Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup bijt de kinderen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Boots1978
Vaste gebruiker

pup bijt de kinderen

Ongelezen bericht door Boots1978 »

wat hiermee te doen: pup lief heeft nu de kinderen ontdekt... Heel leuk speelgoed natuurlijk, vooral als ze gaan rennen en gillen :roll:
oudste van 4,5 jaar heeft al geleerd dat als hij dat doet, ze stil moet staan als een boom en naar de lucht moet kijken. en ze mag hem alleen aaien als hij ermee op houd en netjes zit. dat werkt op zich goed. maar goed, het blijven kinderen die zich er natuurlijk niet altijd aan houden. soms vergeet ze het en dan gaat hij er achteraan of gaat toch door of hapt hij net nog even naar een armpje wat vervolgens terug getrokken word dus dat doet zeer. op het moment dat hij het doet roep ik hard FOEI of NEE! en vaak reageerd hij er wel op maar niet altijd. dan pak ik hem bij zn halsbandje en zegt FOEI of NEE.
kids zitten nu met opgetrokken voetjes op de bank omdat hij ze wilt pakken en ze durven amper door de kamer te lopen omdat "die enge pup" anders achter ze aan komt.
ik heb er nu een lange lijn aan zitten zodat ik hem wat sneller kan corrigeren.

iemand nog tips?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: pup bijt de kinderen

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Misschien moet je hem leren wat je wél wilt, ipv alleen roepen dat iets niet mag. Dus een speeltje aanbieden en daarmee spelen met de pup. En verder zou ik de kinderen en pup niet met elkaar laten bemoeien, tenzij jij er zelf bovenop zit. Stukje kamer afzetten als je geen tijd hebt om op te letten bijvoorbeeld?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Zo'n klein krengetje .... :mep: :I:

Geen tips, misschien de kinderen met stevige broeken en schoenen laten lopen tot de bijt periode voorbij is.
Kinderen en pup scheiden op een vriendelijke manier, pupje even gezellig buiten spelen (koud?) of in een speel ren in de kamer.
Ik heb zelf zo'n ren gebruikt met 8 panelen, heerlijk was dat.
Boots1978
Vaste gebruiker

TessaThomas schreef:Misschien moet je hem leren wat je wél wilt, ipv alleen roepen dat iets niet mag. Dus een speeltje aanbieden en daarmee spelen met de pup. En verder zou ik de kinderen en pup niet met elkaar laten bemoeien, tenzij jij er zelf bovenop zit. Stukje kamer afzetten als je geen tijd hebt om op te letten bijvoorbeeld?
Hij zit overdag al een paar keer "apart" in de keuken. Hier staat zijn bench en ligt zn speelgoed en deze is afgescheiden met een hekje. daar zit hij als ik even boven wat moet doen en om op sommige momenten kids en pup rust te geven. Als hij losloopt dan ben ik altijd in de buurt, maar soms ben je net even in de keuken iets pakken en is pup lief die net lekker lag, ineens bij de kids. of komt 1 van de kinderen naar mij gelopen en pup lief is er net iets sneller bij dan ik..
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Het alleen afstraffen werkt niet. Als hij hapt in iets of iemand wat niet mag, geef hem idd wat anders wat wel mag. Geef hem een kluif,kong of weet ik het. Gaat ie daar mee aan de gang belonen.
echt overdreven belonen, prijs hem de hemel in. Klinkt overdreven maar geloof me, het helpt. Dit consequent vol houden. Elke pup hapt wel in dingen die niet mogen. Hierbij ook je kinderen in de gaten houden dat die het niet uitlokken.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Stroomband om en je kinderen de afstandsbediening geven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Boots1978
Vaste gebruiker

Cinnepin schreef:Het alleen afstraffen werkt niet. Als hij hapt in iets of iemand wat niet mag, geef hem idd wat anders wat wel mag. Geef hem een kluif,kong of weet ik het. Gaat ie daar mee aan de gang belonen.
echt overdreven belonen, prijs hem de hemel in. Klinkt overdreven maar geloof me, het helpt. Dit consequent vol houden. Elke pup hapt wel in dingen die niet mogen. Hierbij ook je kinderen in de gaten houden dat die het niet uitlokken.
zie dat ik niet duidelijk geweest ben :-)
dit doe ik inderdaad al. ook als hij op iets kluift waar hij niet op mag kluiven. dat ruil ik om voor iets van hem. volhouden dus...
en inderdaad, ik zorg er ook voor dat ze het niet uitlokken want dat doen ze nu onbewust wel. ze zijn bang dat hij achter hun aan komt en gaan dan heel vreemd huppelend de kamer door. tja, dat vind hij alleen maar een feestje :lol1:
Boots1978
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Stroomband om en je kinderen de afstandsbediening geven.
en op dit soort rare antwoorden zit ik niet te wachten. reageer met een goed advies of reageer gewoon niet....
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

oudste van 4,5 jaar heeft al geleerd dat als hij dat doet, ze stil moet staan als een boom en naar de lucht moet kijken. en ze mag hem alleen aaien als hij ermee op houd en netjes zit. dat werkt op zich goed. maar goed, het blijven kinderen die zich er natuurlijk niet altijd aan houden. soms vergeet ze het
misschien zorgt een af en toe vervelend hapje er voor dat ze het niet meer vergeten?

Wat ik zo lees, doe je alles wel goed. Het is een fase waar we allemaal 'last' van hebben gehad. Ik vond het ook al irritant, kan me voorstellen dat dit voor kleine kinderen zeker niet tof is.

( ben ook niet zo`n fan van pupjes en hele jonge kinderen ;-)
Laatst gewijzigd door Sas op 12 jan 2016 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, de pup is ook nog maar een baby/peuter en alle pups doen dat, dus het kan even duren voor het kwartje valt...... en alle partijen het snappen ..... heel vervelend, maar ook een klein beetje onvermijdelijk met jonge kinderen en een pup in huis- dat is even aan poten
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Boots1978 schreef:
en op dit soort rare antwoorden zit ik niet te wachten. reageer met een goed advies of reageer gewoon niet....
Wen er maar aan als je hier blijft :lol1:

Verder zijn er al prima tips gegeven. Afleiden afleiden afleiden. En je kinderen in de gaten houden.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou wat hondenspeelgoed en wellicht een bijtrolletje aanschaffen en dat direct als alternatief aanbieden als er gehapt word. En dat steeds maar herhalen tot het kwartje valt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mosquito1980
Zeer actief

Lemuria schreef:
Boots1978 schreef:

Je hebt nog mazzel dat het 1 keer kwam, meestal herhaalt BP zich 2-3 keer :F: :W:
Cinnepin
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
Lemuria schreef:
Boots1978 schreef:

Je hebt nog mazzel dat het 1 keer kwam, meestal herhaalt BP zich 2-3 keer :F: :W:
Wordt ze vanzelf door niemand meer serieus genomen ;)
Afbeelding
Lemuria

Cinnepin schreef:Wordt ze vanzelf door niemand meer serieus genomen ;)
Ze :LOL: Kezin.

Overigens zou ik hem maar wel serieus nemen als ik jou was. Zit behoorlijk wat kennis in dat ouwe koppie :ok: 't Komt er alleen vaak wat ongenuanceerd (x3) uit.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Cinnepin is vrij nieuw hier....

Moet de gebruiken en vaste gebruikers ook nog leren kennen denk ik...

Toch grappig om BP als vrouw uitgemaakt te zien worden.
Nu nog iemand die Nanna met hem aanspreekt.
Afbeelding
Lemuria

Habibi schreef:Cinnepin is vrij nieuw hier....

Het is ook gewoon een stoere vent :pffff:
mosquito1980
Zeer actief

Lemuria schreef:
Habibi schreef:Cinnepin is vrij nieuw hier....

Het is ook gewoon een stoere vent :pffff:
Ik dacht in het begin ook dat BP een vrouw was :oeps: Sorry BP :W:
Cinnepin
Zeer actief

Oh een man? Haha ok.
Nouja goed, misschien heeft de persoon veel kennis en sta er voor open om van anderen te leren, maar niet als ze kinderachtig doen.
Afbeelding
Lemuria

Cinnepin schreef:Oh een man? Haha ok.
Nouja goed, misschien heeft de persoon veel kennis en sta er voor open om van anderen te leren, maar niet als ze kinderachtig doen.
En jij zit zo nu en dan in Calimero-modus met je 'er heerst hier een negatieve sfeer'-gepraat ;) Zo heeft iedereen wel wat hè.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

En de kinderen aanleren om de pup een flostouw of ander speeltje aan te bieden als alternatief? Dus niet rennen maar spelen :ok: Leren zowel pup als kind veel meer van denk ik!
Cinnepin
Zeer actief

Nouja, ik vind dat er een aantal gebruikers hier erg kinderachtig reageren ja, en dat wordt al gauw een negatieve sfeer. Een aantal van die hebben * vriendjes * en trekken die er in mee, maar mij interesseert het weinig. Er zijn ook *normale* mensen op het forum.
Sommige mensen worden hier als dom bestempeld als ze gewoon een vraag stellen. Niet iedereen is alwetend he.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

BP moet je ff leren kennen en er een beetje doorheen prikken, hij zit nu al jaren in de penopauze maar hij heeft het hart op de goede plek zitten en heeft veel kennis.
Wat betreft negatieve sfeer, ach ja overal heb je zeikerds zitten maar er worden heus wel goede adviezen gegeven door mensen die echt van hun hond(en) houden, alleen is het soms het tegenovergestelde van wat mensen wìllen horen.
Verder is het ieder voor zich of hij/zij met het advies kan of wil doen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tineke schreef:Ik zou wat hondenspeelgoed en wellicht een bijtrolletje aanschaffen en dat direct als alternatief aanbieden als er gehapt word. En dat steeds maar herhalen tot het kwartje valt.
Doet boots1978 al

Misschien kan je je oudste kind al wel helpen om dat te doen (iets anders geven om in te bijten) als de pup zijn tandjes gebruikt, boots1978?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cinnepin schreef:Nouja, ik vind dat er een aantal gebruikers hier erg kinderachtig reageren ja, en dat wordt al gauw een negatieve sfeer. Een aantal van die hebben * vriendjes * en trekken die er in mee, maar mij interesseert het weinig. Er zijn ook *normale* mensen op het forum.
Sommige mensen worden hier als dom bestempeld als ze gewoon een vraag stellen. Niet iedereen is alwetend he.
Tja ik zou er maar aan wennen... das al jaren zo en die verschillen zijn nou net de charme van dit forum
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

On topic... leren wat wel mag...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cinnepin
Zeer actief

Ptje schreef:BP moet je ff leren kennen en er een beetje doorheen prikken, hij zit nu al jaren in de penopauze maar hij heeft het hart op de goede plek zitten en heeft veel kennis.
Wat betreft negatieve sfeer, ach ja overal heb je zeikerds zitten maar er worden heus wel goede adviezen gegeven door mensen die echt van hun hond(en) houden, alleen is het soms het tegenovergestelde van wat mensen wìllen horen.

Mee eens, alleen ja over bp, als hij echt zoveel kennis heeft dat is het toch fijner om mensen te helpen en normaal te adviseren ipv zulke idiote reacties te geven? Waarom een rel willen veroorzaken? we zitten niet in een kleuter klas. En het spijt me echt, maar mensen die dus zo doen neem ik niet meer serieus. Ik ben 31 en voel me te oud voor die onzin.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cinnepin schreef:
Ptje schreef:BP moet je ff leren kennen en er een beetje doorheen prikken, hij zit nu al jaren in de penopauze maar hij heeft het hart op de goede plek zitten en heeft veel kennis.

Mee eens, alleen ja over bp, als hij echt zoveel kennis heeft dat is het toch fijner om mensen te helpen en normaal te adviseren ipv zulke idiote reacties te geven? Waarom een rel willen veroorzaken? we zitten niet in een kleuter klas. En het spijt me echt, maar mensen die dus zo doen neem ik niet meer serieus. Ik ben 31 en voel me te oud voor die onzin.
Zijn reactie zou misschien kunnen zijn, dat als mensen een pup aanschaffen dat ze toch iets weten van puppengedrag. Puppies bijten nu eenmaal, dat doen ze allemaal om te ontdekken. En dat een puppy en kleine kinderen best wel heel veel werk is, hond weet nog niks en kinderen net iets te jong dat ze precies begrijpen wat je bedoelt.

Probeer creatief te zijn en trek je kinderen kleding aan dat als de puppy bijt het in ieder geval niet zeer deed. Ik weet van mijn moeder dat mijn zus en ik rubber laarzen binnen aan hadden. En steek er veel, heel veel tijd in met hond en kinderen samen om ze allebei op te voeden.
Cinnepin
Zeer actief

Daar ben ik mee eens. Je moet je wel inlezen over puppies enzo.
Maar een opmerking over een stroomband is gewoon kinderachtig en komt niet over alsof hij kennis heeft en andere mensen wil helpen met zijn kennis.
Wat doe je dan op een forum?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cinnepin schreef:Daar ben ik mee eens. Je moet je wel inlezen over puppies enzo.
Maar een opmerking over een stroomband is gewoon kinderachtig en komt niet over alsof hij kennis heeft en andere mensen wil helpen met zijn kennis.
Wat doe je dan op een forum?
Nogmaals zo reageert ie nu eenmaal en ik kan me er best iets bij voorstellen volgens mij is dit de 4e keer in 3 weken dat dezelfde vraag voorbij komt...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”