Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
4 weken geleden spotte ik op mijn beide honden 2 luizen. 4 in totaal dus.
Lutèce had als pupje luizen meegenomen uit het nest, maar is inmiddels bijna 2.
Beide honden vorige maand dus die avond behandeld met nog wat vlooien/luizen poeder en het hele huis gestofzuigd en al het stof gestoomreinigd. Speelgoed en dekens gewassen en in plastic zakken gestopt, nou ja het hele riedeltje... Leuke besteding op de zondag avond om 23.00 uur tot een uur of 1.00
Volgende dag advantix gehaald en daarmee behandeld. Vedette bleef echter krabben. Heb de dag later nog wel een sloom beestje gevonden maar daarna niks meer. Ze kreeg op een gegeven moment een hotspot op haar staart en daarna korstjes op haar flanken en boven haar staart. Ik bleef checken, maar bleef zonder beestjes. Het krabben was redelijk verminderd nu. En toen gister avond vond ik toch weer een beestje. De 4 weken zijn nu net om, dus hup, advantix behandeld en ook Lutèce meegenomen. De kat heb ik nu niet meegenomen. de vorige keer wel. Waar komt toch die luis vandaan?! Zou er iets in mijn tuin zitten? Is het verstandig om een seresto band om te doen of heeft dat weinig zin met de aankomende winter? We hebben ook nog knoflook pilletjes, dus die gaan er ook maar even bij in zolang Vedette krabt.
alinelaila schreef:Zeker weten luizen? Geen vlooien?
Luizen komen echt maar zelden voor. Heb het in het asiel alleen nog maar op katten gezien, nog nooit op honden.
Heb je behalve het huis zuigen, ook de plintjes en hoekjes ingespoten met een omgevingsspray?
Het springt niet, maar loopt alleen en het plaatje lijkt echt op een luis als ik het opzoek. Ik heb 4 weken lang geen beest gezien, dus ik ga er niet van uit dat het nog in huis zat. Plinten zijn goed gestofzuigd, net als alles in huis. Ik heb niet met omgevingsspray gespoten deze keer omdat het maar een paar beestjes waren en het daarna niet meer aanwezig was/leek. Ze waren toen die dag met veel honden in aanraking geweest, dus ging er van uit dat het nog niet de kans had gehad om zodanig te verspreiden.
En Lutèce had het als pupje toen ook echt, net als meerdere nestgenootjes. De DA wist toen niet wat het was, dierenarts van een pupkoper kwam hiermee en dat klopte dus.
dagmar88 schreef: Luizen zitten toch niet in de omgeving?
Kun je luizen dan behandelen met 'n pipetje? ik heb luizen op mijn cavia's gehad, maar die moest ik echt met een vies roze goede een paar keer wassen en de kooi ontsmetten.
Luizen behandel je met de zelfde pipet. Helaas nog 6monsters van Vedette af geplukt en dit zijn toch echt vlooien vrees ik zwarte eitjes en alles... Bij Lutèce nog steeds niks gevonden. Net dus maar weer grondig gestofzuigd en morgen maar weer spray kopen
*Esther schreef:Je bedoelt vlooien, komt jouw kat buiten?
Nope...
Wel vlooien dus, kon me het al haast niet voorstellen.
Verwonder me erover dat mensen niet weten hoe vlooien eruit zien.
Nu het hele riedeltje maar behandelen en zuigen etc.
lijn schreef:Luizen behandel je met de zelfde pipet. Helaas nog 6monsters van Vedette af geplukt en dit zijn toch echt vlooien vrees ik zwarte eitjes en alles... Bij Lutèce nog steeds niks gevonden. Net dus maar weer grondig gestofzuigd en morgen maar weer spray kopen
Ik heb ooit een kitten met luis gehad. 30 jaar geleden. Beestje moesten we wassen met een schampo en daarna al die luizen eraf pulken. Zaten vastgezogen net als teken.
*Esther schreef:Je bedoelt vlooien, komt jouw kat buiten?
Nope...
Wel vlooien dus, kon me het al haast niet voorstellen.
Verwonder me erover dat mensen niet weten hoe vlooien eruit zien.
Nu het hele riedeltje maar behandelen en zuigen etc.
Als zelfs bij 2 dierenartsen niet met zekerheid kunnen zeggen of het vlooien zijn, denk ik dat DAT wat overdreven is.
En aangezien ik luis heb gehad bij Lutèce en ik ze daar ook op vond lijken en ze niet sprongen is dat de reden dat ik twijfelde.
lijn schreef:Luizen behandel je met de zelfde pipet. Helaas nog 6monsters van Vedette af geplukt en dit zijn toch echt vlooien vrees ik zwarte eitjes en alles... Bij Lutèce nog steeds niks gevonden. Net dus maar weer grondig gestofzuigd en morgen maar weer spray kopen
Poepjes.
Ja poepjes inderdaad. Gelukkig geen eitjes dus! Bah! Dierenarts zei dat als je de poepjes op een tissue wrijft zou het bruinig rood af moeten geven door het bloed van de vlo. De enkele poepjes die na mijn grondige kambeurten waren blijven zitten waren denk ik te hard geworden om kleur af te geven
Neeltje schreef:Kun je luizen dan behandelen met 'n pipetje? ik heb luizen op mijn cavia's gehad, maar die moest ik echt met een vies roze goede een paar keer wassen en de kooi ontsmetten.
Ja, in elk geval bij katten kun je dat met een pipet en/of spray behandelen. Ik heb al een aantal keer opvangkittens met luis gehad en met een aantal keer pipet/spray was de luis dood.
Luizen zijn zeer herkenbaar door de witte neten die in de haren blijven plakken. Die neten uit de vacht krijgen is meer een uitdaging. Heb ook al eens een kitten geschoren, omdat ik de neten (honderden en honderden) niet uit de vacht kreeg.
alinelaila schreef:
Neeltje schreef:Kun je luizen dan behandelen met 'n pipetje? ik heb luizen op mijn cavia's gehad, maar die moest ik echt met een vies roze goede een paar keer wassen en de kooi ontsmetten.
Ja, in elk geval bij katten kun je dat met een pipet en/of spray behandelen. Ik heb al een aantal keer opvangkittens met luis gehad en met een aantal keer pipet/spray was de luis dood.
Luizen zijn zeer herkenbaar door de witte neten die in de haren blijven plakken. Die neten uit de vacht krijgen is meer een uitdaging. Heb ook al eens een kitten geschoren, omdat ik de neten (honderden en honderden) niet uit de vacht kreeg.
Bij Lutèce waren het vooral veel huidschilvers. Mogelijk door het krabben. We hebben haar toen geloof ik niet hoeven wassen en gelukkig waren we er snel van af toen we wisten wat het was. Kammen kammen kammen was het.
Ik heb het lang geleden ook gehad bij mijn Jack Russell. Ze had ik Frankrijk door een nest gelopen of zo. Zat op haar buik vol met honderden vastgezogen hele kleine fel oranje luisjes. Veel kleiner als vlooien. Pipet advantix erop en toen waren ze snel weg en nooit meer last van gehad. Maar dus ook niet mee naar huis genomen want het was het begin van de vakantie.
Poepjes.
Ja poepjes inderdaad. Gelukkig geen eitjes dus! Bah! Dierenarts zei dat als je de poepjes op een tissue wrijft zou het bruinig rood af moeten geven door het bloed van de vlo. De enkele poepjes die na mijn grondige kambeurten waren blijven zitten waren denk ik te hard geworden om kleur af te geven
Leg die poepjes eens op een natte tissue of zo. Dan vloeit het ook uit. Luizen, het idee! Nog viezer dan vlooien.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10