Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Skittle en de kip

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Skittle
Vaste gebruiker

Skittle en de kip

Ongelezen bericht door Skittle »

Skittle (8,5 week oud) heeft een speelgoedkip die luid piept. Eerst was meneer er bang voor maar hij heeft hem nu ontdekt en vind hem super. Als hij met die kip speelt gaat hij echter, tot tegenstelling met andere speeltjes, 'luid' grommen en blaffen. Ik zie geen angst, hij pakt de kip zelf en zijn staart kwispelt hij er zowat af. Kortom hij vind hem leuk!

Ik wil hem echter niet aanleren om te blaffen tijdens het spelen dus tot nu toe hebben we afgesproken in het gezin dat hij er wel mee mag spelen maar alleen als wij hem geven en niet samen met hem spelen. Hij mag dus alleen even helemaal los gaan. Zo belonen we het blaffen tijdens spel niet.

Denk ik zo goed of kunnje dit soort spel beter helemaal niet toelaten?
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: Skittle en de kip

Ongelezen bericht door cornelia »

Ook al heb je het later misschien niet altijd even graag in bepaalde vormen maar blaffen en grommen is echt des honds en ook iets wat hij moet oefenen en "kunnen plaatsen" in zijn verdere leven. Hier word bij trekspelltjes wel door zowel mij als Ezio heerlijk "gegromd". En als Ezio iets engs in de verte meent te zien, iets wat niet vanzelf weg gaat en waar hij zich erg veel zorgen over maakt en waarvan hij wilt dat ik er ook even mijn aandacht op vestig om hem te helpen het te "begrijpen" gromt hij ook. Maar de ene grom is de andere niet. Ook de ene blaf is de andere niet.

Dus jouw idee over wat grommen en blaffen is is wel belangrijk.
Afbeelding
Skittle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Skittle »

Daar hebben jullie wel gelijk in. Met mijn vorige hond hebben we grote problemen gehad met blaffen. Zij blafte om alles en niets en was heel zenuwachtig. Met alle problemen met bv buren van dien. We zijn er nooit achter gekomen waardoor en waarom ze zo blafte. Ik denk nog altijd dat het onze eigen schuld is geweest. Nadat ik zelf erg ziek werd en haar niet meer kon geven waar ze beetje rustig van werd (lopen en trainen) heb ik moeten besluiten dat ze bij een ander baasje beter af was. En dat was ze ook en heeft nog 6 gezonde en gelukkig jaren gehad. Maar de pijn van die beslissing zit diep.

Denk dus dat ik (te) bang ben om ongewenst blaffen aan te leren.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Lees het boekje "Blafgedrag bij honden" van Turid Rugaas eens door. Daar staat heel veel in uitgelegd over verschillende soorten blaffen, echt een aanrader!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”