Ik heb in de fotohoek net ons 2e hondje Stella voorgesteld. Het gaat erg goed, leuk en lief samen! Afgelopen zaterdag zelfs al een kleine 3 uur van huis geweest en dat is heel goed gegaan. Knap hoor, want ze is pas net een week hier. Alleen wat waakse momentjes.. Maar dat heeft Mike ook al en ze blijven ook niet lang door blaffen.
Nu heb ik al eens een topic gestart--> http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=285405 over dit "probleem".. Tussen aanhalingstekens, want zo'n probleem is het nou ook weer niet, behalve dat je rechtop in bed zit
Ik denk dat Mike nog steeds nare dromen heeft.. Zo is het een week stil 's nachts, en zo loeit hij ineens midden in de nacht een seconde of 10/15. Soms een paar nachten achter elkaar en zo weer een aantal dagen niet. Het stopt ook altijd vanzelf en we kunnen gewoon weer verder slapen. Maar zelfs de buren worden er wakker van.
Nu hebben we Stella natuurlijk erbij en ik vroeg me af hoe het op dat punt zou gaan haha. Nou meteen de eerste nacht samen, begon Mike ineens te loeien in z'n slaap. Ik dacht.. wat zal Stella gaan doen? ... Ik hoorde 1 blaf van Stella en Mike stopte meteen met gillen, alsof ie ineens wakker werd! Ik dacht mooi! Als dat zo steeds wordt opgelost. Afgelopen week was het elke nacht stil.. En toen werd het weer weekend..
De nacht van afgelopen zaterdag op zondag, begon Mike weer midden in de nacht.. en wat denk je.. Stella begon gewoon gezellig mee te loeien
Maar... ik weet nog steeds niet waar het nou aan ligt bij Mike. Zelfs iemand die bij ons huisbezoek kwam doen, zei al (nadat ik Mike zijn verhaal had verteld): hmm, ik denk dat hij nog meer meegemaakt heeft dan Stella, misschien.. Maar goed, daar kom je toch nooit achter. Mike is wel een redelijk gevoelig hondje, snel onder de indruk als hij gecorrigeerd wordt met de stem, terwijl we nooit schreeuwen ofzo. En dat vond onze dierenarts eigenlijk zelfs raar en niet helemaal normaal voor een Jack Russell. We krijgen dat er ook niet uit bij hem.. Voor wat betreft het gillen in z'n slaap hebben we ook al vaak opgelet of de dag heel erg anders was dan anders, of drukker, of weet ik veel wat.. Maar er zijn ons geen dingen opgevallen.
Heeft iemand misschien tips? Of dat ik dingen over het hoofd zie, waar wij niet bij stilstaan misschien? Of is dit iets wat "gewoon" bij hem hoort..
Het alleen thuisblijven gaat trouwens al ruim een jaar goed!!
Groetjes Miranda