Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Outcross nest Tamaskan (update Thyri)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: Outcross nest Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Goh, wat weer een leuke reacties allemaal en ook van de ervaren hondenmensen! Echt heel fijn.
laeken schreef:
-Gaby- schreef:
laeken schreef:Mooi. Als ik een grote hond zocht hing ik in je mailbox. Super mooie reu. Heel erg richting de tamaskan gekozen. Wolfachtig voor een herder. Je teef is sowieso mooi. Maar ik denk dat de reu echt wat toevoegd.
Bedankt voor de complimenten! Ik had inderdaad dezelfde overwegingen. ;)

En het kan nog hoor! :wink: Ik maak een lijst van geïnteresseerden en als de pups geboren zijn, dan kies ik voor de meest geschikte plekken. Een geschikte plek gaat bij mij voor. Behalve de paar mensen die al héél lang zitten te wachten en reeds helemaal gescreend zijn.
Hahaha. Je moest eens weten hoe graag ik zo'n pup wil hebben. Maar het kan niet. Mijn partner wil geen hond van dat kaliber en mijn huidige hondje ook niet. Heel jammer want wat je fokt is precies wat ik mooi vind. Een kruising en dan van twee rassen die me heel erg aanspreken. En van twee honden die me aanspreken. Op een goede verantwoordelijke manier. Dus echt precies wat ik zou willen hebben. Pups worden prachtige honden. Let maar op. Je moet echt proberen er zelf een aan te houden. Denk dat je er een waanzinnig hondje aan krijgt.
Ah, Bas zou dat hartstikke leuk vinden! Heeft ze ook iemand die de bliksemafleider kan zijn wanneer er een andere hond aan komt. ;)
In elk geval hartelijk dank voor de complimenten. Ik denk ook dat het reuze leuke honden worden en op een verantwoorde manier gefokt, anders had ik het niet gedaan. :) Maar ik zal je via het forum op de hoogte houden.
laeken schreef:Nee hoor. Die pups worden niet zo. Je pups worden fijner. Strakker ook. De pup die je hier ziet is log. Ala saarloos en waarschijnlijk met een logge herder met zwaar boner en grote oren. Dat ga jij niet krijgen in je nest. En je pups worden waarschijnlijk lichter van kleur. Maar dat hangt ook van de vader af en wat er onder dat wit zit.

Jouw pups worden meer Tamaskan en minder saarloos achtige honden zoals de kruising in deze topic.
Die van mij worden zeker niet log, dat klopt. :lol1: Wat dat betreft ga ik met jou, Van en flamme mee inderdaad. ;) Mila is ook qua grootte niet zo als een Saarloos, maar kleiner en fijner. Meer Husky qua type met de grootte van een Husky reu denk ik. Ze weegt 25 kilo met een schofthoogte van ik meen 62 à 63 cm. Maar een pup op die leeftijd is op z'n minst mooi en helemaal uit verhouding (was Mila ook op die leeftijd). Ik vind die Marxdorfer wel heel mooi uitgegroeid Hamilton. Ook zeker niet log.

Mila rond zelfde leeftijd oogde ook wat anders, heb even geen betere foto:
Afbeelding
meriam schreef:Zag vanmiddag Rhodin en Mila nog lopen en kan niet anders dat het mooie pups worden met zo'n moeder :I:
Dank voor het compliment! Als ik erbij was geweest had ik jou misschien ook wel herkend aan je honden, alleen de moeder van mijn vriend liet ze uit. Ik denk dat je haar hebt gezien met ze.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Ik had mijn honden niet bij me ik kwam van werk, maar zag inderdaad een vrouw met ze. Keek al even snel of je al een buikje kon zien maar zag het zo snel niet haha
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Wauw, wat een prachtige combi :I:

Als ik op zoek was naar een grote hond zou ik ook zeker geïnteresseerd zijn!
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

meriam schreef:Ik had mijn honden niet bij me ik kwam van werk, maar zag inderdaad een vrouw met ze. Keek al even snel of je al een buikje kon zien maar zag het zo snel niet haha
Haha, nu ben ik ook een vrouw, alleen wat jonger. ;-) Maar omdat het haar op haar buik voor echo is weggeschoren, valt het buikje niet zo op. Begint wel wat te komen. Ook de wandelingen hoeven van haar niet meer zo nodig merk ik. En ze is wel wat te dik volgens mij. :schrik: Ze is altijd slank en zeurde nooit om voer, maar dat doet ze nu wel en ze vreet voor het eerst van straat! Ik ben gewend om haar daar wel in te vertrouwen, met als resultaat dat ze naar mijn smaak iets te vet is. Ruggengraat goed voelbaar maar ribben niet zo. Normaal gesproken wel. En haar nu op dieet zetten durf ik ook niet echt. Nou ja, maar even aankijken.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hamilton schreef:Wat leuk,
Bij ons op hondenschool loopt 'n Marxdorfer wolfshond,( Saarloos x witte herder) dus ik denk dat jouw pups hier op gaan lijken :ok:
Huh?
Wordt dat opzettelijk gefokt en dan zo genoemd??
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik heb wel een vraag. Waarom wordt er bewust gekruist? En wat worden de pups dan? Saarloos of "gewoon" een kruising Saarloos x Zwitserse herder?
Gewone interesse overigens, want zoals ik al eerder zei, mooie mama en mooie papa en ik ben erg benieuwd wat voor pups er uit voort komen. :ok:
Laatst gewijzigd door blondie op 30 jan 2016 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Marjoleine schreef:
Hamilton schreef:Wat leuk,
Bij ons op hondenschool loopt 'n Marxdorfer wolfshond,( Saarloos x witte herder) dus ik denk dat jouw pups hier op gaan lijken :ok:
Huh?
Wordt dat opzettelijk gefokt en dan zo genoemd??
Volgens deze man is hij ermee begonnen in 2004
klik
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Spannend en prachtige combinatie inderdaad! Ik ben erg benieuwd naar de pups :-)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hamilton schreef:
laeken schreef:Nee hoor. Die pups worden niet zo. Je pups worden fijner. Strakker ook. De pup die je hier ziet is log. Ala saarloos en waarschijnlijk met een logge herder met zwaar boner en grote oren. Dat ga jij niet krijgen in je nest. En je pups worden waarschijnlijk lichter van kleur. Maar dat hangt ook van de vader af en wat er onder dat wit zit.

Jouw pups worden meer Tamaskan en minder saarloos achtige honden zoals de kruising in deze topic.
de pup op de fotos was 4,5 maand oud en nu uitgegroeid tot 'n mooie, slanke, zeer vriendelijke ( niets terughoudend ;-)) hond

nog wat fotos, helaas niet van dichtbij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die hond is prachtig maar wel los en grof. Niks mis mee maar dat krijg je met een vederlichte Tamaskan en een relatief strakke witte herder dus niet. Niks ten nadele van deze hond dus.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Mooie combinatie!
En succes met de zwangerschap en de nestperiode enzo
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Mooie honden , veel plezier met de voorpret en straks met het nest :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lisa & Mikai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Samojeed en border collie

Ongelezen bericht door Lisa & Mikai »

prachtige ouders ! :I:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Prachtige combi!
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Gefeliciteerd :cheer: :cheer: :cheer: Vind de ouders onwijs mooi! Dat worden prachtige pups! Hoop dat alles goed en gaat en dat je straks volop kan genieten van Mila en de pups! :I:
Afbeelding
Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Contacteer:

Ongelezen bericht door Van »

blondie schreef:Ik heb wel een vraag. Waarom wordt er bewust gekruist? En wat worden de pups dan? Saarloos of "gewoon" een kruising Saarloos x Zwitserse herder?
Gewone interesse overigens, want zoals ik al eerder zei, mooie mama en mooie papa en ik ben erg benieuwd wat voor pups er uit voort komen. :ok:
Mila is geen Saarloos maar een Tamaskan, de pups zullen geregistreerd worden als 1e generatie Tamaskan
De Tamaskan is nog een ras in ontwikkeling waarbij nieuw bloed heel welkom is
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Van schreef:
blondie schreef:Ik heb wel een vraag. Waarom wordt er bewust gekruist? En wat worden de pups dan? Saarloos of "gewoon" een kruising Saarloos x Zwitserse herder?
Mila is geen Saarloos maar een Tamaskan, de pups zullen geregistreerd worden als 1e generatie Tamaskan
Ik zou de Tamaskan alleen maar blijven fokken met regelmatig nieuw bloed. Dan is het een type en geen zuiver ras met allemaal dezelfde honden op elke stamboom. Je kan elke keer naar de wolf met de wolfhonden maar wat mij betreft blijf je dus poolhonden en herders inkruisen. Of zelfs kruisingen daarvan inkruisen. Dus ik zou persoonlijk de Tamaskan opbouwen en behouden door de oorspronkelijke rassen te blijven gebruiken.

Zo is het ras ontstaan en zodra je de lijnen op slot doet ga je ergens heen met de fokkerij. Bv richting de wolfhonden. En ik zou er dus zelf geen nieuwe Tjech of Saarloos van maken. Laat ze maar elke keer weer een herder en poolhond gebruiken. Dan ontstaat er ook geen felle wolfhond of een schichtig wolfhondras. Want als je de stamboeken sluit heb je voor je het weet weer een tik of issue in het ras waar je niet meer vanaf komt omdat elke hond in dat ras verwant is aan elkaar.

Ik vond dat de Tamaskan nl erg naar de wolfhonden ging neigen de laatste tijd. Allemaal dezelfde tekening en echt dat wolfhonden uiterlijk. Dat is natuurlijk heel mooi maar dat is niet wat het oorspronkelijk was. En wolfhonden zijn er denk ik genoeg. Inclusief hun issues. Herder en poolhond maken de tamaskan juist toegankelijk en open van karakter.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mooi initiatief maar blijft er ook wat van het nest over voor de fok anders heeft het weinig nut .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Van
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:
Van schreef:
Ik zou de Tamaskan alleen maar blijven fokken met regelmatig nieuw bloed. Dan is het een type en geen zuiver ras met allemaal dezelfde honden op elke stamboom. Je kan elke keer naar de wolf met de wolfhonden maar wat mij betreft blijf je dus poolhonden en herders inkruisen. Of zelfs kruisingen daarvan inkruisen. Dus ik zou persoonlijk de Tamaskan opbouwen en behouden door de oorspronkelijke rassen te blijven gebruiken.

Zo is het ras ontstaan en zodra je de lijnen op slot doet ga je ergens heen met de fokkerij. Bv richting de wolfhonden. En ik zou er dus zelf geen nieuwe Tjech of Saarloos van maken. Laat ze maar elke keer weer een herder en poolhond gebruiken. Dan ontstaat er ook geen felle wolfhond of een schichtig wolfhondras. Want als je de stamboeken sluit heb je voor je het weet weer een tik of issue in het ras waar je niet meer vanaf komt omdat elke hond in dat ras verwant is aan elkaar.

Ik vond dat de Tamaskan nl erg naar de wolfhonden ging neigen de laatste tijd. Allemaal dezelfde tekening en echt dat wolfhonden uiterlijk. Dat is natuurlijk heel mooi maar dat is niet wat het oorspronkelijk was. En wolfhonden zijn er denk ik genoeg. Inclusief hun issues. Herder en poolhond maken de tamaskan juist toegankelijk en open van karakter.
Wat mij betreft blijven de stamboeken voor altijd open inderdaad ;)
De wolfhond is ook een van de oorspronkelijke rassen en willen we het wolfhond uiterlijk behouden dan zal er eens in de zoveel tijd wel een wolfhond toegevoegd moeten worden maar een wolfhond hier en daar maakt het ras niet meteen een nieuwe Tsjech of Saar.
De afgelopen jaren zijn er vooral poolhonden en een paar wolfhonden toegevoegd. Op dit moment is er een verschuiving richting herders. Van mij mag er wel verder gekeken worden dan alleen de wolfhonden, poolhonden en herders omdat je op deze manier alsnog steeds in het zelfde vijvertje zit te vissen, helaas zijn de meeste bang om het uiterlijk te verliezen als er ook maar 1 labrador(bijvoorbeeld) toegevoegd word, onzin natuurlijk maar probeer ze maar eens te overtuigen :U:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Van schreef:
laeken schreef:
Van schreef:

Wat mij betreft blijven de stamboeken voor altijd open inderdaad ;)
De wolfhond is ook een van de oorspronkelijke rassen en willen we het wolfhond uiterlijk behouden dan zal er eens in de zoveel tijd wel een wolfhond toegevoegd moeten worden maar een wolfhond hier en daar maakt het ras niet meteen een nieuwe Tsjech of Saar.
De afgelopen jaren zijn er vooral poolhonden en een paar wolfhonden toegevoegd. Op dit moment is er een verschuiving richting herders. Van mij mag er wel verder gekeken worden dan alleen de wolfhonden, poolhonden en herders omdat je op deze manier alsnog steeds in het zelfde vijvertje zit te vissen, helaas zijn de meeste bang om het uiterlijk te verliezen als er ook maar 1 labrador(bijvoorbeeld) toegevoegd word, onzin natuurlijk maar probeer ze maar eens te overtuigen :U:
Dat een labrador het uiterlijk wegvaagt is totaal onzin. Ik heb een bewijs. Ik heb 14 jaar een hond gehad die maar 25% herder was en waarvan iedereen dacht dat het een herder was. :neenee:

De moeder was een stamboom-bouvier. De vader was een kruising labrador x Duitse herder. Je zag van de labrador vrijwel niets terug. Alleen de neiging om te zwemmen misschien. Je zag vooral herder en wat ruw haar en een hele vierkante bouw van de bouvier. Een hele bijzondere hond die voor de buitenwereld doorging als vooral herderkruising. Of zelfs herder. Sommige mensen dachten dat het een zwarte Duitse herder was. :oohja: :engel:

Afbeelding

Dus een labrador is zo weer weg uit het zicht. Maar je kan toch ook gewoon een poolhond x labrador of een herder x labrador gebruiken? Die worden genoeg gefokt. Al dan niet uit stamboomhonden. Dan heb je meteen kwart kwart half in je nest. Dus dan gaan ze er al bijna meteen weer uitzien als tamaskan of in elk geval Tamaskan miksen. Niet zo snel als halve labradors in elk geval.

Bij de Tamaskan heb je sowieso de mazzel dat je geen effectieve mutaties wil behouden. Feitelijk is alles gebaseerd op de wilde genen die vaak domineren. Een wolf x hond wordt altijd een wolfhybride en bijna nooit een bastaard van het ras waar je mee kruist. Puur omdat de genen van de wolf sterker zijn dan de vaak recessieve genen waaruit een ras bestaat.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

bouvierpoedel schreef:Mooi initiatief maar blijft er ook wat van het nest over voor de fok anders heeft het weinig nut .
Nouja het nut is dat je een stel fijne honden op de wereld hebt gezet, dat is toch ook al nut genoeg?
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

@ Laeken en Van; Ik ben het helemaal met jullie eens! En ik hoop ook dat de stamboeken nooit gaan sluiten. Maar dat verwacht ik niet. Daarbij is dat voorlopig al helemaal geen optie. En wat Wuilus betreft (mooie hond trouwens, ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een foto van haar heb gezien), dat vind ik ook een goed bewijs dat er best ook buiten het standaard plaatje (herder, poolhond, wolfhond) kan worden gedacht, zoals met een kwart labrador bijvoorbeeld.
Paisley schreef:
bouvierpoedel schreef:Mooi initiatief maar blijft er ook wat van het nest over voor de fok anders heeft het weinig nut .
Nouja het nut is dat je een stel fijne honden op de wereld hebt gezet, dat is toch ook al nut genoeg?
Hopelijk gaat het op voor beiden. ;) Er zullen honden worden ingezet voor de fok, mits alles goed verloopt.
Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Prachtige ouders! :I:

Veel succes met het aankomende nestje!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat leuk! Gefeliciteerd :ok: worden vast prachtige honden. :cheer:
Even nieuwsgierig, ben je niet bang voor angst vanuit de Zwitserse herder?
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:
Oh zeker maar als ik het zo lees is dat niet alleen het streven geweest.
bouvierpoedel
Zeer actief

-Gaby- schreef:@ Laeken en Van; Ik ben het helemaal met jullie eens! En ik hoop ook dat de stamboeken nooit gaan sluiten. Maar dat verwacht ik niet. Daarbij is dat voorlopig al helemaal geen optie. En wat Wuilus betreft (mooie hond trouwens, ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een foto van haar heb gezien), dat vind ik ook een goed bewijs dat er best ook buiten het standaard plaatje (herder, poolhond, wolfhond) kan worden gedacht, zoals met een kwart labrador bijvoorbeeld.
Paisley schreef:
Hopelijk gaat het op voor beiden. ;) Er zullen honden worden ingezet voor de fok, mits alles goed verloopt.
Kijk dat maakt het nog leuker en spannender .
-Gaby-
Zeer actief

Apple schreef:Wat leuk! Gefeliciteerd :ok: worden vast prachtige honden. :cheer:
Geen probleem, ik had de vraag al eerder verwacht. ;) En dat heb ik in overweging genomen bij het uitzoeken van een reu. Het scheelt dat Mila (en al haar familie voor wat ik heb gezien) niet angstig is. Als Mila schrikt, herstelt ze ook snel. Maar in haar geschiedenis zijn vast ook honden gebruikt die daar meer moeite mee hebben. Daarom heb ik geprobeerd een reu uit te kiezen met een vriendelijk, stabiel, vrij en open karakter. En dat is volgens mij gelukt met Estevaõ en hij past qua type en gezondheid ook in het plaatje. Wel is het nog een jonge reu, waarvan ik niet helemaal zeker weet wat hij vererft qua karakter, omdat zijn pups nog niet oud genoeg zijn om dat te kunnen zien. Dat is een gok, maar gezien alle overwegingen vond ik dit toch een goede keus. Ik had hem ook al gezien als hele jonge hond, toen sprong hij me al in het oog, mede vanwege zijn goedmoedige, vriendelijke gedrag. En zo is hij nu nog steeds. :D

Ik hoop dat het een goede keus is geweest, maar de tijd zal moeten uitwijzen of het ook uitkomt natuurlijk.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

-Gaby- schreef:
Apple schreef:Wat leuk! Gefeliciteerd :ok: worden vast prachtige honden. :cheer:
Geen probleem, ik had de vraag al eerder verwacht. ;) En dat heb ik in overweging genomen bij het uitzoeken van een reu. Het scheelt dat Mila (en al haar familie voor wat ik heb gezien) niet angstig is. Als Mila schrikt, herstelt ze ook snel. Maar in haar geschiedenis zijn vast ook honden gebruikt die daar meer moeite mee hebben. Daarom heb ik geprobeerd een reu uit te kiezen met een vriendelijk, stabiel, vrij en open karakter. En dat is volgens mij gelukt met Estevaõ en hij past qua type en gezondheid ook in het plaatje. Wel is het nog een jonge reu, waarvan ik niet helemaal zeker weet wat hij vererft qua karakter, omdat zijn pups nog niet oud genoeg zijn om dat te kunnen zien. Dat is een gok, maar gezien alle overwegingen vond ik dit toch een goede keus. Ik had hem ook al gezien als hele jonge hond, toen sprong hij me al in het oog, mede vanwege zijn goedmoedige, vriendelijke gedrag. En zo is hij nu nog steeds. :D

Ik hoop dat het een goede keus is geweest, maar de tijd zal moeten uitwijzen of het ook uitkomt natuurlijk.
Goed zo. Risico is er altijd maar je moet uitgaan van je gevoel en wat je ziet. Karakter is bv altijd een combinatie van reu en teef. De angst die in witte herders zit heb ik zelf nog nooit terug gezien in kruisingen met witte herders. Altijd in pure lijnteeltlijnen. Een extreem gedrag of uiterlijk komt sowieso zelden terug in kruisingen. Een kruising bordercollie zal ook milder hoeden, minder eye tonen etc. Zo is een kruising witte herder al snel veel stabieler. Ik zou er zelf dus niet bang voor zijn. Zeker niet omdat de betreffende hond kwa karakter bevalt. :wink:

Toen ik Wuilus nog had had zij een maatje. Een witte herder. Die hond was zo zelfverzekerd als de pest. Hij was voor de duivel niet bang en er zat geen kwaad in. Echt een prachtbeest. Stabiel en enorm groot. Want dat ga je ook krijgen. De pups kunnen behoorlijk aan de maat worden. Een witte herder toont lager door de langere rug en sterkere hoekingen. Dat opgeteld bij de bastaardkracht kan behoorlijk flinke honden geven. Wuilus was een kruising herder x bouvier x labrador en haar schoft was 70 cm met een gewicht van 43 kilo. Dat is heel wat groter dan de ouderdieren. Toen Martijn haar voor het eerst zag had hij echt zoiets van wow, wat een enorme hond is dat.... :80: Zelfs over het maximum van elk van de reuen die in de voorouders zaten. Ik geloof sindsdien nog meer in bastaardkracht. Ik heb ooit een broer van haar gezien en die was zeker 10 kilo zwaarder en zeker 75 cm schoft. Een enorme hond. Daar was de DH en de bouvier echt niks bij :engel:

Dus een witte herder x Tamaskan kan flinke honden opleveren. Alleen maar mooi natuurlijk want soms vind ik dat de Tamaskan wel iets meer body mag hebben. Daarom ook dat ik deze reu zo goed bij je teef vind passen. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik verwacht dat je pups er zo uit gaan zien. Dat is puur mijn gevoel want dat kan ik natuurlijk nooit weten.

Afbeelding
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

laeken schreef:Dat een labrador het uiterlijk wegvaagt is totaal onzin. Ik heb een bewijs. Ik heb 14 jaar een hond gehad die maar 25% herder was en waarvan iedereen dacht dat het een herder was. :neenee:

knip
Helemaal mee eens. De linkerhond in mijn onderschrift is 1/8 labrador, 1/4 tot 1/2 herder en nog wat terrierbloed. Labrador zie je qua uiterlijk weinig meer van terug (qua karakter wel wat trouwens). De rechterhond in mijn onderschrift is een halve retriever (volgens de DNA-test Chesapeake bay, maar ik interpreteer het maar als gewoon algemeen "retriever") en 1/4 Duitse herder met verder nog wat gemengd spul. Zelfs daar zie je de retriever niet overduidelijk meer terug en als hij weer puppies had gehad met een zuivere herder had je daar echt bijna niks meer van teruggezien denk ik. Als je in de F1 de wat meer rastypische exemplaren voor de fok gebruikt ben je zo weer terug bij het oorspronkelijke type.

Ik vind dit een schitterende combinatie. Ik denk dat het uitzonderlijk mooie honden gaan worden.
Afbeelding
Van
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik verwacht dat je pups er zo uit gaan zien. Dat is puur mijn gevoel want dat kan ik natuurlijk nooit weten.

Afbeelding
zou inderdaad kunnen, Ziva is ook half herder en de andere helft is husky/saarloos.
In november is er een nest TamaskanXwitte herder geboren in Kroatië tot nog toe zien die pups er gewoon uit als Tamaskans

Mijn Ravi is half malamute en dat is overduidelijk te zien maar bij de meeste van zijn pups is het zolang je het niet weet echt niet te zien
dit is bijvoorbeeld een dochter van hem
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”