Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Anus en piemel hond.
Moderator: moderatorteam
- sasvdpasch
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Langharige Weimaraner
- Aantal honden: 1
Anus en piemel hond.
He,
Sorry voor de directe omschrijving maar onze hond van 5 maanden begint een bruine anus te krijgen. Dit is ons nog niet eerder opgevallen maar ik krijg het ook niet schoon. Het lijkt erop alsof het in zijn huid zit??
Iemand ervaring mee? Ik wil het namelijk graag schoon krijgen/houden..
Daarnaast komt zijn piemel met regelmaat naar buiten, het wordt steeds erger en ik weet dat dit voor kan komen, maar zo vaak??
Daarnaast likt hij er veel aan en komt er wat licht spul uit.
Morgen gaan we naar de dierenarts dus die zou ons hier vast mee kunnen helpen maar die geven je weer allerlei middeltjes voor hoge kosten.
Iemand ervaringen mee en hoe op te lossen qua anus/piemel?
Sorry voor de directe omschrijving maar onze hond van 5 maanden begint een bruine anus te krijgen. Dit is ons nog niet eerder opgevallen maar ik krijg het ook niet schoon. Het lijkt erop alsof het in zijn huid zit??
Iemand ervaring mee? Ik wil het namelijk graag schoon krijgen/houden..
Daarnaast komt zijn piemel met regelmaat naar buiten, het wordt steeds erger en ik weet dat dit voor kan komen, maar zo vaak??
Daarnaast likt hij er veel aan en komt er wat licht spul uit.
Morgen gaan we naar de dierenarts dus die zou ons hier vast mee kunnen helpen maar die geven je weer allerlei middeltjes voor hoge kosten.
Iemand ervaringen mee en hoe op te lossen qua anus/piemel?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Anus en piemel hond.
De verkleuring van de huid van de anus is normaal. Mensenbaby's worden ook geboren met een roze anusje wat in de loop van de tijd verkleurd. Ik zou niet aan schoonmaken e.d. beginnen (behalve in het geval van diarree) daar ontregel je boel mee. Een gezonde anus houdt zichzelf schoon.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat lichte spul zal sperma kunnen zijn, niks om je druk over te maken.
- sasvdpasch
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Langharige Weimaraner
Oke dus een ontsteking aan zijn piemel hoeft niet altijd te zijn?
Sinds de overstap naar nieuw voer viel me gewoon op dat zijn anus erg bruin is en vergelijking met vorige voer.. Misschien kon het daardoor komen. Zijn ontlasting is ook niet mega hars hoor dus vaak nog Aan de dunne kant
Sinds de overstap naar nieuw voer viel me gewoon op dat zijn anus erg bruin is en vergelijking met vorige voer.. Misschien kon het daardoor komen. Zijn ontlasting is ook niet mega hars hoor dus vaak nog Aan de dunne kant
- alm@
- moderator
Je kopte hem snel inNanna schreef:Of je moet zijn ster gaan bleken maar dat lijkt me wat overtrokkenalm@ schreef:De verkleuring van de huid van de anus is normaal. Mensenbaby's worden ook geboren met een roze anusje wat in de loop van de tijd verkleurd.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Een ontsteking ziet meestal wat groenig. En anussen zijn altijd bruin naar mijn idee maar misschien heb ik niet goed opgeletsasvdpasch schreef:Oke dus een ontsteking aan zijn piemel hoeft niet altijd te zijn?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die gaat heus het ziekenhuis nier in voor een *verwijderd* hoor , dat word een weekje blekenalm@ schreef:Je kopte hem snel inNanna schreef:Of je moet zijn ster gaan bleken maar dat lijkt me wat overtrokkenalm@ schreef:De verkleuring van de huid van de anus is normaal. Mensenbaby's worden ook geboren met een roze anusje wat in de loop van de tijd verkleurd.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ga gelijk kijken vanavondGollum schreef:Een ontsteking ziet meestal wat groenig. En anussen zijn altijd bruin naar mijn idee maar misschien heb ik niet goed opgeletsasvdpasch schreef:Oke dus een ontsteking aan zijn piemel hoeft niet altijd te zijn?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
Dit is vette vethoeklekkage jongemanbouvierpoedel schreef:Die gaat heus het ziekenhuis nier in voor een *weggehaald* hoor , dat word een weekje blekenalm@ schreef:Je kopte hem snel inNanna schreef:Of je moet zijn ster gaan bleken maar dat lijkt me wat overtrokkenalm@ schreef:De verkleuring van de huid van de anus is normaal. Mensenbaby's worden ook geboren met een roze anusje wat in de loop van de tijd verkleurd..

- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
- Aantal honden: 2
He te laat!bouvierpoedel schreef:Die gaat heus het ziekenhuis nier in voor een *verwijderd* hoor , dat word een weekje blekenalm@ schreef:Je kopte hem snel inNanna schreef:Of je moet zijn ster gaan bleken maar dat lijkt me wat overtrokkenalm@ schreef:De verkleuring van de huid van de anus is normaal. Mensenbaby's worden ook geboren met een roze anusje wat in de loop van de tijd verkleurd..

En wacht nog maar even met dierenarts bezoek TS er lijkt mij ook niks raar aan de hand hoor.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox
- Aantal honden: 2
Jammer... Gemist.bouvierpoedel schreef:Die gaat heus het ziekenhuis nier in voor een *verwijderd* hoor , dat word een weekje blekenalm@ schreef:Je kopte hem snel inNanna schreef:Of je moet zijn ster gaan bleken maar dat lijkt me wat overtrokkenalm@ schreef:De verkleuring van de huid van de anus is normaal. Mensenbaby's worden ook geboren met een roze anusje wat in de loop van de tijd verkleurd..

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik heb een witte kortharige hond met een bruine ster.
Als zijn nieuwe voer niet goed is, dan zou ik gewoon weer terug gaan of iets anders proberen.
En ik zou inderdaad de anus niet schoonmaken, tenzij hij echt onder zit. Meestal houden ze het zelf gewoon bij en inderdaad het verkleurd gewoon niks geks aan.
Die voorhuid zou ik ook niks mee doen, Maylo heeft geregeld een groene druppel (voorhuid onsteking) maar ben op advies van DA begonnen met schoonmaken en het leek daardoor alleen maar erger te worden. Nu doe ik heel af en toe eens gewoon stukje keukenrol natmaken en even afnemen, maar dat is meer voor mezelf omdat ik het een smerig gezicht vind.

Als zijn nieuwe voer niet goed is, dan zou ik gewoon weer terug gaan of iets anders proberen.
En ik zou inderdaad de anus niet schoonmaken, tenzij hij echt onder zit. Meestal houden ze het zelf gewoon bij en inderdaad het verkleurd gewoon niks geks aan.
Die voorhuid zou ik ook niks mee doen, Maylo heeft geregeld een groene druppel (voorhuid onsteking) maar ben op advies van DA begonnen met schoonmaken en het leek daardoor alleen maar erger te worden. Nu doe ik heel af en toe eens gewoon stukje keukenrol natmaken en even afnemen, maar dat is meer voor mezelf omdat ik het een smerig gezicht vind.