duitse herder schreef:Valerie schreef:Gedragsproblemen zie ik wat meer bij honden uit het Oostblok dan uit Spanje. Dat zijn toch andere types die op een andere manier gehouden worden. Verder denk ik dat als je echt een gezonde hond wilt een Duitse herder ook niet echt de beste keuze is

niet lullig bedoelt hoor. Ik neem ook geen Akita meer vanwege alle gezondheidsproblemen die erbij horen.
De meeste Duitse Herder kwalen zijn nog wel te behandelen gelukkig en is wat meer over bekend. Als ik Martijn (cleva) hoor over Cleo, daar pas ik voor. En dat is wel een groter risico bij honden uit het zuiden dan eentje uit Nederland. En wat Demi zegt, echt angst zie je ook helaas.
Cleo was ook mijn hond en ik heb haar jaren en jaren in huis gehad. Super lieve hond. En inderdaad, vreselijk aangetast door god weet wat. Maar dat wat Cleo had is nooit verder ergens naar boven gekomen in een buitenlandse hond zover ik weet. Ik heb nl niet eerder gehoord van een hond met zulke neusontstekingen die elke paar weken of soms maanden op kwamen zetten.
Voor mij ook totaal geen reden om Bas niet te nemen. Dus dat jij geen Spaanse hond wil omdat Cleo zo ziek was en het voor mij geen reden is om er niet weer een te nemen is wel vreemd
Ik durf juist geen Golden en labrador of DH te nemen omdat ik daar voorbeelden van ken die met 7 maanden ingeslapen zijn omdat de HD al op die leeftijd ondragelijk werd. Daar ken ik er veel meer van. Of die mank raken door ED en dus hun hele leven mank blijven en pijnstillers moeten. Niet dat ik zeg dat alle honden dat krijgen. Ik weet dat die kans niet zo groot is. Maar ik denk dus dat de kans dat je je DH als pup moet inslapen een stuk groter is dan een tweede Cleo

Wat Cleo had kwam wel voor in Zuid Amerika....

Daar schijnt de Leichmania anders te zijn en vaak wel op de slijmvliezen te slaan las ik ooit op internet. Of dat waar is weet ik niet maar ik las het ooit.
Wat ik zelf ook denk is dat Cleo leichmania had maar dat ze ook een overlever van hondenziekte was. Daar schijnen ook van dit soort kwalen vandaan te komen. En dat dan in combi met cyclische weerstandsproblemen gaf denk ik het beeld van Cleo. Ook dat is speculatie.
De buren van mijn moeder hadden een golden. 14 jaar oud toen hij dood ging. De nieuwe is 7 maanden geworden en kon toen dus niet meer lopen. Bij elke pas gilde die pup het uit en dat komt denk ik dus veel vaker voor dan het treffen van een tweede Cleo.
Bas lijkt gezond. Gelukkig. Al vind ik wel dat ze weinig uithoudingsvermogen heeft als het om uitbarstingen van energie gaat. Dus zodra ze gaat rennen en gek doen ploft ze binnen 30 seconde op haar gat. Op.
Lopen en wandelen kan ze uren maar ik neig er toch naar om een keer echt goed naar haar hart te laten kijken

Ik heb nooit rekening gehouden met hartworm bij Spanjaarden