Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke voer(brokken) zouden jullie adviseren voor mijn Kangal

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Welke voer(brokken) zouden jullie adviseren voor mijn Ka

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als hij het kan eten en verteren en het er goed op doet, is het een goede brok. Puppy-brokken zijn niet per definitie de beste keuze voor een pup. Zeker grote rassen (en de kangal valt daar volgens mij ook onder) kun je beter al snel op voeding voor volwassenen zetten. De hoeveelheid calcium en de grootte van de brok zijn over het algemeen de grootste verschillen tussen puppy-brok en gewone brok. Je zou nog kunnen kijken naar de hoeveelheid energie per kg brokken en dan de brok nemen met de grootste hoeveelheid kcal per kg.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Kangal schreef:Zeg nu we het toch over die groene pakketten van optidog hebben wat je in de Lidl kunt kopen. Ik ging toenstraks naar de Lidl en zag ze daar maar het was voor honden over de 12 maanden. Dus kopen of toch eerst Cavom?
Mijn hemel. Je hebt dus nog steeds geen voer voor hem gekocht :jank: :jank: :jank:
80564M

Hondengezin schreef:
Kangal schreef:Zeg nu we het toch over die groene pakketten van optidog hebben wat je in de Lidl kunt kopen. Ik ging toenstraks naar de Lidl en zag ze daar maar het was voor honden over de 12 maanden. Dus kopen of toch eerst Cavom?
Ik ken Cavom niet, maar ik zou een pup die volop in de groei is, geen 12 maanden brokken geven. Al lees ik dat hier hondenliefhebbers nog nooit puppenbrokken hebben gegeven...
Júist een pup van een groot ras moet niet te snel te hoogte in. Dat is erg slecht voor zijn botjes. Puppenbrok is net zo'n marketing-artikel als Labradorbrok.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Topic 6 dagen oud en nog steeds geen voer.... volgens mij is die magere Kangal pup al verhongerd en dood gestorven (is dat geen geweldig Nederlands ;-) )
Kangal

Ongelezen bericht door Kangal »

Marion. schreef:
Hondengezin schreef:
Ik ken Cavom niet, maar ik zou een pup die volop in de groei is, geen 12 maanden brokken geven. Al lees ik dat hier hondenliefhebbers nog nooit puppenbrokken hebben gegeven...
Júist een pup van een groot ras moet niet te snel te hoogte in. Dat is erg slecht voor zijn botjes. Puppenbrok is net zo'n marketing-artikel als Labradorbrok.
Jawel ik heb die brokken besteld maar ik heb 2 dagen de tijd om mijn bestellen op te zeggen daarom.
80564M

Kangal schreef: Jawel ik heb die brokken besteld maar ik heb 2 dagen de tijd om mijn bestellen op te zeggen daarom.
Je zag de zak liggen bij de Lidl waar je was. En toen heb je het besteld, en nu heb je twee dagen de tijd om de bestelling te annuleren. Wat dus betekent dat je het zeker binnen 2 dagen niet binnen hebt, terwijl je het vandaag gewoon in je karretje had kunnen doen.

Ik haak hier dus definitief af :ugh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marion. schreef:
Kangal schreef: Jawel ik heb die brokken besteld maar ik heb 2 dagen de tijd om mijn bestellen op te zeggen daarom.
Je zag de zak liggen bij de Lidl waar je was. En toen heb je het besteld, en nu heb je twee dagen de tijd om de bestelling te annuleren. Wat dus betekent dat je het zeker binnen 2 dagen niet binnen hebt, terwijl je het vandaag gewoon in je karretje had kunnen doen.

Ik begrijp dat de cavom is besteld en Kangal toevallig vandaag bij de lidl toch die zakken premium voer zag liggen.

Die zou ik toch maar even kopen voor de komende paar dagen. Zo'n zakje van drie kilo is voor jouw hond toch peanuts, en dan valt hij niet nog verder af.
Je kunt inderdaad gewoon de groene zak voor volwassenen kopen.
Kangal

Ongelezen bericht door Kangal »

dagmar88 schreef:
Marion. schreef:

Ik begrijp dat de cavom is besteld en Kangal toevallig vandaag bij de lidl toch die zakken premium voer zag liggen.

Die zou ik toch maar even kopen voor de komende paar dagen. Zo'n zakje van drie kilo is voor jouw hond toch peanuts, en dan valt hij niet nog verder af.
Je kunt inderdaad gewoon de groene zak voor volwassenen kopen.
Ik ga toch eerst Cavom geven.
80564M

Kangal schreef: Ik ga toch eerst Cavom geven.
Fin. Krijgt je opgroeiende pup van bina 14 weken nog een paar dagen dieetvoer. Geweldig.
Hondengezin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox

Ongelezen bericht door Hondengezin »

Marion. schreef:
Hondengezin schreef:
Ah, bedankt voor je uitleg! Dat van Labradorbrok geloofde ik ook al niet zo in. Maar van de puppybrok wist ik dus echt niet.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

In het wild zijn er ook geen speciale konijntjes voor babywolfjes toch?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
80564M

Hondengezin schreef:Ah, bedankt voor je uitleg! Dat van Labradorbrok geloofde ik ook al niet zo in. Maar van de puppybrok wist ik dus echt niet.
Nou, de Labradorbrok was een beetje sarcastisch hoor (omdat dat hier in het topic genoemd werd, vanwege het plaatje van een Lab op de zak). Maar klik hier eens, en huiver https://www.royalcanin.nl/hondenvoer-ro ... lzaak.html :ugh:

Ze hebben een "Labrador Retriever Adult", een "Labrador Retriever Junior" en een "Labrador Retriever Sterilised" variant :LOL: :LOL: :LOL:
Laatst gewijzigd door 80564M op 17 sep 2015 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
mosquito1980
Zeer actief

fes/lou schreef:In het wild zijn er ook geen speciale konijntjes voor babywolfjes toch?
Jawel, "dieet" konijntjes... dat zijn van die hele dunne :cool2:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Nee, die zijn voor dikke wolfjes :D
mosquito1980
Zeer actief

fes/lou schreef:Nee, die zijn voor dikke wolfjes :D
Oeps, wat dom :oohja: , je hebt gelijk...... dus ook niet voor uitgehongerde Kangals :W:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Nope, maar je hebt wel niet bestaande konijntjes voor niet bestaande wolfjes...want gek genoeg geloof ik er nog steeds niks van :D
Hondengezin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox

Ongelezen bericht door Hondengezin »

Marion. schreef:
Hondengezin schreef:Ah, bedankt voor je uitleg! Dat van Labradorbrok geloofde ik ook al niet zo in. Maar van de puppybrok wist ik dus echt niet.
Nou, de Labradorbrok was een beetje sarcastisch hoor (omdat dat hier in het topic genoemd werd, vanwege het plaatje van een Lab op de zak). Maar klik hier eens, en huiver https://www.royalcanin.nl/hondenvoer-ro ... lzaak.html :ugh:
:LOL: Royal Canin is wel heel erg doorgeslagen
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Hondengezin schreef:
Marion. schreef:
Die kun je bij ons (gelukkig) nog niet kopen, hier hebben ze alleen (niet altijd trouwens) RC Junior en adult
80564M

Hondengezin schreef:
Marion. schreef:
Marketing :19:

Maar puppenbrok is ook onzin hoor. Sterker nog.... ik denk eigenlijk dat het vaker fout dan goed doet (groeipijnen enzo).
80564M

fes/lou schreef:Nope, maar je hebt wel niet bestaande konijntjes voor niet bestaande wolfjes...want gek genoeg geloof ik er nog steeds niks van :D
Ik ook niet hoor. Ik kan me niet voorstellen dat je je al een week zorgen maakt over je veel te magere, bijna 14 weken ouden Kangal-pup. En dat je dan in de Lidl die zak laat liggen, want over een paar dagen komt immers je bestelde zak Cavom. Waarvan je nog 2 dagen de tijd hebt om de bestelling te annuleren :piew:

Had dan gewoon in elk geval 2 kilo kippenpoten gekocht bij diezelfde Lidl, had je hond tenminste 2 dagen goed voer gehad.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Zo stom is het nog niet van Royal Canin om veel verschillende brokken te hebben. Voor mensen is het direct duidelijk welke brok ze moeten hebben (ras + leeftijd + ev. aanpassing), er is met raskenmerken rekening gehouden (sommige rassen glucosamine+chorondrine, sommige rassen extra zalmolie + taurine voor de vacht, juist een hoog of een laag kcal-gehalte).

2 extremen naast elkaar: Duitse Dog adult en Labrador Sterilised. De gemiddelde vitaminewaarde hebben geen bijzonder grote verschillen, op koper na (6mg vs 2mg/kg toegevoegd) maar de hoeveelheid kcal/kg is wel ontzettend verschillend. DDA bevat 4301 kcal/kg en LS bevat 3325 kcal/kg. Oftewel, je mag er bijna 30% meer van geven voor dezelfde aantal kcal of eigenlijk je hond krijgt nog steeds voldoende vitaminen en mineralen binnen terwijl hij 30% minder kcal binnen krijgt. Gezien het feit dat gecastreerde labradors vaak erg gevoelig zijn voor overgewicht is dat een erg goede zaak. net als een verlaagd kopergehalte omdat koperstapeling relatief veel voorkomt bij labradors.

Hoeveel kcal/kg cavom heeft kan ik op het internet zo niet terugvinden.
80564M

Domor schreef:Zo stom is het nog niet van Royal Canin om veel verschillende brokken te hebben. Voor mensen is het direct duidelijk welke brok ze moeten hebben (ras + leeftijd + ev. aanpassing), er is met raskenmerken rekening gehouden (sommige rassen glucosamine+chorondrine, sommige rassen extra zalmolie + taurine voor de vacht, juist een hoog of een laag kcal-gehalte).

2 extremen naast elkaar: Duitse Dog adult en Labrador Sterilised. De gemiddelde vitaminewaarde hebben geen bijzonder grote verschillen, op koper na (6mg vs 2mg/kg toegevoegd) maar de hoeveelheid kcal/kg is wel ontzettend verschillend. DDA bevat 4301 kcal/kg en LS bevat 3325 kcal/kg. Oftewel, je mag er bijna 30% meer van geven voor dezelfde aantal kcal of eigenlijk je hond krijgt nog steeds voldoende vitaminen en mineralen binnen terwijl hij 30% minder kcal binnen krijgt. Gezien het feit dat gecastreerde labradors vaak erg gevoelig zijn voor overgewicht is dat een erg goede zaak. net als een verlaagd kopergehalte omdat koperstapeling relatief veel voorkomt bij labradors.

Ach? Jij koopt ook Olvarit-potjes speciaal voor Domor-en? Met het aantal kcal dat speciaal voor jouw lijf handig is?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Cavom heeft 4200 kcal/kg volgens de voerwijzer
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Als ik ga voor de optimale verzorging van mijn lichaam ga ik inderdaad voor de voeding die het beste bij mijn lichaam, gezondheid en hoeveelheid beweging past. Voor ons eigen lijf zijn we vaak slordig. Maar als het op deze relatief makkelijke manier voor een zo optimaal mogelijke voeding kunnen gaan voor onze hond, waarom niet? Mensen willen gemakkelijk voer waar ze zich geen zorgen om hoeven te maken. Dus gewoon een zak die nog redelijk betaalbaar is, soms wat leuke extra's heeft, een goede naam, makkelijk te verkrijgen en als het dan zo passend mogelijk voor de hond kan waarderen ze dat. Daar speelt Royal Canin op in en dat doen ze best goed. Natuurlijk, er zijn betere voersoorten als je er echt in verdiept en nee dan heb je royal canin niet nodig. Maar voor 95% van de honden is RC echt een goed voer waar het zo passend mogelijk gemaakt kan worden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ach laten we t hier dan maar mee doen...
hoef ik niet te letten op al die heisa.
Zal alleen de fototjes geschikt voor iedereen er neer zetten en niet die voor zwakke maagjes dus (delen van) prooidieren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Domor schreef:Als ik ga voor de optimale verzorging van mijn lichaam ga ik inderdaad voor de voeding die het beste bij mijn lichaam, gezondheid en hoeveelheid beweging past. Voor ons eigen lijf zijn we vaak slordig. Maar als het op deze relatief makkelijke manier voor een zo optimaal mogelijke voeding kunnen gaan voor onze hond, waarom niet? Mensen willen gemakkelijk voer waar ze zich geen zorgen om hoeven te maken. Dus gewoon een zak die nog redelijk betaalbaar is, soms wat leuke extra's heeft, een goede naam, makkelijk te verkrijgen en als het dan zo passend mogelijk voor de hond kan waarderen ze dat. Daar speelt Royal Canin op in en dat doen ze best goed. Natuurlijk, er zijn betere voersoorten als je er echt in verdiept en nee dan heb je royal canin niet nodig. Maar voor 95% van de honden is RC echt een goed voer waar het zo passend mogelijk gemaakt kan worden.
Precies! En dat kan een fabrikant niet voor mij bepalen, daarom koop ik geen pakjes en zakjes en potjes speciaal gemaakt voor Marionnen. Vijftig jaar geleden bestond er nog geen brok. En werden honden wel 15 jaar oud.
mosquito1980
Zeer actief

Wat is die groene "prut" in het midden? Malinois?
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 17 sep 2015 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Marion. schreef:
Domor schreef:Zo stom is het nog niet van Royal Canin om veel verschillende brokken te hebben. Voor mensen is het direct duidelijk welke brok ze moeten hebben (ras + leeftijd + ev. aanpassing), er is met raskenmerken rekening gehouden (sommige rassen glucosamine+chorondrine, sommige rassen extra zalmolie + taurine voor de vacht, juist een hoog of een laag kcal-gehalte).

Ach? Jij koopt ook Olvarit-potjes speciaal voor Domor-en? Met het aantal kcal dat speciaal voor jouw lijf handig is?
ik eet wel degelijk het aantal kcal dat goed is voor mijn lichaam.
Dat verschilt serieus van het dieet van een topsporter en van het dieet van een persoon dat 60 kg moet afvallen. :U:
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Nou dat zal er best ingaan bij een kangalletje van 14 weken!( fotos van Malinois)
Laatst gewijzigd door Goldylocks op 17 sep 2015 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
80564M

malinois schreef:Ach laten we t hier dan maar mee doen...
hoef ik niet te letten op al die heisa.
Zal alleen de fototjes geschikt voor iedereen er neer zetten en niet die voor zwakke maagjes dus (delen van) prooidieren.
Nee Mal, niet doen! Het gaat hier over brok. Wat prima voer is, maar rassenbrokjes en puppenbrokken zijn dikke onzin!
Gesloten

Terug naar “Voeding”