Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ganging up

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ganging up

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco bemoeide zich gisteren ook met het "spel" tussen twee honden: een husky van 1 jaar die achter rennende honden aan gaat en een labmix die maar bleef rennen. Ondanks zijn kleine maatje kreeg hij het wel voor elkaar dat die labmix kalmeerde. Wat later werd het spel dan ook gelijkwaardiger. Maar als Elco vond dat de een te fanatiek werd, kwam hij er weer tussen. Op het moment dat hij genegeerd werd, omdat hij natuurlijk niet met z'n gewicht indruk kan maken, begon de vierde hond, een golden retriever, zich ermee te bemoeien door te blaffen, met het door Elco gewenste effect. Elco probeert dus als mediator op te treden. Deed hij in het nest ook al. Ik let wel heel scherp op of hij mee gaat doen (wat ik niet wil) of de boel juist wil kalmeren (wat hij mag, mits hij zichzelf niet in gevaar brengt). Ik zou zelf, als de husky van mij was geweest, eerder ingegrepen hebben. Heb de eigenaar van de husky wel geprobeerd te hinten dat ingrijpen misschien wel handig was, maar dat werd niet opgepikt
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”