Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pupvriendelijke/beleefde honden gezocht voor Bizzy

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Pupvriendelijke/beleefde honden gezocht voor Bizzy

Ongelezen bericht door Maeve »

Bizzy is een Toller teefje van zo'n 5.5 maand oud, en zoals het een Toller betaamd niet enorm extravert in het contact naar andere honden. Ze is echt heel erg beleefd en spreekt de hondentaal uitstekend, en wil ook graag spelen met honden, maar de laatste tijd is ze een paar keer behoorlijk overdonderd door honden die een beleefde kennismaking overbodig vinden en haar dan omver kegelen. Het is best sneu, want haar gewoonte is om stil te staan en de tegenpartij de tijd te geven om haar te besnuffelen. Daar is ze echt heel zachtaardig en lief in, maar vervolgens treft ze dan net de plaat-voor-de-kop-types die haar op zo'n moment finaal omver walsen :ugh: Daar begint ze nu op te reageren door weg te rennen, dat vind ik jammer en ook gevaarlijk gedrag want vaak jakkeren honden er dan alsnog achteraan omdat dat lollig is. Met de andere honden erbij redt ze het vaak wel want Coda maakt korte metten met dat soort, maar ik wil ook graag dat ze in haar eentje wat meer zelfvertrouwen opbouwt omdat ik de honden regelmatig apart mee neem voor bijvoorbeeld trainingen.

Ofwel, ik wil haar eens positieve ervaringen laten op doen in dit soort situaties met honden die wel rustig met haar omgaan en eigenaren die dit soort situaties een beetje kunnen inschatten. Het is een heel vrolijk, energiek hondje en eenmaal gewend speelt ze ook graag met andere honden. Vooral grotere honden vindt ze nu spannend, maar wat mij betreft zijn alle honden welkom mits ze ons een positieve ervaring kunnen opleveren :ok:

Dus, iemand zin om binnenkort eens met ons ergens te wandelen? Zal dan regio Overijssel of Gelderland worden. Bussloo kan bijvoorbeeld, maar andere opties ook welkom natuurlijk. En voor de duidelijkheid: ik neem dan alleen Bizzy mee. Haar helleveeg van een moeder mag thuis blijven :mrgreen: Dus wellicht voor andere honden die wat angstig of onzeker zijn ook een goede ervaring?
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Pupvriendelijke/beleefde honden gezocht voor Bizzy

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ohhhh wat jammer dat je zo ver weg woont! Lou is gek op Toller teefjes en pups (en ik ook ;) ).
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mss kan Csiva wel. Ik weet niet 100% hoe ze gaat reageren maar ze speelt over het algemeen heel graag en makkelijk met honden van haar maat.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Mojo is normaal gesproken met nieuwe honden uiterst beleefd, en tot nu toe ook altijd pupvriendelijk. Maar hij is een stuk groter dan Bizzy, dus misschien is dat niet erg handig voor nu. Maar als je een keer met Mojo samen wil wandelen op Bussloo of ergens anders daar in de omgeving dan vind ik dat prima.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:Ohhhh wat jammer dat je zo ver weg woont! Lou is gek op Toller teefjes en pups (en ik ook ;) ).
Ahh jammer inderdaad! In December zijn we wel in Amsterdam, maar dat is dan voor de winnershow :wink:
Machie schreef:Mss kan Csiva wel. Ik weet niet 100% hoe ze gaat reageren maar ze speelt over het algemeen heel graag en makkelijk met honden van haar maat.
Als ze niet bij voorbaat haar tanden in Biz zet vind ik het best :mrgreen: Bizzy zal haar in ieder geval niet najagen, daar is ze veel te zachtaardig voor. En qua formaat schelen ze niet zoveel denk ik!
Longfields schreef: Mojo is normaal gesproken met nieuwe honden uiterst beleefd, en tot nu toe ook altijd pupvriendelijk. Maar hij is een stuk groter dan Bizzy, dus misschien is dat niet erg handig voor nu. Maar als je een keer met Mojo samen wil wandelen op Bussloo of ergens anders daar in de omgeving dan vind ik dat prima.
Ik denk dat het formaat wel goed zal gaan mits ze rustig kan kennis maken hoor. Een tijdje geleden liep ze ook heel stoer tussen de roedel van Tara :ok: Dat vindt ze dan in het begin spannend want het zijn er 4, maar ze negeerden haar waardoor ze gewoon kon aansluiten en na en paar minuutjes liep ze er volledig ontspannen tussen. Het lijkt me juist wel fijn als ze met wat grotere honden goede ervaringen op doet. We komen hier veel Labradors tegen en (kruising) berghonden, die vindt ze inmiddels echt niet lollig meer.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik zou Mojo eventueel ook in het begin aan de (lange) lijn kunnen laten voor alle zekerheid.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola misschien? Die vindt andere honden niet echt de moeite waard om naar om te kijken en energie in te steken. Soms wil ze na een poosje wel spelen en als de andere hond te druk/opdringerig is geeft ze een duidelijke snauw.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Maeve schreef:
Machie schreef:Mss kan Csiva wel. Ik weet niet 100% hoe ze gaat reageren maar ze speelt over het algemeen heel graag en makkelijk met honden van haar maat.
Als ze niet bij voorbaat haar tanden in Biz zet vind ik het best :mrgreen: Bizzy zal haar in ieder geval niet najagen, daar is ze veel te zachtaardig voor. En qua formaat schelen ze niet zoveel denk ik!

Csiva heeft nog nooit een hond gebeten ;) Enige wat Csiva slecht trekt zijn honden die onderdanig doen maar het niet zijn.

Suzanne, Ik zou wel eens met Csiva met jou en Mojo willen wandelen. Csiva is enorm bang voor grote honden :(
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wij willen ook wel een keer, binnenkort ga ik sowieso weereens naar bussloo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef: Suzanne, Ik zou wel eens met Csiva met jou en Mojo willen wandelen. Csiva is enorm bang voor grote honden :(
Is goed hoor, moeten we gewoon een keer afspreken. Jij wandelt wel eens bij Kootwijkerzand toch? Daar wil ik ook wel een keertje naartoe (ben er nog niet eerder geweest).
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Maeve schreef:
Leonie. schreef:Ohhhh wat jammer dat je zo ver weg woont! Lou is gek op Toller teefjes en pups (en ik ook ;) ).
Ahh jammer inderdaad! In December zijn we wel in Amsterdam, maar dat is dan voor de winnershow :wink:
Dan kan ik Bizzy daar in elk geval zien :)
Machie
Zeer actief

LongFields schreef:
Machie schreef: Suzanne, Ik zou wel eens met Csiva met jou en Mojo willen wandelen. Csiva is enorm bang voor grote honden :(
Is goed hoor, moeten we gewoon een keer afspreken. Jij wandelt wel eens bij Kootwijkerzand toch? Daar wil ik ook wel een keertje naartoe (ben er nog niet eerder geweest).
Niet vaak, maar wel eens geweest. Ik vind het prima. Volgend weekend? :mrgreen:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie is ook beleefd! Ik vind wandelen leuk dus als je wilt laat maar weten. In de weekenden kan ik altijd wel.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef:
LongFields schreef:
Niet vaak, maar wel eens geweest. Ik vind het prima. Volgend weekend? :mrgreen:
Volgend weekend kan ik volgens mij alleen op zondag.
Anders maar even via PB doen denk ik.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Misschien kan ik met Amy aansluiten. Amy is lief en speels met jonge honden, niet lomp. En voor haar is het ook goed om af en toe zonder haar grote steun en toeverlaten met andere honden kennis te maken en te wandelen.
Ze is nu nog loops, dus ik houd het topic in de gaten en dan kijk ik of de datum voor ons ook uitkomt.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Freek wil ook wel een keer afspreken op busloo hoor ik net van hem. Laat ik Evert thuis, die is niet van het spelen en mot geen druk gedoe. Freek weet over het algemeen goed in te schatten hoe hij zich moet presenteren aan de tegenpartij. Hij krijgt zelfs Evert af en toe zo ver om eventjes te spelen. De donderdagen ben ik in principe vrij, dus geef maar een gil.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Sadie en Jules kan ook wel, Ivy ook alleen die heb ik nog maar 2,5 week hier dus daarna kan zij niet mee;)
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tommy is erg beleefd tegen jonge dames en vindt het geweldig als ze in zijn voor een race rondje. Lijkt me leuk om mee te gaan dan, enige is dat we alleen in het weekend kunnen.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, Bussloo is leuk! Je kent Beau, die is keurig :wink:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Leuk, dat zijn veel potentiële goede ervaringen voor 't pupje! :mrgreen:
Veel animo voor Bussloo zie ik. Komende week komt hier nog niet goed uit, maar de week daarop zou wel kunnen. Mijn voorkeur gaat wel uit naar doordeweeks omdat het dan verder wat rustiger is. Verder ben ik heel flexibel dus ik pas me aan aan de meerderheid :ok: Alleen woensdag komt ons minder goed uit ivm training die avond, en vanaf de 10e hebben we op dinsdagavond ook weer training.

Is dinsdagmiddag 3 november een idee? Of donderdag de 5e?
Crystalclear
Actief
Mijn ras(sen): Poolse herderin

Ongelezen bericht door Crystalclear »

ahhh jammer dat het zo ver weg is. Juno heeft nood aan een positieve ervaring met een andere hond. Ze is heel onzeker/angstig en zeker na een nare ervaring met een loslopende boxer is dit niet verbeterd...
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik kan nooit op dinsdagen, dus voor mij is donderdag beter. Maar mijn werk is nogal lastminute altijd, dus ik weet nu nog niet 100% zeker of ik dan kan.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik denk dat ik donderdag de 5e wel kan, even onder voorbehoud.
Dinsdag 3 lukt mij in ieder geval niet, dan heb ik meerdere afspraken staan.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kan wel op dinsdag 3, maar niet op donderdag 5 november. Amy zit nu in de laatste week van haar loopsheid, dus dat zou dan ook achter de rug moeten zijn.
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Misschien is mijn Amy ook wel geschikt. Zij is erg van 'de kat uit de boom kijken' en heel voorzichtig.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inno is de komende 2 weken weer bij mij en zeer sociaal begaafd ;)
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik kan alleen op dinsdagmiddagen maar ik lees gewoon mee en haak aan als het lukt. Zo niet hebben jullie volgens mij een leuke groep!
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Oh, ik dacht dat ik hier al weer op had gereageerd maar blijkbaar niet :schrik: Anyway, donderdag de 5e doen dan? Rond 13:00? Eerder of later kan ook wat mij betreft.
Crystalclear schreef:ahhh jammer dat het zo ver weg is. Juno heeft nood aan een positieve ervaring met een andere hond. Ze is heel onzeker/angstig en zeker na een nare ervaring met een loslopende boxer is dit niet verbeterd...
Vanaf Almere is het maar een uurtje toch? Zo lang rijd ik er ook over :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik ben bang dat ik het toch niet ga redden donderdag, dus reken maar niet op mij. Als ik wel kan haak ik gewoon alsnog aan.
Crystalclear
Actief
Mijn ras(sen): Poolse herderin

Ongelezen bericht door Crystalclear »

Maeve schreef:Oh, ik dacht dat ik hier al weer op had gereageerd maar blijkbaar niet :schrik: Anyway, donderdag de 5e doen dan? Rond 13:00? Eerder of later kan ook wat mij betreft.
Crystalclear schreef:ahhh jammer dat het zo ver weg is. Juno heeft nood aan een positieve ervaring met een andere hond. Ze is heel onzeker/angstig en zeker na een nare ervaring met een loslopende boxer is dit niet verbeterd...
Vanaf Almere is het maar een uurtje toch? Zo lang rijd ik er ook over :mrgreen:
Ik heb geen auto :(
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”