Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleuter pakt hondje af en verdrinkt diertje

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Kleuter pakt hondje af en verdrinkt diertje

Ongelezen bericht door ranetje »

Wolfsblut schreef:
ranetje schreef:
Wolfsblut schreef:Het heeft honderden jaren geduurd om een maatschappij te creëren die vrijwel door iedereen als aangenaam ervaren werd. Het kostte slechts enkele decennia om deze maatschappij sociaal, cultureel en economisch af te breken tot wat het nu is.
Zij die het zich kunnen permitteren pakken hun biezen. Dit impliceert dat de onderkant samenleving nog sneller groeit ten opzichte van de rest. De huidige verpaupering is pas het begin.
:mrgreen:
Jij bent dus opgegroeid in een groep die het als aangenaam heeft ervaren .
Zeker weten. Vandaar dat de afbraak op alle gebied me des te meer opvalt. De jongeren onder ons weten helaas niet beter en verdiepen zich er verder niet in. Daar hebben ze trouwens geen tijd voor want ze staan overwegend de hele dag met een telefoon tegen hun harses voor zich uit te staren.
Dat denk ik niet.
Er zijn altijd meer dan genoeg mensen geweest die de maatschappij niet als zo aangenaam ervaarden als jij en de mensen om je heen kennelijk wel vonden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marion. schreef:
En vijf-jarige meisjes die hun hondje af laten pakken vind je een muts. Het zal. Zegt me meer over jou als volwassene.
Onder kinderen bevinden zich ook mutsen. Ik vind dit kind een muts. Laat zich hondje afpakken door een jongetje dat een jaar jonger is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

ranetje schreef: Dat denk ik niet.
Er zijn altijd meer dan genoeg mensen geweest die de maatschappij niet als zo aangenaam ervaarden als jij en de mensen om je heen kennelijk wel vonden.
Ben het er ook niet mee eens, er is geen enkel tijdsvlak geweest waarin iedereen in een soort utopische samenleving samenwoonden. Al was het maar vanwege de druk van de kerk of het enorme klasseverschil :)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lemuria schreef:
ranetje schreef: Dat denk ik niet.
Ben het er ook niet mee eens, er is geen enkel tijdsvlak geweest waarin iedereen in een soort utopische samenleving samenwoonden. Al was het maar vanwege de druk van de kerk of het enorme klasseverschil :)
Precies :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

iones schreef:
Marion. schreef:
En vijf-jarige meisjes die hun hondje af laten pakken vind je een muts. Het zal. Zegt me meer over jou als volwassene.
Onder kinderen bevinden zich ook mutsen. Ik vind dit kind een muts. Laat zich hondje afpakken door een jongetje dat een jaar jonger is.
Ouder. Het jongetje was een jaar ouder.
Neem een baasje in spe, en een onderdanig wijffie, en het verhaal is rond. Maakt van het jongetje en meisje, nog steeds geen monster en muts.
iones
Zeer actief

Marion. schreef:
iones schreef:
Marion. schreef:
Neem een baasje in spe, en een onderdanig wijffie, en het verhaal is rond. Maakt van het jongetje en meisje, nog steeds geen monster en muts.
In mijn ogen maakt het verdrinken van een dier je een monster, ook als je een klein jongetje bent. In jouw ogen misschien niet. Ik vind dat raar.

Maar goed ieder z´n mening.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Monsters en potentiele moordenaars vind ik wat te overdreven. Maar klein beetje gebrek aan empathie lijkt het me wel vanuit dat jongetje.
En zelf ben ik van mening dat vanaf een jaar of 5 à 6 kinderen weten wat pijn is, dat dieren ook gevoel hebben en dat je spullen of dieren van andere kinderen stuk maakt. Afpakken tot daar aan toe, dat komt dan denk weer voort uit het recht van de sterkste. Niet willen delen is ook zo een ding, ik had daar bijvoorbeeld veel moeite mee. Dingen waren van MIJ! Of ik was veels te bang dat kinderen het stuk maakten.
En dat is ook genoeg gebeurd, want dan moest ik mijn neefjes (van tantes) met mijn spullen laten spelen en was er weer een barbiepaard met een gebroken been :gvd:
Maar bij mijn dieren wilde ik ze absoluut niet hebben. Kijk een kind van 2 1/2 dat ze op een stoel zetten bij een konijn en vervolgens het konijn er vanaf kiepert. Kan gebeuren, zo'n kind weet niet beter. Dat ik als ik erbij had geweest het niet had toegestaan, of er zelf bovenop had gezeten (niet letterlijk) dat is wat anders. Kind heeft van mij leren aaien, en vooral niet het konijn aan zijn oren laten trekken.
Datzelfde konijn vloog een keer letterlijk uit naar een ander wat ouder neefje, beest had nog nooit gekrabbeld of gebeten, dus het verbaasde me wat.
Maar wat ik al eerder vermelde, datzelfde kind was dus zonder toezicht naar mijn kamer gegaan en hoe hij het gedaan heeft wil ik niet weten, maar mijn rat leefde gelukkig nog, maar mistte wel een deel van zijn staart.
Ophoepelen met dat soort kinderen bij dieren. Achteraf denk ik dat het bij dat kind een behoorlijk deel frustratie was. Hij werd behoorlijk gepest, kon slecht voor zichzelf opkomen etc. etc. een kleiner dier kon dan minder kwaad dus botvierde hij in mijn ogen de frustratie op kleinere dieren.
Hij is zich gaan focussen op bodybuilding, en nu qua formaat zullen ze hem niet veel meer maken, en moet zeggen naar dieren toe is hij wel behoorlijk veranderd (gelukkig). Het is nog steeds niet een favorietje van mij, maar goed ik heb niet zoveel met hem te maken.
80564M

iones schreef:In mijn ogen maakt het verdrinken van een dier je een monster, ook als je een klein jongetje bent. In jouw ogen misschien niet. Ik vind dat raar.

Terug naar dat andere dan. Dat vijf-jarige meisje. Waarom was die een muts?
iones
Zeer actief

Marion. schreef:
iones schreef:In mijn ogen maakt het verdrinken van een dier je een monster, ook als je een klein jongetje bent. In jouw ogen misschien niet. Ik vind dat raar.

Gutteguts... get a life zeg! :roll:
80564M

Pendrag schreef:Dan heeft maar een enkeling het over jeugdhulp.
Jeugdhulp bestond in mijn jeugd niet. Evenals mantelzorg of gedragstherapeuten voor honden.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

bouvierpoedel schreef:Kom kom je lult net zo hard de andere kant op om te bewijzen dat gekleurde mensen zich beter gedragen naar aanleiding wat er in een speeltuintje gebeurt.
Tokkengedrag heeft geen kleur net als goed gedrag. Of eigenlijk tokkengedrag kent vele kleuren.
:engel:
AMEN
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

dagmar88 schreef:
smoekie schreef:Zal vast dat ze op enig moment een soort van besef krijgen en de rottigheid eruit groeit. Maar je hebt gewoon kutkinderen. Hoe ze later worden/zijn doet er niet zoveel toe. Al wordt Miemoen later een ontzettend leuke/lieve man/vader, op dit moment is het gewoon een etterbak van een kind die je soms maar wat graag een draai om zijn oren zou willen geven :S:

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, wat doe je dan wel?
Niet veel meer. Althans niet meer.

Hem er zelf op aanspreken heeft geen zin gehad, zijn moeder er op aanspreken waarbij de kinderen mijn woorden moeten "vertalen" geen zin. Dus op dit moment niet veel. Ja tegen haar zeggen dat ze dat jong lekker uit de buurt moet blijven als ze hem ziet en hopen dat ze vandaag of morgen zelf eens een keer flink naar hem uithaalt.

Zal wel ijdele hoop zijn denk ik aangezien dat er bij de andere net zo min in zat als bij haar :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marion. schreef:
Pendrag schreef:Dan heeft maar een enkeling het over jeugdhulp.
Jeugdhulp bestond in mijn jeugd niet. Evenals mantelzorg of gedragstherapeuten voor honden.
Bestond wel degelijk hoor.
Jeugdzorg ,kinderbescherming ,voogdijraad .
Mantelzorg had toen geen naam dan gewoon burenhulp/naastenzorg/armenzorg.
En vervelende hondjes gingen naar de africhter ,politiehondenmeneer of de jachtopziener die als het niet opgelost kon worden ging hemelen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

iones schreef:
Marion. schreef:
iones schreef:
Marion. schreef:
In mijn ogen maakt het verdrinken van een dier je een monster, ook als je een klein jongetje bent. In jouw ogen misschien niet. Ik vind dat raar.

Het meisje was zes en het jongetje vijf.

Maar dat meisje liet in eerste instantie het hondje niet afpakken, maar doordat het jongetje aan het hondje bleef trekken toen zij het vast bleef houden was ze bang dat het hondje pijn zou hebben als zij het vast bleef houden. Dus toen liet ze het maar los, hoe moet zij weten dat dat ventje het hondje zou gaan verzuipen.

Dat ventje zal wel jaloers zijn geweest, ik geen hondje jij dan ook geen hondje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

iones schreef:
Marion. schreef:

Wat maakt dat jouw dan Iones .?
Kind is een monster terwijl hij niet de vermogens heeft tot nadenken en jij wel met je volle verstand als volwassenen een hond met de zweep een pak op zijn donder geeft.?
Of je man willens en wetends bij iedere oogst een aantal dieren om zeep helpt.?
Kom zeg , beetje milder oordelen over een kind zou je sieren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
iones schreef:
Marion. schreef:

Wat maakt dat jouw dan Iones .?
Kind is een monster terwijl hij niet de vermogens heeft tot nadenken en jij wel met je volle verstand als volwassenen een hond met de zweep een pak op zijn donder geeft.?
Of je man willens en wetends bij iedere oogst een aantal dieren om zeep helpt.?
Kom zeg , beetje milder oordelen over een kind zou je sieren.
Het zou jou sieren als je minder afgunstig zou reageren en niet zomaar onzin zou verkopen.
Daarnaast kun jij dank zij de boeren eten, je weet wel, de misdadigers die dieren ombrengen bij elke oogst.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

smoekie schreef:
dagmar88 schreef:
smoekie schreef:Zal vast dat ze op enig moment een soort van besef krijgen en de rottigheid eruit groeit. Maar je hebt gewoon kutkinderen. Hoe ze later worden/zijn doet er niet zoveel toe. Al wordt Miemoen later een ontzettend leuke/lieve man/vader, op dit moment is het gewoon een etterbak van een kind die je soms maar wat graag een draai om zijn oren zou willen geven :S:

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, wat doe je dan wel?
Niet veel meer. Althans niet meer.

Hem er zelf op aanspreken heeft geen zin gehad, zijn moeder er op aanspreken waarbij de kinderen mijn woorden moeten "vertalen" geen zin. Dus op dit moment niet veel. Ja tegen haar zeggen dat ze dat jong lekker uit de buurt moet blijven als ze hem ziet en hopen dat ze vandaag of morgen zelf eens een keer flink naar hem uithaalt.

Zal wel ijdele hoop zijn denk ik aangezien dat er bij de andere net zo min in zat als bij haar :roll:
:roll: Zonde dat het zo gaat. Wij (zusje en vriendjes) waren vaak zat vervelend, maar dan stond er ook in een mum van tijd een boze moeder of buur bij.
Bij heel stoute dingen aan de deur en kreeg je van je ouders nog op je flikker. Geloof dat er weinig ongezien bleef.
Zie nu steeds vaker dat ouders gewoon niet meer aan te spreken zijn op het gedrag van hun kinderen, ook met pesten.
Hún kind doet dat niet en met een beetje pech zijn ze zelf agressief of grof. Waar halen die kinderen het toch vandaan :roll:
:mrgreen: Ze zijn hier wel hoogst verbaasd en zwaar onder de indruk wanneer iemand wel eens wat zegt, dat waren wij dan weer niet.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

dagmar88 schreef: :roll: Zonde dat het zo gaat. Wij (zusje en vriendjes) waren vaak zat vervelend, maar dan stond er ook in een mum van tijd een boze moeder of buur bij. Bij heel stoute dingen aan de deur en kreeg je van je ouders nog op je flikker. Geloof dat er weinig ongezien bleef.
Zie nu steeds vaker dat ouders gewoon niet meer aan te spreken zijn op het gedrag van hun kinderen, ook met pesten.
Hún kind doet dat niet en met een beetje pech zijn ze zelf agressief of grof. Waar halen die kinderen het toch vandaan :roll:
:mrgreen: Ze zijn hier wel hoogst verbaasd en zwaar onder de indruk wanneer iemand wel eens wat zegt, dat waren wij dan weer niet.

Is ook zonde. Maar je doet er helaas niets aan. Ja, je eigen kinderen opvoeden en een beetje strak bij de deur houden en zorgen dat ze niet met de rest mee gaan etteren, maar wil toch ook proberen haar niet té strak bij de deur te houden maar dat is niet altijd makkelijk.

En waar ze het vandaan halen? Ik weet het niet. Denk ook veel van oudere broers/zussen en tv. Tekenfilms/animatiefilms zijn ook niet meer wat ze ooit waren (leuk en onschuldig) :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

iones schreef:
Cleva schreef:
iones schreef: Ik weet dat er mensen zijn die er vanuit gaan dat aangeboren slechtheid niet bestaat, maar ik geloof van wel.
Nou, dan kan hij er dus niets aan doen. Uitgepraat.
Maar dan moeten er wel mensen en dieren tegen het monster beschermd worden.
een jochie van vijf een monster noemen ? wow !
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”