren geweest, waren die ook de sjaak. Ik zie helemaal geen jachtgedrag, afgezien van het rennen. Kat onder de auto en op zoek naar iets anders. Die kat is goud waard, als die moeder het op had moeten knappen, had het er beroerder uit gezien. Er heeft ook nog iemand staan filmen en die had een goed overzicht aan alle kanten van de auto.Die blijft ook nog mooi stabiel doorfilmen. Dat vind ik dan ook weer fascinerend.
-
blondie
- Zeer actief
Zit het filmpje al tig keer te bekijken. Geen idee. De hond komt me eigenlijk niet heel zeker over. Als hij om de bocht komt houdt hij iets in, om dan vervolgens voor het been van het kind te gaan. De verdediging van die kat naar ik gok met nagels uit zo vol in de flank van de hond maakt dat de hond eieren voor zijn geld kiest/schrikt loslaat en niet eens beseft dat een dier hem aanvalt die hij vrij snel de baas zou kunnen zijn.
De kat beseft zich dat wel nadat hij de hond nog achterna gaat, door als de hond verder weg is om te draaien en richting auto te lopen.
Later als het de moeder richting de auto gaat zie ik het jongetje opstaan en daarna zie ik de kat langs de jongen lopen om onder de auto te gaan. Ik gok zomaar dat de moeder in eerste instantie richting de hond gaat die dus nog in de buurt is.
Maar waarom de hond naar het been van het kind grijpt en direct gaat sleuren en scheuren, geen idee. Je gaat bijna denken dat hij beenstellen heeft aangeleerd en dat ook uitoefent zonder baas in de buurt.
De kat beseft zich dat wel nadat hij de hond nog achterna gaat, door als de hond verder weg is om te draaien en richting auto te lopen.
Later als het de moeder richting de auto gaat zie ik het jongetje opstaan en daarna zie ik de kat langs de jongen lopen om onder de auto te gaan. Ik gok zomaar dat de moeder in eerste instantie richting de hond gaat die dus nog in de buurt is.
Maar waarom de hond naar het been van het kind grijpt en direct gaat sleuren en scheuren, geen idee. Je gaat bijna denken dat hij beenstellen heeft aangeleerd en dat ook uitoefent zonder baas in de buurt.