Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat klopt er hier niet?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Wat klopt er hier niet?

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik kom een nieuws bericht tegen dat er een paar dagen geleden in Frankrijk een boxer dood zou zijn gegaan in de auto bij een parkeerterrein bij de Ikea. Heel sneu. Er is een filmpje bij.

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/aanbevo ... ar-AAchUJb

Wat klopt er niet aan het bericht? Op 2:38 min in het filmje, zie je kale bomen in beeld die dus nog niet in blad staan. Ook draagt iedereen een jas. Eind juni in Frankrijk?

Als je googlet op "fidji car ikea" kom je tientallen sites tegen die allemaal het zelfde vermelden - dat het een paar dagen terug is gebeurd :19: Heel apart
Ik ben toch benieuwd wat er is mis gegaan met dit 'nieuws'bericht of zie ik het verkeerd?
Afbeelding
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Re: Wat klopt er hier niet?

Ongelezen bericht door Caat* »

Of deze tekst op het gebouw : ikea muebles y decoracion. Dat is Spaans en niet Frans

Edit: ik zie ergens anders al staan dat het in Baskenland was, het waren Franse mensen. Volgens metronieuws (dacht ik) is het een pas geplaatst filmpje, maar er staat niet dat het ook een actueel filmpje is. Misschien is het alleen nu gepost om de gevaren van deze warmte goed weer te geven.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Arm arm beest :ugh: Ze deden ook niet heel veel om hem te redden. Hij ligt met zijn (al korte) neus tegen de zijkant, draai dan even de kop op zijn minst goed.
Perry en Noah

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

duitse herder schreef:Arm arm beest :ugh: Ze deden ook niet heel veel om hem te redden. Hij ligt met zijn (al korte) neus tegen de zijkant, draai dan even de kop op zijn minst goed.
Dat viel me ook al op. Het koelen wat ze deden had weinig tot geen zin. De liezen moeten gekoeld worden volgens mij, en de voetzolen. Niet de vacht van de buik/kop.
Paisley
Zeer actief

Als ik die kleding en de bomen zie, denk ik dat die hond helemaal niet door oververhitting om het leven is gekomen. Als ik in een donsjack loop, laat ik mijn honden ook gerust achter in de auto.

Ook als het filmpje alleen maar symbool staat voor de gevaren van dit jaargetijde, vind ik het een slecht filmpje, omdat het verhaal er gewoon niet bij klopt.
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Ook als het buiten niet zo warm is en de zon staat op een dichte auto te bakken kan de temperatuur in de auto ook oplopen.
Of die zo hoog wordt dat een hond aan oververhit raakt weet ik niet. Een kortsnuit is daar natuurlijk wel gevoeliger voor.
Als mijn honden in de auto zitten, ook al is het buiten koud zet ik toch altijd de ramen een stuk(je) open en ik zet 'm in de schaduw. Een auto warmt snel op.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou als s'winters de zon op onze ramen staat dan wordt het toch aardig heet in ons flat, dus ik denk dat als een auto in de volle zon staat het bloedheet wordt in die auto.
En kortsnuiten hebben het dan nog moeilijker dan anderen honden.

Ik vond ook wel dat ze een beetje knullig bezig waren met de redding van die hond.
Maar misschien waren ze wel bang van honden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ze deden tenminste iets om de hond te redden, ook al was het knullig en hadden ze er geen verstand van. Niets doen is veel erger.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

iones schreef:Ze deden tenminste iets om de hond te redden, ook al was het knullig en hadden ze er geen verstand van. Niets doen is veel erger.
Dat vind ik ook. Niet iedereen is zo goed op de hoogte van wat te doen bij oververhitting. Het blijft heel sneu voor de hond om zo aan z'n einde te moeten komen, al ben ik bang dat het al zo erg was met de hond dat juist handelen niet veel meer had uitgehaald.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

gonnie schreef: dus ik denk dat als een auto in de volle zon staat het bloedheet wordt in die auto.
.
Ik weet het niet, als ik in mijn auto stap met jas aan, trek ik zelden mijn jas uit omdat mijn auto te warm zou zijn geworden in de zon. Eigenlijk helemaal nooit. Als het blad nog niet in de bomen zit, is die zon helemaal niet zo krachtig.
Misschien zat de auto wel potdicht en is hij omgekomen door zuurstofgebrek. Dat vind ik aannemelijker. Maar het bericht klopt sowieso niet, want het filmpje is niet gemaakt in Juni al vermeld het bericht van wel. Misschien had de hond wel hartproblemen of is hij bezweken aan andere gezondheidsproblemen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”